نگاهی نزدیک به اولین لپ‌تاپ مایکروسافت؛ سرفیس بوک

هنگامی که مایکروسافت از تبلت سوم سرفیس خود رونمایی کرد، بسیاری بر این عقیده بودند که وقت آن رسیده تا این شرکت اولین لپ‌تاپ خود را منتشر کند. لپ‌تاپ‌ مایکروسافت تحت عنوان سرفیس بوک پرو معرفی شده است و ما نیز فرصت بسیار مناسبی دیدیم تا نگاهی نزدیک به این لپ‌تاپ بیندازیم. با نگاه اولیه […]

هنگامی که مایکروسافت از تبلت سوم سرفیس خود رونمایی کرد، بسیاری بر این عقیده بودند که وقت آن رسیده تا این شرکت اولین لپ‌تاپ خود را منتشر کند. لپ‌تاپ‌ مایکروسافت تحت عنوان سرفیس بوک پرو معرفی شده است و ما نیز فرصت بسیار مناسبی دیدیم تا نگاهی نزدیک به این لپ‌تاپ بیندازیم.

با نگاه اولیه به این لپ‌تاپ متوجه خواهید شد که هدف اصلی مایکروسافت رقابت با مک‌بوک پرو اپل بوده است. مایکروسافت در این لپ‌تاپ نیز همانند تبلت‌های سرفیس از منیزیم در بدنه‌ی آن استفاده کرده است. در واقع مایکروسافت با معرفی سرفیس بوک پرو لپ‌تاپی را معرفی کرده که قابلیت تبدیل شدن به تبلت را دارد. همانند اکثر لپ‌تاپ‌های موجود در بازار، سرفیس بوک پرو دارای پایه‌ای ویژه نیز بوده که همانند یک مار قابلیت انعطاف پذیری خارق‌العاده‌ای داشته و با زوایای مختلف نیز شما مشکلی با دیدن نمایشگر‌ لپ‌تاپ نخواهید داشت. شاید بتوان کلیدی‌ترین ویژگی این لپ‌تاپ را نمایشگر آن دانست چرا که این نمایشگر تنها با یک دکمه به طور معجزه‌ آسایی از کیبورد جدا می‌شود.

نگاهی نزدیک به اولین لپ‌تاپ مایکروسافت؛ سرفیس پرو

برای این که جدا شدن نمایشگر لپ‌تاپ و کیبورد به طور امن‌تری صورت بگیرد، مایکروسافت نرم افزاری را در این لپ‌تاپ طراحی کرده که در صورت به وجود آمدن مشکل، آن را به کاربر اعلام می‌کند. به محض اینکه دکمه‌ی جدا شدن نمایشگر از کیبورد لپ‌تاپ را فشار دهید، نمایشگر جدا شده و تبدیل به یک تبلت بسیار سبک می‌شود. حتی اگر با یک دست به مدت چند دقیقه نیز حالت تبلت لپ‌تاپ را در دست خود بگیرید هیچ گونه مشکلی با وزن آن نخواهید داشت. کافیست کیبورد لپ‌تاپ را به نمایشگر دوباره متصل کنید تا سنگینی این لپ‌تاپ، خود را نشان دهد. البته مایکروسافت توانسته لپ‌تاپی را با نمایشگر 13.5 اینچی عرضه کند که در حالت تبلت وزن بسیار کمی داشته و با توجه به اندازه‌ی نمایشگر، می‌توان از وزن آن بسیار راضی بود.

نگاهی نزدیک به اولین لپ‌تاپ مایکروسافت؛ سرفیس پرو

همیشه لپ‌تاپ‌های ویندوزی دارای تاچ پد مناسبی نبوده‌اند اما شرایط برای لپ‌تاپ تازه وارد مایکروسافت کمی فرق دارد. تاچ‌پد استفاده شده در این لپ‌تاپ شیشه‌ای بوده و کار کردن با آن بسیار لذت بخش است. هنگام استفاده از کیبورد نیز این تاچ‌پد به طور کامل غیر فعال می‌شود تا دست کاربر با برخورد به تاچ‌پد مشکلی را ایجاد نکند. صحبت از کیبورد لپ‌تاپ شد که در اوایل شاید نتوانید با آن به خوبی تایپ کنید و با سرعت بالایی به کارهای خود رسیدگی کنید اما با کمی عادت و گذشت زمان، این کیبورد می‌تواند به کیبورد شماره یک در لپ‌تاپ‌های امروزی شود. در واقع مایکروسافت برای طراحی تاچ‌پد و کیبورد این لپ‌تاپ از مک‌بوک اپل بسیار کمک گرفته و هنگام استفاده از این دو، شباهت بسیاری را با مک‌بوک اپل مشاهده خواهید کرد.

نگاهی نزدیک به اولین لپ‌تاپ مایکروسافت؛ سرفیس پرو

همان‌طور که گفتیم، لپ‌تاپ جدید مایکروسافت دارای پایه‌ای بوده که قابلیت جدا کردن نمایشگر از کیبورد را دارد. این لپ‌تاپ 13.5 اینچی با وصل شدن کیبورد وزن سنگینی را بر روی دوش کاربر ایجاد می‌کند. قلم تعبیه شده در این لپ‌تاپ نیز در گوشه‌ی آن قرار گرفته و شما می‌توانید همانند تبلت‌های یوگای لنوو، این لپ‌تاپ را در زاویه‌های مختلف امتحان کنید و نمایشگر آن را برعکس کنید.

نگاهی نزدیک به اولین لپ‌تاپ مایکروسافت؛ سرفیس پرو

به نظر می‌رسد ایده‌ی مایکروسافت برای لپ‌تاپ‌های 2 به 1 هنوز تمام نشده باشد و این اول راه این شرکت بزرگ برای رقابت با مک‌بوک‌های اپل بوده باشد. مایکروسافت در سرفیس بوک پرو طراحی فوق‌العاده‌ای را به کار برده و با استفاده از پردازنده‌ی اینتل توانسته عمل‌کرد لپ‌تاپ را نیز بسیار بالا ببرد. به هر حال پیشنهاد می‌کنیم تا منتظر نقد و بررسی کامل این لپ‌تاپ از تک‌نیوز باشید تا ببینیم سرفیس بوک پرو می‌تواند انتظارات کاربران ویندوزی را برآورده کند یا خیر؟

surfacebook3_1020.0surfacebook2_1020.0surfacebook1_1020.0surfacebookhandson210_1020.0surfacebookhandson29_1020.0surfacebookhandson28_1020.0surfacebookhandson27_1020.0surfacebookhandson21_1020.0surfacebookhandson22_1020.0surfacebookhandson23_1020.0surfacebookhandson25_1020.0surfacebookhandson24_1020.0نگاهی نزدیک به اولین لپ‌تاپ مایکروسافت؛ سرفیس پرونگاهی نزدیک به اولین لپ‌تاپ مایکروسافت؛ سرفیس پرو

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال