این‌ها برترین ساعت‌های هوشمند دنیا در سال 2015 هستند

ساعت‌های هوشمند نمایشگر‌هایی بر روی دست شما هستند که علی‌رغم بهره‌مندی از تکنولوژی و هیاهوی زندگی امروز در قرن 21، شما را از تلفن همراهتان دور نگه می‌دارند. در صورت تمایل به پیوستن به دنیای ساعت‌های هوشمند باید از میان ساعت هوشمند گران‌قیمت و مجلل اپل، انواع اندرویدی آن که رشد خوبی در چند سال […]

ساعت‌های هوشمند نمایشگر‌هایی بر روی دست شما هستند که علی‌رغم بهره‌مندی از تکنولوژی و هیاهوی زندگی امروز در قرن 21، شما را از تلفن همراهتان دور نگه می‌دارند.

در صورت تمایل به پیوستن به دنیای ساعت‌های هوشمند باید از میان ساعت هوشمند گران‌قیمت و مجلل اپل، انواع اندرویدی آن که رشد خوبی در چند سال اخیر داشته‌اند و نیز ساعت هوشمند شرکت کاسیو، Pebble، یکی را انتخاب کنید. میزان تنوع در این حوزه به اندازه‌ای است که می‌تواند را کاربران را با هر سلیقه‌ای راضی نموده و هر شخصی ساعت هوشمند موردنظر خود را پیدا کند. این ساعت‌ها در اشکال گرد و یا 4 ضلعی، با جنس فلزی و یا پلاستیکی قابل دسترسی هستند.

 

اپل واچ – Apple Watch

اپل‌واچ. با وجود اینکه در نوع خود یکی از گران‌قیمت‌ترین‌ها به شمار می‌رود اما توانسته است در مدت کوتاهی از رقبای خود در چندین سال گذشته به خوبی پیشی بگیرد و به موفقیت در بازار ساعت‌های هوشمند دست یابد. گفتنی است که شروع قیمت ساعت‌های اپل از 300 پوند بوده و در صورتی که خواهان مدل طلایی آن باشید این قیمت تا 13500 پوند نیز افزایش خواهد یافت.

Apple Watch

این ساعت هوشمند شبه آیفون نیز همانند ساعت‌های اندرویدی قابلیت‌هایی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سنسور اندازه‌گیری ضربان قلب و اپلیکیشن‌های شخص ثالث خاص آن اشاره کرد؛ اما با توجه به اولین نسل بودن محصول، این ساعت در بخش نرم‌افزاری بسیار گیج‌کننده است.

اپل‌واچ از “taptic engine” برخوردار است که به وسیله آن امکان ایجاد لرزش و ارتعاش روی مچ دست شما امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین مجهز به قابلیت “force touch” بوده و می‌تواند میزان فشار وارد شده توسط دست کاربر را در هنگام کار با آن تشخیص دهد و برای کارهایی مانند راست کلیک از این ویژگی استفاده شود.

اولین ساعت هوشمند اپل با قیمت 300 پوند، اگرچه ظرافت خاص خودش را دارد اما دارای رابط کاربری گیج‌کننده بوده که سعی دارد همه امور به صورت یکجا انجام دهد.

صفحه نمایش این ساعت تنها هنگامی روشن خواهد شد که یک دکمه را فشار دهید و یا دست خود را به منظور نگاه کردن ساعت بالا بیاورید. طول عمر باتری این ساعت که توسط شارژر مغناطیسی شارژ می‌شود، حدود یک روز می‌باشد. با توجه به بلندگوهای تعبیه شده در این ساعت، کاربران امکان استفاده از “سیری” را به منظور شنیدن و اجرای فرمان‌های صوتی و نیز برقراری تماس به صورت مستقیم را خواهند داشت.

 

Watch Urbane ال‌جی

Urbane جثه بزرگی دارد، دایره مانند و براق است و ظاهری شبیه به برخی ساعت‌های مچی معمولی امروزی دارد. دارای خاصیت ضدآب و بدنه فولادی ضدزنگ است و در قسمت‌های اطراف صفحه‌نمایش با نقره یا طلا پوشیده شده است.

LG Watch Urbane

صفحه‌نمایش این ساعت1.3 اینچ و دایره‌ای شکل بوده اما نکته‌ای باید بدان اشاره کرد عدم امکان تنظیم نور نمایشگر با توجه به نور محیط است. این ساعت از نظر اندازه یکی از بزرگ‌ترین ساعت‌ها در نوع خود به حساب می‌آید و برای افرادی که مچ دست بزرگ‌تری دارند مناسب‌تر خواهد بود.

آخرین ساعت هوشمند اندرویدی از آخرین نسخه اندروید ویر پشتیبانی کرده و این قابلیت اتصال از طریق بلوتوث و Wi-Fi به گوشی اندرویدی کاربران را دارد. همچنین کاربران با استفاده از فرمان صوتی و یا با رسم شکلک روی نمایشگر به وسیله انگشت قادر خواهند بود به پیام‌های دریافتی خود پاسخ دهند.

ساعت هوشمند Urbane ال‌جی با قیمت 260 پوند آخرین ساعت هوشمند اندرویدی عرضه شده است. این ساعت بیشتر شبیه به یک ساعت معمولی به نظر می‌رسد که این مسئله می‌تواند هم خوب و هم بد باشد.

Urbane مجهز به سنسور اندازه‌گیری ضربان قلب است اما به تنهایی قابلیت پشتیبانی از سیستم GPS را ندارد و برای اجرای آن نیازمند اتصال به یک گوشی هوشمند خواهد بود. شارژ این ساعت که حدود 1.5 روز باقی می‌ماند به وسیله یک داک مغناطیسی انجام می‌شود. اندازه بند چرمی این ساعت نیز استاندارد بوده و برای نمایشگر بزرگ آن کاملاً بهینه شده است.

 

Smartwatch 3 سونی

اگر ادعا کنیم که Smartwatch 3 سونی یک گجت اندرویدی متفاوت است، اغراق نکرده‌ایم. این ساعت مربعی شکل با بهره‌گیری از صفحه‌نمایش transflective به راحتی و بدون نیاز به نور زمینه بالا، قابل خواندن در زیر نور مستقیم خورشید است. هرچند برای خواندن در تاریکی مقداری نور پس‌زمینه برای این ساعت در نظر گرفته شده اما قطعاً همیشه نیازی به آن نخواهد بود. این مسئله موجب خواهد شد که به میزان زیادی در میزان مصرف انرژی دستگاه صرفه‌جویی شود. باید به این نکته اشاره کنیم که ساعت هوشمند سونی با هر مرتبه شارژ، حتی در اتصال مداوم از طریق بلوتوث به گوشی نیز حدود 3 روز دوام خواهد داشت.

sony smartwatch 3

این ساعت قابلیت اندازه‌گیری و نمایش ضربان قلب را ندارد. یکی از ویژگی‌های آن، اجرای GPS بدون نیاز به اتصال به گوشی هوشمند بوده و همچنین استاندارد IP68 خاصیت ضدآب را دارد.

این ساعت با قیمت 130 پوند آخرین ساخته سونی است که عمر باتری قابل قبولی در میان پوشیدنی‌های اندروید داشته و علاوه بر راحتی و طراحی زیبا می‌توان روی ضدآب بودن آن نیز حساب کرد.

پس از دریافت آخرین نسخه به‌روزرسانی، ساعت سونی قابلیت اتصال راه دور به یک گوشی اندرویدی از طریق وای‌فای را نیز به دست آورده است. کابل شارژر این محصول، میکرو USB است و همچنین دارای چندین بند سفارشی از جمله یک بند فلزی می‌باشد. رابط کاربری آسانی دارد و امکان پرسش سؤالات به صورت صوتی و از طریق گوگل برای کاربران آن فراهم شده است.

 

Moto 360 موتورولا

به نظر می‌رسد Moto 360 به عنوان بهترین ساعت هوشمند اندرویدی شناخته می‌شود. نمایشگر آن 1.6 اینچی و دایره‌ای مانند می‌باشد. اگرچه عملاً هیچ ظرافت و جذابیت خاصی در شکل ظاهری و طراحی این ساعت به چشم نمی‌خورد اما باید به این نکته اشاره کرد که بدنه آن با لایه‌ای استیل ضدزنگ پوشیده شده است.

Motorola Moto 360

قابلیت تنظیم اندازه نور صفحه‌نمایش در دو حالت برای این ساعت وجود دارد. یکی با نور کم و تیره و دیگری روشن و با نور زیاد، که کاربران می‌توانند به دلخواه و متناسب با شرایط هریک از این حالت‌ها را انتخاب نمایند. لازم به ذکر است که تنها زمانی که در حال خواندن از صفحه نمایش هستید نور صفحه در حالت کاملاً روشن قرار می‌گیرد و در زمان‌های دیگر به حالت استراحت تغییر خواهد کرد. مدل‌های طلایی، استیل و مشکی به همراه بند چرمی از این ساعت قابل دسترسی است. همچنین علاوه بر برنامه‌های قابل دانلود بسیاری که برای این ساعت هوشمند در دسترس است، یک مجموعه برنامه خوب نیز به صورت پیش‌فرض برای آن در نظر گرفته شده است.

Moto 360 با قیمت 170 پوند دارای صفحه‌نمایش بزرگی است که مچ دست را به صورت کامل می‌پوشاند.

ساعت Moto 360 مجهز به سنسور اندازه‌گیری ضربان قلب است اما برای پشتیبانی از GPS متکی به اتصال به یک تلفن هوشمند خواهد بود. با استفاده از میکروفونی که در این ساعت تعبیه شده امکان کنترل صوتی برای کاربران فراهم خواهد بود اما قابلیت برقراری تماس برای این ساعت در دسترس نخواهد بود.

همانند سایر ساعت‌های هوشمند اندرویدی این ساعت نیز به منظور دسترسی به اینترنت و دریافت ناتیفیکیشن‌ها، قابل اتصال به صورت محلی و از طریق بلوتوث به یک گوشی هوشمند اندرویدی خواهد بود. همچنین ذکر این نکته نیز لازم است که قابلیت اتصال راه دور و از طریق وای‌فای نیز پس از دریافت آخرین نسخه به‌روزرسانی به ویژگی‌های Moto 360 افزوده شده است.

طول عمر باتری این ساعت که برای شارژ آن از یک شارژر بی‌سیم استفاده می‌شود، در حالت معمول یک روز بوده و برای شارژ کامل آن به حدود یک ساعت زمان نیاز است.

 

Pebble Time

نمایش زمان و اعلان‌ها از ویژگی‌های اصلی این ساعت هوشمند است که متعلق به شرکت کاسیو (Casio) است. از دیگر ویژگی‌های این ساعت می‌توان به قابلیت اتصال از طریق بلوتوث به گوشی آیفون و یا هر گوشی اندرویدی دیگری اشاره نمود و البته تنها ساعتی است که با هر دو پلت‌فرم اندروید و iOS کار می‌کند. به لطف داشتن میکروفون این امکان جستجو در گوگل توسط فرمان‌های صوتی فراهم خواهد بود.

Pebble Time

این ساعت برای خواندن روزنامه‌های الکترونیکی نظیر Kindle به صورت اشتراک بهینه شده است. نمایشگر ساعت Pebble Time به گونه‌ای طراحی شده که در تابش مستقیم خورشید نیز به راحتی قابل خواندن است. صفحه‌نمایش این ساعت لمسی نیست و برای حرکت در رابط کاربری آن از 4 دکمه‌ای که به این منظور در نظر گرفته شده استفاده می‌شود.

Pebble Time با قیمت 130 پوند یک ساعت هوشمند ساده، کارآمد و با طول عمر بالا است.

در حال حاضر طولانی‌ترین عمر باتری در لیست ساعت‌های هوشمند موجود در بازار متعلق به این ساعت است و هر بار شارژ آن که توسط یک شارژر مغناطیسی انجام می‌شود، بین 5 تا 7 روز دوام خواهد داشت.

از دیگر ویژگی‌های این ساعت خاصیت ضدآب، باریک و سبک بودن آن و بدنه فلزی است. ساعت شرکت کاسیو در 3 رنگ مختلف به همراه بندهای متنوع عرضه می‌شود.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال