اپل‎‎واچ سال آینده با پنل صفحه‌نمایش Micro LED روانه بازار خواهد شد

طبق آخرین گزارشی که از سوی وب‎سایت Digitimes مطرح شده است، اپل قصد دارد به استفاده از فناوری صفحات نمایش OLED بر روی اپل‎واچ ادامه ندهد… ولی در همان حین آیفون 8 (آیفون مدل 2017، آیفون 7 به استفاده از پنل ال‎سی‎دی ادامه خواهد داد) به استفاده از نمایشگرهای OLED رو می‎آورد. این منبع زنجیره‎ی […]

طبق آخرین گزارشی که از سوی وب‎سایت Digitimes مطرح شده است، اپل قصد دارد به استفاده از فناوری صفحات نمایش OLED بر روی اپل‎واچ ادامه ندهد… ولی در همان حین آیفون 8 (آیفون مدل 2017، آیفون 7 به استفاده از پنل ال‎سی‎دی ادامه خواهد داد) به استفاده از نمایشگرهای OLED رو می‎آورد. این منبع زنجیره‎ی تامین می‎گوید که اپل قصد توسعه‎ی پنل‎های Micro LED را برای اپل‎‎واچ دارد، و شروع عملی شدن این تصمیم در مدل سال بعد این گجت پوشیدنی خواهد بود.

مشخص نیست که چرا اپل این تصمیم را برای گجت پوشیدنی خود گرفته است در حالی‎که در همان حین تولید آن را برای آیفون‎های پرچم‎دار خود بالا می‎برد. طبق سابقه‎ای که از وب‎سایت Digitimes داریم باید نسبت به این قضیه تردید داشت.

Micro LED به نسبت ال‎سی‎دی یک فناوری نمایشگر با قدرت کمتر و با پوشش و سطوح روشنایی بهتر است. صفحات نمایش Micro LED به نسبت معادل‎های ال‎سی‎دی خود در بحث باتری کارآمدتر هستند چون به نور پشتی نیاز ندارند (این ویژگی مثبت‎شان باعث می‎شود آن‎ها هم‎چنین باریک‎تر باشند).

با این‎ وجود، هزینه‎ی تولید پنل‎های Micro LED به نسبت OLED در حال حاضر، بسیار بالاتر است. اپل در سال 2014 شرکت فناوری LuxVue را خریداری کرد که در توسعه‎ی پنل‎های Micro LED تخصص دارد. دو سال گذشته است و حالا به نظر می‎رسد اپل نسبت به استفاده‎ از این قطعات در محصولات خود، جدی است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال