نقد و بررسی تخصصی گوشی Asus Zenfone 2 [قسمت دوم: بررسی صفحه نمایش، باطری، اتصالات ارتباطی و رابط کاربری]

در قسمت اول بررسی Asus Zenfone 2 (نسخه دو گیگا‌بایتی مدل ZE551ML) به معرفی گوشی و بررسی محتویات داخل جعبه، طراحی، کیفیت ساخت و ارگونومی آن پرداختیم. هم اینک در ادامه این مقاله به بررسی  صفحه نمایش، باطری، اتصالات ارتباطی و رابط کاربری این گوشی خواهیم پرداخت. پس در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید. صفحه نمایش گوشی هوشمند زن […]

در قسمت اول بررسی Asus Zenfone 2 (نسخه دو گیگا‌بایتی مدل ZE551ML) به معرفی گوشی و بررسی محتویات داخل جعبه، طراحی، کیفیت ساخت و ارگونومی آن پرداختیم. هم اینک در ادامه این مقاله به بررسی  صفحه نمایش، باطری، اتصالات ارتباطی و رابط کاربری این گوشی خواهیم پرداخت. پس در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید.

صفحه نمایش

گوشی هوشمند زن فون 2 از نمایشگری با ابعاد 5.5 اینچ بهره‌ می‌برد و این پنل از نوع IPS LCD بوده و دقت 1080p را ارائه می‌دهد. در نتیجه چگالی تصویری برابر 403 پیکسل در هر اینچ تولید خواهد شد. این چگالی تصویر را با درجه چگالی تصویر رتینا برابر 326 Ppi مقایسه کنید. مطمئنا تصاویر به نمایش در‌آمده در این نمایشگر بسیار شارپ بوده و مسلما هیچکدام از پیکسل‌های آن با چشم غیر مسلح قابل دیدن نمی‌باشد. حتی خطوط متون به نمایش د‌ر‌آمده در ریز‌ترین حالت نیز، دارای جزئیات مخصوص به خود است. زاویه دید این نمایشگر رضایت‌بخش بوده و اگر از تغییرات روشنایی و کنتراست تصویر آن در نمای مشاهده گوشی از کناره‌‌ها و با زاویه، چشم‌پوشی کنیم، وضوح این صفحه نمایش بسیار بالاست.

نمایشگر موجود بر روی زن فون2 به سبب قرار‌‌گیری لایه گوریلا گلس نسل سه در برابر شکستگی و خراش مقاومت خواهد کرد. البته این لایه به میزان زیادی مستعد جذب اثر انگشت و لکه بوده و در پاکیزه و تمیز نگه داشتن آن می‌بایست دقت کافی را در نظر داشت. همچنین حالتی به نام  glove mode نیز وجود دارد که به کمک آن میزان حساسیت نمایشگر به لمس، زیاد‌تر خواهد شد.

ایسوس به منظور تنظیم رنگ نمایشگر این گوشی از برنامه‌ بسیار مجهزی استفاده کرده است. در حالت پیشفرض رنگ‌های به نمایش در آمده در این گوشی بسیار غلیظ و در عین حال روشن و زنده بوده و اگر غلظت بالای رنگ‌های این نمایشگر آزار‌دهنده است، می‌توانید به منظور تنظیم و بالانس کردن آن به برنامه مزبور مراجعه کرده و در کنار آن میزان گرمی رنگ‌ها را نیز به کمک اسلایدر خطی موجود در این بخش تنظیم کنید.

در حالت Reading mode (حالت خواندن متن)، میزان غلظت رنگ‌ها به پایین‌ترین میزان خود رسیده و تنظیمات خاص خود را در این بخش به همراه دارد. این تنظیمات باعث تمایل بیشتر رنگ سفید به سمت رنگ زرد شده و به منظور مطالعه طولانی مدت و عدم خستگی چشم کاربر در این روند، طراحی گشته است. در پایان حالتی به نام Customized mode وجود دارد که در این بخش می‌توانید به تنظیم hue (تمایل به رنگی خاص) و saturation (میزان غلظت آن رنگ) نمایشگر گوشی بپردازید.

در بررسی صفحه نمایش گوشی زن فون2 در زیر میکروسکوپ، ماتریس استاندارد RGB این نمایشگر به نمایش در‌آمد و با بررسی بیشتر آن متوجه برابری تعداد ساب‌ پیکسل‌ها (هر سه رنگ آبی و قرمز و سبز) در این صفحه نمایش شدیم.

gsmarena_001

 

در بررسی میزان روشنایی و حداکثر تنظیمات نمایشگر زن فون2 ایسوس به مورد خاصی بر نخوردیم و در عین حال از میزان امتیاز بدست آمده توسط آن شگفت‌زده نشدیم. با توجه به امتیازات مختلف نمایشگر این گوشی در تست‌های انجام شده، امتیاز کلی آن در حد میانگین (average) بود. میزان غلظت پایین رنگ مشکی آن نشان‌دهنده پایین بودن میزان کنتراست گوشی بوده و در روشنایی 50 درصد، میزان امتیاز نمایشگر به یک‌چهارم امتیاز حداکثر روشنایی گوشی نزدیک است و با کمی تامل می‌توان به راحتی فهمید که این موضوع نشان‌دهنده روشنایی کم نمایشگر در این حالت است. همچنین میزان کنتراست صفحه نمایش در این حالت بدتر از حد تصورمان بود.

Untitled

 

خوشبختانه با وجود امتیاز پایین نمایشگر این گوشی در در زمینه حداکثر روشنایی، خوانایی آن در زیر نور مستقیم آفتاب رضایت‌بخش بود ولی در واقع باید گفت هنگامی که در زیر نور خورشید قرار گرفته و توانایی خواندن و تشخیص صفحه نمایش را داشته باشید، ترجیح می‌دهید که بدنبال فرار از نور آفتاب بوده و در جستجوی سایه‌ای مطمئن باشید.

Untitled

 

تست دوام باطری

گوشی هوشمند زن فون 2 دارای باطری با گنجایش 3,000 میلی‌آمپر ساعت بوده و با کمال تاسف با ید گفت که با وجود جدا شدن قاب پشتی زن‌فون2، این قطعه از گوشی به منظور تعویض آن در دسترس کاربر نمی‌باشد. از طرفی دیگر این میزان ظرفیت باطری برای یک گوشی با ابعاد نمایشگر 5.5 اینچی، میزانی متعادل است.

گرچه در تصاویر زیر میزان دوام باطری در حالت آماده به کار لحاظ نشده است، گوشی زن‌فون‌2 در این بخش به مدت 10 روز شارژ‌دهی خواهد کرد و این امتیاز مربوط به استفاده از یک سیم کارت برای این گوشی است. در طرف دیگر با قرار دادن سیم کارت دوم در شکاف مربوط به خود، دوام باطری در حالت آماده به کار به 8 روز و نیم کاهش می‌یابد.

در حالت مکالمه صوتی، زن فون 2 توانست امتیاز نزدیک به 16 ساعت را برای خود به ثبت برساند که این میزان قابل توجه است. اما در زمینه پخش ویدئو خیلی شگفت‌انگیز نبوده و امتیاز نزدیک به 8 ساعت را به ثبت رساند که این میزان در حد رضایت‌بخشی بوده و برای این سطح از گوشی مناسب و کافی به نظر می‌رسد. اما مشکل بزرگ دوام باطری این گوشی، در زمینه وب‌‎گردی اینترنت با اپلیکیشن اختصاصی ایسوس دیده می‌شود، جایی که زن‌فون2 با بر جای گذاشتن رکورد نزدیک به 4 و نیم ساعت، دو برابر از اپلیکیشن کروم پر‌مصرف‌تر بوده و در کنار آن، امتیاز وب‌گردی نزدیک به 8 ساعت با برنامه کروم نیز قابل توجه است. البته این نکته را نیز به خاطر بسپارید که در تست‌های انجام شده در حالت پایداری کلی گوشی و دیگر بخش‌ها از مرورگر کروم جهت آزمایش باطری این گوشی استفاده شده و این اپلیکیشن به مناسبت به همراه داشتن امکانات زیاد و مصرف پایین خود، مطمئنا به میزان بیشتری توسط کاربران انتخاب خواهد شد.

gsmarena_001 gsmarena_002

 

اتصالات ارتباطی

گوشی هوشمند زن فون 2 از نظر سرویس‎های ارتباطی بسیار مجهز بوده و اول از همه باید گفت که این گوشی از سرویس 4 بانده 2G/GPRS/EDGE بر روی هر دو سیم کارت خود پشتیبانی می‌کند و این تمامی پوشش‌های شبکه سیم کارت دوم را تشکیل می‌دهد. از طرفی دیگر، سیم کارت اول از شبکه‌ چهار بانده 3G به همراه گروهی از خطوط LTE (بسته به مکان قرار‌گیری گوشی) پشتیبانی خواهد کرد.

وای‌فای دو بانده (با فرکانس کاری 2.4 و 5 گیگا‌هرتز) با استاندارد رادیویی 802.11 a/b/g/n/ac به همراه Wi-Fi Direct و hotspot از دیگر امکانات ارتباطی زن‌فون2 می‌باشد.

نسخه 4.0 بلوتوث این گوشی با به همراه داشتن سرویس A2DP به منظور پخش و استریم صدا، وظیفه ارتباطی خود را به نحو احسنت انجام خواهد داد. گرچه در مشخصات گوشی‌های رقیب، سرویس بلوتوث با نسخه 4.1 به منظور حل مشکلات ارتباطی میان بلوتوث و LTE به چشم می‌خورد، اما متاسفانه زن‌فون2 این ویژگی را در اختیار ندارد (این نسخه از بلوتوث در ارتباط بهتر و کم مصرف‌تر گوشی با ساعت‌های مچی هوشمند بسیار موثر است).

سرویس جی‌ پی‌ اس این گوشی با در اختیار داشتن استاندارد‌های A-GPS و GLONASS، در زمینه تعقیب سوژه خود بسیار دقیق‌تر است. همچنین وجود NFC نیز در این گوشی به چشم می‌خورد.

بر روی بده گوشی پورت microUSB دیده می‌شود که این قطعه به منظور اتصال لوازم جانبی کاربر و تسهیل ارتباط با گوشی از استاندارد USB host و MHL پشتیبانی می‌کند. حفره جک 3.5 میلی‌متری این گوشی نیز از نوع استاندارد خود بوده و کاربر می‌تواند از انواع متعددی از هدفون‌ها به این منظور استفاده کند.

همچنین درگاه خاصی به منظور افزایش حافظه گوشی از طریق کارت microSD تا 64 گیگا‎بایت وجود دارد.

از طریق دریافت‌کننده امواج رادیویی FM این گوشی نیز می‌تواند در کنار برخورداری از شبکه‌های رادیویی منطقه خود از سرویس music on the go (بدون مصرف ترافیک اینترنتی گوشی) نیز استفاده کنید. متاسفانه در این گوشی خبری از درگاه مادون قرمز (IR blaster) نبوده و از این نظر قابلیت کنترل لوازم خانگی از طریق مادون قرمز گوشی وجود نخواهد داشت.

رابط کاربری

زن فون 2 به طور پیشفرض از نسخه پنجم (5.0) سیستم عامل اندروید (لالی‌پاپ) پشتیبانی می‌کند و وجود این نسخه نرم‌افزاری خود دلیل برتری یک گوشی به حساب می‌آید. به همین مناسبت سیستم عامل انحصاری گوگل تحت بررسی و ویرایش ایسوس قرار گرفته و این کمپانی تایوانی با طراحی جدید خود و تغییرات زیادی که بر روی آن اعمال کرده است، رابط کاربری انحصاری خود با نام زِن (ZenUI) را بوجود آورده است. این رابط کاربری تنها یک پوسته و طراحی گرافیکی جدید نیست، بلکه دارای اپلیکیشن‌های اختصاصی مخصوص به خود بوده که در ادامه به معرفی و بررسی دقیق آنها خواهیم پرداخت. در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید.

یکی از ویژگی‌های ارزشمند قرار گرفته بر روی این رابط کاربری، قابلیت روشن نمودن صفحه نمایش گوشی با دو بار لمس متوالی آن است. این ویژگی از آن لحاظ ارزشمند است که طبق گفته‌های پیشینمان (موجود در متن بررسی اول این گوشی) بدلیل ابعاد بزرگ گوشی و قرار گرفتن کلید پاور دستگاه در قسمت بالای آن، دسترسی به این قسمت بسیار دشوار بوده و نیازمند ایده‌ای مناسب جهت فعال‌سازی نمایشگر گوشی بود. اما این ویژگی تنها به حل نصف ماجرا منجر خواهد شد. آیا خاموش شدن صفحه نمایش نیاز به لمس دوباره کلید پاور گوشی خواهد داشت؟! ایسوس برای حل این قسمت مشکل نیز ایده‌ی جالبی را در نظر گرفته است و کاربر با دو بار لمس متوالی صفحه نمایش در قسمت خالی موجود بر روی رابط کاربری گوشی، دستگاه را به حالت غیر فعال منتقل خواهد کرد. اگر در صورت باز بودن برنامه‌ای تمام صفحه این ویژگی چگونه اعمال خواهد شد؟ در این حالت تنها کافیست که عمل لمس مضاعف صفحه نمایش گوشی، بر روی نوار اعلانات آن انجام شود. البته به دلخواه کاربر این ویژگی از طریق منو تنظیمات موجود در گوشی قابلیت غیر‌فعالسازی خواهد داشت. تنها مزیت غیر‌فعال‌سازی این ویژگی، افزایش یک تا دو درصدی دوام باطری گوشی است که مطمئنا این انجام عمل به صلاح کاربر نخواهد بود.

اندکی از طراحی قفل صفحه (lockscreen) زن فون 2 نتیجه تلاش ایسوس بوده و در این قسمت با ویجت‌های زمان و پیش‌بینی آب و هوا روبه‌رو خواهید شد. پایین‌تر از آنها نیز 3 میانبر به بخش‌های دوربین، شماره‌گیری و پیام‌رسانی دیده می‌شود. این قسمت توسط کابر قابل ویرایش خواهد بود و هر سه آیکون می‌توانند با دیگر اپلیکیشن‌های نصب شده در گوشی جایگزین شوند.

در لیست اعلانات گوشی با دو بار لمس بر روی هر اعلان مستقیما به برنامه مربوطه منتقل خواهید شد. به منظور باز کردن قفل صفحه نیز تنها کافیست که با لمس صفحه و کشیدن آن به بالا، این عمل را انجام دهید. متاسفانه به منظور باز کردن قفل صفحه، تنها از همین ژست لمسی پشتیبانی می‌شود. همچنین هیچ آیکون میانبر مجزایی برای برنامه Google Now در قفل صفحه گوشی دیده نمی‌شود.

با باز کردن قفل صفحه گوشی وارد صفحه اصلی آن (homescreen) می‌شویم. در قسمت پایین این بخش به 4 آیکون میانبر قابل تعویض روبه‌رو می‌شویم. البته آیکون ورود به محل کشوی برنامه‌ها نیز در وسط آنها قرار دارد. اجازه ورود اپلیکیشن‌های بیشتر به این قسمت داده نشده است اما این نقص با پشتیبانی این بخش از ایجاد پوشه جبران خواهد شد. یکی از نقص‌های عجیب این بخش، خالی ماندن مکان آیکون حذف شده از بین 4 اپلیکیشن است (با حذف یکی از آنها، آرایش قرار‌گیری میانبرها تغییری نمی‌کند).

با نگاهی دقیق‌تر به اطراف متوجه دو پوشه با نام‌های Asus و Google می‌شویم که در این پوشه‌های به ترتیب اپلیکیشن‌های انحصاری ایسوس و گوگل قرار دارند. برنامه‌های موجود در پوشه ایسوس از اپلیکیشن‌های کاربردی گوشی بوده و برنامه‌های پوشه گوگل نیز از اپلیکیشن‌های پیشفرض این کمپانی تشکیل شده است.

با انجام عمل pinch zoom (نزدیک یا دور کردن دو انگشت بر روی نمایشگر) می‌توان به محل تنظیم آرایش و ترتیب‌بندی صفحات homescreen گوشی رفته و برگه پیش‌فرض صفحه اصلی انتخاب شود. همچنین در این قسمت اجازه اضافه نمودن برگه‌ها تا میزان 7 عدد نیز داده شده است و از طرفی دیگر امکان تغییر ترتیب آنها نیز وجود دارد. بر خلاف دیگر پوسته‌های اندرویدی که کشوی برنامه‌ها را از این قسمت جدا می‌دانند، ایسوس به ادغام آن با این بخش اقدام کرده است.

با نگه داشتن انگشت خود بر روی صفحه اصلی وارد پنجره شناوری می‌شوید که در این قسمت بخش‌های زیادی مانند icon packs (البته در اپلیکیشن Play Store می‌تواند به تعداد بیشتری از آنها دسترسی داشته باشید)، scroll effects (مربوط به انیمیشن صفحات در هنگام جابه‌جایی بین آنها که در این بخش، 11 عدد از آنها موجود است) و wallpapers وجود دارند. از طرفی دیگر با استفاده از این سرویس می‌توانید به طور مجزا به بخش کشوی برنامه‌ها و منوی تنظیمات گوشی دسترسی داشته باشید.

به بخش نوار اعلانات گوشی (The notification area) می‌رویم جایی که تنظیمات وسیعی و گسترده‌ای از بخش‌های مختلف دیده می‌شود. با کشیدن انگشت خود از بالای صفحه به پایین، نوار اعلانات گوشی بدون هیچ آیکون quick toggle (آیکون‌های کوچکی که با لمس متعدد بر روی آنها، محتوای عملکردی آنها تغییر خواهد کرد) ظاهر خواهد شد. با سُر دادن کارت‌های اعلانات به اطراف (چپ و راست)، این موارد از قسمت اعلانات حذف خواهند شد و در کنار آن به منظور پاک‌سازی تمامی کارت‌ها نیز دکمه‌ای با نام clear در بالا و سمت راست قرار گرفته است. در همین بخش با کشیدن دوباره انگشت از بالا به پایین (انجام آن از پایین محل پنل زمان و تاریخ کافی است) متوجه ظاهر شدن صفحه جدید می‌شویم که در این بخش تمامی توگل‌ها وجود خواهند داشت. البته اعلاناتی که به طور عمدی یا اتفاقی مورد دستکاری و حذف از طرف شما قرار گرفته‌اند در فضایی کوچک در پایین این قسمت به نمایش در‌خواهند آمد.

اگر با دو انگشت خود عمل پایین کشیدن نوار اعلانات را انجام دهید، مستقیما به این بخش هدایت می‌شوید. در این قسمت بخشی برای تنظیم میزان روشنایی صفحه نمایش و آیکونی جهت فعالسازی حالت تنظیم خودکار روشنایی وجود دارد. در پایین آن در ردیف اولی با 4 آیکون دایره‌ای شکل ابزاری گوشی روبه‌رو خواهید شد. در پایین‌تر آن نیز آیکون‌های دایره‌ای شکلی در 3 ردیف و 4 ستون قرار دارند و در واقع این موارد همان توگل‌ها هستند. هر دو قسمت توگل‎ها و آیکون‌های ابزاری توسط کاربر قابل انتخاب، تعویض و تغییر آرایش هستند، اما وجود حداقل 4 آیکون ابزار و 8 آیکون توگل برای این قسمت ضروری است.

طراحی منو جابه‌جایی میان برنامه‌ها (The task switcher) از شمایل انیمیشن کارتی-‌چرخشی استاندارد نسخه لالی‌پاپ اندروید کمک گرفته است، اما در کنار آن دارای بعضی ویژگی‌های منحصر به فرد خود نیز هست. در بخش زیرین این قسمت به 3 دکمه بر‌می‌خوریم که دکمه سمت چپ مربوط به منو تنظیمات بخش اپلیکیشن‌های گوشی است. دکمه سمت راست نیز وظیفه پاک‌سازی خودکار تمامی برنامه‌های موجود در این صفحه را داشته (Close all) و در پایان دکمه وسط بین آن دو نقش تنظیمات مربوط به pinning یا سنجاق کردن برنامه‌های دلخواه کاربر را بر عهده دارد. اما وظیفه اصلی این دکمه به معنای واقعی چیست؟ در صورت فعال‌سازی دکمه pinning موجود بر روی کارت هر برنامه، با وجود لمس دکمه‌های خازنی موجود در زیر صفحه نمایش، برنامه مزبور همچنان قابل مشاهده می‌باشد. به منظور پایان دادن به نمایش برنامه مورد نظر تنها کافیست که عمل لمس و نگه داشتن همزمان دکمه‌های خازنی Back و Task Switcher را انجام دهید. البته انجام آن کمی دشوار به نظر می‌رسد.

به منظور کاربری آسان‌تر گوشی و انجام کار‌ها با یک دست، ایسوس اقدام به انتشار اپلیکیشنی با نام Quick trigger برای این گوشی کرده است. به منظور فعال‌سازی این سرویس با دو بار لمس کاربر بر روی دکمه خازنی Home گوشی، منوی تنظیماتی ظاهر می‌شود که با فعال‌سازی گزینه مربوط به آن، می‌توانید از امکانات آن بهره‌مند شوید. تمامی نقش این سرویس در کوچک‌سازی فضای رابط کاربری زن‌فون2 خلاصه می‌شود و در کنار آن قابلیت‌های تغییر اندازه و جابه‌جایی صفحه کوچک‌شده به سمت چپ و یا راست (برای چپ یا راست دستان) یا دیگر فضاها وجود داشته و در کل شباهت بسیار زیادی با اپلیکیشن سامسونگ در همین زمینه برای سری نوت این شرکت دارد.

از دیگر جسجر‌های لمسی جالب ایسوس در این رابط کاربری، دو بار لمس متوالی بر روی صفحه نمایش به منظور فعال یا غیر‌فعالسازی نمایشگر گوشی بوده و این ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود. با نوشتن حرف C بر روی نمایشگر خاموش گوشی، به طور خودکار اپلیکیشن دوربین (Camera) فعال شده و با نوشتن حرف w با انگشت خود، مستقیما به اپلیکیشن مرورگر اینترنت (Web) این گوشی منتقل خواهید شد. در مورد تنظیمات این بخش باید گفت که به طور پیش‌فرض 6 حالت برای نوشتن حرف‌ها وجود دارد و در صورت تمایل می‌توانید حرف‌های خاصی را به برنامه‌های مورد نظرتان اختصاص دهید. مطمئنا از وجود این سرویس بسیار لذت خواهید برد.

خلاصه این قسمت: در ابتدای مقاله به بررسی صفحه نمایش گوشی پرداختیم، جایی که چگالی تصویر بالای نمایشگر گوشی حرفی برای گفتن باقی نگذاشت. تنظیمات مربوط به رنگ‌های نمایشگر گوشی نیز بسیار مجهز بود. سپس به بخش تست نمایشگر رفتیم، جایی که زن‌فون2 در آن بسیار کم‌فروغ ظاهر شد و امتیاز روشنایی کمی را برای خود به ثبت رساند. روشنایی گوشی برای خواند مطالب در زیر نور آفتاب نیز نسبتا راضی‌کننده بود. در بخش تست باطری 3000 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی، زن‌فون2 نسبتا خوب ظاهر شد و توصیه می‌شود که برای وب‌گردی از مرورگر کروم بجای اپلیکیشن پیش‌فرض ایسوس استفاده شود. در قسمت بررسی اتصالات ارتباطی، این گوشی بسیار مجهز بوده و از تمامی امکانات ارتباطی یک گوشی سطح بالا برخوردار است. البته ترجیح می‌دادیم که درگاه مادون قرمز نیز به منظور کنترل دستگاه و لوازم خانگی، به دیگر امکانات این گوشی افزوده می‌شد. در مورد رابط کاربری زِن نیز باید گفت که ایسوس برای این گوشی سنگ تمام گذاشته و نسخه لالی‌پاپ ارزشمند گوگل را با کمی باز‌طراحی به شیوه‌ای کاربردی‌تر به منظور استفاده در نمایشگری با ابعاد بزرگ‌تر، تغییر داده است. ویژگی‌های Quick trigger و pinning از امکانات مورد علاقه و کاربردی این بخش بودند. البته این رابط کاربری هنوز جای کار داشته و نواقصی اندک در آن مشاهده می‌شود.

 

پایان قسمت دوم

در قسمت بعد به بررسی بنچمارک‌ها و اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی و مکالمه گوشی Asus Zenfone 2 خواهیم پرداخت؛ کماکان با تک‎نیوز همراه باشید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال