Snapdragon 820 از پردازشگر دیجیتالی Hexagon 680 به جهت کاهش مصرف برق بهره خواهد برد

هفته‌ی گذشته کنفرانس مهمی با نام Hot Chips برگزار شد که کوآلکام نیز در این کنفرانس حضور پیدا نمود و اطلاعاتی در مورد چیپ نسل جدید این شرکت یعنی Snapdragon 820 را در اختیار علاقه‌مندان قرار داد. طبق صحبت‌های اخیر کوآلکام، مهندسین این شرکت قرار است از یک پردازشگر دیجیتالی با نام Hexagon 680 که جزو […]

هفته‌ی گذشته کنفرانس مهمی با نام Hot Chips برگزار شد که کوآلکام نیز در این کنفرانس حضور پیدا نمود و اطلاعاتی در مورد چیپ نسل جدید این شرکت یعنی Snapdragon 820 را در اختیار علاقه‌مندان قرار داد.

طبق صحبت‌های اخیر کوآلکام، مهندسین این شرکت قرار است از یک پردازشگر دیجیتالی با نام Hexagon 680 که جزو پردازشگرهای دیجیتالی سیگنال می‌باشد (Digital Signal Processor) استفاده نماید تا کارهای سنگین و عملیات‌هایی که فشار زیادی به چیپ وارد می‌کند، توسط این بخش انجام گرفته تا در کنار کمتر شدن مصرف برق، مصرف باتری نیز کاهش پیدا نماید.

اما بهتر است کمی هم در مورد این پردازشگر صحبت کنیم. پردازشگر Hexagon 680 از سه بخش مختلف تشکیل شده است. یکی از این بخش‌ها، به چیپ و پردازشگرهای اصلی برای بهینه‌سازی کیفیت تصاویر، ویدئوها و صداها کمک می‌کند. این بخش قادر خواهد بود تا به روشنتر کردن و واضح‌تر کردن بخش‌های تیره‌ی تصاویر کمک نماید. همچنین این پردازشگر قادر خواهد بود تا مصرف باتری را به هنگام مشاهده‌ی تصاویر و پخش نمودن ویدئوهای مختلف کاهش دهد. این تمام وظیفه‌ی بخش اول از این پردازشگر نبوده و امور مربوط به اپلیکیشن‌ها و سیستم‌های واقعیت مجازی نیز بر عهده‌ی آن می‌باشد.

بخش دیگر از پردازشگر Hexagon 680، این امکان را فراهم می‌آورد تا پردازشگر بتواند مصرف برق را تا حد ممکن کاهش داده و انرژی بیشتری را در زمان‌هایی که مصرف باتری کمتر است، فراهم نماید. در واقع با وجود این بخش، نه تنها طول عمر دستگاه‌هایی که به چیپ Snapdragon 820 مجهز شده‌اند بیشتر می‌شود، بلکه باعث می‌شود تا پردازنده‌ی اصلی (CPU) کمتر زیر فشار باشد.بخش سوم نیز به سیستم شبکه در این چیپ و تجزیه و تحلیل امور مربوط به شبکه‌های LTE و حالت‌های چندگانه مربوط می‌شود. باید اشاره کرد که این پردازشگر می‌تواند کمک بسزایی در افزایش کارآیی Snapdragon 820 داشته باشد و حتی از بالا رفتن بیهوده دما نیز تا حد زیادی جلوگیری نماید.

انتظار می‌رود چیپ Snapdragon 820 تا سه ماهه‌ی اول سال 2016 وارد بازار شده و برای اولین بار نیز در گوشی‌هوشمند Xiaomi Mi 5 قرار بگیرد. مشکلات حرارتی چیپ قدرتمند Snapdragon 810 باعث شده تا تمامی نگاه‌ها به Snapdragon 820 باشد و اگر باز هم این تراژدی داغ شدن بیش از حد چیپ تکرار گردد، بدون شک آینده‌ای تاریک در انتظار کوآلکام خواهد بود.

در ادامه می‌توانید اسلایدهای منتشر شده توسط کوآلکام که اطلاعات بهتری را در مورد پردازشگر Hexagon 680 در بر دارد، مشاهده نمایید:

Hexagon 680 DSP will help take a load off of the main CPU of the Snapdragon 820 chipset 4 Hexagon 680 DSP will help take a load off of the main CPU of the Snapdragon 820 chipset 3Hexagon 680 DSP will help take a load off of the main CPU of the Snapdragon 820 chipset 2

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال