گوگل ویژگی‌های جدید و تاریخ عرضه اندروید N را اعلام کرد

امکان ندارد در کنفرانس توسعه‎دهندگان گوگل زمانی به مهم‎ترین پلت‎فرم نرم‎افزاری این شرکت اختصاص داده یعنی: اندروید نشود. شروع اخبار مربوط به نسل بعدی اندروید، با اسم رمزی اندروید N، از اوایل ماه فروردین بود تا این‎ که روز گذشته کنفرانس I/O گوگل جزئیات و ویژگی‎های بیشتری از آن را رونمایی کرد. گوگل می‎گوید میزان […]

امکان ندارد در کنفرانس توسعه‎دهندگان گوگل زمانی به مهم‎ترین پلت‎فرم نرم‎افزاری این شرکت اختصاص داده یعنی: اندروید نشود. شروع اخبار مربوط به نسل بعدی اندروید، با اسم رمزی اندروید N، از اوایل ماه فروردین بود تا این‎ که روز گذشته کنفرانس I/O گوگل جزئیات و ویژگی‎های بیشتری از آن را رونمایی کرد.

گوگل می‎گوید میزان واکنش به نسخه‎ی پیش‎نمایش توسعه‎دهندگان اندروید N “بسیار زیاد” بوده است و بسیاری از توسعه‎دهندگان در حال حاضر روزانه در حال کار با آن هستند. این شرکت عملکرد اندروید N را به دو شکل اساسی بهبود داده است یعنی: بخش گرافیک و زمان اجرا. اندروید N رابط کاربردی برنامه‎نویسی گرافیکی ولکان را به پلت‎فرم موبایل گوگل معرفی خواهد کرد. ولکان نوید ارائه‎ی گرافیک بهتر به همراه کارایی بالاتر را می‎دهد که داشتن این مزیت‎ها همیشه عالی است، به خصوص با مقدار قدرتی که تبلت‎ها و گوشی‎های همراه اندرویدی مدرن امروزی دارند. این رابط کاربردی برنامه‎نویسی چند پلتفرمی همیشه توسط شرکت انویدیا به همراه آخرین کارت‎های گرافیکی‎اش زمان بازی کردن بازی Doom در دستگاه‎‎های دسکتاپ، نشان داده شده است. کامپایلر در اندروید N بسیار سریع‎تر تا 75 درصد‎ سریع‎تر، کار می‎کند و فضای موردنیاز برای نصب اپلیکیشن‎ها بر روی گوشی شما کاهش می‎یابد؛ بنابراین در عمل، قابلیت‎های اصلی این نسخه از اندروید بیشتر داخلی است که نباید مشاهده‎ی تأثیر آن بر روی عملکرد برونی دستگاه‎های دارای آن نیز سخت باشد.

در رابطه با بهره‎وری، گوگل تصمیم به ساده‌‎سازی منوی انجام چندین کار باهم (multitasking menu) گرفته است. حالا این منو به 7 اپلیکیشن آخری که شما استفاده کرده‎اید محدود خواهد بود، چون آن‎ها متداول‎ترین اپلیکیشن‎هایی هستند که افراد دوباره آن‎ها را باز می‎کنند؛ و گوگل، طبق درخواست بسیاری از افراد، در نهایت یک دکمه‎ی “Clear All” برای مرخص کردن تمامی اپلیکیشن‎های فعال به صورت همزمان، اضافه کرده است.

حالت‎های جدا کردن تصویر (Split-screen) و تصویر در تصویر (picture-in-picture) نیز به اندروید می‎آیند! شما قادر به مشاهده‎ی یک ویدیو در یک گوشه‎ی صفحه‎ی نمایش خواهید بود و همان حین می‎توانید کار دیگری بر روی گوشی یا تبلت خود انجام دهید، یا نصف صفحه‎ی نمایش به یک اپلیکیشن و نیمی دیگر را به اپلیکیشن دومی اختصاص دهید. چنین قابلیت‎هایی ارزش افزوده‎ای برای تبلت‎ها خواهد داشت که باعث می‎شود به شکل بهتری از صفحه‎ی نمایش استفاده کنند.

ناتیفیکیشن‎ها نیز در این ‎تغییرات بی‎بهره نبوده‎اند، در این رابطه به آن‎ها گزینه‎ای به اسم “پاسخ سریع” اضافه شده است تا امکان پیام‎ دادن مستقیم از خود ناتیفیکیشن وجود داشته باشد، بدون نیاز به باز کردن اپلیکیشن مربوطه یا بستن کاری که در حال انجام دادن آن هستید. ایموجی‎های دارای یونیکد 9 نیز به اندروید N خواهند آمد، با تنوعی از پوسته‎های مختلف به همراه ایموجی‎هایی که جدید و بیشتر شبیه به انسان هستند.

ولی بزرگ‌ترین چیزی که به اندروید N اضافه شده است، حالت واقعیت مجازی (VR mode)، به عنوان قسمتی از یک ابتکار واقعیت مجازی بزرگ‎تر گوگل به اسم Daydream، است. گوشی‎هایی که دارای مشخصات جدید “Daydream Ready” باشند این پاییز توسط تولید‎کنندگان مهم گوشی‎های اندرویدی به بازار خواهند آمد. گوگل هم‎چنین در رابطه با بحث محتوا با HBO، نت‎فلیکس، Hulu، سی‎ان‎ان، ان‎بی‎ای، نشریه‎ی وال‎استریت و روزنامه‎ی نیویورک‎ تایمز و هم‎چنین IMAX همکاری داشته است. شما قادر به مشاهده‎ی فیلم‎های IMAX بر روی گوشی اندرویدی سازگار با قابلیت Daydream خواهید بود.

در کل اندروید N دارای بیش از 250 قابلیت و موارد بهبود‎یافته‎ی جدید است و گوگل نوید داده در تابستان امسال آن را عرضه کند. یک نسخه‎ی “بتا” از اندروید N از امروز برای دستگاه‎های نکسوس و تبلت Pixel C به منظور دانلود موجود خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال