نقد و بررسی تخصصی نسخه ME572C تبلت ممو پد 7 ایسوس [قسمت چهارم: بررسی گالری، پلیر‌ها، کیفیت صدا و دوربین تبلت]

در قسمت سوم  بررسی نسخه ME572C تبلت ممو پد 7 ایسوس به معرفی تبلت و بررسی بنچمارک‌ها، اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی و صفحه کلید آن پرداختیم. هم اینک در ادامه این مقاله به بررسی گالری، پلیر‌ها، کیفیت صدا و دوربین این تبلت خواهیم پرداخت. پس در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید. برنامه گالری ممو پد 7 نسخه ME572C تبلت ممو پد […]

در قسمت سوم  بررسی نسخه ME572C تبلت ممو پد 7 ایسوس به معرفی تبلت و بررسی بنچمارک‌ها، اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی و صفحه کلید آن پرداختیم. هم اینک در ادامه این مقاله به بررسی گالری، پلیر‌ها، کیفیت صدا و دوربین این تبلت خواهیم پرداخت. پس در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید.

برنامه گالری ممو پد 7

نسخه ME572C تبلت ممو پد 7 ایسوس به اپلیکیشن گالری بسیار مجهز و زیبایی تجهیز شده است و این برنامه، دارای تنظیمات بسیار زیادی می‌باشد. نمای دسته بندی این برنامه به طور پیشفرض بر روی حالت آلبوم‌ها قرار داشته و امکان انتخاب موارد دیگر نیز در این زمینه می‌باشد. علاوه بر آن پوشه دوربین تبلت که عکس‌های ثبت شده توسط این بخش از دستگاه در آن ذخیره می‌شود به طور واضحی در بالاترین قسمت این اپلیکیشن‌ قرار گرفته است. در پایین آن نیز دیگر آلبوم‌ها در ابعاد بند انگشتی در دو ستون قرار گرفته‌اند که امکان تغییر ابعاد آنها وجود ندارد. در هنگام ورود به یکی از آلبوم‌ها، آیکون‌های بند انگشتی تصاویر را مشاهده خواهید کرد که با جسجر حرکتی پینچ زوم، قابلیت تغییر ابعاد آنها از یک تا شش ستون در تصویر نمایشگر وجود دارد.

دیگر قابلیت‌های این برنامه در هنگام تماشای یک عکس به طور مجزا، در سطح استانداردی قرار دارد. برگزیدن عکس مزبور به عنوان تصویر مخاطب و یا تصویر پس زمینه تبلت، به اشتراک گذاری تصویر، حذف عکس، ورود به بخش ویرایش عکس و بخش اطلاعات مربوط به عکس از جمله گزینه‌های مربوط به این بخش هستند.

بخش ویرایش عکس این برنامه دارای ابزارهای بسیار زیاد و مجهزی بوده و امکان اعمال افکت‌های تصویری گوناگون، قاب‌ها، وجود ابزار‌هایی کاربردی شامل برش (Crop)، قرینه‌کردن (mirror)، اصلاح انحراف عکس (straighten)، چرخش، فیش‌آی و doodle و در کنار آنها، امکاناتی جهت تطبیق نور و روشنایی عکس و ویرایش سایه‌ها وجود دارند. همچنین امکان ذخیره کردن نسخه‌های مختلف عکس ویرایش شده و مقایسه آنها با یکدیگر نیز داده شده است.

ویدئو پلیر ممو پد 7

برنامه پخش ویدئو این تبلت دارای رابط کاربری و ظاهری بسیار ساده و خلوت بوده و ویژگی‌های مفیدی همانند پشتیبانی از نمایش زیرنویس، اکولایزر و یا کلید‌های اصلی مربوط به پخش فیلم بر روی این اپلیکیشن مشاهده نمی‌شود. در واقع این برنامه تنها دارای نموداری مربوط به میزان پیشرفت فیلم در حال پخش بوده و درکنار آن دارای دکمه‌ای به منظور پخش و توقف فیلم و کلیدی جهت چرخش صفحه است. علاوه بر آن کلیدی نیز به منظور به اشتراک گذاری فیلم در حال پخش در گوشه سمت راست و بالای نمایشگر موجود است.

متاسفانه پلیر پیشفرض این تبلت تنها از فرمت ویدئویی MPEG4 پشتیبانی کرده و در هنگام پخش فیلم‌هایی با فرمت Xvid و یا DivX کاملا ناتوان است.  بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که این برنامه از نظر پشتیبانی از فرمت‌ها و کدک‌های معمولی نیز عاجز است و این خود به صراحت این موضوع را به اثبات می‌رساند که قصد ایسوس از قرار دادن این برنامه، ناامیدی از رقابت با دیگر پلیرهای مجهز در بازار بوده و کاربر را مجبور می‌کند تا از دیگر پلیر‌های پیشرفته و مجهز در این زمینه استفاده کند.

موزیک پلیر ممو پد 7

برنامه پخش موزیک رابط کاربری ایسوس که هم اینک در تبلت ممو پد 7 این شرکت موجود است دارای استاندارد موجود در این بخش بوده و از جهت کاربردی بسیار تواناست. همچنین این برنامه از تمامی تنظیمات معمولی یک موزیک پلیر بهره می‌برد. بخش “در حال پخش” این برنامه، قسمت بسیار بزرگی از اپلیکیشن را به خود اختصاص داده است و تصویر آلبوم آهنگ در حال پخش به صورت برجسته‌ای در وسط آن می‌درخشد. همچنین این برنامه دارای تنظیماتی مربوط به صدای فراگیر (surround sound) و افزایش میزان صدای باس موسیقی (bass boost) بوده و البته بهتر است بدانید که تنظیمات پیشرفته مزبور تنها در حالت اتصال هدفون به تبلت قابل استفاده‌اند.  در کنار این تنظیمات نیز اکولایزری قدرتمند وجود دارد که دارای تنظیمات پیش‌فرض خود بوده و از حالت تنظیم دستی نیز پشتیبانی می‌کند. البته بهبود پهنای صدای خروجی از دستگاه با انجام پردازش‌های نرم‌افزاری را نیز باید به این امکانات اضافه کرد.

همچنین در این برنامه، امکان اتصال مستقیم به فضاهای ابری مختلفی مانند گوگل درایو وجود داشته و از این طریق می‌توانید بدون قرار دادن آهنگ‌ها در حافظه گوشی خود و اشغال خافظه آن، از امکانات این بخش بهره کافی را ببرید. علاوه بر آن امکان پخش موزیک بر روی دیگر پخش کننده‌های موسیقی خارجی و بلندگو‌های هوشمند نیز وجود دارد.

میزان بلندی صدای بلندگوی ممو پد 7

مثل همیشه تعدادی از تست‌های روتین این قسمت را بر روی تبلت ایسوس اجرا کردیم و نتایج آن در تصویر زیر قابل مشاهده است. با بررسی نتایج بدست آمده باید گفت بلندگوی این دستگاه دارای میزان بلندی و رسایی نسبتا زیادی بوده و در مقایسه با دیگر تبلت‌ها سطح بالا در رتبه‌ای میانگین قرار می‌گیرد. در واقع باید گفت که تعداد بسیار کمی از تبلت‌ها هستند که می‌توانند در این سطح قرار بگیرند.

Untitled

 

کیفیت صدای خروجی ممو پد 7

نسخه ME572C تبلت ممو پد 7 ایسوس از کیفیت صدای خروجی بسیار باکیفیتی بهره می‌برد و در واقع باید گفت که در این بخش از بررسی بسیار درخشان ظاهر شد. صدای خروجی این تبلت در هنگام اتصال به تقویت کننده‌های خارجی، بسیار باکیفیت و شیوا بوده و در عین حال، میزان بلندی صدای آن در حد بسیار عالی و تحسین برانگیزی است. شاید از نظر میزان بلندی صدا، این دستگاه در بین دیگر تبلت‌ها در رتبه اول قرار نگیرد اما در این حوزه، مسلما صدای ممو پد 7 به اندازه‌ای بلند است که شما را در این رابطه راضی نگه دارد.

اما در هنگام اتصال هدفون به تبلت مزبور، موضوع کمی متفاوت می‌شود و با وجود ثابت ماندن بسیاری از شاخص‌ها، مواردی همچون stereo crosstalk و IMD + Noise با کمی کاهش کیفیت روبه‌رو می‌شوند. همچنین فرکانس پاسخگویی به میزان بسیار کمی تغییر کرده و از میزان بلندی صدا نیز کم می‌شود. اما با این حال، عملکرد این بخش از تبلت بسیار مناسب بوده و حتی بهتر از حالت میانگین دیگر دستگاه‌ها می‌باشد.

در قسمت زیر می‌توانید نتایج بدست آمده را بررسی کنید:

Untitled

 

Untitled

 

دوربین ممو پد 7

نسخه ME572C از تبلت ممو پد 7 ایسوس دارای دوربینی 5 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی در قسمت پشتی خود است. این دوربین میتوانید در بهترین حالت خود عکس‌هایی با دقت 2560×1920 پیکسل و فیلم‌هایی با رزولوشن 1080p را به ثبت برساند. برنامه دوربین این گوشی در قسمت سمت راست خود دارای بخشی ترکیب شده است و دو کلید شاتر عکاسی دوربین و همچنین ضبط فیلم را در کنار هم دارد. رابط کاربری این برنامه بسیار ساده و کاربردی بوده و قابلیت استفاده از کلید‌های کنترل صدا به عنوان شاتر دوربین و یا دکمه بزرگنمایی آن نیز وجود دارد.

در قسمت دیگری از این برنامه، تعداد زیادی از حالت‌ها در این بخش قرار دارند و به غیر از حالت پیشفرض Auto، مودهایی مانند حالت شب، مود پاناروما و همچنین حالت HDR از دیگر ویژگی‌های اصلی این بخش به حساب می‌‌آید. علاوه بر این موارد، حالت‌هایی دیگری نیز به منظور ثبت تصاویر مورد نظر کاربر به شکل‌های مختلف وجود دارند. حالت سلفی از جمله موارد مذکور می‌باشد که در این روش، کاربر می‌تواند به استفاده از دوربین 5 مگاپیکسلی اصلی این تبلت، تصاویر سلفی بسیار باکیفیت و مناسبی را به ثبت برساند. البته وجود این مود در این بخش کمی مشکوک بنظر می‌رسید و با بررسی بیشتر متوجه این موضوع شدیم که دوربین سلفی جلوی دستگاه تنها به منظور برقراری تماس‌های تصویری فعال خواهد شد و امکان عکاسی با این دوربین توسط کاربر وجود نخواهد داشت. از دیگر مودهای جالب این برنامه، حالت “Depth of field” می‌باشد که در این بخش دوربین به طور خودکار دو عکس متوالی از منظره مورد نظر را به ثبت رسانده و سپس با ترکیب کردن آنها با یکدیگر، تصویر سوژه نزدیکتر به لنز دوربین را واضح نموده و تصویر پس زمینه آن را محو می‌کند.

بخش تنظیمات این برنامه نیز دارای قسمت‌های استانداردی بوده و کاربر می‌تواند با ورود به این بخش به شاخص‌های مختلفی همانند میزان تراز سفیدی، حساسیت سنسور یا “ISO”، جبران نوردهی دوربین و بسیاری دیگر از موارد این چنینی کنترل داشته باشد. جالب است بدانید که به منظور دسترسی سریعتر به تمامی حالت‌ها و کلیدها، ایسوس اقدام به اسکرول کردن این بخش کرده است و این به آن معناست که می‌توانید با پایین آوردن بخش نواری سمت راست برنامه، به گزینه‌های بیشتری در این بخش دسترسی داشته باشید.

تمامی این موارد تا به این قسمت، بسیار عالی و رضایت بخش بوده و از تمامی استانداردهای موجود تبعیت می‌کرد. اما مسئله مهم در این بخش، کیفیت عکس‌های خروجی این دوربین است که هم اینک مورد نقدمان قرار می‌گیرد. در بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم که تصاویر خروجی این تبلت نسبتا بی‌کیفیت و ضعیف بوده و در حقیقت باید گفت که بخش دوربین این دستگاه بسیار ناامید کننده ظاهر شد. البته با نگاهی به مشخصات این دوربین و دقت آن، و همچنین ماهیت این دستگاه (تبلت بودن) می‌بایست به این حقیقت راضی شویم که دوربین این تبلت توانایی رقابت با دیگر گوشی‌های هوشمند هم قیمت خود در بازار را نداشته و متاسفانه ایسوس می‌بایست در این بخش به افزایش کیفیت عکس‌ها بیاندیشد. اما با این حال وجود یک دوربین باکیفیت در یک گجت هوشمند لازم و ضروری بوده و مسلما وجود این نقص می‌تواند به کاهش میزان خریداری این تبلت منجر شود.

در واقع عکس‌های تولید شده توسط دوربین اصلی این تبلت در صورت استفاده نکردن از آنها به منظور پرینت در ابعاد بزرگ و یا بزرگنمایی بیش از حد بر روی تصاویر، می‌تواند جهت استفاده در شبکه‌های اجتماعی و دیگر بخش‌هایی به این شکل مناسب و کافی باشد. با بررسی دقیقتر تصاویر خلق شده توسط این دوربین متوجه می‌شویم جزئیات دقیق تصاویر به میزان کمی آبرنگی شده است و شارپنس خود را از دست داده است. همچنین میزان گستره دینامیکی تصاویر بسیار محدود بوده و علاوه بر آن، این میزان از طریق تطابق شرایط نوردهی دوربین نیز قابل رفع و بهبودی نیست.

از مزایای قابل توجه این بخش، سریع و دقیق بودن پروسه فوکوس دوربین و همچنین سریع بودن پردازش‌ها و رابط کاربری این برنامه است. از دیگر بخش‌های قابل تحسین دوربین این تبلت، انجام عمل عکاسی در حالت ماکرو تحت استاندارد گوشی‌های هوشمند بوده  و دوربین تبلت مزبور، این عمل را به درستی انجام می‌دهد و می‌تواند به راحتی بر روی اجسام نزدیک به خود فوکوس کرده و تصاویر بسیار واضح و شارپی را از آنها به ثبت برساند. در بررسی‌های انجام شده شاهد این موضوع هستیم که دوربین این دستگاه در زمینه عکاسی از سایه بسیار مناسب عمل می‌کند اما در بخش‌هایی با روشنایی و نور شدید صحنه، کمی مشکوک و گیج کننده به کار عکاسی می‌پردازد.

در بررسی و آزمایش بخش HDR این دوربین نیز می‌بایست متذکر شد که حالت مزبور تنها در موارد محدودی، درست و صحیح عمل کرده و در باقی موارد، تصاویر تولید شده توسط آن قابل استفاده نبوده و رنگ‌های آن تمایل زیادی به رنگ بنفش دارند. در مواردی که این حالت به درستی عمل می‌کند نیز شاهد قربانی شدن جزئیات تصویر به منظور افزایش گستره دینامیکی تصاویر هستیم.

اما در نهایت در قسمت بررسی حالت پانارومای دوربین این تبلت شاهد عملکرد مناسب وخوبی بودیم و تصاویر تولید شده در این بخش در زمینه‌های همپوشانی صحیح تصاویر، نوردهی دوربین و دیگر موارد بسیار رضایت بخش بوده و به همین دلیل برخلاف دیگر بخش‌ها، عکس‌های پانارومای تولید شده، مناسب، باکیفیت و قابل استفاده خواهند بود. در حالت قرار گیری دوربین به شکل پرتره یا همان حالت عمودی، تصاویر پاناروما با دقت هشت مگاپیکسل تولید می‌شوند و بلندی تصاویر خلق شده در این بخش به میزان حدودی  1800 پیکسل خواهد رسید. هرچند با نگاهی به تصاویر تولید شده در این بخش نیز خود می‌توانید به طور واضح و آشکاری شاهد دندانه‌دار شدن اجسام خطی و مسطح (در پایین تصویر زیر) باشید. بنابراین در هنگام عکاسی در این حالت می‌بایست حواستان به قرار گیری چنین اجسامی در کادر عکس خود بوده و در عین حال، عمل همپوشانی تصاویر نیز می‌بایست با دقت بیشتری انجام شود.

gsmarena_002

تصویر پاناروما دوربین اصلی ممو پد 7 ایسوس

با تمام این تفاسیر به منظور بررسی بیشتر حالت عکسبرداری دوربین 5 مگاپیکسلی اصلی این تبلت می‌توانید از طریق ابزار‌های زیر به ارزیابی و مقایسه کیفیت عکس‌های این تبلت با دیگر رقبای آن در این زمینه بپردازید:

Photo Compare Tool Photo Compare Tool Photo Compare Tool

فیلمبرداری ممو پد 7

دوربین اصلی نسخه ME752C تبلت ممو پد 7 ایسوس می‌تواند در بهترین حالت خود با دقت 1080p و با نرخ 30 فریم بر ثانیه به ضبط فیلم بپردازد. البته نرخ حجمی ذخیره شده در این حالت به 15 مگابیت بر ثانیه می‌رسد که در واقع عدد بسیار کمی بوده و بسیار ناامید کننده و خجالت‌آور است. علاوه بر آن، صدای ضبط شده در طی فیلمبرداری نیز با نرخ 192 کیلوبیت بر ثانیه بر روی حافظه دستگاه ذخیره خواهد شد. مسلما این مورد یکی از جهش‌های رو به بهبودی دوربین این گوشی نسبت به مدل پایینتر خود (نسخه ME176C) با نرخ حجمی 96 کیلوبیت بر ثانیه‌ای، می‌باشد.

کیفیت این دوربین در زمینه عکس برداری بسیار ناامید کننده بود و تبلت ممو پد 7 نتوانست در آن بخش که قسمت مهمی از یک دستگاه به حساب می‌آید، طرفداران خود را راضی نگه دارد. اما با این حال، با امید به نتایجی بهتر به بخش بررسی کیفیت فیلمبرداری این تبلت وارد می‌شویم. به منظور آگاهی دادن به کاربرانی که به تازگی این تبلت را خریداری کرده‌اند باید گفت که در هنگام ورود به بخش فیلمبرداری این تبلت و تعویض حالت آن از بخش عکسبرداری، با کاهش گستره میدان دید مواجه خواهند شد. همچنین در هنگام فیلمبرداری، تصاویر ضبط شده بسیار نزدیک به سوژه هستند و توجه به این مورد نیاز به تجربه قبلی کار با این قسمت دارد. در واقع در هنگام شروع فیلمبرداری، نمایشگر تبلت چیزی از این تغییر را نشان نمی‌دهد اما درست بعد از اشاره بر روی دکمه ضبط فیلم و شروع عمل فیلم برداری، عملیات تغییر بر روی تصویر در حال ضبط و میدان دید آن شروع می‌شود. مطمئنا این مسئله نیز باعث آزرده خاطر شدن کاربران این تبلت خواهد شد.

اما با کنار گذاشتن تمامی این موارد به بخش اصلی این قسمت یعنی بررسی کیفیت فیلمبرداری دوربین 5 مگاپیکسلی این تبلت وارد میشویم. با مقایسه کیفیت تصاویر در زمینه‌های عکاسی و فیلمبرداری، متوجه هیچ گونه تغییری خاصی نمی‌شویم و در واقع عملکرد این تبلت به منظور فیلمبرداری با دقت 1080p، تنها یک حقه تبلیغاتی بوده و با ارزیابی میزان جزئیات بر جای مانده از تصویر اصلی، دقت موارد ضبط شده شباهت زیادی به رزولوشن واقعی 480p دارد. در واقع می‌توان گفت که رزولوشن 1080p این تبلت کمی خیالی بوده و از حقیقت فاصله بسیار زیادی دارد. اما با این حال، کیفیت صدای ضبط شده بسیار مناسب و خوب بوده و توانست نظرمان را به خود جلب کند.

به منظور بررسی شخصی فایل دست نخورده فیلم ضبط شده توسط دوربین اصلی این تبلت در بهترین حالت خود (دقت 1080p و نرخ 30 فریم بر ثانیه) می‌توانید فایل مزبور را از این لینک دانلود و مشاهده فرمایید (حجم فایل 18.5 مگابایت)

همچنین علاوه بر ارزیابی فایل مخصوص به این تبلت، می‌توانید به منظور بررسی و مقایسه حالت فیلم برداری این دستگاه با دیگر تبلت‌های رقیب، به لینک‌های زیر مراجعه کرده و با استفاده از ابزارهای گوناگون به ارزیابی این بخش از تبلت ممو پد 7 ایسوس بپردازید:

Video Compare Tool Video Compare Tool Video Compare Tool

خلاصه این قسمت: در ابتدای این مقاله به بررسی برنامه گالری تبلت ممو پد 7 ایسوس پرداختیم. در این بخش متوجه شدیم که اپلیکیشن مزبور دارای تنظیمات و ابزار بسیار مناسب و استانداردی بوده و گستره بسیار زیادی از گزینه‌ها را در پیش روی کاربر قرار می‌دهد. امکانات ویرایش عکس این برنامه بسیار مناسب و کافی بوده و این بخش از رابط کاربری زن فون به میزان زیادی مورد توجهمان قرار گرفت. در ادامه ویدئو پلیر این تبلت وارد حوزه بررسیمان شد. در این بخش تبلت ممو پد 7 نتوانست عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهد و این برنامه به دلیل فقدان وجود کلیدهای ضروری پخش فیلم، عدم پشتیبانی از فرمت‌های ویدئویی رایج و دیگر موارد ضروری، نمره بسیار پایینی را از تست‌هایمان کسب کرد. هرچند در این زمینه به راحتی می‌توان برنامه‌ای را در این حوزه دانلود کرده و به آسانی از پیشرفته‌ترین امکانات آن استفاده کرد. در ادامه، اپلیکیشن موزیک پلیر تبلت ممو پد تحت آزمایش و ارزیابیمان قرار گرفت و در این قسمت تقریبا تمامی موارد موجود، استاندارد بوده و تمامی امکانات ضروری به منظور گوش دادن هرچه بهتر به موسیقی دلخواهتان وجود خواهد داشت. علاوه بر آن، امکاناتی مانند صدای فراگیر (surround sound) و افزایش میزان صدای باس موسیقی (bass boost) جزو ویژگی‌های بارز این بخش به حساب می‌آید. هرچند حالات مذکور تنها در هنگام اتصال هدفون به دستگاه قابل استفاده خواهند بود. علاوه بر این موارد، پشتیبانی این برنامه از پخش مستقیم موسیقی‌های موجود در فضای ابری کاربر و همچنین پخش آهنگ به صورت اتصال بیسیم بر  روی پخش کننده‌های صوتی خارجی از دیگر مزیت‌های این برنامه می‌باشد. در بخش بعدی، میزان بلندی صدای بلندگوهای ممو پد 7 مورد ارزیابی قرار گرفت. این تبلت توانست با امتیازی متوسط و میانگین، این قسمت را نیز با سربلندی پشت سر بگذارد. در ادامه، کیفیت صدای خروجی تبلت مورد تحلیل آماری این مقاله قرار گرفته و متوجه شدیم که عملکرد بلندگوهای تبلت مذکور بسیار درخشان بوده و در تمامی موارد و زمینه‌ها، کیفیت بسیار خوبی را از آن شاهد بودیم. هرچند در هنگام اتصال هدفون به تبلت، کمی از این میزان کاسته شد، اما با این حال، کیفیت صدای خروجی از دستگاه همچنان مناسب و کافی بوده و تغییر چشمگیری در آن مشاهده نمی‌شود. با اتمام این قسمت وارد بخش مهم و نفس‌گیر بررسی دوربین اصلی این دستگاه شدیم (دوربین جلویی این تبلت تنها در هنگام برقراری مکالمات تصویری به طور خودکار توسط تبلت فعال خواهد شد). متاسفانه در این حیطه تبلت ممو پد 7 ایسوس نتوانست انتظاراتمان را برآورده کند و با وجود پشتیبانی نرم افزاری بسیار خوب در این حوزه، کیفیت خروجی عکس‌ها نسبتا ضعیف بوده و به منظور مشاهده در ابعاد بزرگ به هیچ وجه مناسب نمی‌باشد. در حقیقت جزئیات تصاویر تولید شده کمی آیرنگی بوده و از شارپنس تصاویر کاسته شده است. البته شاید از دوربین 5 مگاپیکسلی یک تبلت نباید انتظار بیشتر از این را داشت اما مسلما وجود یک دوربین اصلی با کیفیت در یک دستگاه هوشند، یکی از مهمترین شاخصه‌های خرید یک کاربر به حساب می‌آید. اما گذشته از این موارد، سرعت و روانی دوربین این تبلت در فوکوس بر روی اجسام، عکاسی مناسب در حالت‌های ماکرو و پاناروما، پردازش سریع تصاویر و همچنین رابط کاربری بسیار ساده و در عین حال کاربردی، از ویژگی‌های بارز این بشش به حساب می‌آید. اما با این حال، عملکرد  برنامه دوربین این تبلت در حالت HDR، بسیار ضعیف بود و عکس‌های تولید شده در بسیار از موارد قابل استفاده نبودند. در موارد عدم انحراف رنگی نیز شاهد کاهش جزئیات تصویر به منظور افزایش گستره دینامیکی تصاویر بودیم. شاید یکی از بهترین قسمت‌های دوربین این تبلت، عکاسی آن در حالت پاناروما باشد. در هنگام عکاسی با استفاده از مود، همپوشانی تصاویر به خوبی انجام می‌شود و تصاویر تولید شده، از نظر شاخصه‌های نوردهی و همچنین دقت تصویر در وضعین استاندارد و مناسبی قرار دارند. البته در هنگام جابه‌جایی دوربین به منظور خلق چنین تصاویری می‌بایست حواسمان به سطوح نواری و یا خطی موازی با حرکت تبلت باشد تا شاهد نمایان شدن اثر دندانه‌دار شدن خطوط صاف نباشیم. در نهایت در بخش پایانی این مقاله، آخرین قابلیت دوربین اصلی این تبلت به منظور فیلمبرداری مورد بررسی دقیقمان قرار گرفت. گرچه در این بخش انتظار نتایج بهتر و بهبود یافته‌تری از این تبلت می‌رفت، اما کیفیت تصاویر نسبت به حالت عکاسی آن، هیچ تغییری نکرده و با وجود فیلم برداری این دستگاه با دقت 1080p، با ضبط تصاویر به این نتیجه می‌رسیم که اعداد ارائه شده تقلبی و یا تبلیغاتی باشد، زیرا کیفیت ارائه شده، شباهت بسیار زیادی به فیلمبرداری با دقت 480p دارد. در واقع بر روی کاغذ، تمامی مشخصات فیلمبرداری با این تبلت، خوب و مناسب می‌نماید اما در هنگام عمل، شاهد بروز و برآورده شدن انتظارات خود نخواهید بود. از دیگر نارضایتی‌های ما از این بخش، تغییر کادر و کوچک شدن آن در هنگام شروع ضبط فیلم بود و در واقع اینطور به نظر می‌آمد که دوربین به منظره روبه‌رو نزدیکتر شده باشد. شاید این خود به تنهایی یک عیب بزرگ محسوب نشود اما زمانی این مورد باعث دلخوری کاربر می‌شود که فرد کادر خود را تنظیم کرده است و با زدن کلید شروع ضبط فیلم، کادر تنظیم شده بهم خورده و در واقع، هیچ حالتی به منظور تنظیم کادر و قاب فیلمبرداری، پیش از ضبط فیلم وجود ندارد. با تمام این تفاسیر، شاید نباید انتظار زیادی از یک تبلت به منظور عکاسی و فیلمبرداری باکیفیت داشته باشیم. در هر حال، برنامه ایسوس به منظور تولید این چنین دستگاهی، عکاسی در سطحی متوسط و رو به ضعیف بوده و احتمالا قصد برآورده کردن نیازهای کاربر خود را به منظور عکاسی در سطح معمولی و قرار دادن آنها در شبکه‌های اجتماعی و اینگونه فضاها، داشته است. اما با این حال، وجود یک دوربین باکیفیت، باعث می‌شود که خریدار به خرید محصول رغبت پیدا کند و در دوران امروزی، وجود این قطعه جزو مهمترین شاخصه‌های یک گجت هوشمند به حساب می‌آید. هرچند ایسوس در این زمینه نیز درخشان ظاهر شده است و با ارائه اعدادی چشمگیر (همانند دقت 1080p در فیلمرداری) سعی در جذب سود بیشتر دارد.

در ادامه می‌توانید از طریق لینک‌های زیر به تمامی مقالات نقد و بررسی نسخه ME572C تبلت ممو پد 7 ایسوس دسترسی داشته باشید:

قسمت اول: معرفی تبلت و بررسی محتویات درون جعبه، طراحی، کیفیت ساخت و ارگونومی

قسمت دوم: بررسی صفحه نمایش، دوام باطری، قابلیت‌های ارتباطی و رابط کاربری

قسمت سوم: بررسی بنچمارک‌ها، اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی ایمیل و صفحه کلید

قسمت چهارم: بررسی گالری، پلیر‌ها، کیفیت صدا و دوربین تبلت

قسمت پنجم: بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی و دیگر برنامه‌های پیشفرض

 

پایان قسمت چهارم

در قسمت بعد به بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی و دیگر برنامه‌های پیشفرض نسخه ME572C تبلت ممو پد 7 ایسوس خواهیم پرداخت؛ کماکان با تک‎نیوز همراه باشید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال