آیفون x یا s9 ؟ مقایسه آیفون x با s9 برای سخت گیران

ما هم مثل شما تابحال چند بار از خود پرسیده ایم که آیفون x یا s9 ؟ در این مقاله به بررسی تخصصی مقایسه گوشی اپل آیفون xs با سامسونگ گلکسی s9 و plus خواهیم نشست تا همین امروز جوابی برای پرسش s9 یا آیفون x ؟ داشته باشید. پس با مقایسه آیفون x با s9 همراه ما […]

ما هم مثل شما تابحال چند بار از خود پرسیده ایم که آیفون x یا s9 ؟ در این مقاله به بررسی تخصصی مقایسه گوشی اپل آیفون xs با سامسونگ گلکسی s9 و plus خواهیم نشست تا همین امروز جوابی برای پرسش s9 یا آیفون x ؟ داشته باشید. پس با مقایسه آیفون x با s9 همراه ما باشید:

در دنیای مدرن اسمارت فون های امروزی نام دو برند بیش از هر نام دیگری شنیده می‌شود که همیشه بیش از دیگران می درخشند: آیفون های اپل و گلکسی های سامسونگ. خوشتان بیاید یا نه این شرکت ها همواره بهترین پرچمداران را به بازار عرضه می‌کنند. شرکتی که عادت کرده است همیشه میان طرفداران دنیای تکنولوژی نزاع ایجاد کند و شرکتی که از زمان تاسیس خود بهترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها را برای اسمارت فون هایش انتخاب می‌کند.

جدیدترین آیفون های اپل یعنی خانواده XS وارد بازار ایران شدند تا آتش نزاع را در میان طرفداران تکنولوژی سوزنده‌تر کنند. گوشی های خانواده آیفون x مانند XS، XR و XS MAX گران‌ترین گوشی هایی هستند که اپل تا کنون دست به ساخت آن ها زده است البته فراموش نکنید که آین اسمارت فون ها قدرتمندترین های اپل تا به امروز هستند. اسمارت فون هایی که اپل مقداری چاشنی در تجربه عکاسی را به آنها افزوده است.

حتما بخوانید: بررسی تخصصی آیفون ایکس

در سوی دیگر گلکسی های سامسونگ با کمک ویژگی‌های مطلوب سیستم عامل اندروید، هماهنگی سیستم عامل با سخت افزار این گوشی ها، بهترین صفحه نمایش های موبایلی دنیا و طراحی بی نقص‌شان، ارتفاع معنایی کلمه پرچمدار را بالاتر برده‌اند. اما این گوشی ها را به اندازه کافی ستایش کردیم، وقت آن است که احساسات را کنار بگذاریم و به حماسه جذابِ میان این دو گوشی بپردازیم.

 

مقایسه گوشی آیفون x با سامسونگ s9 از جهت طراحی بدنه

آیفون x یا s9

آیفون x یا s9

در مقایسه آیفون x با s9 از جهت طراحی بدنه باید بگوییم که طراحی خانواده آیفون xs ترکیبی از جذابیت هاست، شیشه‌ای بسیار مستحکم در پشت و جلوی گوشی در ترکیب با فریم فلزی براق یک طراحی عالی و مطابق با ترند امروزی بازار جهانی است. این طراحی زیبایی و حس در دست گرفتن را از آیفون X پارسال خود به ارث می‌برد اما خانواده جدید اپل یک گام جلوتر است زیرا گزینه‌ی لوکسی را به آیفون های خود افزوده است: رنگ گولد. اما در خانواده S9 سامسونگ، می‌توان گفت از زمان S6 این اولین بار است که سامسونگ از طراحی ترکیبی شیشه و فلزی استفاده کرده است که بسیار قابل اعتماد و محکم است. سامسونگ در این سری از اسمارت فون های خود از فریم آلومینیومی سری ۷۰۰۰ استفاده می‌کند که مقاومت بالاتری را نسبت به سری ۶۰۰۰ استفاده شده در سری های قبل سامسونگ، دارد و شاید بهترین ویژگی فریم جدید را بتوان به وزن کمتر آن نسبت به نسل قبل آن اختصاص داد. اما فریم فلزی باکیفیت، رایحه لوکس بودن را در کنار یک درخشندگی زیبا به گوشی های آیفون اپل افزوده است.

این مقاله را حتما بخوانید: گوشی گوگل پیکسل 3 رقیب آیفون 40 میلیونی

یک نکته ظریفی که در طراحی مقایسه آیفون x با s9 ممکن است به آن توجه کنیم، طراحی دکمه ها است. هر دو شرکت در زمینه ساخت دکمه‌های اطراف گوشی تجربه فراوانی دارند و عملکردشان تحسین برانگیز است، در زمان فشردن هر کلیدی در اسمارتفون های رقیب حس خوبی به شما القاء خواهد شد؛ تنها دکمه‌ای که به‌نظر می‌رسد اضافی باشد دکمه بیکسبی سامسونگ است و مشکل ناشی از آن است که شما در زمان فشردن کلید پاور در طرف مقابل دائم دستتان دکمه بیکسبی را فشار می‌دهد اما در طرف مقابل شرکت کهنه کار ما: اپل، کارش بسیار عالی بوده زیرا که امسال در طراحی دکمه ها درخشان‌تر از سال قبل است، دکمه پاور در خانواده XS بزرگ‌تر است جوری که برای پیدا کردن آن نیازی به نگاه کردن به فریم گوشی ندارید، دکمه پاور حس بهتری را القاء می‌دهد و راحت‌تر از گذشته است.

انتخاب یکی از این گوشی ها کار دشواری است اما چیزی که همه را به شک می‌اندازد بحث اندازه در میان این گوشی ها است، که در تصویر زیر می‌توانید اندازه این اسمارتفون ها را با هم مقایسه کنید.

آیفون x یا s9

آیفون x یا s9

در مقایسه آیفون x با s9 اگر صادقانه بخواهیم بگوییم، دو گوشی S9 و XS هم اندازه‌اند و XS MAX و S9+ نیز سایزی مشابه دارند. اگر از روی کاغذ بگذریم و به دنیای واقعی پا بگزاریم می‌بینیم که تفاوت میان این گوشی ها واقعا ناچیز است و تنها به سلیقه هر کس بستگی دارد، می‌توانید گوشی‌های بزرگ را انتخاب کنید تا در جیبتان راحت نباشد و دسترسی به بالای صفحه نمایش نیز برایتان دشوار باشد همچنین کار کردن با یک دست هم کار آسانی نباشد مگر این که یک بازیکن NBA باشید! و یا می‌توانید یکی از گوشی های کوچک‌تر را انتخاب کنید که در جیبتان راحت باشد و کار کردن با یک دست با آن آسان‌تر باشد اما گوشی کوچک‌تر یعنی صفحه نمایش کوچک‌تر که برای رسانه یک گزینه منفی است.

s9 یا آیفون x

s9 یا آیفون x

یکی از بهترین ویژگی های آیفون ها و گلکسی ها مقاومت آن ها در برابر نفو‌ذ آب است که همه آن ها به استاندارد IP68 مجهز شده‌اند که یعنی گوشی های ذکر شده در عمق ۲ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه دوام می‌آورند.

در زمینه پورت های گوشی، آیفون ها از پورت های لایتنینگ مخصوص خود استفاده می‌کنند در حالی که گلکسی ها به USB-C متکی هستند اما در شرایطی که از زمان حذف پورت هدفون از گوشی های اپل یک سال می‌گذرد، گلکسی های سامسونگ به جک ۳/۵ میلی‌متری مجهز شده‌اند. اما اپل این بار دست از ارائه مبدل لایتنیگ هم برداشته است که سال قبل همراه گوشی های اپل در جعبه قرار می‌گرفت، پس اگر می‌خواهید به آیفون لوکس اپل هدفونی متصل کنید که از جک ۳/۵ میلی‌متری استفاده می‌کند باید این مبدل را به صورت جداگانه از بازار تهیه کنید.

امنیت: فیس آی‌دی یا حسگر اثر انگشت قدیمی؟

وقتی نوبت به بازگشایی قفل گوشی‌تان می‌رسد، اپل و سامسونگ راه های متفاوتی را در پیش می‌گیرند. اپل با تکیه بر فیس آی‌دی خود که همزمان با آیفون X معرفی شد، قفل گوشی شما را باز می‌کند که امسال مقداری سریع‌تر از سال پیش عمل می‌کند؛ اما همچنان سرعت عملکرد آن به حسگر اثر انگشت نمی‌رسد چون باید هر بار به گوشی خود نگاه کنید تا قفل آن باز شود که همیشه کار راحتی نیست، اگر ویژگی های منفی گفته شده برایتان اهمیت چندانی ندارد باید بدانید که فیس آی‌دی امنیت بالاتری دارد.

s9 یا آیفون x

s9 یا آیفون x

در سوی دیگر گلکسی از هر دو تکنولوژی حسگر اثر انگشت و سیستم تشخیص چهره استفاده می‌کند. حتی می‌توان این دو را در ترکیب با هم استفاده کرد. پس می‌توانید برای بازگشایی قفل گوشی خود گاهی به آن نگاه کنید و گاهی از انگشت خود استفاده کنید، که بستگی دارد کدام روش در شرایط مختلف برایتان آسان‌تر باشد. اما نباید فراموش کنیم که سیستم تشخیص چهره گلکسی بسیار آسان‌تر از فیس آی‌دی قابل هک شدن است زیرا اپل برای فیس آی‌دی خود از فناوری های پیچیده AL و تشخیص سه‌بعدی چهره استفاده می‌کند.

صفحه نمایش آیفون x با s9

آیفون XS و XS MAX هر دو از صفحه نمایش OLED استفاده می‌کنند، تکنولوژیی که سامسونگ مدت هاست از آن در اسمارتفون های خود استفاده می‌کند. و البته که آیفون از یک ناچ بزرگ در گوشی خود استفاده می‌کند این در حالی است که سامسونگ ناچ ندارد اما از حاشیه‌های بزرگی در بالا و پایین گوشی خود استفاده می‌کند.

مقایسه s9 پلاس با آیفون x

مقایسه s9 پلاس با آیفون x

بیایید نگاهی کوتاه به مشخصات صفحه نمایش در تمام گوشی های کاندید این رقابت بیندازیم:

  • آیفون XS: صفحه نمایش ۵/۸ اینچی اولد 1125*2436
  • آیفون XS MAX: صفحه نمایش ۶/۵ اینچی اولد 1242*2688
  • گلکسی S9: صفحه نمایش ۵/۸ اینچی سوپر امولد 1440*2960
  • گلکسی S9+: صفحه نمایش ۶/۲ اینچی سوپر امولد 1440*2960

گوشی های هر دو شرکت اپل و سامسونگ صفحه نمایش هایی شارپ و روشن دارند. در حالی که گلکسی ها رزولیشن بالاتری دارند اما در دنیای واقعی تفاوتی را نمی‌توانیم میان صفحه نمایش گوشی های این دو شرکت قائل شویم اما نباید فراموش کنیم که سامسونگ در گوشی هایش رزولیشن را به طور پیش فرض به روی 1080P قرار داده است که توسط کاربر این گزینه قابل تغییر است.

ما صفحه نمایش این گوشی ها را دوست داریم، در همه این گوشی ها، همه چیز زنده و با طراوت است، کنتراست عالی است، رنگ ها پویا و زیبا به نمایش در می‌آیند و عکس ها و ویدیو ها وارد زندگی‌تان می‌شوند و این صفحه نمایش های زیبا هستند که این گوشی ها را از دیگر رقبا جدا می‌کنند.

سامسونگ پیشنهاد می‌کند در تنظیمات گوشی روش به نمایش در آمدن رنگ ها را به دلخواه خود تغییر دهید. حالت دیفالت در گلکسی ها یک رنگ تطبیق یافته است که همه چیز در آن استاندار است اما می‌توانید رنگ های کم رنگ‌تر را نیز انتخاب کنید، حتی می‌توانید حالت Basic را انتخاب کنید که در آن رنگ ها با استاندارد sRGB تطابق بیشتری دارند.

در سوی دیگر اپل مشت خود را محکم‌تر کرده است: مدیریت رنگ طبیعی! آیفون های جدید اپل از سه استاندارد sRGB به علاوه DCI-P3 و همچنین wider color پشتیبانی می‌کنند. اپل از بهترین تنظیمات با توجه به محیط و شرایطی که در آن قرار دارید استفاده می‌کند تا شرایط رنگی صفحه نمایش را به بهترین نحو ممکن و در طبیعی‌ترین حالت برایتان به نمایش در آورد؛ این همان کاری است که کس دیگری در رقابت اسمارتفون های جهان قادر به انجام آن نیست. تکنولوژی TrueTone اپل کاری می‌کند کارستان!

اما اگر می‌خواهید تمام تست ها و نتایج مقایسه s9 با آیفون x را برای صفحه نمایش های این غول های تکنولوژی ببینید همچنان با Tech-News همراه باشید.

تست های نمایشگر ها

مقایسه ایفون ایکس با اس 9

مقایسه ایفون ایکس با اس 9

 

رابط کاربری s9 یا آیفون x

در حالی که سیستم عامل های دنیای مدرن امروزی به خوبی برای انجام وظایف مختلف تکامل پیدا کرده‌اند اما هنوز اندروید و IOS تفاوت های اساسی دارند. اندورید با شخصی سازی های فراوانش، لانچر ها، آیکون ها و محیط متن بازش، زنده است در حالی که پلتفرم IOS خودش را از شخصی سازی ها محروم کرده، اما بهینه شده تا با سخت افزار گوشی هایش به شدت هماهنگ باشد و به بهترین نحو ممکن اجرا شود علاوه بر این App Store در IOS جایی است که نرم‌افزار ها و بازی ها پیش از هر جای دیگری ابتدا از طریق این فروشگاه به دست کاربران این سیستم عامل می‌رسد.

مقایسه آیفون x با s9 plus

مقایسه آیفون x با s9 plus

رقابت تنگاتنگ دیگر در این زمینه، میدان آپدیت ها است. سامسونگ رابط کاربری Samsung Experience خود را دارد که سابق با نام TouchWiz شناخته می‌شد که بروزرسانی این رابط کاربری معمولا متکی به بروزرسانی نسخه اندروید است و که معمولا به وقوع پیوستن این بروزرسانی ها زمان زیادی می‌برد که در بیشتر موارد این زمان به ۶ ماه یا برای دستگاه های قدیمی بیش از این نیز، زمان نیاز است. از سمت دیگر، آیفون ها جدیدترین بروزرسانی ها را دریافت می‌کنند که در طی چند روز این آپدیت ها در اختیار تمام کاربران قرار می‌گیرد. علاوه بر این گاهی آیفون ها حتی پس از سال ها استفاده باز هم آپدیت هایی را دریافت می کنند. در این راستا سری XS آیفون ها در رقابت زمان برای دریافت آپدیت ها از سوی شرکت، گوی سبقت را از گلکسی های سامسونگ خواهند ربود.

مقایسه آیفون x با s9 پلاس

مقایسه آیفون x با s9 پلاس

در استفاده روزانه این پلتفرم اپل است که با روانی خود حس جذابی را به کاربرانش هدیه می‌دهد، در حالی که سامسونگ رابط کاربری اختصاصی خودش را بسیار خوب بهینه کرده است جوری که سریع‌تر از گذشته احساس می‌شود، اما همچنان نمی‌تواند مانند اپل در این زمینه باشد و نمی‌تواند حس روان بودن را آنچنان که اپل القاء می‌کند، القاء کند.

 

عملکرد و حافظه

این که آیفون های جدید در مقایسه با گلکسی های سامسونگ که تغریبا ۶ ماه پیش معرفی شدند، از چیپ جدیدتری استفاده می‌کنند، جای تعجبی ندارد. چیزی که ممکن است شما را متعجب کند قدرت چیپ جدید اپل است که در آیفون های سری XS استفاده شده. اولین چیپست ۷ نانومتری جهان که اپل به کمک آن قدرت سخت‌افزاری آیفون هایش را به شدت افزایش داده است. می‌توانید نتایج این قدرت را در زیر مشاهده کنید.

در تست های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای نرم‌افزار Geekbench برای مقایسه s9 با آیفون x ، آیفون ها حدود ۳۰ درصد امتیاز بالاتری را نسبت به سری S9 دریافت کرده‌اند. در استفاده روزانه از گوشی ها این آیفون ها هستند که روان و بدون لک با کاربرانشان همراه می‌شوند در حالی که گلکسی ها ممکن است چندان خوب عمل نکنند.

مقایسه سامسونگ s9 با آیفون x

مقایسه سامسونگ s9 با آیفون x

گذشته از قدرت سخت‌افزاری مقایسه s9 با آیفون x ، تفاوت هایی هم در میزان حافظه داخلی این اسمارت فون ها دیده می‌شود. این روز ها سری S9 معمولا با نسخه ۶۴ گیگاباتی‌شان به فروش می‌رسند در حالی که نسخه های مختلف آیفون ها هم از همان نسخه ۶۴ گیگاباتی شروع می‌شوند اما دو نسخه با حافظه های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی هم در فروشگاه های اپل یافت می‌شود.

سری S9 همچنان اسلات میکرو اس‌دی را در گوشی هایش حفظ کرده است پس به راحتی می‌توانید یک کارت حافظه جداگانه را برای اسمارتفون خود خریداری نموده و از حافظه بیشتر در گوشی خود لذت ببرید اما آیفون عادت به استفاده از چنین گزینه هایی در گوشی هایش نداشته و میزان حافظه‌ای که برای اسمارتفون خود انتخاب می‌کنید دیگر قابل گسترش نخواهد بود.

 

در حالی که امروزه گوشی های ارزان قیمت به شیوه های مختلف از روی پرچمدان کپی برداری می‌کنند اما قطعا یک تفاوت اساسی میان گوشی های کپی و اصل وجود دارد آن هم کیفیت دوربین است که در پرچمداران به نهایت خود می‌رسد. سری XS اپل نمونه بارز این مدل گوشی ها است که اپل این بار در دوربین این گوشی ها ویژگی های جدیدی مانند Smart HDR را قرار داده است.

مقایسه سامسونگ s9 با آیفون x

مقایسه سامسونگ s9 با آیفون x

ابتدا بهتر است در مورد مشخصات دوربین این گوشی ها بحث کنیم: آیفون های XS و XS MAX هر دو از دوربین های مشابهی استفاده می‌کنند که یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی واید و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فتو، ترکیب دوربین دوگانه عقب را می‌سازد اما شرایط برای گلکسی ها مقداری پیچیده‌تر است. S9 کوچکتر تنها یک دوربین در پشت دارد که یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی واید است اما برادر بزرگتر از دوربین دوگانه بهره می‌برد که رزولیشن هر دو دوربین آن ۱۲ مگاپیکسل است که یکی دوربین واید و دیگری تله‌فتو است. این مشخصات تنها برای جدا کردن S9 کوچک از لیست است که از عکاسی پرتره و زوم دو برابری محروم است.

نرم‌افزار دوربین در این اسمارتفون ها از گذشته تا به حال تغییری نکرده است، اپل همان رابط کاربری چند سال گذشته را حفظ نموده در حالی که گزینه های زیادی را برای کنترل دستی دوربین در اختیار کاربرانش قرار نمی‌دهد اما سامسونگ دسته‌ی بزرگی از حالت های مختلف را برای عکاسی در نظر گرفته است علاوه بر این شما در رابط کاربری دوربین گوشی های سامسونگ دسترسی کاملی بر کنترل دستی دوربین دارید. اما ویژگی دوست داشتنی سامسونگ این است که با دو بار فشردن کلید پاور می‌توانید به سرعت به دوربین گوشی دسترسی پیدا کنید در حالی که اپل چنین میانبر هایی را برای اسمارتفون هایش تعریف نکرده است.

 

کیفیت عکس

بالاخره کدام گوشی عکس های بهتری را به ثبت می‌رساند؟ دوربین های سری S9 از پیشتازان سال ۲۰۱۸ دنیای تکنولوژی هستند که این پیشتازی را مدیون برتری در ویژگی هایی همچون جزئیات بالای عکس ها، زیبایی رنگ های به ثبت رسیده و فوکوس اتوماتیک فوق سریع خود است.

اما خانواده XS در پیشتازی و پیشرفت یک گام دیگر جلوتر هستند، تکنولوژی جدید Smart HDR به دوربین های اپل کمک می‌کند در هر دو قسمت تاریک و روشن یک تصویر نور متعادلی را برقرار کنند. سرعت فوکوس سریع و قابل اتکا است، رنگ ها عالی به نظر می‌رسند و کنتراست هم از آیفون های سابق تعادل بهتری دارد.

مقایسه دوربین s9 با iphone x

مقایسه دوربین s9 با iphone x

 

مقایسه دوربین s9 با iphone x

مقایسه دوربین s9 با iphone x

مقایسه دوربین s9 plus با iphone x

مقایسه دوربین s9 plus با iphone x

عکاسی پرتره در آیفون ها بهینه‌تر شده و تشخیص اشیاء توسط دوربین پیشرفت قابل توجهی کرده در نتیجه عکس هایی با پشت زمینه تارِ دقیق‌تر و بهتری را می‌توانیم با دوربین این گوشی ها ثبت کنیم. علاوه بر این می‌شود کنترل میزان تاری پشت زمینه را هم در آیفون های جدید کنترل کرد؛ که البته این قابلیت را سامسونگ مدت ها قبل در اسمارتفون هایش به کار می‌برد. در مقایسه عکس های پرتره میان این دو شرکت، ما بسیار تحت تاثیر عکس های گرفته شده توسط آیفون ها قرار گرفتیم زیرا که پویایی بیشتری در عکس های آن ها نمایان است و این که چگونه کوپرتینویی ها توانسته‌اند رنگ ها و اکسپوز بهتری را در عکس های پرتره به نمایش بگذارند.

گویا گلکسی های سامسونگ جزئیات نرم‌تری را در عکس ها ثبت می‌کنند و پوست صورت در عکس های ثبت شده توسط این گوشی ها بسیار نرم‌تر است، از این رو کاربران در عکاسی با این گوشی ها احساس رضایت بیشتری خواهند داشت زیرا در ثبت خاطرات دیگر چین و چروک ها حذف می‌شوند؛ تمامی این شرایط در حالی است که آیفون ها عکس های بسیار شارپ با جزئیات فراوان را به ثبت می‌رسانند. این کار اپل خوب است اما وقتی به پوست توجه می‌کنیم دوربین آیفون ها تاکید بیشتری به چین و چروک ها دارد که این یک اثر منفی است.

مقایسه

پرتره ثبت شده با XS MAX

 

مقایسه

پرتره ثبت شده با S9+

آیفون علاوه بر روز در شب هم تعادل نوری خوبی را برقرار می‌کند که سامسونگ با سابقه خوبی که در این زمینه داشت اکنون تصاویرش در مقایسه با آیفون داینامیک مناسبی ندارند و رنگ ها جذاب به نظر نمی‌رسند البته دقت داشته باشید که نکات گفته شده برای شرایط عکاسی با نور کم است.

مقایسه

تصویر ثبت شده با آیفون در شرایط نوری ضعیف

 

مقایسه

تصویر ثبت شده با سامسونگ در شرایط نوری ضعیف

هر دو اسمارتفون دوربین های سلفی خوبی دارند، دوباره، آیفون جادوی HDR خود را در عکس هایش اثر می‌دهد و شما در سلفی هایتان در هر دو قسمت تاریک و روشن تصویر نوری مناسب‌تری خواهید داشت. به طور خلاصه باید گفت گلکسی هم خوب است اما آیفون بهتر است.

مقایسه

تصویر سلفی ثبت شده با آیفون

 

مقایسه

تصویر سلفی ثبت شده با سامسونگ

 

ویدیو

آیفون ها و گلکسی ها همگی توانایی ضبط ویدیو هایی با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در کیفیت 4K را دارند و البته همگی از کیفیت 4K با نرخ ۳۰ فریم هم پشتیبانی می‌کنند. تمام گوشی ها از کدهای HEVC (برای حجم کمتر ویدیو) نیز ساپورت می‌کنند. اما گلکسی همچنان یک محدودیت در ضبط ویدیوی 4K دارد که برای ویدیو های ۶۰ فریم ۵ دقیقه و برای ویدیو های ۳۰ فریم محدودیت ۱۰ دقیقه‌ای دارد اما آیفون هیچگونه محدودیتی را برایتان قائل نمی‌شود.

اما کیفیت ویدئوها در مقایسه آیفون x با s9 چگونه است؟ کیفیت 4K در هر دو اسمارتفون جزئیات یکسانی را ارائه می‌دهد و هر دو عملکرد مناسبی دارند، فوکوس مبحث مهمی در ضبط فیلم های با کیفیت است که باز هم هر دو اسمارتفون کارشان عالی است اما گلکسی مقدار بسیار کمی در فوکوس سرعت بیشتری را ارائه می‌دهد و آیفون برای تغییر حالت فوکوس خود مقداری کندتر عمل می‌کند ولی باز هم آیفون ها در تعادل نور بهتر از گلکسی ها عمل می‌کنند.

در کیفیت 1080p برای هر دو اسمارت فون شما می‌توانید ویدیو های آهسته‌ای با نرخ 240 فریم بر ثانیه را به ثبت برسانید اما اگر میخواهید از این جهت هم مقایسه s9 با آیفون x را انجام دهیم باید بگوییم که سامسونگ علاوه بر این ویدیو های فوق آهسته‌ای با نرخ 960 فریم را هم قادر است برای مدت چند ثانیه به ثبت برساند. اگر اهمیتی به غرق شدن در کیفیت ویدیو ندهید، قابلیت فیلم برداری فوق آهسته سامسونگ ویژگی جذابی است که می‌توانید به کمک آن لحظات هیجان انگیزی را ثبت کنید.

 

مقایسه آیفون ایکس با اس 9 از جهت کیفیت صدا و مکالمه

مقایسه سامسونگ s9 با آیفون x

مقایسه سامسونگ s9 با آیفون x

در مبحث مقایسه گوشی گلکسی s9 با اپل آیفون x باید عرض کنیم که بلندی صدا در همه اسمارت فون ها عالی است. هر دو برند از دو اسپیکر مجزا با افکت استریو در گوشی های خود استفاده می‌کنند که یکی در اسپیکر مکالمه و دیگری در پایین گوشی تعبیه شده است، صدا در تمامی گوشی ها بلند و واضح است و انتظار چنین صدای بلندی از اسپیکر های کوچک تعبیه شده در گوشی نمی‌توان داشت.

مقایسه گوشی آیفون x با s9

مقایسه گوشی آیفون x با s9

ما در زمان تست هیچ مشکلی با کیفیت مکالمه در هیچ یک از گوشی ها نداشتیم همگی انتظار ما را از یک پرچمدار سال ۲۰۱۸ برآورده کردند. در مقایسه s9 با آیفون x باید بگوییم که صدای مکالمه در تمام گوشی ها، بلند، شفاف و راضی کننده است.

 

عمر باتری

مقایسه iphone x با s9 plus

مقایسه iphone x با s9 plus

اجازه دهید قبل از ورود به بحث پیچیده عمر باتری، ابتدا گوشی ها را بر اساس ظرفیت باتری آن ها لیست کنیم:

  • آیفون XS: با ظرفیت ۲۶۵۹ میلی‌آمپر
  • آیفون XS MAX: با ظرفیت ۳۱۷۹ میلی‌آمپر
  • گلکسی S9: با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر
  • گلکسی S9+: با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی‌آمپر

برای مقایسه آیفون x با s9 ، همان طور که می‌بینید گلکسی ها ظرفیت باتری بیشتری دارند اما در بحث پیچیده عمر باتری، ظرفیت باتری تنها عامل موثر نیست بلکه امپراطوری این میدان در دست بهترین بهینه‌سازان است. سیستم عامل بهینه‌تر یعنی عمر باتری بیشتر. اما بالاخره کدام گوشی عمر باتری بهتری دارد؟ ما تست هایمان را به روی تمام گوشی ها انجام دادیم و متوجه شدیم که آیفون ها برخلاف ظرفیت باتری کمترشان، عمر باتری بهتری دارند.

مقایسه اپل x با s9

مقایسه اپل x با s9

در دنیای واقعی شما با تمام این گوشی ها می‌توانید یک روز کامل را بدون نیاز به شارژ دوباره به اتمام برسانید پس جای نگرانی نیست. اما اگر از کاربرانی هستید که از گوشی خود استفاده سنگینی می‌کنید، ویدیو های زیادی ضبط می‌کنید و یا با گوشی خود مشغول بازی می‌شوید با این گوشی ها نهایتا تا یک نیم روز می‌توانید همراه شوید به خصوص با گلکسی ها.

آیفون ها و گلکسی ها همگی از فست شارژینگ پشتیبانی می‌کنند اما خیلی عجیب است که بدانید در جعبه گوشی های آیفون خبری از شارژر های فست شارژ نیست پس با این حساب برای داشتن یک شارژر فست شارژ باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. اما گلکسی ها در جعبه هایشان شارژر کوییک شارژ مختص خود را دارند.

در جدول مقایسه آیفون x با s9 زیر می‌توانید ببینید که چقدر زمان برای فول شارژ شدن گوشی ها نیاز است البته تما این گوشی ها را با شارژر موجود در جعبه آن ها شارژ کردیم.

مقایسه گوشی آیفون x با s9

مقایسه گوشی آیفون x با s9

از بهترین قابلیت هایی که می‌توان در تمام این گوشی ها آن را یافت ویژگی شارژ وایرلس است که گزینه ایده آلی برای کاربران این اسمارتفون هاست.

 

مقایسه آیفون x با گلکسی s9 از جهت قیمت

زمان آن رسیده که به یک سوال بزرگ پاسخ دهیم: کدام یک از این چهار گوشی را باید بخریم؟ بیایید ابتدا نگاهی به قیمت ها داشته باشیم:

  • قیمت آیفون XS MAX با حافظه داخلی ۶۴ گیگ: ۱۱۰۰ دلار
  • قیمت آیفون XS با حافظه داخلی ۶۴ گیگ: ۱۰۰۰ دلار
  • قیمت گلکسی S9+ با حافظه داخلی ۶۴ گیگ: ۷۴۰ دلار
  • قیمت گلکسی S9 با حافظه داخلی ۶۴ گیگ: ۶۲۰ دلار

خلاصه نتایج مقایسه آیفون x با s9 این است که آیفون های اپل قیمتی بسیار بالاتر از گوشی های سامسونگ دارند که البته اگر بخواهید یک آیفون با حافظه داخلی بیشتر را خرید کنید باید قیمت بالاتری را برای آن پرداخت کنید. باید قبول کنیم که اختلاف قیمت میان این گوشی ها بسیار زیاد است و این کاملا به خود شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید کدام گوشی را خرید کنید.

مقایسه گوشی سامسونگ s9 با آیفون x

مقایسه گوشی سامسونگ s9 با آیفون x

کار ما نمایان کردن تفاوت ها و مقایسه s9 با آیفون x است. گوشی های سامسونگ و آیفون ها طراحی بسیار خوبی دارند اما گوشی های آیفون لوکس‌تر دیده می‌شوند و جزئیات طراحی در آن ها بسیار خوب است ما طراحی هایی مانند دکمه بزرگ پاور در گوشی های آیفون را دوست داریم؛ گوشی های هر دو شرکت از نمایشگر های OLED استفاده می‌کنند اما در عملکرد سخت‌افزاری تفاوت بزرگی دارند؛ آیفون ها روان اما گلکسی ها هنوز در برخی موارد لک می‌زنند برای مثال در ژست های حرکتی درون گوشی آن چنان که باید روان نیستند. آیفون ها در عکس برداری یک قدم جلوتر هستند البته که گلکسی ها هم در عکاسی خوب عمل می‌کنند اما این آیفون ها هستند که در فیلم برداری و عکاسی برنده میدان رقابت هستند. طول عمر باتری های آیفون ها بهتر است اما همچنان سر و کارمان با گوشی هایی است که تنها یک روز می‌توانند بدون نیاز به شارژ ما را همراهی کنند.

برای خرید یکی از این گوشی عامل مهم دیگری هم وجود دارد؛ اکوسیستم: اگر خانه شما پر شده از تکنولوژی های اپل مانند مک، ایرپاد، هوم‌پاد، آیپد و یا چیز های دیگر، شما از خرید یک گوشی آیفون سود بیشتری می‌برید زیرا به اکوسیستم شما هماهنگ بوده و یکپارچه با تمام وسایل شما کار می‌کند. در نهایت نتیجه کلی مقایسه آیفون x با s9 را خدمت شما همراهان عزیز عرض میکنیم:

چرا باید یک آیفون خرید؟

  • اکوسیستم IOS با بروزرسانی های بهتر
  • ساخته شده از فلزی با کیفیت و با دوارم بیشتر
  • HDR هوشمند که باعث می‌شود عکس های بهتری بگیریم
  • عملکرد سخت افزاری روان
  • چیپ قدرتمند A12 اپل
  • ضبط ویدیو 4K بدون محدودیت زمانی

چرا باید یک سامسونگ خرید؟

  • قیمت کمتر
  • پشتیبانی از حافظه های میکرو SD
  • جک هدفون
  • شارژر کوییک شارژ در جعبه گوشی

امیدواریم که مقایسه s9 با آیفون x را به خوبی توانسته باشیم انجام داده باشیم. از شما همراهان عزیز تکنولوژی نیوز دعوت میکنیم جهت دیدن خبرهای مربوط به سامسونگ اس 9 و اپل ایکس به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید. اگر یکی از این دو گوشی موبایل را خریداری کرده اید، تجربه کاری خود را با ما در میان بگذارید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال