گوشی‌های پیکسل و پیکسل XL گوگل سرانجام رونمایی شدند

اگر جزو کسانی هستید که عواطف شما با شنیدن برند نکسوس جریحه‎دار می‎شود و به هیجان می‎آیید، وقت خداحافظی فرا رسیده است. ولی این خداحافظی از نوع خوب است، میراث نکسوس با پیکسل ادامه پیدا می‎کند، همکاری بین شرکت‎های گوگل و اچ‎تی‎سی، همان تیمی که اولین گوشی اندرویدی و اولین دستگاه نکسوس را به کاربران […]

اگر جزو کسانی هستید که عواطف شما با شنیدن برند نکسوس جریحه‎دار می‎شود و به هیجان می‎آیید، وقت خداحافظی فرا رسیده است. ولی این خداحافظی از نوع خوب است، میراث نکسوس با پیکسل ادامه پیدا می‎کند، همکاری بین شرکت‎های گوگل و اچ‎تی‎سی، همان تیمی که اولین گوشی اندرویدی و اولین دستگاه نکسوس را به کاربران معرفی کردند.

دو گوشی، Pixel و Pixel XL، به ترتیب دارای نمایشگرهای 5 و 5.5 اینچی هستند. هر دو این گوشی‎ها نمایشگرهای آمولد، با دقت فول اچ‎دی برای گوشی کوچکتر (با تراکم پیکسلی 441ppi) و QHD برای برادر بزرگتر (تراکم پیکسلی 534ppi)، دارند. گنجایش باتری نیز متفاوت است، یعنی 2770 میلی‎آمپر ساعت در برابر 3450 میلی‎آمپر ساعت.

گوشی‌های پیکسل و پیکسل XL گوگل سرانجام رونمایی شدند

جدا از این دو مورد، تشابهات این دو گوشی به نسبت تفاوت‎ها بیشتر است. کوالکام آن‎ها را به آخرین چیپست خود، یعنی اسنپ‎دراگون 821، مجهز کرده است و به همراه آن سیستم‎عامل اندروید نوقا 7.1 (درست حدس زدید به نسبت اندروید نوقای گوشی LG V20 آپگرید شده است) دیده می‎شود تا ویژگی “حالت عملکرد مقاومتی” در این دو گوشی دیده شود.

دوربین همان کیفیتی را دارد که در آخرین دستگاه‎های نکسوس عاشق آن‎ها شدیم، یعنی یک سنسور 12 مگاپیکسلی، پیکسل‎هایی با اندازه‎ی 1.55 میکرومتری و نسبت کانونی f/2.0. ولی این دوربین دارای قابلیت رفع لرزش الکترونیکی تصویر نیز است که گوگل به صورت نمایشی آن را نشان داد و واقعا عالی به نظر می‎آید.

گوشی‎های پیکسل گوگل هر دو در مدل‎های مشابهی به بازار عرضه می‎شوند، 32 گیگابایتی (برای آن‎دسته از افرادی که از سرویس‎های Google Photos و پلی‎موزیک استفاده می‎کنند) و 128 گیگابایتی (برای افرادی که ترجیح می‎دهند داده‎های خود را در به صورت لوکال داشته باشند). در هر صورت هر دو گوشی پیکسل به منظور ذخیره‎سازی تصاویر با رزولوشن کامل فضای نامحدودی بر روی سرویس Google Photos در اختیار خواهند داشت.

این دو گوشی هر دو 4 گیگابایت رم خواهند داشت، به نسبت نکسوس 6P بهتر است، ولی چیز غیرمعمولی نیست گرچه یک نسخه‎ی خام اندروید کارآمدتر اجرا می‎شود.

gsmarena_003

با آن‎که اچ‎تی‎سی این دو گوشی را ساخته است، ولی بر روی گوشی‎های پیکسل تنها لوگوی گوگل دیده می‎شود. و مملو از خدمات گوگل هستند که هر چیزی را تحت پوشش قرار می‎دهند از پیام‎دهی گرفته تا سرویس‎های ابری و کمک‎رسانی‎های هوش‌‎مصنوعی. این غول دنیای جستجو دارای طیف وسیعی از دستگاه‎هایی با برند خود است، به عنوان مثال گوشی گوگل می‎تواند به یک روتر گوگل متصل و با یک مدیاپلیر گوگل ارتباط برقرار کند.

معرفی برند پیکسل با بهترین کروم‎بوک ارزان‎قیمت شروع و سپس این ماجراجویی با تبلت Pixel C به دنیای اندروید کشانده شد، مشخص است که برند پیکسل برندی پرمیموم از سوی گوگل است. قیمت این دو گوشی هم بر همین اساس تعیین شده است، قیمت آن‎ها از 649 دلار شروع خواهد شد.

پیش‎فروش این گوشی‎ها در کشورهای آمریکا، بریتانیا، استرالیا، کانادا و آلمان شروع شده است و آغاز آن در هند از 22 مهرماه خواهد بود و فروش واقعی یک هفته بعدتر از تاریخ 29 مهرماه شروع می‎شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال