[کنفرانس اپل] کمپانی اپل به طور رسمی از تبلت 12.9 اینچی iPad Pro رونمایی کرد

همانطور که می‌دانید، هم اکنون بزرگترین مراسم سالانه کمپانی اپل در حال برگزاری است. مقرر بود این مراسم در ساعت 21:30 دقیقه روز چهارشنبه شروع شده و طی آن، کمپانی بزرگ اپل از جدیدترین محصولات خود پرده برداری کند. همان طور که در بخش‌های پیشین به آن اشاره شد، در طی اطلاعات فاش شده و قبل […]

همانطور که می‌دانید، هم اکنون بزرگترین مراسم سالانه کمپانی اپل در حال برگزاری است. مقرر بود این مراسم در ساعت 21:30 دقیقه روز چهارشنبه شروع شده و طی آن، کمپانی بزرگ اپل از جدیدترین محصولات خود پرده برداری کند. همان طور که در بخش‌های پیشین به آن اشاره شد، در طی اطلاعات فاش شده و قبل از شروع این مراسم، قیمت نهایی تبلت آیپد پرو این شرکت در رسانه‌های خبری منتشر گشت.

اما هم اینک که در حال نگارش این مطالب هستیم، مراسم رسمی کمپانی اپل در حال برگزاری است و این شرکت در طی این رویداد در ابتدای کار از تبلت جدید 12.9 اینچی خود با نام iPad Pro رونمایی کرد. همانطور که گفته شد، ابعاد نمایشگر این تبلت بزرگ برابر 12.9 اینچ بوده و دقت تصویر آن به 2732×2048 پیکسل می‌رسد.

جالب است بدانید که در مورد این تبلت بزرگ، اولین جمله مدیر عامل اپل، تیم کوک، درباره این دستگاه جدید به این شکل بود که “نمایشگر این تبلت، بزرگترین صفحه نمایشی که تا به حال بر روی یک دستگاه هوشمند برخوردار از سیستم عامل iOS قرار گرفته است و در کنار آن این دستگاه دارای قدرت و عملکرد پردازشی بالاتری نسبت به هر دستگاه دارنده سیستم عامل iOS  است.”

d1

اما هم اینک سوال در اینجاست که چرا کمپانی اپل دست به تولید این چنین دستگاه هوشمندی زده است. در پاسخ به سوال، فیل شیلر، مدیر بازاریابی کمپانی اپل رو سن آمده و در مورد این موضوع این چنین گفت: “در واقع این تبلت می‌تواند کارهایی را انجام بدهد که یک گوشی هوشمند از انجام آن ناتوان است. در حقیقت این دستگاه هوشمند را نمی‌توانید در جیبتان بگذارید و آن را به همراه خود به اطراف منتقل کنید. همچنین کاربری این دستگاه همانند یک لپ‌تاپ نیز نبوده و به همین جهت، این تبلت 12.9 اینچی، نقشی بین یک گوشی هوشمند و لپ‌تاپ را برایتان بازی خواهد کرد”.

همچنین در مورد ظاهر این دستگاه به دلیل شباهت بسیار زیاد آن به تبلت‌های قبلی این کمپانی باید گفت که دستگاه جدید شبیه به یک آیپد بزرگتر شده است.

اما در نهایت بیایید نگاهی به مشخصات فنی تبلت آیپد پرو اپل بیندازیم:

نمایشگر: دارای ابعاد 12.9 اینچی با دقت تصویر 2732 × 2048 پیکسل و چگالی تصویر 264 پیکسل در هر اینچ

تراشه: مجهز به تراشه A9X اپل

ضخامت: دارای ضخامت بدنه 6.9 میلی‌متر (لازم به ذکر است که تبلت آیپد اِیر 2 اپل ضخامتی برابر 6.1 میلی متر داشت)

وزن: دارای وزن 712 گرم (لازم به ذکر است که سنگینی بدنه آیپد ارجینال برابر 698 گرم بود)

دوام باتری: 10 ساعت

بلندگوها:  این تبلت بر روی بدنه خود دارای چهار عدد بلندگو است.

اما در کنار این تبلت، کمپانی اپل از لوازم جانبی مخصوصی به منظور کار کردن با آن نیز پرده برداشت:

صفحه کلید جدید با قابلیت اتصال سریع توسط فناوری “Smart Connector”

شاید بتوان این طور گفت که بزرگترین بخش بعد از معرفی این تبلت بزرگ، مربوط به رونمایی از کیبورد فیزیکی جدید مخصوص به آن می‌شود. در واقع کمپانی اپل معرفی این تبلت بزرگ 12.9 اینچی را دلیل رونمایی خود از این کیبورد می‌داند. همچنین این کیبورد جدید دارای سیستم مغناطیسی اتصال از کناره بوده و از فناوری Smart Connector پشتیبانی می‌کند. قیمت این گجت برابر 169 دلار خواهد بود.

Apple Pencil، قلم جدید اپل

همچنین کاربران در کنار این تبلت بزرگ 12.9 اینچی، می‌توانند از قلم مخصوص آن نیز بهره برده و البته با پرداخت مبلغی اضافی، آن را خریداری نمایند. طبق اطلاعات جدید منتشر شده، قیمت این قلم برابر 99 دلار خواهد بود. البته جالب است بدانید که این قلم به دلیل پشتیبانی از فشار ، حرکات شیب‌دار و دیگر حرکت‌ها، برای طراحان بسیار کاربردی خواهد بود.

نسخه 32 گیگابایت و وای‌فای تبلت 12.9 اینچی آیپد پرو با قیمت 799 دلار به بازارهای فروش عرضه خواهد شد و نسخه 128 گیگابایتی آن نیز برابر 949 دلار خواهد بود. همچنین نسخه 128 گیگابایتی این تبلت که وای‌فای بوده و از شبکه 4G و LTE پشتیبانی می‌کند برابر 1079 دلار خواهد بود.

با تمام این تفاسیر به نظر شما آیا کمپانی اپل می‌تواند با معرفی این تبلت 12.9 اینچی، سودی بیشتری از بازار فروش تبلت‌ها را از آن خود کند؟!

در بخش زیر شاهد تصاویر به نمایش در آمده در طی این مراسم هستید:

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال