نقد و بررسی تخصصی گوشی نکسوس 6P هواوی؛ طعم واقعی اندروید

معرفی: برای بسیاری از کاربران انتخاب یک امر خوب و لذت‌بخش است؛ به همین دلیل هم بوده که خط تولید گوشی‌های نکسوس تا به امروز تنها به یک شرکت خاص تعلق نداشته و شرکت بزرگ گوگل سعی نموده تا برای علاقه‌مندان خود حق انتخاب قائل شود اما قطعاً اقدام جدید این شرکت و ارائه همزمان […]

معرفی:

برای بسیاری از کاربران انتخاب یک امر خوب و لذت‌بخش است؛ به همین دلیل هم بوده که خط تولید گوشی‌های نکسوس تا به امروز تنها به یک شرکت خاص تعلق نداشته و شرکت بزرگ گوگل سعی نموده تا برای علاقه‌مندان خود حق انتخاب قائل شود اما قطعاً اقدام جدید این شرکت و ارائه همزمان دو گوشی نکسوس جدید با دو نام تجاری متفاوت توانسته است هرچه بهتر مفهوم انتخاب را روشن نماید. بدون شک طرفداران اندروید بی‌صبرانه منتظر اندروید 6 هستند اما از طرفی نیز ممکن است ظاهر نسبتاً تکراری و خسته‌کننده نکسوس 5 ایکس نتواند نظر تمامی کاربران را به خود جلب نماید.

نکسوس 6 پی با بدنه‌ فلزی ویژه، در نوع خود منحصربه‌فرد به حساب می‌آید و شاید نام‌گذاری آن با عنوان نکسوس 6 پی نیز بیشتر به ملموس شدن این قضیه کمک کرده است. این برای اولین بار در دنیای نکسوس است که شرکت گوگل طراحی و تولید یکی از دو نکسوس جدید خود را به شرکت چینی هواوی واگذار نموده و از سوی دیگر نیز باید گفت که برای شرکتی همچون هواوی این فرصت در حقیقت یک شانس بزرگ برای به شهرت رسیدن نام تجاری این شرکت، نه تنها در آمریکا بلکه در سراسر جهان به عنوان یک برند خوب خواهد بود؛ با توجه به اینکه فروش محصولات این شرکت به‌جز بازارهای آسیا نتوانسته است در سایر کشورها موفق باشد.

پیش از این و هنگامی که گوشی نکسوس 6 معرفی گردید، بسیاری از علاقه‌مندان این برند را قدری متعجب ساخت. قیمت این گوشی‌هوشمند اندکی بالاتر بود ضمن اینکه دو گوشی نکسوس قبلی یعنی نکسوس 4 و نکسوس 5 که هر دو تولید ال‌جی بودند، از نظر اندازه شاید مقداری خوش‌دست‌تر بوده و به راحتی در جیب جا می‌شدند. معمولاً استفاده از فلزهای مرغوب و با کیفیت در ساخت بدنه گوشی‌های هوشمند یکی از امتیازات آن محسوب شده و موجب افزایش قیمت آن خواهد شد. نکته‌ای جالب توجه این است که شرکت هواوی با تولید نکسوس 6 پی، این مسئله را تضمین کرده است که با ایجاد فضای رقابتی و با قیمت پایه فروش 499.99 دلار، در کاهش قیمت تأثیرگذار خواهد بود. علاوه بر اینکه مهم‌ترین امر بهره‌گیری از اندروید خالص در این دستگاه است.

Google-Nexus-6P-Review-022-box

عده زیادی از کاربران طرفدار گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه هستند اما باید دید واکنش‌ها در خصوص نکسوس 6 پی جدید چگونه خواهد بود؟

در بسته‌بندی گوشی نکسوس ساخت شرکت هواوی به چشم می‎خورد:

گوشی نکسوس 6 پی

شارژر دیواری

کابل تبدیل USB Type-C به Type-C

کابل تبدیل USB Type-C به Type-A

راهنمای شروع سریع

دفترچه راهنمای ایمنی و اطلاعات مربوط به ضمانت

ابزار مخصوص درگاه جاگذاری سیم‌کارت

 

طراحی:

براق، جذاب و فوق‌العاده است. نمونه دودی آن احساس بسیار خوبی را به مخاطب القا می‌کند، حتی می‌توان ادعا کرد که این گوشی بهترین نکسوس تولید شده تا به امروز است.

اگر نگاهی به گذشته و آنچه که نکسوس تا به امروز ارائه نموده بیندازیم، اولین گوشی از نسل نکسوس و پدر همه آن‌ها نکسوس وان به اعتقاد اکثر کاربران خاص‌ترین نکسوس تولیدی بوده است. اگرچه پس از آن نیز نکسوس 4 ال‌جی با سطوح شیشه‌ای که در طراحی آن به کار رفته بود، خوب از آب در آمد و مورد تحسین بسیاری قرار گرفت اما با این وجود هنوز هم نکسوس وان اولیه بیشتر توانسته بود در این زمینه موفق باشد؛ اما از آن‌جا که همه چیز در حال تغییر بوده و نکسوس 6 پی، یک گوشی با ظاهری مجلل و باشکوه است، به نظر می‌رسد که بتواند اوضاع را به نفع خود تغییر دهد.

هواوی با مهارتی که در ساخت نکسوس 6 پی به کار گرفته، توانسته بدنه آلومینیومی منحنی را تولید نماید که با وجود ضخامت کم 7.3 میلی‌متری که دارد در برابر شکنندگی کاملاً مقاوم خواهد بود. شاسی آلومینیومی این گوشی فوق‌العاده مستحکم بوده که این امر بر طراحی بسیار دقیق و ماهرانه آن دلالت می‌کند. ظرافت جزئیات در این گوشی به خصوص در قسمت‌هایی مانند گوشه‌های اریب آن بدون شک توجه شما را به خوبی جلب خواهد نمود. بخش‌های پلاستیکی مورد استفاده حداقل بوده و شامل قسمت‌هایی نظیر سلول‌های رادیویی و پلاستیک براق به کار رفته در اطراف لنز دوربین خواهد بود.

صحبت از دوربین به میان آمد باید به این نکته اشاره کنیم که ممکن است برخی از کاربران برآمدگی قسمت دوربین را نپسندند هرچند این مسئله همه افراد را شامل نشده و شاید برخی چنین عقیده‌ای نداشته باشند. در حقیقت در هنگام نگاه از زوایای خاصی به قسمت دوربین گوشی است که احساس بیرون‌زدگی نه چندان دل‌چسبی در مخاطب القا خواهد شد. به هر حال این یک امر نسبی است و نمی‌توان گفت که مسلماً تمامی کاربران از آن متنفر بوده و یا برای همه آن‌ها جذاب خواهد بود. در مقایسه با سایر گوشی‌های هوشمند مجهز به نمایشگر 5.7 اینچی، باید گفت که صفحه‌نمایش نکسوس 6 پی مقداری بلندتر و عریض‌تر به نظر می‌رسد. این در حالی است که نرخ نمایشگر به بدنه این گوشی برابر با 71.6 درصد بوده و میزان آن از نوت 5 سامسونگ یا Moto X Pure Edition ، پایین‌تر است. گفتنی است که این گوشی وزنی معادل با 178 گرم داشته که در مقایسه با نوت 5 اندکی سنگین‌تر خواهد بود؛ اما با این تفاوت که اگر بگوییم این گوشی تقریباً تمام فلزی است، اغراق نکرده‌ایم.

بالاتر از همه آنچه گفته شد، اسپورت بودن این گوشی و طراحی مبتکرانه به همراه کیفیت برتر است که در کاربران آن احساس رضایت ایجاد خواهد نمود. نکسوس 6 پی نه‌تنها از نظر ظاهری متفاوت به نظر می‌رسد؛ بلکه باید اذعان داشت که این گوشی شایستگی کسب عنوان بهترین طراحی در میان گوشی‌های نکسوس را تا به امروز را دارد. نمی‌شود این حقیقت را کتمان کرد که شرکت هواوی با تولید و عرضه این گوشی خواهد توانست مقداری از شهرت خود را نسبت به ضعف‌ها و مشکلات گوشی‌های پیشین جبران نماید، هرچند هیچ کدام از گوشی‌های هواوی طراحی عالی و قدرتمند نکسوس 6 پی را نداشته‌اند.

اکنون زمان بررسی موقعیت دکمه‌ها فرا رسیده است و باید گفت که دو دکمه پاور و کنترل صدا در واقع در بهترین مکان ممکن و در کنار یکدیگر، در سمت راست گوشی قرار گرفته‌اند. اگرچه ممکن است به‌دلیل قرار گرفتن این دو دکمه در کنار هم نگران اشتباه گرفتن آن‌ها با همدیگر باشید اما بافت دکمه پاور به گونه‌ای است که به سادگی و تنها با لمس انگشت دست از دکمه کنترل صدا تشخیص داده خواهد شد. آنچه به جز این دو دکمه در اطراف لبه‌های گوشی نکسوس 6 پی مشاهده خواهد شد، جک هدفون 3.5 میلی‌متری در سمت بالا و یک پورت USB نوع C در پایین گوشی است.

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد نکسوس 6 پی هواوی برخلاف همزاد خود یعنی نکسوس 5 ایکس ال‌جی، در بسته‌بندی خود یک کابل تبدیل USB نوع C به USB نوع C که برای اتصال به داک شارژر دیواری موجود مورد استفاده قرار خواهد گرفت و همچنین یک کابل تبدیل USB نوع C به USB نوع A را برای اتصال به پورت‌های USB مرسوم به همراه خواهد داشت. در حال حاضر به نظر می‌رسد که کابل دوم برای کاربران این گوشی مفیدتر خواهد بود، چرا که از طریق آن می‌توان به منظور انتقال فایل گوشی را به کامپیوتر متصل نمود و علاوه بر این نیز امکان شارژ گوشی توسط سایر شارژرهای قابل دسترسی را نیز فراهم خواهد نمود؛ بنابراین استدلال وجود این کابل می‌تواند برگشت‌پذیر بودن آن باشد تا کاربران به راحتی بتوانند از آن استفاده نمایند.

مورد بعدی که می‌توان بدان اشاره نمود بلندگوهای نواری است که در نکسوس 6 پی تعبیه شده که هرچند نسبت آن در مقایسه با بدنه، کاهش یافته، اما از آن‌جا که پخش صدای آن بسیار ایده‌آل به گوش می‌رسد؛ به خوبی برای تماشای ویدئو بهینه شده است. مورد پایانی نیز سنسور اثر انگشت قرار گرفته در پشت گوشی است که کاربران به کمک توابع بدون نقص آن، برای بازکردن قفل گوشی خود از آن بهره خواهند گرفت. این مورد بسیار مفید است چرا که ضرورت فشردن دکمه پاور برای شروع به کار گوشی را از بین خواهد برد و کاربران بدون نیاز به پاور می‌توانند با برداشتن گوشی اقدام به بازکردن قفل آن با استفاده از سنسور اثر انگشت نمایند.

Google-Nexus-6P-Review-015

نمایشگر:

کامل نیست، به خصوص اینکه میزان روشنایی آن در بیرون ضعیف بوده و رنگ‌ها کمی اغراق‌آمیز هستند اما کاملاً زیبا است.

نکسوس 6 پی یک نمایشگر از مد افتاده 6 اینچی ندارد بلکه دارای نمایشگر امولد 5.7 اینچی با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل است. صفحه‌نمایش این گوشی Quad-HD بوده و تراکم پیکسلی معادل با 518 ppi خواهد داشت که در مقایسه با نوت 5، فوق‌العاده واضح‌تر و با دقت بیشتر جزئیات را برای چشم کاربران ارائه خواهد نمود. هرچند جای تعجب ندارد که نکسوس 6 پی با بهره از نمایشگر Quad-HD عرضه شده چراکه هر چیزی کمتر از این به معنی در جا زدن برای این گوشی بود.

حتی بدون در نظر گرفتن بنچمارک ترکیبی صفحه‌نمایش، می‌توان گفت که تمامی خصوصیات عمده یک نمایشگر امولد نظیر زاویه دید وسیع، کنتراست بالا، نمایش تمام‌عیار رنگ سیاه و رنگ‌های کاملاً اشباع شده (که ممکن است برخی از کاربران این ویژگی را بپسندند و برخی از آن متنفر باشند.) را دارا است. در هر صورت هرچند نمی‌توان جذابیت نمایشگر نکسوس 6 پی را انکار نمود اما اگر بخواهیم دید منتقدانه داشته باشیم باید بگوییم که هنوز هم برای بهتر شدن جای کار دارد.

نخستین و مهم‌ترین مسئله که باید بدان اشاره شود، دقت رنگ نمایشگر این گوشی در مود رنگی sRGB است. با یک نگاه گذرا به خوبی این امر قابل درک خواهد بود که با رنگ‌های واقعاً تند و تیزی سروکار خواهیم داشت. کاملاً مشخص است که رنگ‌ها از دقت کافی برخوردار نیستند. قرمزها سرخی خون را نشان می‌دهند، زردها قدری به نارنجی مایل هستند و آبی‌ها عمیق‌تر از آنچه که واقعاً باید باشند به نظر می‌رسند. گرچه این رنگ‌ها صفحه‌نمایش را شاداب‌تر نشان خواهند داد اما در حقیقت به دور از زندگی واقعی هستند.

نکته دیگری که باید بدان اشاره کرد دید ضعیف نمایشگر در خارج از منزل و در هنگام حضور خورشید است به گونه‌ای که می‌توان گفت صفحه‌نمایش تقریباً قابل مشاهده نخواهد بود مگر اینکه خود به عنوان سپر در برابر نور خورشید قرار بگیرید. نکسوس 6 پی در حالی حداکثر روشنایی 356 نیت را در زیر نور آفتاب به دست آورده است که همزادش نکسوس 5 ایکس توانسته عدد 487 را در این زمینه به نام خود ثبت نماید. بد نیست بدانید که این اعداد در مقایسه با رکورد 593 نیت که متعلق به آیفون 6 اس اپل است، فاصله نسبتاً زیادی دارد.

تمامی خصوصیات نمایشگر نکسوس 6 پی بد نبوده و توانسته است گاما 2.26 و درجه حرارت رنگ 6737 را به نام خود به ثبت برساند. این اعداد و ارقام از میزان ایده‌آل آن دور نبوده و با توجه به این مسئله می‌توان گفت که این صفحه‌نمایش موفق به دریافت یک ویژگی خوب شده است.

 

رابط کاربری و قابلیت‌های آن:

وجود آن به عشق اندروید 6.0 است.

اگر شما تا به امروز زمانی را برای شناخت و بررسی کامل شیرین‌ترین و هوشمندترین نسخه به روز شده اندروید یعنی اندروید 6.0 مارشملو در نظر نگرفته‌اید، بد نیست در خصوص اینکه چه چیزی در این نسخه جدید متفاوت و هیجان‌انگیز است بیشتر بدانید. در بررسی که در ادامه مطالعه خواهید نمود، بر روی چندین مورد که با توجه به تجربه مستقیم دریافته‌ایم در نکسوس 6 پی و همزادش نکسوس 5 ایکس یکسان است، تمرکز داشته‌ایم.

Material Design که با اندروید آبنبات چوبی شروع به کار نمود، همچنان در این نسخه از اندروید نیز پابرجا بوده و هیچگونه تغییری نداشته است. بسیاری از افراد ممکن است این مسئله را به عنوان یک چیز بد تلقی کنند چرا که برخی بر این باورند که تازه‌سازی زبان طراحی یکی از بهترین اتفاقاتی است که می‌تواند در یک نسخه اندروید رخ دهد. در حالی که این موضوع در واقع بدین معنی است که کاربران اندروید هنوز هم میزبان مولفه‌های رابط کاربری مبتنی بر کارت بوده و می‌توانند از مشاهده همگام‌سازی آیکون‌های رنگارنگ در کنار منوهای عمدتاً سفیدرنگ، لذت ببرند.

یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه این سیستم‌عامل، برنامه کشو و امکان اعمال تغییرات دلخواه در این منو است. این منو که اندروید آبنبات چوبی به صورت کارت‌های افقی نمود پیدا کرده بود در اندروید مارشملو در اندامی دیگر نمایان شده و در یک پنجره عمودی شسته و رفته شاهد آن خواهیم بود. به طور معمول اپلیکیشن‌ها به ترتیب حروف الفبا پشت سر هم قرار می‌گیرند اما با این وجود نیز برخی از برنامه‌هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند به منظور دسترسی آسان در قسمت بالایی منو ظاهر خواهند شد. همچنین یک نوار جستجوی بسیار کاربردی در بالاترین قسمت کشو قابل مشاهده است که اجازه جستجوی دستی برنامه مورد نظر کاربر را فراهم خواهد نمود.

یکی دیگر از قسمت‌هایی که اندروید 6.0 مارشمالو به‌روزرسانی بصری و قابل لمسی را دریافت نموده در بخش صفحه‌نمایش در حالت قفل بوده است. در اندروید آب‌نبات‌چوبی دو میانبر دوربین و کلیدهای شماره‌گیری و برقراری تماس برای کاربران وجود داشت در حالی که در نسخه جدید این سیستم‌عامل میانبر جستجوی صوتی “گوگل نو” در اختیار کاربران قرار گرفته است. این موضوع حکایت از این دارد که گوگل در نسخه مارشمالو سیستم‌عامل خود بهبود فعال و آگاهانه “گوگل نو” را مورد تأکید قرار داده است. اگرچه این عمل دسترسی آسان به برنامه دلخواه کاربر را تسریع خواهد نمود اما با این وجود باز هم فقدان میانبر کلیدهای شماره‌گیری اندکی احساس خواهد شد.

لازم به ذکر است که موارد گفته شده مطمئناً تمامی تغییراتی نیست که در اندروید مارشمالو شاهد آن خواهیم بود و در کنار آنچه که بدان اشاره شد تغییرات جزئی دیگری نیز وجود دارد که با هدف بهبود تجربه کاربری ایجاد شده و به انسجام آن کمک خواهند کرد. از جمله برخی تغییرات برجسته‌تر و قابل توجه‌تر آن می‌توان به تغییر در منوی اپلیکیشن‌ها، وجود یک تاگل “مزاحم نشوید” در منوی تنظیمات سریع (که به صورت مستقیم امکان پیکربندی سریع را به ارمغان خواهد داشت) و همچنین تغییراتی در اپلیکیشن Phone اشاره نمود.

محیط نمایش:

نکسوس 6 پی نیز همانند بسیاری از گوشی‌های اندرویدی دیگر موجود در بازار در حال حاضر، اطلاعات مفید زیادی را به محض برداشتن گوشی و یا در هنگام دریافت ناتیفیکیشن به کاربر انتقال خواهد داد. ساعت، تاریخ و هرگونه اطلاعات مفیدی که به صورت کوتاه و خلاصه‌وار بر روی صفحه‌نمایش نشان داده می‌شود؛ دسترسی سریع کاربر را بدون نیاز به روشن نمودن گوشی به‌طور کامل ممکن خواهد ساخت که موجب کاهش مصرف باتری نیز خواهد گردید.

Now on Tap:

تغییراتی که سرویس “گوگل نو” توانسته است به ثبت برساند، نسبتاً قابل توجه بوده‌اند اما شاید بتوان چنین ادعا کرد که Now on Tap بیشتر از همه قابل تحسین است. Now on Tap یک قابلیت فعال و هوشمند برای سرویس “گوگل نو” است که به کمک آن قادر خواهید بود با نگه داشتن دکمه “هوم” از این سرویس استفاده نمایید. ویژگی این سرویس این است که از نمایشگر شما برای مکان‌ها، افراد، فیلم‌ها، موزیک‌ها و سایر مواردی که در نظر دارید “اسکن” تهیه و امکان انجام هرگونه عملی را برای کاربر فراهم می‌کند. شاید توضیح این ویژگی روی کاغذ چیز جالبی به نظر نیاید اما مطمئن باشید که استفاده از آن بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

دسترسی سریع به دوربین:

درست است که سابقاً نیز دسترسی به دوربین از صفحه قفل گوشی قابل دسترسی بود اما هم‌اکنون یک راه دسترسی سریع‌تر نیز برای راه‌اندازی دوربین موجود خواهد بود. در این روش در حالتی که گوشی در حالت آماده به کار (با نمایشگر خاموش) است؛ کاربر با دو مرتبه فشاردادن دکمه “پاور” قادر به استفاده از دوربین گوشی خود خواهند بود. مطمئناً با وجود این قابلیت دیگر ثبت لحظات حساس را از دست نخواهید داد. اگرچه این یک ویژگی جدید نیست و امروزه بسیاری از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار از قابلیت‌هایی مشابه آن بهره‌مند هستند اما با این وجود نیز به‌کارگیری آن توسط سازندگان نکسوس 6 پی، رضایت کاربران را به دنبال خواهد داشت.

گزینه‌ای برای سهام اندروید:

دلایل متعددی وجود دارد که بسیاری از علاقه‌مندان سیستم‌عامل اندروید، نمونه موجود و اصطلاحاً استوک را به نمونه‌های دستی و سفارشی‌سازی شده آن ترجیح می‌دهند. از جمله این دلایل می‌توان به ساده بودن، قابل کنترل بودن آن و همچنین ارائه آخرین و بزرگ‌ترین ویژگی‌های اصلی یک پلتفرم نظیر قابلیت پشتیبانی از چند کاربر، پین‌گذاری صفحه‌نمایش، همیشه در دسترس بودن “گوگل نو” و دلایل بسیار دیگری اشاره نمود. یکی دیگر از خصوصیات مثبت موجود در این پلت‌فرم این است که می‌توان گفت تقریباً برای اکثر سلیقه‌ها سفارشی‌سازی شده به گونه‌ای که کمتر نرم‌افزار بدون استفاده و طاقت‌فرسایی به‌صورت پیش‌فرض در این پلتفرم مشاهده می‌کنیم.

بدون شک این مجموعه عوامل هر فردی را به سمت اندروید جذب خواهد نمود و نکته قابل توجه امکان کنترلی است که برای استفاده‌های متفاوت کاربران از گوشی خود نیز در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت. حشو و شاخ و برگ‌های اضافی موجب سردرگمی کاربر شده و از ارزش یک تجربه خوب خواهد کاست و این مشکلی است که کار کردن با پوسته‌های سفارشی اندروید می‌تواند حس نه‌چندان خوب آن را در کاربر القا کند. از این رو و به دلیل رابط کاربری آسان و هدفمند بودن آن با محتوا بیشتر مورد توجه و استقبال عموم افراد قرار گرفته است. مطمئناً دریافت نسخه‌های به‌روز اندروید یکی از مهم‌ترین و قابل‌توجه‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های نکسوس برای کاربران آن‌ها است.

دفترچه تلفن:

اپلیکیشن تلفن در قسمت سربرگ‌ها با برخی از ترفندهای کوچک همراه بوده است و در آن نوشته‌ها جای خود را به آیکون‌ها داده‌اند. تفاوت‌های ایجاد شده در قسمت گزارشات تماس به خوبی قابل لمس بوده و مرزهای منحصربه‌فردی برای هر تعامل تماس در نظر گرفته شده است. در نهایت منوی تنظیمات اپلیکیشن تلفن نیز مجدداً سازمان‌دهی شده و با گزینه‌های بیشتری در منوهای فرعی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

تنظیم‌کننده:

در عملکرد، هسته پلت‌فرم به خوبی با اپلیکیشن “تقویم گوگل” سازگار بوده و به‌صورت یکپارچه با اکوسیستم گوگل ادغام شده است. در ظاهر، تغییرات ظریفی وجود دارد اما در بیشتر قسمت‌ها اصول Material Design حفظ گردیده است. علاوه بر این شما می‌توانید آنچه را که تمایل به مشاهده دارید به‌صورت روزانه، هفتگی و یا ماهانه انتخاب نمایید. افزایش تجربه از وجود قابلیت ” Now on tap” در اندروید 6 مارشمالو نشئت می‌گیرد که به وسیله آن می‌توان از قرار ملاقات‌ها و اطلاعات مربوط به خود اسکن تهیه نمود. به عنوان مثال این سرویس اقدامات مفید برای قرار ملاقات با آدرس و یا مقصدهای خاص را به کاربران خود ارائه خواهد داد. صادقانه بگوییم که سایر اپلیکیشن‌های سازمان از قبیل “ماشین‌حساب” و “ساعت” تفاوت زیادی در مقایسه با آنچه که در نسل پیش از این ظاهر شده بودند، ندارند و به‌طور کلی همان توایع قبلی خود را دنبال می‌کنند. هرچند نباید از حق گذشت که قابلیت‌های برنامه ماشین‌حساب اندکی گسترش یافته است.

 

پیام رسان:

اپلیکیشن ایمیل گوگل سال‌ها است که تبدیل به یک حساب کاربری فراگیر در میان افراد شده است. یکی از امکانات صندوق ورودی جیمیل امکان انتخاب دریافت پیام در چند قسمت و یا در یک صندوق واحد بود که با استقبال زیادی مواجه شد. اکنون دیگر تنها با چک کردن مجدد حساب جیمیل خود می‌توانید از پیام‌های دریافتی خود مطلع شوید و بدین منظور دیگر ناتیفیکیشنی دریافت نخواهید کرد.

نوشتن پیام با استفاده از صفحه‌کلید اندروید 6.0 مارشمالو همانند گذشته عمدتاً واکنشی، دارای توالی منطق و ارائه‌دهنده بسیاری از اعداد و علائم نگارشی است که با نگه‌داشتن برخی از دکمه‌های خاص از طریق صفحه اصلی امکان دسترسی به آن‌ها برای کاربران فراهم خواهد بود؛ بنابراین برای افرادی که برای پیام‌رسانی نوشتن را می‌پسندند، خدمات جامعی ارائه شده است اما در صورتی که شما نیز از آن دسته کاربرانی هستید که ترجیح می‌دهند به جای متن از صدا استفاده کنند؛ در بالای قسمت صفحه‌کلید گزینه‌ای وجود دارد که تنها با فشار دادن آیکون مربوطه امکان استفاده از این قابلیت را در اختیار خواهید داشت.

 

پردازنده و حافظه:

سرعت و ظرافت از ویژگی‌های اسنپ‌دراگون 810 است.

در میان دو گوشی نکسوس جدید، نکسوس 6 پی از چیپست اسنپ‌دراگون 810 شرکت کوالکام با بهره‌گیری از پردازنده 8 هسته‌ای، فرکانس 2.0 گیگاهرتز و مبتنی بر معماری 64 بیتی است. اساساً این پیکربندی شامل چهار هسته Cortex-A53 و چهار هسته Cortex-A57 بوده که هر کدام از آن‌ها به تنهایی فرکانسی معادل 2.0 گیگاهرتز دارند. علاوه بر چیپ اسنپ‌دراگون 810، حافظه رم 3 گیگابایتی LPDD4 و پردازنده گرافیکی Adreno 430 نیز در دل این گوشی به چشم می‌خورد که در کنار هم قرار گرفتن این اجزا سرعتی باورنکردنی و ظرافتی همه‌جانبه را ارائه خواهد نمود.

Adreno 430 به‌طور خاص به این منظور طراحی شده که در مقایسه با پردازنده گرافیکی نسل قبل خود یعنی Adreno 420، افزایش 30 درصدی عملکرد گرافیکی، 100 درصد افزایش در عملکرد محاسباتی در برابر کاهش 20 درصدی مصرف برق را ارائه دهد. با توجه به کسب امتیاز بالا در بنچمارک این گوشی به نظر نمی‌رسد که رزولوشن Quad-HD ضعف بزرگی به‌حساب آمده و مانعی برای عملکرد آن باشد.

ظاهراً شروع ظرفیت ذخیره‌سازی پایه با 32 گیگابایت یک موقعیت خوب با توجه به قابلیت ضبط تصاویر 4K خواهد بود اما علی‌رغم این مسئله باز هم گوگل با آگاهی از نیازهای متفاوت کاربران خویش، با ارائه مدل‌های 64 گیگابایتی و 128 گیگابایتی در تأمین این نیازها کوشیده و مطمئناً این دو گزینه به دلیل عدم امکان ارتقای فضای ذخیره‌سازی ایده خوبی بوده است. قیمت این مدل‌ها با 499 دلار متعلق به نمونه 32 گیگابایتی آغاز شده و مدل‌های 64 گیگابایتی آن با قیمت 549 دلار و نمونه 128 گیگابایتی با قیمتی معادل 649 دلار در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

اینترنت و ارتباطات:

با وجود معرفی اندروید 6.0 مارشمالو نیز تغییرات قابل توجهی در هنگام وب‌گردی و کار با مرورگر کروم گوگل به چشم نمی‌خورد و با همان ظرفیت‌های قبل خود همچنان ارائه خدمات می‌نماید. تفاوت چندانی بین دو نکسوس جدید در این موضوع وجود ندارد بلکه بدون شک این ما هستیم که با مشاهده و جستجو در وب‌سایت‌های مختلف، لذت‌های متفاوتی را تجربه می‌کنیم.

Google-Nexus-6P-Review-016

نکسوس 6 پی ارتباطات LTE را از طریق خط B1/2/3/4/5/7/12/13/17/20/25/26/29 پشتیبانی می‌کند. با استفاده از مودم کوالکام، گوشی هوشمند شما با شبکه‌های حامل در سراسر جهان سازگاری داشته و با بهره‌گیری از روترهای سراسری انتقال آسان و بدون هیچ زحمتی را برای شما میسر خواهد نمود. برای آن دسته از مشتریانی که از Sprint و Verizon استفاده می‌کنند مطمئناً بسیار خوشحال کننده خواهد بود که بدانند نکسوس 6 پی برای CDMA نیز از خطوط 0، 1 و 10 نیز پشتیبانی خواهد کرد و آن‌ها مجبور نیستند نکسوس را ترک کنند.

و در نهایت آرایه‌های معمول ارتباطی که برای پیدا کردن گوشی در دنیای مدرن امروز به کار می‌رود شامل ویژگی‌هایی نظیر GPS به همراه GLONASS، بلوتوث 4.2، Wi-Fi دو باند 802.11 a/b/g/n و NFC خواهد بود.

 

دوربین:

بسته به محیط با کیفیت بوده اما عکس‌هایی که در نور کم به‌وسیله آن گرفته شده در مقایسه با عکس‌های نکسوس 5 ایکس بهتر به نظر می‌رسد، علاوه بر این بسیار گیرا است.

Google-Nexus-6P-Review-010

یکی از ویژگی‌های بسیار قابل‌توجه و بی‌سابقه نکسوس 6 پی استفاده از سنسور دوربین 12 مگاپیکسلی با f 2.0 شرکت سونی در پنل پشتی این دستگاه است. اجزای این سنسور تقریباً مشابه سنسور IMX377EQH5 سونی است که در حقیقت حسگری است که مخصوص دوربین‌های فیلم‌برداری توسط این شرکت تولید شده است. از جمله دستاوردهای این سنسور بهبود در تشخیص نور و افزایش سایز 1.55 میکرون پیکسلی است (که به بزرگی سنسور 2 میکرونی اولتراپیکسل اچ‌تی‌سی نیست اما یقیناً بزرگ‌تر از سنسورهای 1.2 میکرون پیکسلی است که در برخی از دوربین‌های رایج مورد استفاده قرار می‌گیرد). این امر به ثبت بهتر تصاویر در نور کم و همچنین ایجاد تصاویر با کیفیت بهتر و به طبع نویز کمتر کمک شایانی خواهد نمود.

علاوه بر تصاویر 12 مگاپیکسلی (4:3) و یا 9 مگاپیکسلی (17:9) تصاویر ثابت، این سنسور قادر به تولید ویدئوهای 4K به همراه کلیپ‌های اسلوموشن 240FPS بوده اما چیپست اسنپ‌دراگون 810 شرکت کوالکام تنها قادر به استفاده از 30FPS خواهد بود. لازم به ذکر است که تهیه ویدئوهای 4K و 2K با رزولوشن و کیفیت 60 فریم در ثانیه ثبت خواهد شد.

سنسور دوربین تهیه شده توسط این شرکت مجهز به سیستم فوکوس لیزری خودکار در کنار فلاش دوگانه LED بوده که قطعاً در سرعت فوکوس خودکار تأثیر بسزایی دارد. این در حالی است که فلش دوگانه در صورتی که شرایط نوری برای عکس‌برداری نامناسب و ناکافی باشد به کمک سنسور خواهد آمد در جلوی دستگاه نیز یک دوربین 8 مگاپیکسلی با f 2.2 به عنوان دوربین سلفی تعبیه شده است.

نکته مهم و نقطه عطف دوربین این گوشی رابط کاربری طراحی شده توسط گروه نرم‌افزاری گوگل است. در هنگام کار با دوربین تجربه استفاده از رابط ساده و قابل فهم آن برای شما بسیار لذت‌بخش خواهد بود. دسترسی به حالت‌های خاص عکاسی که به‌طور معمول بیشتر از بقیه مورد استفاده قرار می‌گیرند نظیر ویژگی‌هایی چون اچ‌دی‌آر و پاناروما به راحتی ممکن بوده و کار کردن با دوربین این گوشی را برای شما بسیار شیرین‌تر خواهد کرد.

به‌طور خاص بسیاری از تلفن‌های رده‌بالای امروزی در تنظیمات دوربین خود، حالت تنظیم دستی را ارائه می‌دهند که در آن پارامترهای عکس‌برداری نظیر سرعت شاتر، فوکوس، میزان نور و بسیاری از مؤلفه‌های دیگر می‌تواند مطابق با میل کاربر انتخاب شود. این مسئله موجب می‌شود که عکس‌های کاربران حتی در شرایط یکسان مشابه هم نبوده و می‌توان چنین گفت که برای هر کاربر درست مانند لیوان چای مخصوص هر شخص بوده و به نوعی منحصربه‌فرد خواهد بود. البته آنچه مسلم است نباید فراموش کرد که شاید در ابتدای کار آسان نباشد و شما برخی از لحظه‌ها را به همین دلیل از دست بدهید اما با تمرین و تکرار آن مطمئناً بیش از پیش از عکاسی خود لذت خواهید برد.camera-speed

کیفیت تصویر:

با توجه به نتایج دوربین دو گوشی نکسوس 5 ایکس و 6 پی عملکردی بسیار نزدیک به هم داشته‌اند که البته از آنجا که سنسور دوربین اصلی در این دو گوشی یکسان است این امر جای تعجب ندارد. تنها چیزی که در مشاهدات به دست آمده تفاوت داشته مربوط به عملکرد فلش دوگانه LED نکسوس 6 پی بوده است. اگرچه این مسئله به شکل قابل‌توجهی سبب ظهور رنگ‌های گرم‌تر و زیباتر می‌شود اما از طرفی در تصاویری که با استفاده از فلش گرفته شده به شکل محسوسی شاهد نویزهای بیشتری نیز هستیم. این در حالی است که در نکسوس 5 ایکس این موضوع به حداقل خود رسیده است. اساساً این مورد تنها تفاوتی است که از نظر کیفیت بین تصاویر این دو گوشی وجود دارد.

ممکن است برخی از کاربران نگران این موضوع باشند که سنسور 12 مگاپیکسلی دوربین گوشی نتواند نیاز آن‌ها را به خوبی برخی دوربین‌های با تعداد پیکسل بالاتر موجود در بازار برآورده نماید اما باید بگوییم که جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد چرا که گوگل با نکسوس 6 پی نیز یک‌بار دیگر همانند آیفون 6 اس اپل ثابت کرده است که کیفیت یک دوربین را نمی‌توان تنها بر اساس تعداد مگاپیکسل‌های آن و بدون توجه به سایر مشخصاتش سنجید. از عکس‌های محیط بسته گرفته تا تصاویر فضای باز دوربین نکسوس 6 پی بارها خود را اثبات نموده و این اطمینان را به کاربران خود داده است که می‌توان به عنوان یک دوربین چندمنظوره روی آن حساب باز کرد.

تصاویر تهیه شده از میدان تایمز در نیویورک به خوبی توانایی گرفتن عکس‌های شارپ و زیبا توسط سنسور 12 مگاپیکسلی این دوربین را به ما نشان می‌دهد. با مشاهده عکس‌ها به خوبی می‌توان جزئیات و رنگ‌های قدرتمند را با ظرافت خاص موجود لمس کرد. در حالت‌های مختلف و با شرایط مکانی و نوری متفاوت توسط دوربین این گوشی تصاویری تهیه شده که نتیجه آن را می‌توانید در زیر ببینید. در مقابل نور خورشید و آسمان آبی با کنتراست نوری بالا نیز تصویری تهیه شده است.

در حالت HDR+ لبه اجسام برجسته نشان داده می‌شود این امر که به دلیل ثبت هرچه بیشتر و بهتر جزئیات صورت می‌گیرد خود موجب به وجود آمدن برخی از سایه‌ها و برجستگی‌ها شود. هرچند این کار می‌تواند جلوه خوبی به عکس ببخشد اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که استفاده بیش از حد از این ویژگی موجب اشباع رنگ‌ها در تصویر شده و گاهی نیز آرامش موجود در برخی از تصاویر را سلب نموده و به صورت یک ترکیب کاملاً مصنوعی جلوه می‌کند.

همچنین عملکرد دوربین را به طور کامل در محیط بسته داخل خانه و زیر نور مصنوعی مورد بررسی قرار دادیم و نتایج به دست آمده کاملاً رضایت‌بخش بود. باید بگوییم که دوربین نکسوس 6 پی به خوبی خود را با هر شرایطی وفق داده و بهترین نتیجه را ارائه می‌دهد. در دو تصویری که از شیشه‌های مشروب و حیوان خانگی تهیه شده، دوربین به‌خوبی توانسته توازن رنگ سفید را با توجه به شرایط نوری خاص برقرار کند. با این وجود بازهم برچسب برخی از بطری‌ها با توجه به قرار گرفتن در معرض نور بیش از حد در پس زمینه محو شده و از بین رفته‌اند.

باید اعتراف کرد که نتایج به دست آمده از تصاویر گرفته شده در نور کم بسیار چشمگیر بوده که می‌توان آن را به درستی به سنسور 1.55 میکرون پیکسلی که قادر به گرفتن نور بیشتر است، نسبت داد. به‌طورکلی ما از نتیجه بسیار راضی هستیم حتی اگر برخی از جزئیات ریز به‌خوبی نشان داده نشده باشد و این مسئله هم بیشتر در حالت زوم و یا برش تصویر خودنمایی می‌کند. با وجود تمام این‌ها نباید از حق گذشت که تنها منطقه‌ای که به نظر می‌رسد دوربین توانایی تهیه عکس خوب از آن را نداشته، عکاسی در نور شب بوده که عکس‌های گرفته شده بیشتر تار هستند.

مسئله دیگری که در دوربین نکسوس 6 پی در مقایسه با نکسوس 5 ایکس بهبود یافته، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی جلو بوده که ظاهراً قادر به نمایش جزئیات بهتری است. هرچند دوربین نکسوس 5 ایکس نیز عملکرد خوبی داشته اما دوربین نکسوس 6 پی جزئیات چهره از قبیل چین و چروک و تارهای مو را دقیق‌تر نشان داده است.

نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین این گوشی را ذیلا می‌توانید مشاهده کنید:

کیفیت ویدئو:

به همین ترتیب می‌توان گفت که کیفیت ضبط ویدئویی آن نیز با نکسوس 5 ایکس یکسان بوده و به لطف ارائه تصاویر ویدئویی با کیفیت 4K، تصاویری بالاتر از حد معمول عرضه نموده است. اولین و مهم‌ترین مسئله مقدار جزئیات زیادی است که در ضبط تصاویر 4K وجود دارد. به عنوان دومین مورد نیز باید به مدیریت تولید رنگ‌های با تن گرم‌تر و شارپ‌تر اشاره نمود. در رتبه سوم نیز ضبط صدا در نقطه است که نتیجه این مسئله نیز تولید صدای واضح‌تر و با کیفیت بالاتر خواهد بود.

 

چند رسانه‌ای:

صفحه‌نمایش امولد به همراه بلندگوهای دوگانه که در جلو تعبیه شده این گوشی را برای تماشای فیلم مناسب کرده است.

از آن‌جا که با اندروید خالص سروکار داریم؛ عکس‌ها و ویدئوها توسط اپلیکیشن “Google Photos” تهیه می‌شود. اگر شما از این برنامه در گوشی اندرویدی دیگری استفاده کنید به راحتی می‌توانید با داشتن تجربه یکسان آن را به نکسوس 6 پی انتقال دهید. “Google Photos” نه تنها یک اپلیکیشن برای مشاهده محتوای ذخیره‌شده است بلکه ابزارها و ویژگی‌های اضافی نظیر همگام‌سازی ابری و ابزارهای مختلف ویرایش که موجب گسترش فواید این اپلیکیشن درست مانند یک مرکز خرید عمومی گردیده است.

Google-Nexus-6P-Review-017

پخش‌کننده موسیقی در کل تغییر خاصی نداشته و موسیقی در این گوشی کماکان توسط اپلیکیشن “Google Play Music” اجرا خواهد شد. در حال حاضر هر کسی که با گوشی‌های اندرویدی سروکار دارد و یا از یکی از آن‌ها استفاده می‌کند باید با این اپلیکیشن آشنایی داشته باشد چرا که به طور معمول این برنامه روی اکثر دستگاه‌های اندرویدی به صورت پیش‌فرض از قبل وجود دارد. بد نیست به این نکته اشاره کنیم که در طراحی و عملکرد چیز تعجب‌آوری مشاهده نمی‌شود. وظیفه این برنامه به طور رایج پخش محتوای ذخیره شده محلی است اما در صورتی که شما از آن دسته کاربرانی باشید که در این اپلیکیشن دارای یک دسترسی همه جانبه هستند؛ قادر خواهید بود از آهنگ‌های موجود در کاتالوگ گوگل نیز استفاده نمایید.

در بالا از کیفیت صدا و بلندگوهای گوشی صحبت به میان آمد و مفتخریم که اعلام کنیم طبق بررسی‌های صورت گرفته خروجی صدا از گوشی نکسوس 5 ایکس بهتر است. بلندگوهای دوگانه نواری شکل در جلو به افراد کمک می‌کند تا حداکثر خروجی 78.4 دسی‌بل را دریافت نمایند که این میزان در مقایسه با امتیاز 69.2 دسی‌بل که نکسوس رقیب توانسته در آزمایشات به نام خود به ثبت برساند بهبود قابل توجهی داشته است. هرچند برای اکو فضای محدود و ناکافی است اما نتیجه واقعاً با کیفیت بالاست. در مورد باس هم باید گفت که بسیار بهتر از برخی از گوشی‌های موجود در بازار عمل می‌کند اما نکته ناامیدکننده در خصوص این گوشی عدم وجود جک هدفون است که موجب می‌شود نتوان از تمام ظرفیت موجود در این گوشی به نحو احسن استفاده نمود.

در هنگام مشاهده فایل‌های ویدئویی اگرچه هم بلندگوهای دوگانه جلو و هم صفحه‌نمایش در ثبت تجربه خوب برای کاربر دخالت دارند اما در هر صورت نتیجه نهایی یکسان بوده و چیز بیشتری به کاربر ارائه نمی‌دهد. هنوز هیچ‌گونه مؤلفه چندکاره یا به اصطلاح مالتی تسکینگ وجود ندارد تا کاربران را قادر به انجام کارهای دیگر بسازد. اساساً در این قسمت تنها بر تماشای ویدئو تمرکز شده و به همین میزان هم روی آن کار شده اما ما امیدواریم که گزینه‌های بیشتری برای ارائه وجود داشته باشد.

audio-output

کیفیت تماس:

در این زمینه نیز از نکسوس همزاد خود 5 ایکس بهتر بوده اما مطمئناً بهترین نیست.

خوشبختانه نکسوس 6 پی، صدای خراش آزاردهنده‌ای که استفاده‌کنندگان 5 ایکس را به ستوه آورده است، در عملکرد تماس ندارد. با این وجود هنوز هم کامل و بدون نقص نبوده و صدا در حالت بلندگو بسیار بهتر از حالت معمولی است هرچند صدای شنیده شده باز هم قدری مصنوعی به نظر خواهد رسید. این مسئله زیاد محسوس نبوده اما به دلیل وجود بلندگوهای قدرتمند، حالت بلندگوی آن بسیار مفید بوده و در شرایط پر سروصدا قادر به پخش صدا با تن بالاتر و کیفیت خوب است.

 

باتری:

عملکرد باتری این گوشی متوسط رو به بالا است.

یکی دیگر از جاذبه‌های اصلی و عمده دلایلی که موجب برتری و انتخاب نکسوس 6 پی در مقایسه با همزاد خود نکسوس 5 ایکس به شمار می‌رود؛ باتری بزرگ‌تر و قدرتمندتر 3450 میلی‌آمپرساعتی آن در برابر باتری 2700 میلی‌آمپرساعتی نکسوس رقیب است. هر چند در خصوص این مسئله باور این بود که باتری 3450 میلی‌آمپرساعتی این گوشی طول عمر بیشتری داشته باشد اما متاسفانه در کمال تعجب نتایج آزمایشات هیچ گونه برتری را نشان نداده و عملکرد باتری در هر دو نکسوس را مشابه و یکسان گزارش داده است.

به طور خاص و در شرایط عادی باتری این گوشی یک روز برای کاربرانی که استفاده زیادی نداشته باشند، دوام خواهد داشت و حتی ممکن است بسته به شرایط در پایان شب نیز مقداری از ظرفیت شارژ آن باقی مانده باشد اما آنچه مسلم است شما نیاز به شارژ شبانه گوشی برای استفاده در روز بعد خواهید داشت. برای کاربرانی که استفاده آن‌ها از حد معمول بالاتر باشد نیز باتری این گوشی در شیفت کاری 8 ساعته آن‌ها را راضی نگه خواهد داشت.

نتایج حاصل از آزمون‌های بنچمارک ادعای ما را در خصوص عملکرد متوسط طول عمر باتری این گوشی تایید کرد. نکسوس همزاد توانسته بود مدت زمان 6 ساعت و 24 دقیقه را به عنوان رکورد خود در یک بار شارژ کامل به ثبت برساند که تقریباً برابر با میزان ثبت شده توسط نکسوس 6 پی بود. در کمال شرمندگی باید گفت که همیشه دارا بودن باتری بزرگتر به معنی کارایی بهتر باتری نبوده و نکسوس 6 پی علی‌رغم داشتن باتری بزرگ‌تر از سلول‌های کارآمد بهره‌مند نیست.

با این تفاسیر نباید از این نکته نیز گذشت که زمان شارژ مجدد باتری نکسوس 6 پی سریع بوده و برای شارژ کامل در شرایطی که باتری دستگاه کاملاً خالی باشد، به 89 دقیقه زمان نیاز دارد. این در حالی است که هر مرتبه شارژ کامل باتری برای گوشی نکسوس 5 ایکس چیزی حدود 100 دقیقه طول می‌کشد. این اختلاف سرعت در شارژ مجدد را می‌توان به بهره‌گیری از USB جدید Type-C در شارژر نسبت داد.

battery-bench

 

نتیجه:

مسلماً سود زیادی از تولید گوشی نکسوس 6 پی عاید شرکت هواوی خواهد شد. وجود نام این شرکت در پشت گوشی تولید شده‌اش در کنار نام نکسوس انعکاس خوبی داشته و نام این شرکت را بر سر زبان‌ها خواهد آورد. بدون شک شهرت یکی از بهترین پیامدها برای این شرکت که با ارائه گوشی‌های پایین قیمت تا کنون بیشتر در بازارهای آسیایی توانسته بود از سایر رقبای خود پیشی بگیرد؛ به حساب خواهد آمد. باید گفت که بدون هیچ گونه اغراقی نکسوسی 6 پی یکی از بهترین طراحی‌ها را از ابتدای پیدایش گوشی‌های سری نکسوس تا کنون داشته است. این گوشی نه‌تنها بسیار دقیق و باریک و با بهره‌گیری از مواد درجه یک تهیه شده بلکه مدیریت یک طراحی ایده‌آل سبب شده است که شاهد طرحی متفاوت با آنچه که تاکنون تولید شده، باشیم به گونه‌ای که طراوت و تازگی آن کاملاً قابل لمس باشد.

در حال حاضر طراحی تنها یک قسمت از معادله بوده و در سمت دیگر این معادله تجربه استفاده از اندروید خالص نسخه جدید 6.0 مارشملو و عملکرد آن است. طرفداران اندروید که مایل به استفاده هرچه بهتر از این پلت‌فرم بوده و به همین دلیل نیز استفاده از گوشی‌های سری نکسوس گوگل را برگزیده‌اند؛ بدون شک در انتخاب نکسوس 6 پی در مقایسه با سایر گوشی‌های سری نکسوس مردد بوده‌اند باید بدانند که علاوه بر طراحی منحصر به فرد این گوشی، دسترسی سریعتر به به‌روزرسانی‌های خاص اندروید از مزایای بی‌چون و چرای انتخاب این گوشی خواهد بود.

در خصوص عملکرد گوشی نیز باید گفت که به اندازه کافی مؤلفه‌های اصلی گوشی قابل قبول است. از عملکرد روان چیپست اسنپ‌دراگون 810 گرفته تا دوربین بسیار عالی با تنوع در ارائه خدمات و همین‌طور دلایل بسیار دیگری که باعث شده نکسوس 6 پی یک گوشی خوب به شمار آید. همان طور که حتماً خود شما هم مستحضر هستید یکی از بهترین گزینه‌های این گوشی قیمت مناسب آن در برابر مشخصات آن است. حتی تعجب خواهید کرد اگر بشنوید که قیمت نکسوس 6 پی از قیمت گوشی سال گذشته سری نکسوس یعنی نکسوس 6 نیز پایین‌تر است. صادقانه بگوییم قیمت 499 دلاری این گوشی در فضای رقابتی حاکم بر بازار روز دنیا و در مقایسه با قیمت غول‌هایی چون آیفون 6 اس و نوت 5 سامسونگ، قابل مقایسه نیست در صورتی که طراحی منحصربه‌فرد آن به تنهایی گزینه کمی برای جذب کاربران نیست.

با این حال ما باز هم معتقد هستیم که در مقایسه با بسیاری از گوشی‌های هوشمند هم‌رده دیگر موجود در بازار قابل تحسین و مقرون به صرفه است. به عنوان مثال گوشی Moto X Pure Edition با قیمتی معادل 399.99 دلار یعنی تقریباً چیزی در حدود 400 دلار در فروشگاه‌های معتبر سراسر دنیا به فروش می‌رسد. این در حالی است که با افزودن تنها 100 دلار صاحب یک نکسوس 6 پی شوید. اگر هنوز هم فکر می‌کنید پرداخت 100 دلار اضافی توجیهی ندارد کافی است تنها چند دقیقه به این مسئله فکر کنید که قرار است در ازای آن چه مزیت‌های بیشتری دریافت کنید. بد نیست بدانید که با این میزان پرداختی سنسور اثر انگشت، طراحی عالی و به‌کارگیری مواد منحصربه‌فرد و گذشته از همه این موارد اندروید خالص و واقعی را با خرید نکسوس 6 پی تجربه خواهید نمود.

نیازی که به گفتن نیست که بدون شک هر مجوعه و همچنین هر گوشی هوشمندی کاستی‌هایی دارد که با رفع آن‌ها می‌تواند بهترین باشد اما فراموش نکنیم که در حقیقت همین کمبودها هستند که منجر به تولید یک دستگاه بهتر به عنوان نسل بعدی می‌شوند. ظاهر جذاب، عملکرد عالی و بهره‌گیری از اندروید خالص حتی بهتر از این واقعیت است که این گوشی قیمتی بسیار مقرون به صرفه دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال