رونمایی اپل از آیفون 7؛ تمام چیزهایی که انتظار داریم در این مراسم شاهد آن باشیم

زمان زیادی تا برگزاری رویداد اپل و معرفی محصولات جدید این شرکت باقی نمانده است. اپل در سال جاری رویه‌ای متفاوت را برای معرفی محصولات خود پیش خواهد گرفت. آیفون‌های 7 و 7 پلاس دچار کمترین تغییرات ظاهری خواهند شد و از سوی دیگر، نسل دوم ساعت هوشمند این شرکت ساکن کوپرتینو هم باید در […]

زمان زیادی تا برگزاری رویداد اپل و معرفی محصولات جدید این شرکت باقی نمانده است. اپل در سال جاری رویه‌ای متفاوت را برای معرفی محصولات خود پیش خواهد گرفت. آیفون‌های 7 و 7 پلاس دچار کمترین تغییرات ظاهری خواهند شد و از سوی دیگر، نسل دوم ساعت هوشمند این شرکت ساکن کوپرتینو هم باید در همین مراسم رونمایی شود. بنابراین بسیار سخت است که بتوانیم براساس رویدادهای سال گذشته در مورد محصولات اپل نظر بدهیم.

معمولا آیفون‌های اپل که شماره‌ی جدیدتری را همچون آیفون 7 دریافت می‌کنند دچار تغییرات ظاهری نیز می‌شوند اما به نظر می‌رسد اپل در این آیفون کمترین تغییرات را ایجاد کرده باشد. کسانی که طراحی آیفون 6 را می‌پسندند احتمالا از آیفون 7 نیز استقابل می‌کنند. شاید بتوان گفت که مهم‌ترین تغییر به وجود آمده در آیفون 7، جابه‌جایی خط آنتن گوشی به کناره‌ها خواهد بود.

رونمایی اپل از آیفون 7؛ تمام چیزهایی که انتظار داریم در این مراسم شاهد آن باشیم

یکی دیگر از تغییرات به وجود آمده در آیفون بعدی اپل، حذف کامل درگاه 3.55 میلی‌متری صدا خواهد بود. هنوز مشخص نیست که اپل چرا چنین تصمیمی را گرفته اما برای گوش دادن به موسیقی‌های درون گوشی خود باید هندزفری بی‌سیم خریداری کرده و یا از درگاه Lightning گوشی استفاده کنید. تقریبا اکثر محصولات الکترونیکی خروجی صدای 3.55 میلی‌متری را در درون خود جای داده‌اند و شاید اپل با این کار، نارضایتی‌های فراوانی را به وجود آورد.

با حذف درگاه 3.55 میلی‌متری، شایعات زیادی در مورد نحوه‌ی‌ گوش دادن به موسیقی در آیفون 7 و 7 پلاس به وجود آمد. اکثر این شایعات بر روی دو موضوع تاکید داشتند. برخی معتقدند اپل در جعبه‌ی آیفون 7 هندزفری با خروجی Lightning قرار خواهد داد و برخی دیگر بر این باورند که در جعبه‌ی این گوشی مورد انتظار، هدست‌های بی‌سیم گنجانده شده و نام آن نیز Airpod خواهد بود.

اپل در آیفون 7، دوربینی دوگانه را برای ثبت بهتر تصاویر به کار می‌گیرد؛ البته نحوه‌ی عملکرد دوربین دوم هنوز مشخص نیست. برای مثال هوآوی در گوشی P9 از دوربین دوم خود برای ثبت جزئیات بهتر استفاده کرد و ال‌جی در گوشی جی‌5، دوربین دوم را برای زوم بهتر تصاویر بهره گرفت. نشریه‌ی Bloomberg که یکی از نشریه‌های معتبر در زمینه‌ی فاش کردن محصولات اپل است بر این باور بوده که اپل همان روند ال‌جی را برای دوربین دوم آیفون 7 به کار خواهد گرفت.

البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که احتمالا دوربین دوگانه‌ تنها منحصر به آیفون 7 پلاس بوده و بعید به نظر می‌رسد این تکنولوژی در اختیار آیفون 7 هم قرار بگیرد. طبیعتا آیفون 7 هم دچار تغییراتی در بخش دوربین خواهد شد اما دوربین دوگانه‌ای را دریافت نخواهد کرد.

یکی دیگر از تغییراتی که سال‌هاست کاربران اپل از این شرکت انتظار دارند، تغییر حافظه‌ی داخلی مدل پایه‌ی آیفون‌ها بوده است. به نظر می‌رسد امسال نهایتا اپل آیفون 16 گیگابایتی را به عنوان آیفون پایه حذف می‌کند و نسخه‌ی 32 گیگابایتی را به عنوان آیفون پایه معرفی خواهد کرد.

از جمله تغییراتی که اپل از مک‌بوک خود وارد آیفون 7 می‌کند، تغییر در عملکرد دکمه‌ی Home گوشی خواهد بود. دکمه‌ی Home آیفون 7 دیگر به صورت کلیک نخواهد بود و در عوض، این دکمه تنها به فشار دست حساس می‌شود و دیگر صدای کلیک از آن شنیده نخواهد شد.

بعد از اینکه سال‌ها کاربران آیفون به رنگ نقره‌ای این گوشی عادت کرده بودند، اپل تصمیم گرفته تا دوباره رنگ مشکی را هم برای این گوشی عرضه کند. آخرین آیفونی که رنگ مشکی را به خود می‌دید آیفون 5 بود و بعد از آن دیگر هرگز شاهد آیفون مشکی از سوی اپل نبودیم. درنظر داشته باشید که شاید رنگ به کار گرفته شده در آیفون 7 مشکی بیشتر شبیه به رنگ مشکی ساعت‌هوشمند اپل باشد تا آیفون 5.

طبیعتا همانند دیگر محصولات اپل، آیفون 7 نیز به پردازنده‌ای جدیدتر، حافظه‌‌ی رم بیشتر و سیستم‌عاملی به‌روزتر مجهز می‌شود. شاید حذف درگاه 3.55 میلی‌متری صدا باعث شود تا آیفون 7 نهایتا ضد آب شده و از ضخامت بسیار کمتری هم برخوردار شود. شایعات دیگری هم نظیر مجهز شدن آیفون 7 به کانکتور هوشمند، دو سیم‌کارته شدن گوشی و عرضه‌ی رنگ آبی هم به گوش رسیده اما به نظر می‌رسد این شایعات در نهایت در محصول نهایی آیفون 7 دیده نشوند.

 

اپل واچ

رونمایی اپل از آیفون 7؛ تمام چیزهایی که انتظار داریم در این مراسم شاهد آن باشیم

از زمانی که اپل ساعت‌هوشمند خود را رسما معرفی کرد تا به امروز، از لحاظ نرم‌افزاری این ساعت دجار تغییرات زیادی را شده و همواره رو به تکامل بوده است. اما در مراسم امسال ممکن است برای اولین بار از ساعت‌هوشمند جدید اپل که نسل دوم اپل واچ نام گرفته رونمایی شود. طبیعتا برای اینکه ساعت رونمایی شده بتواند عنوان ” نسل دوم ” را یدک بکشد باید دچار تغییرات زیادی شود که در اینجا به تغییرات مورد انتظار و شایعه شده اشاره می‌کنیم.

اپل به احتمال زیاد در نسل دوم ساعت هوشمند خود همچنان بر روی مربع شکل بودن این ساعت اصرار خواهد ورزید. درخبرهای گذشته سخنی از تغییر شکل ساعت اپل بیان نشده و به نظر نمی‌رسد نسل دوم ساعت اپل همانند اکثر ساعت‌های هوشمند بیضی شکل باشد.

اپل در نسل دوم ساعت هوشمند خود جی‌پی‌اس را به صورت جداگانه در آن می‌گنجاند تا دیگر نیازی به گوشی آیفون برای ردگیری و شمارش قدم‌ها نباشد. بنابراین، نسل دوم ساعت‌ هوشمند اپل می‌تواند برای ورزشکاران و کسانی که به جی‌پی‌اس نیاز دارند مفید واقع شود. شاید قرار گرفتن جی‌پی‌اس در درون ساعت‌هوشمند اپل، این ساعت را یک قدم بیشتر به مستقل‌شدن آن نزدیک‌تر کند.

نسل اول ساعت‌هوشمند اپل کمی کند بود. حال اپل امیدوار است تا با به‌کارگیری سخت‌افزاری قدرت‌مند و به‌روز، نسل دوم ساعت خود را سریع‌تر و روان‌تر از گذشته کند. فعلا اطلاعات زیادی در مورد مشصخه‌های فنی این ساعت در دسترس نیست اما می‌توان انتظار سخت‌افزاری قدرت‌مند را در این ساعت داشت.

از دیگر ویژگی‌های نسل دوم ساعت هوشمند اپل می‌توان به ضد‌آب بودن ساعت با دوام بیشتر، باتری قدرت‌مند‌تر و سنسورهای بیشتر اشاره کرد. شایعات منتشر شده از وب‌سایت مطرح 9to5mac نشان می‌دهند که نسل دوم اپل واچ ممکن است به دوربینی جداگانه هم مجهز شود اما  به جز این خبر، منبع دیگری از این ویژگی سخن نگفته است.

رونمایی اپل از آیفون 7؛ تمام چیزهایی که انتظار داریم در این مراسم شاهد آن باشیم

در رویدادی که اپل تنها تا سه روز دیگر برگزار خواهد کرد، ساعت‌هوشمند این شرکت به همراه آیفون 7 تنها محصولات معرفی شده نخواهند بود. اپل در این رویداد از جدیدترین نسخه‌ از سیستم‌عامل‌های خود نظیر iOS 10 و WatchOS 3 رونمایی می‌کند. انتظار می‌رود نسخه‌ی باریک‌تر مک‌بوک پرو، مک‌بور ایر با درگاه یو‌اس‌بی Type-C و آیپد پرو از دیگر محصولات اپل در این رویداد باشند. آیپد ایر اپل هم بیش از دو سال می‌شود که به‌روز رسانی نشده و ممکن است اپل در این رویداد از آیپد ایر جدید نیز رونمایی کند. به‌هر‌حال تمامی موارد گفته شده همگی براساس شایعات مطرح بود‌ه‌اند و در مورد هیچ‌کدام به طور قطعی نمی‌توان سخت گفت.

 

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال