اورکلاکرهای چینی موفق شدند پردازنده‌ی Core i7-6700K را به کمک خنک‌کننده‌ی خود پردازنده تا فرکانس 5.2 گیگاهرتز اورکلاک کنند

زمانی زیادی به عرضه‌ی پردازنده‌های جدید سری SkyLake کمپانی اینتل باقی نمانده و طبق شایعات قبلی نیز پنجم آگوست، زمان عرضه‌ی احتمالی نسخه‌ی آنلاک شده از این پردازنده‌ها خواهد بود. بر طبق روال همیشگی، پیش از زمان عرضه افرادی پیدا شده‌اند تا عملکرد این پردازنده را آزمایش کنند. حالا وب‌سایت چینی HKEPC، تصویری از نرم‌افزار CPU-Z و اورکلاک […]

زمانی زیادی به عرضه‌ی پردازنده‌های جدید سری SkyLake کمپانی اینتل باقی نمانده و طبق شایعات قبلی نیز پنجم آگوست، زمان عرضه‌ی احتمالی نسخه‌ی آنلاک شده از این پردازنده‌ها خواهد بود. بر طبق روال همیشگی، پیش از زمان عرضه افرادی پیدا شده‌اند تا عملکرد این پردازنده را آزمایش کنند. حالا وب‌سایت چینی HKEPC، تصویری از نرم‌افزار CPU-Z و اورکلاک شدن پردازنده‌ی Core i7-6700K در صفحه‌ی شخصی خود در فیسبوک به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد این پردازنده تا 5.2 گیگاهرتز اورکلاک شده است.

CHINESE TECH BLOG OVERCLOCKS CORE I7-6700K, ACHIEVES 5.2GHZ ON AIR COOLING 2

طبق تصویر بالا، این پردازنده با داشتن فرکانس 4 گیگاهرتز، به 5198.75 مگاهرتز اورکلاک شده و این کار نیز به وسیله‌ی خود خنک‌کننده‌ی اصلی پردازنده انجام گرفته است. مورد دیگری که شاید برای شما نیز جذاب باشد، این است که این پردازنده بدون هیچ خنک‌کننده‌ی دیگر و ولتاژ اضافی، تا این میزان اورکلاک شده که اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، نشان می‌دهد که پردازنده‌های جدید اینتل، توانایی‌های فوق‌العاده بالایی دارند.

در مورد پردازنده‌ی Core i7-6700K نیز پیشتر به صورت رسمی اعلام شده بود که این پردازنده با مصرف برق 95 وات، 8 مگابایت حافظه‌ی کش سطح 3، از رم‌های DDR4-2133 و رم‌های DDR3-1600 پشتیبانی می‌کند. همچنین مدل گرافیک مجتمع این کارت نیز Intel HD Graphics 4600 با 24 واحد اجرایی بوده و با پشتیبانی کامل از DirectX 12 عرضه خواهد شد.

البته اگر بخواهیم این پردازنده را با پردازنده‌های نسل قبلی Core i7-4790K مقایسه کنیم، متوجه تفاوت نه چندان زیاد این پردازنده‌ها با یکدیگر خواهیم شد. یکی از شکایات بسیاری از کاربران به اینتل پس از انتشار رسمی مشخصات فنی این پردازنده‌ها، تفاوت بسیار کم این پردازنده‌ها با نسل قبل بود. حتی برخی از کارشناسان با مشاهده‌ی بنچمارک‌های لو رفته از این پردازنده‌ها، بیش از پیش به اینتل انتقاد نمودند. در واقع تفاوت اصلی پردازنده‌های سری SkyLake و Haswell، میزان مصرف برق پایینتر و قدرت بیشتر گرافیک مجتمع آن می‌باشد.

اگر شما نیز قصد دارید همانند بسیاری از افراد دیگر پردازنده‌های جدید اینتل را خریداری نمایید، باید بدانید که سوکت پردازنده‌های سری SkyLake، اینبار LGA1151 می‌باشد و معنای آن، این است که شما نیاز به خرید یک مادربورد جدید دارید. اما آیا واقعا شما نیز از جمله کاربرانی هستید که این کار را انجام می‌دهند؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال