کنگره جهانی موبایل در راه است؛ انتظار چه چیزهایی را باید داشته باشیم؟

تا شروع بزرگترین کنگره ی موبایل سال 2015 که با نام MWC (مخفف Mobile World Congress) آن را میشناسیم و همه ساله در اول ماه مارس و در شهر بارسلون اسسپانیا برگذار میشود، تنها یک ماه باقی مانده است. نمایشگاهی که در آن، پرچمداران تلفنهای هوشمند و تبلت های شرکت های معروف، مانند سونی، اچ تی […]

تا شروع بزرگترین کنگره ی موبایل سال 2015 که با نام MWC (مخفف Mobile World Congress) آن را میشناسیم و همه ساله در اول ماه مارس و در شهر بارسلون اسسپانیا برگذار میشود، تنها یک ماه باقی مانده است.

نمایشگاهی که در آن، پرچمداران تلفنهای هوشمند و تبلت های شرکت های معروف، مانند سونی، اچ تی سی، ال جی، سامسونگ و … معرفی می شوند و از آخرین تکنولوژی ها و اختراعات بخش موبایل رونمایی می شود.

از آنجایی که بر اساس برنامه ی سالانه ی شرکت های معروف، برخی مسائل قابل حدس زدن هستند و همینطور شایعاتی از برخی محصولات جدید منتشر شده است، به مرور برنامه های احتمالی این غول های تکنولوژی در کنگره ی جهانی موبایل می پردازیم.

شرکت HTC:

htc-one-m9

شاید یکی از مهمترین دستگاه هایی که بسیاری منتظر معرفی شدنش هستند، جایگزین HTC One M8، پرچمدار سال 2014 این شرکت باشد.

بر اساس شایعات این تلفن هوشمند که احتمالا HTC One M9 یا HTC Hima نام خواهد داشت، با نمایشگر 5 اینچ فول اچ دی و البته این بار با فاصله های کاهش یافته نسبت به نمایشگر One M8 و در نتیجه ابعاد فیزیکی کمی کوچکتر عرضه خواهد شد.

پردازنده ی بسیار قدرتمند اسنپدراگون 810 به همراه 3 گیگابایت حافظه رم و یک باتری 2840 میلی آمپری دیگر مشخصات سخت افزاری آن را تشکیل می دهند.

البته نکته ی مهم دیگری که احتمالا شاهد آن باشیم، استفاده ی اچ تی سی از یک سنسور 20 مگاپیکسلی به جای دوربین اولتراپیکسل فعلی باشد که احتمالا افزایش کیفیت تصاویر ثبت شده توسط این تلفن هوشمند را در بر خواهد داشت.

شرکت Huawei:

این شرکت که از قبل، یک کنفرانس خبری را برای 1 مارس برنامه ریزی کرده است، احتمال دارد مانند سالهای قبل چند تلفن هوشمند جدید را معرفی کند که شاید مهمترین آنها، جایگزینی برای پرچمدار تلفنهای هوشمند هوآوی، یعنی Ascend P7 باشد.

همچنین احتمال میرود این شرکت چند تلفن هوشمند دیگر از سری پرطرفدار Honor نیز عرضه کند.

اما این درحالی است که برای شایعات بسیار کمی از این شرکت به بیرون درز کرده و نمی توان با اطمینان درمورد محصولات جدید این شرکت سخن گفت.

شرکت LG:

احتمالا شرکت ال جی محصول شاخصی برای معرفی در MWC 2015 نداشته باشد. چرا که LG G Flex2 به تازگی معرفی شده و بنابر گفته های این شرکت، نمی توان انتظار داشت که LG G4 در این مراسم معرفی شود.

با توجه به اینکه LG G3، پرچمدار فعلی ال جی در ماه می 2014 معرفی شده، پیشبینی میشود دوباره در همان ماه در سال 2015 شاهد عرضه ی مدل جدید پرچمدار ال جی باشیم.

بنابراین، فقط می توان انتظار داشت که ال جی در ماه مارس، تنها چند تلفن هوشمند میان رده عرضه کند.

شرکت Samsung:samsung-galaxy-s6

سامسونگ از زمان Galaxy S2، تمام پرچمداران تلفنهای هوشمند خود را در مراسم های MWC معرفی کرده است. بنابراین شاید نیاز به حدس زدن نباشد که Samsung Galaxy S6، تلفن هوشمندی که خیلی ها منتظرش هستند در این مراسم معرفی خواهد شد.

انتظار می رود تغییرات عمده ای از نظر سخت افزار در این تلفن هوشمند شاهد باشیم. افزایش حافظه رم به 4 گیگابایت، پردازنده ی 8 هسته ای سامسونگ (اگزینوس سری 7) با معماری 14 نانومتری که توان بسیار بالا و مصرف پایینی دارد، دوربین 20 مگاپیکسلی در پشت و 5 مگاپیکسلی در جلو و نمایشگر 5.1 اینچی QHD از جمله مشخصات لو رفته برای آن می باشند.

همچنین براساس به نظر می آید این بار شاهد ورژنی از این تلفن هوشمند با پردازنده کوالکام (اسنپدراگون 810) نباشیم و سامسونگ از پردازنده های خودش برای این تلفن هوشمند استفاده کند.

در نهایت شایعاتی نیز وجود دارند که حاکی از وجود مدلی از نمایشگر این تلفن هوشمند با یک یا دو طرف خمیده هستند.

شرکت Sony:sony-xperia-z4

سونی نیز روال مشخصی را برای عرضه ی پرچمداران خود پیش گرفته که بر اساس آن، هر شش ماه یک بار شاهد معرفی مدل جدید تلفن های هوشمند این شرکت در سری Xperia Z هستیم.

بر این اساس و با توجه به گذشت مدتی از معرفی Xperia Z3 در مرسم IFA 2014، احتمالا شاهد معرفی Xperia Z4 در مراسم MWC 2015 خواهیم بود.

البته هنوز اطلاعات کاملی از این تلفن هوشمند به دستمان نرسیده، اما براساس شایعات، شاهد افزایش اندازه نمایشگر به 5.4 یا 5.5 اینچ با رزولوشن QHD در Xperia Z4 خواهیم بود.

در دوربین اصلی این تلفن هوشمند همچنان از سنسور 20.7 مگاپیکسلی سونی استفاده خواهد شد، اما احتمالا شاهد یک لنز جدید برروی آن خواهیم بود. دوربین جلویی نیز براساس شایعات به 4.8 مگاپیکسل ارتقا خواهد یافت تا در ثبت عکس های سلفی نیز این تلفن هوشمند حرفی برای گفتن داشته باشد.

از نظر سخت افزار نیز شاهد پیشرفت هایی هستیم. مانند استفاده از پردازنده 8 هسته ای با کلاک 2.8 گیگاهرتز!، حافظه رم 4 گیگابایت و باتری پرظرفیت 3420 میلی آمپری، شارژر بی سیم Qi و البته بدنه ضد آب با استاندارد IP68 که باعث می شود چیزی از رقیبان خود کم نداشته باشد.
اما در نهایت تنها 1 ماه دیگر باید صبر کنیم تا ببینیم شرکت های مختلف، چه محصولاتی را برای عرضه در MWC 2015 خواهند داشت.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال