گوگل نکسوس 6 (نکسوس ایکس)، شایعات، زمان عرضه و هر آنچه باید از آن بدانید

همانطور که می دانید، شماره ی بعدی از تلفن های هوشمند شرکت گوگل، نکسوس 6 که در حال حاضر با نام نکسوس ایکس شناخته می شود، خواهد بود. اما پیش از معرفی رسمی این تلفن هوشمند، شایعات، تصاویر و اخبار زیادی در رابطه با این تلفن هوشمند منتشر شده است که همه و همه را […]

همانطور که می دانید، شماره ی بعدی از تلفن های هوشمند شرکت گوگل، نکسوس 6 که در حال حاضر با نام نکسوس ایکس شناخته می شود، خواهد بود. اما پیش از معرفی رسمی این تلفن هوشمند، شایعات، تصاویر و اخبار زیادی در رابطه با این تلفن هوشمند منتشر شده است که همه و همه را یکجا برای شما همراهان همیشگی تکنولوژی نیوز آماده کردیم ایم.

صفحه ی نمایش

با توجه به بنچمارک های Antutuu که توسط یک وبسایت هندی با نام Shamu منتشر شده است، نکسوس 6 از یک صفحه ی نمایش 5.2 اینچی با وضوح تصویر QHD یا 2560×1440 بهره میبرد که تراکم پیکسلی آن برابر با 565 پیکسل در هر اینچ می شود.

اما یک منبع دیگر، با نام Mobile Geeks اعلام کرده است که نکسوس 6 از یک صفحه ی نمایش 5.92 اینچی با همان وضوح تصویر بهره خواهد برد که در این صورت، تراکم پیکسلی این صفحه برابر با 498 پیکسل در هر اینچ خواهد بود.

پیش از این نیز اعلام شده بود که صفجه ی نمایش نکسوس ایکس، بزرگترین صفحه ی نمایش میان تمامی سری های مختلف تلفن های هوشمند گوگل – نکسوس خواهد بود. همانطور که می دانید، صفحه ی نمایش نکسوس 4 برابر با 4.7 اینچ و نکسوس 5 صفحه ای 5 اینچی داشت. بزرگتر بودن صفحه ی نمایش در این روزها میان پرچم داران مختلف زیاد شده است و به نظر می رسد نکسوس ایکس نیز از این قاعده پیروی کند.

عملکرد

تمامی بنچمارک های Antutuu منتشر شده از نکسوس ایکس نشان می دهد این تلفن هوشمند از آخرین نسل از پردازنده های شرکت کوآلکام یعنی Snapdragon 805 (اسنپ دراگون 805) بهره برده است. همچنین، انتظار می رود که این پردازنده از نوع 64 بیتی باشد، چرا که با این پردازنده می تواند سازگاری کاملی با سیستم عامل اندروید L داشته باشد.

همچنین اخبار منتشر شده نشان می دهد که نکسوس ایکس، 3 گیگابایت رم خواهد داشت. البته منابعی هستند که اعلام می کنند این تلفن هوشمند از 4 گیگابایت رم بهره می برد که اگر چنین باشد، با یکی از بهترین تلفن های هوشمند عرضه شده رو به رو خواهیم بود.

سیستم عامل

به نظر می رسد که گوگل سریع تر از آنچه تصور میشد در حال راه اندازی اندروید L می باشد. از همین رو، پیش بینی شده است که سیستم عامل نکسوس 6 یا نکسوس ایکس، اندروید L باشد. البته شاید چندان هم این موضوع عجیب نباشد، چرا که چندی پیش گوگل این سیستم عامل را به صورت رسمی معرفی کرد.

به نظر می رسد عمده ترین ویژگی اندروید L، میزان مصرف باتری آن باشد و در مقایسه هایی که با اندروید کیت کت شده است، مشخص شده که مصرف باتری 36 درصد کاهش پیدا کرده است!

باتری

مصرف باتری یک تلفن هوشمند با صفحه ی QHD، شاید مهم ترین نکته باشد و این موضوع نیازمند یک باتری بسیار قدرتمند است. اما باید توجه کنیم که قرار است نکسوس 6 از پردازنده ی فوق اختصاصی اسنپ دراگون 805 بهره ببرد و عملکرد این پردازنده در کنار اندروید L، می تواند این موضوع را تا حدی زیادی حل کند. باتری نکسوس 5، 2300 میلی آمپر ساعت ظرفیت داشت و باتری نکسوس 6 نیز حداقل 2500 میلی آمپر ساعت ظرفیت خواهد داشت.

دوربین

با توجه به تست های Antutuu، دوربین پشتی این تلفن هوشمند، 13 مگاپیکسل و دورین دوم آن، 2.1 مگاپیکسل خواهد بود. همچنین، مجهز شدن نکسوس 6 به اسنپ دراگون 805 شرایط را برای ضبط فیلم های 4K بهینه خواهد کرد.

بدنه، قیمت و زمان عرضه

بدنه و جنس به کار گرفته شده در نکسوس 6 هنوز مشخص نیست اما اینگونه که مشخص شده است، قسمت پشتی این تلفن، مشکی رنگ خواهد بود. شایعات نشان می دهد که نکسوس 6 در حال ساخته شده توسط گوگل و موتورلا می باشد و از همین رو احتمال می رود جنس بدنه ی این تلفن هوشمند، شبیه به Moto X باشد.

در مورد قیمت باید بگوییم که نکسوس 6 از نکسوس 5 گران تر خواهد بود. طبق اطلاعاتی که توسط وبسایت هندی منتشر شده است، قیمت نکسوس 6، 50 یورو بیشتر از مدل قبلی آن و برابر با 350 یورو خواهد بود که امید می رود گوگل آن را کاهش دهد.

زمان عرضه ی نکسوس 4، اکتبر و معرفی نکسوس 5، چهارم اکتبر سال گذشته بود. حال، با وجود اندروید L پیش بینی خواهد شد که نکسوس 6 نیز در ماه اکتبر به صورت کامل معرفی شود.

لینک کوتاه | منبع : Pocket-Lint

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال