Android L و هر چیزی که نیاز است درموردش بدانید (بخش سوم)

در بخش های قبلی این مقاله، درمورد مشخصات اصلی اندروید ال، زمان معرفی و زمان ارائه آپدیت توسط شرکتهای مختلف برای محصولاتشان را بررسی کردیم و همچنین درمورد طراحی اندروید جدید، مصرف بهینه ی باتری آن و طراحی بخش اطلاع رسانی آن مطالبی را برای شما نوشتیم. (لینک بخش اول و بخش دوم) حالا در […]

در بخش های قبلی این مقاله، درمورد مشخصات اصلی اندروید ال، زمان معرفی و زمان ارائه آپدیت توسط شرکتهای مختلف برای محصولاتشان را بررسی کردیم و همچنین درمورد طراحی اندروید جدید، مصرف بهینه ی باتری آن و طراحی بخش اطلاع رسانی آن مطالبی را برای شما نوشتیم. (لینک بخش اول و بخش دوم)

حالا در بخش سوم (و نهایی) این مقاله به توضیحاتی درباره ی دو مورد آخر می پردازیم. پس با ما همراه باشید تا بیشتر با این سیستم عامل آشنا شویم.

تشخیص هویت و باز کردن قفل صفحه اندروید جدید تغییراتی خواهد داشت

شاید دیگر وارد کردن یک رمز از طریق صفحه کلید، یا کشیدن یک شکل برای هربار باز کردن قفل تلفن هوشمند دیگر تکراری و خسته کننده شده باشد و گوگل نیز این را میداند.

در اندروید جدید، این کار هوشمندانه تر انجام خواهد شد و درواقع دستگاه اندرویدی شما تشخیص خواهد داد که دست خود شما هست یا شخص دیگری. این عمل از طریق چند عامل مانند اتصال بلوتوثی با لوازم جانبی شما، تشخیص محل زندگی و کار شما و تشخصی صدا انجام خواهد شد.

بنابراین وقتی تلفن هوشمند شما متوجه باشد که موقعیت اش عوض نشده و هنوز در اختیار صاحب اصلی خود است، دیگر نیازی به باز کردن قفل برای هر بار استفاده از گوشی نخواهد بود.

این ویژگی بسیار قابل توجه و دوست داشتنی بنظر میرسد، اما باید دید تا چه حد عملی خواهد بود و برای بسیاری از کاربرانی که معمولا بلوتوث و جی پی اس دستگاه هوشمند خود را خاموش میکنند، چه راهکاری وجود خواهد داشت؟

اندروید ال از پردازش 64 بیتی پشتیبانی خواهد کرد.

گوگل این مورد را تایید کرده و به توسعه دهندگان نیز اطلاع داده است تا شروع به طراحی اپلیکیشن های خود برای یک سیستم عامل 64 بیتی و پردازنده های 64 بیتی که بزودی از راه خواهند رسید، باشند.

بصورت تئوری، یک سیستم عامل 64 بیتی میتواند حافظه رم بیشتر از 4 گیگابایت را پشتیبانی کند (چیزی که در سیستم عامل 32 بیتی پشتیبانی نمیشود). اما این تنها مزیت سیستم عامل های 64 بیتی نیست و میتوان گفت از نظر این سیستم عامل ها قدرت بیشتری در استفاده از سخت افزار را در اختیار دارند و بدین ترتیب دستگاه با وجود همان سخت افزار، تحت یک سیستم عامل 64 بیت عملکرد بهینه تری نسبت به سیتسم عامل 32 بیتی دارد.

البته میتوان گفت اینها تمام ویژگی های جدید اندروید جدید نیستند و قطعا بسیاری بهبود های دیگر در آن وجود خواهد داشت که بزودی (شاید تنها چند روز دیگر) با آنها آشنا شویم و بیشتر درمورد این ورژن از اندروید بدانیم.

حال با این توصیف نظر شما درباره آپدیت جدید چیست؟ آیا شما هم مانند ما بی‏صبرانه منتظر مراسم گوگل هستید؟

لینک کوتاه | منبع : packet-lint

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال