همکاری BMW و اینتل برای تولید و عرضه خودروهای خودران تا سال 2020

شرکت BMW گفته می‎شود که مایل است تا سال 2021 خودروهای خودران خود را روانه‎ی جاده‎ها کند، ولی این برند معروف دنیای اتومبیل دانش فنی لازم برای تبدیل این خواسته به حقیقت را ندارد. برای رسیدن به این هدف، این شرکت امروز اعلام کرد که قصد همکاری با شرکت اینتل و شرکت حس‎کننده / رویای […]

شرکت BMW گفته می‎شود که مایل است تا سال 2021 خودروهای خودران خود را روانه‎ی جاده‎ها کند، ولی این برند معروف دنیای اتومبیل دانش فنی لازم برای تبدیل این خواسته به حقیقت را ندارد. برای رسیدن به این هدف، این شرکت امروز اعلام کرد که قصد همکاری با شرکت اینتل و شرکت حس‎کننده / رویای کامپیوتری Mobileye به منظور ساخت پلت‎فرمی را دارد که به BMW کمک کند به اهداف خود دست یابد. ولی این همکاری سه جانبه تنها برای شرکت BMW سود نخواهد داشت، چون این ایده به نظر می‎رسد به منظور باز کردن پلت‎فرمی در این صنعت باشد که سایر تولیدکنندگان خودرو در جهان نیز بتوانند به شکل وسیع‎تری خودروهای خودران را در اختیار افراد قرار دهند.

از دیدگاه فناوری بخواهیم بنگریم، شرکت‎های اینتل و Mobileye هر دو تجربه‎ی فناوری کامپیوتری و یادگیری ماشینی را در این همکاری به ارمغان خواهند آورد، به نحوی که چندین سالی می‎شود که اینتل در حال کار بر روی فناوری رانندگی خودکار در ماشین‎ها است. در نهایت، این شرکت‎ها همگی می‎خواهند ماشین‎های بدون راننده را به نقطه‎ای برسانند که آن‎ها به مرحله‎ی “بدون نیاز به چشم” و “بدون نیاز به ذهن” بازی برسند، یعنی بخشی که مسافران نیازی نیست دست به فرمان، چشم به جاده یا هر گونه کار دیگری باشند که تجربه‎ی فعلی رانندگی به آن نیاز دارد.

هر سه شرکت توافق کرده‎اند که به این هدف در سال 2021 دست پیدا کنند، ولی صحبت زیادی در رابطه با اهدافی که برای این بازه‎ی زمانی دارند، نکرده‎اند. در کوتاه مدت، این شرکای جدید تجاری از یک آزمایش رانندگی بدون راننده رونمایی خواهند کرد که یک پیش نمونه‎ی “رانندگی فوق‎العاده خودکار” را نشان خواهد داد. معنای این اصطلاح هنوز مشخص نیست، ولی به نظر می‎رسد که نباید برای حاصل همکاری این سه شرکت زیاد صبر کنیم چون تا سال 2017، شرکت‎های BMW، اینتل و Mobileye می‎خواهند ناوگان کاملی از خودروهایی داشته باشند تا آزمایش رانندگی خودکار “توسعه‎یافته” را انجام دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال