اپل هم بر روی واقعیت مجازی کار می‌کند

آخرین شرکتی که که جدیدا اپل آن را خریداری نموده، سبب شده تا باز هم نام این شرکت بر سر زبان‌ها بیفتد و اطلاعاتی جدید را در مورد این شرکت در اختیارمان قرار دهد. به تازگی اپل به صورت رسمی از خریداری شرکت بزرگ FlyBy Media خبر داده و اعلام کرده که حالا این شرکت زیر […]

آخرین شرکتی که که جدیدا اپل آن را خریداری نموده، سبب شده تا باز هم نام این شرکت بر سر زبان‌ها بیفتد و اطلاعاتی جدید را در مورد این شرکت در اختیارمان قرار دهد. به تازگی اپل به صورت رسمی از خریداری شرکت بزرگ FlyBy Media خبر داده و اعلام کرده که حالا این شرکت زیر مجموعه‌ای از اپل به حساب می‌آید.

FlyBy Media شرکتی مشهور در زمینه‌ی تکنولوژی‌های هوشمند، تولیدکننده‌ی پهبادها، تکنولوژی Indoor Mapping، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده می‌باشد که پیشتر نیز بر سر پروژه‌ی Project Tango، با این گوگل همکاری داشته است. شاید باور نکنید اما هم‌اکنون وب‌سایت FlyBy Media در دسترس نیست و این اتفاق نیز از اوایل ماه جاری و همزمان با خریداری شدن این شرکت توسط اپل رخ داده است. در این مورد اپل در مصاحبه‌ای که با Financial Times داشته، اعلام کرده که مدیران این شرکت دائما در حال خریداری کمپانی‌های کوچک‌تر هستند و لزومی به توضیح در این مورد و بحث کردن در رابطه با آن نیز وجود ندارد.

شرکت FlyBy Media تنها در زمینه‌ی تکنولوژی‌های هوشمند موفق عمل نکرده، بلکه این شرکت توانایی بسیار بالایی در تولید و توسعه نرم‌افزارهای ماهواره‌ای نیز دارد. به کارگیری انواع تکنولوژی‌های سه‌بعدی برای موقعیت‌یابی نیز سبب شده تا توانایی‌های این شرکت چیزی از دیگر کمپانی‌ها کم نداشته باشد. همجنین سیستم‌های نرم‌افزاری پیشرفته‌ای که تا آنها توسعه داده‌اند در دستگاه‌هایی که زیر مجموعه Project Tango گوگل هستند نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیش از اینکه وب‌سایت این تیم از دسترس خارج گردد نیز اطلاعاتی در مورد توسعه یک سیستم نرم‌افزاری برای برنامه‌ی MapsConnect اپل نیز منتشر شده بود که نشان می‌داد این شرکت در زمینه‌های مختلفی فعالیت داشته و دارد.

جالب است بدانید که این اواخر، تیم توسعه‌دهنده FlyBy Media از توسعه‌ی نرم‌افزار پیشرفته VFusion خبر داده و اعلام کرده بودند که برای رفتن به فاز دوم از این برنامه، قصد شراکت و پیدا کردن یک همراه توانمند را دارند، موردی که حالا آن را می‌بینیم…

البته این تمام موضوع نیست و اپل، شرکت‌های PrimeSense ،Metaio و Faceshift را که هر کدام برنامه‌های بسیاری را در زمینه‌ی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده داشته‌اند نیز خریداری کرده است. با این تفاسیر تصور می‌کنید که اپل دقیقا به دنبال چه موضوعیست؟

آیا مدیران اپل قصد معرفی یک هدست واقعیت مجازی را دارند؟ و یا می‌خواهند از این تکنولوژی‌ها در دستگاه‌ها و محصولات خود استفاده نمایند؟ پیش‌بینی‌های بسیار زیادی را می‌توان در این مورد در نظر گرفت. حتی این احتمال نیز وجود دارد که در آینده ببینیم که آیفون اپل نیز همانند Project Tango گوگل، کار خواهد کرد. حتی این امکان نیز وجود دارد که بخواهیم شاهد به کارگیری این تکنولوژی در ماشین هوشمند این شرکت، Apple Car، نیز باشیم و اپل بخواهد از توانایی‌های FlyBy Media در موقعیت‌یابی و عملکرد بهتر خودروی هوشمند این شرکت نیز استفاده نماید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال