5 ویژگی مهمی که انتظار داریم در گوشی‌های هوشمند Galaxy S6 سامسونگ و One M9 اچ تی سی ببینیم

دهم اسفند ماه، روزی مهم برای دو کمپانی بزرگ سامسونگ و اچ تی سی است. هردو شرکت این روز را برای معرفی پرچمدار جدید خود یعنی گلکسی اس 6 سامسونگ و وان M9 اچ تی سی انتخاب کرده اند. وقتی که امروز مدل های قدیمی این دو گوشی یعنی S5 و M8 را با مدل های […]

دهم اسفند ماه، روزی مهم برای دو کمپانی بزرگ سامسونگ و اچ تی سی است. هردو شرکت این روز را برای معرفی پرچمدار جدید خود یعنی گلکسی اس 6 سامسونگ و وان M9 اچ تی سی انتخاب کرده اند. وقتی که امروز مدل های قدیمی این دو گوشی یعنی S5 و M8 را با مدل های جدید و توقعاتی که از آنها داریم مقایسه می کنیم، متوجه میشویم که تفاوت ها و شباهت هایی میان آنها وجود خواهد داشت.

طی آخرین خبر ها و شایعات منتشر شده از گلکسی اس 6 سامسونگ و M9 اچ تی سی، حداقل انتظار ما از این دو گوشی، پشتیبانی آن دو از سیستم عامل اندروید ورژن 5.0 موسوم به لالی پاپ است. ولی در ادامه خواستار 5 ویژگی خاص هستیم و امیدواریم این دو کمپانی آنها را حتما در گوشی های هوشمند جدید خود جای دهند. با تک نیوز برای بررسی این ویژگی ها همراه باشید:

 

 1-بدنه تمام فلزی

1

 

طبق تصاویر منتشر شده توسط سامسونگ در روزهای پیشین، گلکسی اس 6، اولین گوشی سری S سامسونگ خواهد بود  که از بدنه ای تمام فلزی بهره می برد. طبق تصویر بالا، گلکسی اس 6 به احتمال زیاد با ضخامت 7 میلی متر و گوشه های گرد و رنگ خاکستری تیره طراحی شده است و تنها ایراد منتقدان سری S سامسونگ یعنی پلاستیکی بودن گوشی را برطرف خواهد کرد. کمپانی اپل، رقیب جدی شرکت سامسونگ، با برطرف کردن تنها ایراد بزرگ منتقدان یعنی کوچک بودن ابعاد صفحه نمایش توانست فروش بسیار بالایی داشته باشد و احتمالا سامسونگ نیز به این فکر افتاده که از قافله عقب نماند و برای رقابت با اپل، پرچدار جدیدش هیچ کم و کاستی نداشته باشد.

شرکت اچ تی سی نیز پرچمدار خود را طبق روال همیشگی با بدنه ای تمام فلزی معرفی خواهد کرد ولی به احتمال زیاد ضخامت آن به کمی گلکسی اس 6 سامسونگ نخواهد بود.

حالا باید تا دهم اسفند منتظر بمانیم  و این دو گوشی را در کنار قرار داده و طراحی آنها را در کنار هم مقایسه کنیم.

2-پردازنده هشت هسته ای 64 بیتی

2

 

 

پردازنده های ساخته شده برای گلکسی اس 6 سامسونگ و وان M9 اچ تی سی، شبیه به یکدیگر نیستند و مطمئنا ساخت کمپانی های متفاوتی هستد.

پردازنده موجود در گلکسی اس 6 سامسونگ، Exynos 7420 خواهد بود که بنچمارک ها و تست های انجام شده آن را قبلا در تک نیوز مشاهده کرده اید.

در حالی این دو در زمینه پردازنده متفاوتند که M9 از پردازنده قدرتمند شرکت کوآلکام با نام Snapdragon 810 استفاده می کند.

شاید هنوز خیلی زور باشد که این دو پردازنده را باهم مقایسه کنیم و بگوییم کدام یک سریع تر است ولی به شما این قول را می دهیم که تا زمان معرفی این دو گوشی کنجکاوی خود را کنترل کنیم!

 

3-دوربینِ پشتی حداقل 16 مگاپیکسلی
3

 

هم اکنون دوربین اصلی گلکسی اس 5 سامسونگ، 16 مگاپیکسل است و ما برای افزایش دقت آن، احتمال کمی قائل هستیم ولی این احتمال وجود دارد که سامسونگ از گشودگی دیافراگم بیشتر (f پایینتر) برای گوشی خود استفاده کند و به احتمال زیاد کیفیت عکس ها در گلکسی اس 6، بهبود خواهد یافت.

و اما اچ تی سی! امیدواریم شرکت اچ تی سی سیاست های اخیر خود را کنار بگذارد و دوربین 4 مگاپیکسلی اولتراپیکسل M8 را با یک دوربین 16 یا 20 مگاپیکسلی در M9 تعویض کند. این بمعنای تغییر کل ساختار دوربین در پرچمدار جدید اچ تی سی است. البته همه اینها به شرطی است که از کیفیت عکس ها کاسته نشود و تنها ایراد منتقدان و دوستداران اچ تی سی نیز برطرف شود.

 

4-بهبود کیفیت دوربین جلو

4

 

همانطور که همه اطلاع داریم، امروزه دوربین جلو و کیفیت آن یکی از ویژگی های مهم یک گوشی بحساب می آید. رایج شدن عکس های سلفی در فضاهای مجازی یکی از دلایل این مهم است.

سال پیش M8 با دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی به میدان رقابت وارد شد و امسال هم این احتمال می رود که M9 با همان دقت ولی با لنزی وایدتر معرفی شود.

سامسونگ، گلکسی اس 5 را با دوربین 2 مگاپیکسلی در جلو معرفی کرد و امسال انتظار می رود آن را به 5 مگاپیکسل و لنز وایدتر تغییر دهد.

 

5-پشتیبانی از حالت ذخیره انرژی (Power Saving Mode)

55

هیچ چیز برای یک گوشی هوشمند مخصوصا پرچمدار یک کمپانی، حیاتی تر از باطری آن نیست. ظرفیت باطری و کاهش سریع آن، ایرادی است که به بسیاری از پرچمداران کمپانی ها در کنار ارائه خدمات بسیار عالی، نسبت داده اند.

به همین خاطر شرکت های سامسونگ و اچ تی سی با معرفی سرویس های خود با نام های Ultra Power Saving Mode (برای سامسونگ) و Extreme Power Saving Mode (برای اچ تی سی) سعی در جبران کاستی های مربوط به باتری گوشی های هوشمند خود دارند و با ترفند های مختلف سعی دارند، گوشی مورد نظر برای مدت زمان بیشتری به کاربر خود خدمات دهد. در این بین نیز ممکن است این خدمات با کاهش کیفیت روبه رو شود.

در انتها بنظر شما تفاوت این دو گوشی هوشمند با نسل قبلی خود چگونه خواهد بود؟!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال