سرانجام اطلاعاتی رسمی از کارت‌های جدید شرکت AMD منتشر شد

شایعات بسیار زیادی در ماه‌های گذشته پیرامون معماری و نسل جدید کارت‌های گرافیک شرکت AMD برای سری Radeon R300 منتشر شده بود تا اینکه روز گذشته، شرکت AMD بدون سر و صدا، تعدادی از کارت‌های جدید و تقویت شده‌ی خود را در اختیار سازندگان قرار داد. همانند اتفاقی که برای برخی از کارت‌های سری Radeon […]

شایعات بسیار زیادی در ماه‌های گذشته پیرامون معماری و نسل جدید کارت‌های گرافیک شرکت AMD برای سری Radeon R300 منتشر شده بود تا اینکه روز گذشته، شرکت AMD بدون سر و صدا، تعدادی از کارت‌های جدید و تقویت شده‌ی خود را در اختیار سازندگان قرار داد. همانند اتفاقی که برای برخی از کارت‌های سری Radeon HD 8000 Series افتاد، برخی از این کارت‌های جدید تفاوتی با کارت‌های سری Radeon R200 ندارند و تنها عملکرد آنها بهینه شده است.

قدرتمندترین مدل، R9 380 می‌باشد که پیشتر به صورت کاملا اتفاقی، اطلاعات کمی از آن توسط شرکت HP منتشر شده بود و به نظر می‌رسید که یک کارت “نسل بعدی” باشد. اما چنین چیزی نیست و متاسفانه، R9 380 تقویت شده‌ی کارت R9 285 می‌باشد که میزان حافظه‌ی آن از 2 گیگابایت به 4 گیگابایت افزایش پیدا کرده است. سایر محصولات نیز نسخه‌هایی تقویت‌شده از کارت‌های سری R7 و R5 هستند. قدیمی‌ترین نسل در میان این کارت‌ها نیز، R9 370 می‌باشد که از معماری Pitcairn که اولین بار در سال 2012 و برای کارت Radeon HD 7850 مورد استفاده قرار گرفت، بهره خواهد برد.

AMD launches Radeon 300 series rebrands for OEMs 2

9qg_amd-r9-300

همانطور که مشاهده می‌کنید، این کارت‌های جدید اختلاف خاصی با نسل قبلی خود ندارند و احتمالا در تست‌ها که در آینده منتشر می‌شوند نیز، تفاوت خاصی با محصولات قبلی نداشته باشند. لازم به ذکر است که در میان کارت‌های موجود در این لیست، تنها کارت‌های گرافیک R9 380 و R9 360 هستند که از معماری جدید شرکت AMD استفاده می‌کنند (مابقی کارت‌ها، از معماری GCN 1.0 بهره می‌برند) و تنها کارت‌هایی هستند که از تکنولوژی‌های FreeSync، TrueAudio و کراس‌فایر بدون استفاده از پل ارتباطی، پشتیبانی می‌کنند.

البته هنوز برنامه‌های بعدی شرکت AMD مشخص نیست و شاید در آینده، شاهد عرضه‌ی مدل‌های مختفلی از کارت‌های جدید این شرکت باشیم. در حال حاضر، شرکت AMD با عرضه‌ی این محصولات، بازار خرده‌فروشان را هدف قرار داده است. البته اطلاعاتی در مورد معرفی پرچم‌داری جدید از سوی این شرکت با نام R9 390X با پهنای باند بالا نیز منتشر شده بود که خبر آن رسمی شد و به زودی، جزئیات این کارت قدرتمند را نیز در اختیارتان قرار خواهیم داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال