فورد ساخت خودروهای خودران گوگل را به‌دست می‌گیرد

گزارشات جدید حاکی از آنند که دو شرکت بزرگ گوگل و فورد با یکدیگر متحد شده و قصد دارند تا یک سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه تولید خودروهای خودران یا همان بدون راننده را انجام دهند. ظاهراً این همکاری بین شرکت‌های مذکور قرار است در نمایشگاه CES که در اوایل سال 2016 میلادی یعنی چند روز […]

گزارشات جدید حاکی از آنند که دو شرکت بزرگ گوگل و فورد با یکدیگر متحد شده و قصد دارند تا یک سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه تولید خودروهای خودران یا همان بدون راننده را انجام دهند. ظاهراً این همکاری بین شرکت‌های مذکور قرار است در نمایشگاه CES که در اوایل سال 2016 میلادی یعنی چند روز آینده برگزار می‌شود، اعلام خواهد شد.

بر اساس این گزارشات، همکاری بین فورد و گوگل در قالب یک شرکت جدید بوده که به صورت قانونی از فورد مستقل بوده، لذا به همین خاطر هم نیز هیچ نگرانی پیرامون مسئولیت‌های فورد در مورد شرکت اصلی خود وجود نخواهد داشت. از طرف دیگر در قرارداد امضا شده بین دو شرکت آمده است که محصولات تولید شده غیر انحصاری خواهند بود.

در همین رابطه سخنگوی شرکت فورد در پاسخ به اینکه شرکت چه نظری در این رابطه دارد اذعان داشت: تاکنون ما با شرکت‌های مختلفی همکاری داشته‌ایم و پس از این هم به همکاری خود ادامه خواهیم داد و بحث و تبادل نظر پیرامون پلتفرم هوشمند فورد ادامه خواهد داشت. ظاهراً در آن سوی ماجرا گوگل از پاسخ دادن به این سؤال و اظهار نظر در مورد این همکاری خودداری کرده است.

این موضوع درست پس از اینکه سرباز کهنه‌کار یعنی John Krafcik به عنوان اولین مدیر پروژه بخش خودروهای خودران گوگل منصوب شد، اتفاق افتاده است. گفتنی است در آن زمان، اهالی مانتین‌ویو اعلام کرده بودند که این پروژه قرار نیست یک شرکت مستقل زیر نظر هولدینگ آلفابت باشد؛ اما حالا طبق گزارشات قرار است این اتفاق در سال 2016 رخ دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال