همکاری اپل و BMW برای توسعه‌ی خودروی هوشمند و بدون راننده Apple Car

مدت زمان زیادیست که اخبار و شایعات بسیاری در مورد خودروی هوشمند کمپانی اپل با نام Apple Car منتشر می‌شود و افراد زیادی را به خود علاقه‌مند کرده است. پیشتر اعلام شده بود که کمپانی اپل قرار است با همکاری BMW، بر روی خود i3 کاز کنند و پس از اینکه مدیرعامل اجرایی این شرکت، […]

مدت زمان زیادیست که اخبار و شایعات بسیاری در مورد خودروی هوشمند کمپانی اپل با نام Apple Car منتشر می‌شود و افراد زیادی را به خود علاقه‌مند کرده است. پیشتر اعلام شده بود که کمپانی اپل قرار است با همکاری BMW، بر روی خود i3 کاز کنند و پس از اینکه مدیرعامل اجرایی این شرکت، تیم کوک، شخصا از خط تولید این خودرو در شهر Leipzig بازدید کرد، از کیفیت بالای فیبرکربن به کار رفته در بنده‌ی این خودروها شگفت‌زده شده بود.

پس از انتشار این خبر، دیری نپایید که اعلام شد این دو کمپانی نتوانسته‌اند برای خودروی هوشمند اپل بر سر خودروی i3 به توافق برسند. ولی به سرعت اطلاعاتی در مورد قطع همکاری این دو شرکت انتشار یافت. مدیر ارشد بخش تولید BMW در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز اعلام نمود که همچنان صحبت‌هایی میان اپل و BMW برای به کارگیری تکنولوژی‌های این شرکت در محصول جدید اپل ادامه دارد.

شایعات مختلف نشان می‌دهند که کمپانی اپل قصد دارد خودروهای الکتریکی بدون سرنشین را از سال 2020 وارد بازار نماید. به تازگی این شرکت، مدر قبلی و با تجربه‌ی شرکت کرایسلر، آقای Doug Betts را نیز به خدمت گرفته و اعلام شده که صدها نفر در حال کار بر روی پروژه‌ی Apple Car هستند. با نگاه به خودروی BMW i3، می‌توانیم یک دید کلی از محصول آینده و مرموز کمپانی اپل داشته باشیم، اما واقعا BMW قرار است چه کاری برای اپل انجام دهد؟ آیا خودروهای این شرکت قرار است توسط این کمپانی آلمانی تولید گردد؟

Apple reportedly in talks with BMW, considered BMW i3 for Apple Car 2

درب‌های عقبی خودروی BMW i3 به صورت خودکار باز می‌شوند و حتی می‌توانند با دریافت انرژی جنبشی از باتری‌ها و چرخ‌های خودرو، با سرعت کمتری نیز باز شوند. شاید با خود بگویید که طراحی این خودرو کمی قدیمی است، اما تکنولوژی‌های فوق‌العاده‌ای که در آن به کار رفته، احتمالا همان چیزهایی باشند که اپل را برای همکاری با این شرکت وسوسه می‌کند. ماه مارس نیز کمپانی BMW به صورت رسمی اعلام نمود که خودروهای این شرکت قادر خواهند بود تا سیستم‌عامل Apple OS را به کار گیرند، اما اتومبیل i3، خودروی هوشمند Apple Car نخواهد بود.

با این تفاسیر، تصور می‌کنید که خودروی هوشمند اپل چه خواهد بود و سرانجام چه زمانی اولین اطلاعات رسمی در مورد آن منتشر می‌شود؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال