[نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2015] با ابر خودروی جدید بوگاتی با نام Vision Gran Turismo آشنا شوید!

شاید برخی از شما با اَبَر خودروی Vision Gran Turismo بوگاتی که اولین بار برای بازی Gran Turismo کنسول PlayStation طراحی شده بود، آشنا باشید. اما باید بدانید که این خودرو به دنیای واقعی نیز پا گذاشته و بوگاتی این خودروی قدرتمند را در نمایشگاه خودرو فرانکفورت، معرفی کرده است. طبق صحبت‌های مدیران این کمپانی فرانسوی، Vision Gran Turismo […]

شاید برخی از شما با اَبَر خودروی Vision Gran Turismo بوگاتی که اولین بار برای بازی Gran Turismo کنسول PlayStation طراحی شده بود، آشنا باشید. اما باید بدانید که این خودرو به دنیای واقعی نیز پا گذاشته و بوگاتی این خودروی قدرتمند را در نمایشگاه خودرو فرانکفورت، معرفی کرده است.

طبق صحبت‌های مدیران این کمپانی فرانسوی، Vision Gran Turismo نسخه‌ای تکامل‌یافته از اتومبیل Veyron 16.4 که پیشتر نام سریع‌ترین، قدرتمندترین و گران‌قیمت‌ترین خودروی جهان را یدک می‌کشد، می‌باشد و حتی سرعت و قدرتی بیشتر از این خودرو دارد. این خودرو احتمالا سال آینده به صورت کامل معرفی و تولید گردد اما بوگاتی از نتوانسته از اشتیاقش برای معرفی این محصول جدید در نمایشگاه خودرو فرانکفورت دست بکشد و به همین جهت، آن را به صورت زنده در مقابل چشم بازدیدکنندگان قرار داده است.

Bugatti Vision Gran Turismo Makes World Debut in Frankfurt, Signals Next Bugatti 3

مدیرعامل شرکت بوگاتی، آقای Wolfgang Dürheimer در مورد این خودروی جدید اعلام کرده که “ما قصد داشتیم با معرفی این خودرو، زبان جدید طراحی اتومبیل‌های خود را به همگان معرفی کرده و ورود بوگاتی به صده‌ی دوم را جشن بگیریم”.

اما به راستی زبان طراحی جدید بوگاتی از کجا نشات گرفته است؟ در این مورد باید بگوییم که سازندگان سعی کرده‌اند تا با الهام‌گیری از خودروی Type 57 Tank که در سال 1937 و مسابقات 24-ساعته Le Mans موفق به کسب رتبه‌ی اول شد، محصول جدید خود را البته با ظاهری مدرن، طراحی نمایند. نزدیک بودن اتاقک خودرو به زمین، طراحی V شکل کاپوت، برآمدگی‌های کوتاه در قسمت عقب و طراحی عضلانی و تهاجمی قسمت‌های کناری خودرو، همه و همه نمایی از حرکت رو به جلو بوگاتی در طراحی اتومبیل می‌باشد.

Bugatti Vision Gran Turismo Makes World Debut in Frankfurt, Signals Next Bugatti

سازندگان از مجموعا هشت چراغ، چهار چراغ در هر سمت از خودرو، به صورت اختصاصی برای خودروی Vision Gran Turism استفاده نموده‌اند. البته این چراغ‌ها تنها به جهت زیباتر شدن خودرو به کار گرفته نشده‌اند، بلکه یکی دیگر از دلایل استفاده از این چراغ‌ها، بهره‌مندی از سیستم خنک‌کنندگی اضافی می‌باشد.

مقصود نهایی بوگاتی در مجرایی که بر روی سقف این خودرو قرار داشته و با نام NACA شناخته می‌شود، با ساطع شدن نوری آبی‌رنگ از آن، مشاهده شده و بوگاتی معتقد است که این روش، بهترین کار برای وارد کردن هوا به سوی موتور از طرف سقف می‌باشد، بدون اینکه شاهد هر گونه تلاطم هوا در قسمت پشتی خودرو باشیم.

Bugatti Vision Gran Turismo Makes World Debut in Frankfurt, Signals Next Bugatti 4

به اتاقک خودرو که نگاهی داشته باشیم، همه چیز در راحتی راننده و تجربه‌ی رانندگی خلاصه می‌شود. تمامی دکمه‌های کنترلی به صورت بصری پیش روی راننده قرار گرفته و سعی شده تا بهترین محل نیز برای آنها در نظر گرفته شود. همچنین دو صفحه‌نمایش مجزا پیش روی راننده قرار داشته که می‌تواند به کنترل کردن خودرو، کمک بسزایی نماید. صفحه‌نمایش اول، موراد عادی و معمول را نشان می‌دهد و صفحه‌نمایش دوم، با استفاده از دوربین‌هایی که در قسمت خارجی خودرو و بر روی چرخ‌ها قرار گرفته‌اند، دید بهتری از خودرو را به راننده می‌دهند.

موادی که در ساخت این خودرو نیز به کار گرفته شده‌اند، همان چیزهایی هستند که می‌توانید از شرکتی همچون بوگاتی انتظار داشته باشید. بدنه‌ای بسیار مقاوم و سبک، و همچنین استفاده از چرم مخمل‌نما برای فرمان و زیرسری (چیزی که در خودروهای فرمول یک نیز دیده می‌شود)، از جلمه موادی هستند که در خودروی Vision Gran Turismo دیده می‌شوند. رنگ آبی بدنه، استفاده از فیبر کربن براق برای چرخ‌ها و همچنین استفاده از رنگ مات برای اتاقک خودرو به جهت کاهش درخشندگی و بازتاب نور، از دیگر زیبایی‌های این خودرو به حساب می‌آیند.

Bugatti Vision Gran Turismo Makes World Debut in Frankfurt, Signals Next Bugatti 5

از آنجایی که همیشه خودروهای Vision Gran Turismo از محصولات گران‌قیمت بازار به حساب می‌آیند و افراد بسیار کمی از آن استفاده می‌کنند، بوگاتی تصمیم گرفته تا این مورد را تغییر داده و کاری کند که اَبَر خودروی Vision Gran Turismo، در اختیار میلیون‌ها نفر قرار بگیرد. آقای Achim Anscheidt، طراح ارشد این خودرو نیز اعلام کرده که شکل ظاهری VGT واقعا اغراق‌آمیز و این، همان زبان طراحی جدید بوگاتی می‌باشد که در آینده می‌توانیم مشاهده نماییم.

در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری از خودروی جدید بوگاتی با نام Vision Gran Turismo را مشاهده نمایید:

Bugatti Vision Gran Turismo Makes World Debut in Frankfurt, Signals Next Bugatti 6 Bugatti Vision Gran Turismo Makes World Debut in Frankfurt, Signals Next Bugatti 7 Bugatti Vision Gran Turismo Makes World Debut in Frankfurt, Signals Next Bugatti 8 Bugatti Vision Gran Turismo Makes World Debut in Frankfurt, Signals Next Bugatti 9 Bugatti Vision Gran Turismo Makes World Debut in Frankfurt, Signals Next Bugatti 10

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال