[شایعه] گوشی آینده بلک‌بری با نام Venice به سیستم عامل اندروید مجهز خواهد شد

یک پلنگ هیچ وقت نمی‌تواند از اشکال روی پوست خود فرار کند؛ این خبر توسط بازیگر باز‌نشسته‌ای در عرصه افشا‌گری بنام ایوان بلاس انجام گرفت و بنظر می‌رسد که کمپانی بلکبری هنوز هم قادر به اعمال تغییر بر روی سیستم عامل اختصاصی خود باشد. اخیرا شایعات جدیدی در مورد کمپانی بلک‌بری به گوش می‌خورد و این […]

یک پلنگ هیچ وقت نمی‌تواند از اشکال روی پوست خود فرار کند؛ این خبر توسط بازیگر باز‌نشسته‌ای در عرصه افشا‌گری بنام ایوان بلاس انجام گرفت و بنظر می‌رسد که کمپانی بلکبری هنوز هم قادر به اعمال تغییر بر روی سیستم عامل اختصاصی خود باشد.

اخیرا شایعات جدیدی در مورد کمپانی بلک‌بری به گوش می‌خورد و این بار خبر تمایل احتمالی این شرکت به منظور استفاده از ویژگی‌های گسترده سیستم عامل محبوب اندروید بر روی گوشی‌های ساخت این شرکت و همچنین پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی می‌باشد. به تازگی مدیر عامل کمپانی بلک‌بری، جان چن نیز اعلام نمود که بسیار خوشحال می‌شد اگر می‌توانست دستگاه هوشمندی مبتنی بر سیستم عامل اندروید بسازد که در عین حال از امنیت اطلاعات بسیار بالایی بر‌خوردار باشد (همانطور که می‌دانید گوشی‌های ساخت شرکت بلک‌بری از سیستم عامل اختصاصی این شرکت استفاده کرده و هدف اصلی این شرکت از این منظور، حفظ و عدم انتشار اطلاعات شخصی کاربران است. به همین منظور بسیاری از سیاستمداران دنیا از گوشی‌های ساخت این شرکت استفاده می‌کنند).

دستگاه هوشمند مورد بحث از نقطه نظر شایعات منتشر شده دارای ویژگی‌ها و خصوصیات متفاوتی می‌باشد. وجود صفحه نمایش خمیده در کناره‌ها گوشی (همانند آنچه در گوشی گلکسی اس6 اج سامسونگ شاهد آن هستیم) و همچنین محل بلندگوی گوشی در زیر نمایشگر گوشی از جمله این موارد هستند. از نظر شباهت نیز باید گفت که تصاویر منتشر شده از گوشی جدید بلک‌بری شباهت بسیار زیادی به تصاویر مدل Slider منتشر شده در ماه آوریل دارد. همچنین این شباهت به سمت گوشی معرفی شده در مراسم MWC 2015 این شرکت نیز تمایل دارد.

با توجه به اطلاعات منتشر شده دستگاه پیش‌روی بلک‌بری با نام Venice مورد رونمایی قرار خواهد گرفت و دوباره باید به این موضوع بر‌گردیم که اولین خبر‌های منتشر شده در این باره به ماه آوریل بر‌می‌گردد. جایی که موسسه افشا‌‌گری EvLeaks اعلام نمود که این دستگاه تحت شبکه مخابراتی AT&T وارد بازار خواهد شد. مسلما این طور نمی‌توان گفت که شانس رونمایی از این دستگاه صفر باشد ولی به احتمال زیاد در صورت تولید این نوع گوشی، سیستم عامل آن از نوع اندروید خالص خواهد بود که این موضوع خود گام بسیار بزرگی از سوی کمپانی بلک‌بری در عرصه فروش گوشی‌های هوشمند خواهد بود.

با توجه به این موضوع، مطمئنا این گوشی دست‌پخت مشترک دو شرکت گوگل و بلک‌بری نخواهد بود و در صورت به حقیقت پیوستن این شایعه، گوشی جدید تنها در قالب یک گوشی اندرویدی ظاهر خواهد شد.

با تمام این تفاسیر رسانه‌های خبری کمی پیاز داغ این شایعات را زیاد‌تر کرده و گاهی مزه تند آن زیر لب احساس می‌شود. اما مسئله مهم و حائز اهمیت این است که تصاویر منتشر شده تنها رندر‌هایی نرم‌افزاری از این گوشی بوده و به نظر می‌رسد که بعضی از شایعات منتشر شده در این باره تنها جنبه شوخی داشته باشند و شایعات بی‌پایه و اساسی به حساب می‌آیند. همچنین مطمئنا کمپانی بلک‌بری در آینده‌ای نزدیک، پروژه آنچنان عظیمی را با شرکت گوگل تجربه نخواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال