نقد و بررسی تخصصی گوشی وان E9 پلاس اچ‌تی‌سی [قسمت پنجم: بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی، برنامه‌های از پیش نصب شده و قیمت گوشی]

در قسمت چهارم بررسی گوشی وان E9 پلاس اچ‌تی‌سی به معرفی دستگاه و بررسی گالری، پلیر‌ها، کیفیت صدا و دوربین آن پرداختیم. هم اینک در ادامه این مقاله و در قسمت پایانی آن به بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی و دیگر برنامه‌های پیشفرض این گوشی خواهیم پرداخت. همچنین در صورت کمبود وقت می‌توانید در پایان این مقاله […]

در قسمت چهارم بررسی گوشی وان E9 پلاس اچ‌تی‌سی به معرفی دستگاه و بررسی گالری، پلیر‌ها، کیفیت صدا و دوربین آن پرداختیم. هم اینک در ادامه این مقاله و در قسمت پایانی آن به بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی و دیگر برنامه‌های پیشفرض این گوشی خواهیم پرداخت. همچنین در صورت کمبود وقت می‌توانید در پایان این مقاله به بخش “خلاصه این قسمت” مراجعه کرده و از اطلاعات مهم موجود در این مقاله آگاهی پیدا کنید. پس در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید.

اپلیکیشن‌های وب‌گردی وان E9 پلاس

گوشی هوشمند وان E9 پلاس از مرورگر پرطرفدار کروم گوگل به طور پیشفرض استفاده می‌کند. هم اینک این مرورگر در زمینه وب‌گردی در گوشی‌های هوشمند به سطح بالایی از علاقه‌مندی رسیده است و با توجه به امکانات موجود در آن، قرار‌گیری آن در این جایگاه بسیار منصفانه است. این مرورگر در مقایسه با دیگر رقبای سر‌سخت خود دارای مزایای خاصی بوده و امکان جا‌به‌جایی میان زبانه‌ها (Tabs) مشابه آن چیزی که در محل رابط کاربری Task Switcher موجود در نسخه لالی‌پاپ اندروید دیده می‌شود، از گزینه‌های جالب پیش روی کاربر می‌باشد. همچنین به لطف وجود حساب کاربری گوگل، می‌توان به جا‌به‌جایی زبانه‌ها از گوشی‌ هوشمند به دیگر دستگاه‌ها (نظیر گوشی، تبلت‌ یا کامپیوتر‌های شخصی) اقدام نمود. از طرفی دیگر، ویژگی مورد نظر توانایی انتقال اطلاعات مربوط به پوشه‌های بوکمارک و علاقه‌مندی‌ها و همچنین پسورد‌ها و دیگر اطلاعات مربوط به لاگین کاربران را در پلتفورم‌ها و دستگاه‌های دیگر خواهد داشت.

دیگر برنامه‌های پیشفرض گوشی وان E9 پلاس

گوشی وان E9 پلاس اچ‌تی‌سی بطور پیشفرض دارای برنامه  “Polaris Office 5” بوده و در این حالت، کاربر قادر به ساخت و یا مشاهده فایل‌های Word و Excel و PowerPoint خواهد بود و نمایش فایل‌هایی با فرمت PDF از دیگر مزیت‎های آن است. این اپلیکیشن در کنار ویژگی‌های گفته شده توانایی دسترسی به فایل‌های موجود در اکانت “گوگل درایو” کاربر را نیز خواهد داشت. View Together از ویژگی‌های جالب این برنامه بوده و به کمک آن و با اتصال بی‌سیم به دیگر دستگاه‌ها، می‌توان به ارائه کنفرانس توسط آنها اقدام نمود.

کمپانی اچ‌تی‌سی به منظور تطابق بیشتر اپلیکیشن “Calendar” (یا همان تقویم) با رابط کاربری سنس 7، طراحی پوسته آن را تغییر داده است. همچنین گزینه‌ افزودن event (رویداد)، وجود چندین رخداد در یک زمان خاص را به کاربر هشدار خواهد داد. در این گزینه، فرد و مکان ملاقات نیز قابل جایگذاری بود و در کنار تمام این موارد از چندین تقویم آنلاین نیز پشتیبانی می‌شود.

برنامه “HTC Backup” در زمینه تهیه نسخه پشتیبان به طور دستی یا زمان‌بندی شده و در حیطه‌ برنامه‌های پیام‌رسانی (متنی و ایمیل‌ها)، مخاطبین و اکانت‌ها (مربوط به ایمیل‌ها و شبکه‌های اجتماعی) فعال بوده و تمامی این اطلاعات به فضا‌های ابری “گوگل درایو” و “دراپ باکس” منتقل خواهند شد. البته نگران مصرف بسته‌های اینترنتی خود نباشید زیرا گزینه‌ای به منظور استفاده از اینترنت گوشی تنها در حالت وای‌فای نیز  وجود دارد.

اپلیکیشن “Clock” این گوشی نیز دارای ویژگی‌های زیادی بوده و تنظیم چندین هشدار (alarms) و وجود زبانه‌های کرنومتر (stopwatch) و زمان‌سنج (timer) از زمینه‌های فعالیت آن می‌باشد.

علاوه بر آن، برنامه بسیار جالبی در زمینه پیش‌بینی وضعیت هوا با نام Weather وجود دارد که اطلاعات خود را از سرویس مطرح AccuWeather دریافت می‌کند.

هم اینک اپلیکیشن “HTC Scribble” دوباره احیا شده و به منظور نقاشی و یا نوت‌برداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. هم اکنون امکان ساخت کارت(cards)، لیست(lists)، خاطرات(diaries)، موارد خواهان انجام (to-do sheets) و دیگر گزینه‌های این چنینی وجود دارند. این برنامه از فرمت‌های متنوع چند‌ رسانه‌ای پشتیبانی می‌کند و همچنین برای کاربران مبتدی، قالب‌های (templates) پیشفرض خاصی تدارک دیده شده است.

در کنار آن، این گوشی در بخش تنظیمات خود دارای برنامه‌ای مجزا به نام “Power Saver” به منظور مدیریت مصرف انرژی باتری گوشی بوده و جالب است بدانید که این اپلیکیشن در دو سطح به فعالیت خواهد پرداخت. در سطح مبتدی، می‌توانید به کاهش روشنایی نمایشگر گوشی و قدرت CPU آن   اقدام نموده و در کنار آن به غیر فعالسازی لرزش گوشی و مصرف اینترنت دیتا بپردازید. همچنین در بخش Extreme power saving mode نیز می‌توانید دیگر قابلیت‌های غیر ضروری گوشی همانند قفل بی‌سیم گوشی را غیر فعال سازید.

همچنین بر روی این گوشی شاهد قرار گیری اپلیکیشنی با نام Voice recorder نیز هستیم که کاربر می‌تواند به سادگی و با رابط کاربری بسیار روان این برنامه، صداهای مورد نظر خود را به ثبت برساند. علاوه بر آن، این گوشی دارای اپلیکیشن Calculator یا همان ماشین حساب نیز بوده و حالا در نسخه لالی‌پاپ اندرویدی، این برنامه در دو حالت قابل استفاده است. در حالت پرتره یا همان عمودی، ماشین حساب دارای ظاهر کلی‌های ساده است. اما در هنگام قرار گیری گوشی در حالت لند اسکیپ یا همان منظره یا افقی، طراحی و ظاهر ماشین حساب تغییر کرده و به طور خودکار کلیدهای پیشرفته‌تری به آن اضافه می‌گردند. در تصویر زیر شاهد نمایش نمای این برنامه‌ها هستید (تصویر راست مربوط به اپلیکیشن ضبط صدا، تصویر وسط مربوط به برنامه ماشین حساب در حالت لند اسکیپ و تصویر سمت چپ مربوط به حالت پرتره و ساده آن برنامه می‌باشند):

اگر برای گوشی خود یکی از کاورهای دات ویو (Dot View) سری گوشی‌های کمپانی اچ‌تی‌سی را خریداری کرده‌ باشید، می‌توانید از اپلیکیشن پیشفرض DotView به منظور انجام تنظیمات مربوط به آن استفاده کنید. در واقع این برنامه تم‌ها و پوسته‌های بسیار زیادی را در اختیار شما گذاشته و در واقع تنظیمات بسیار زیادی در این بخش به منظور شخصی‌ سازی این کاور، ارائه شده است.

سخن پایانی

این سری از گوشی‌های تولید شده توسط کمپانی اچ‌تی‌سی هر کدام دارای ویژگی‌های بسیار منحصر به فردی هستند که مطمئنا هر کاربری با دیدن آن کاملا به وجد می‌آید. اما در حقیقت مشکل در اینجاست که هیچکدام از این گوشی‌ها از تمامی مشخصات یک گوشی سطح بالا و حرفه‌ای برخوردار نبوده و در واقع با انتخاب هر یک از آنها متوجه می‌شوید که در زمینه‌ای دیگر از گوشی‌های دیگر ضعیف‌تر است. این احتمال می‌رود که هدف کمپانی تایوانی از انجام این کار، رسیدن به این نتیجه باشد که بتواند از تمامی اقشار و سلیقه‌ها، دسته‌ای از افراد را در حیطه کاری خود قرار دهد و در واقع بتواند در تمامی سطح‌های بازارهای فروشی حرفی برای گفتن داشته باشد.

در پایان بررسی این گروه از گوشی‌های شرکت اچ‌تی‌سی (گوشی‌های سطح حرفه‌ای سال 2015 این شرکت) به این نتیجه رسیدیم که هر کدام از آنها دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار زیادی بوده و تقریبا هر کدام از آنها، یکی از ویژگی‌های یک گوشی سطح حرفه‌ای را به همراه دارند. گوشی وان ام9 و نسل‌های پیشین آن مثال بسیار خوبی در این زمینه هستند.

gsmarena_005

گوشی هوشمند وان E9 پلاس کمپانی اچ‌تی‌سی، یکی از بهترین فبلت‌هایی است که این شرکت تایوانی تا به امروز تولید کرده و بهتر است بدانید که فروش این گوشی و نقطه اتکای آن به نمایشگر بسیار بزرگ آن نسبت به دیگر گوشی‌های این شرکت مربوط می‌شود و وابسته است. اما شاید از خود بپرسید که با وجود ویژگی‌های بسیار زیاد موجود در این دستگاه، چرا این گوشی به عنوان پرچمدار سال 2015 کمپانی اچ‌تی‌سی قرار نگرفت. مسلما به این نتیجه خواهید رسید که این گوشی از هیچگونه سنسور تشخیص اثر انگشتی برخوردار نبوده و به این منظور می‌بایست قابلیت مزبور را در گوشی وان ام9 پلاس جستجو کنید. حتی می‌توانید در آن گوشی از بدنه تمام فلزی نیز لذت ببرید. اما بهتر است بدانید آن گوشی نیز دارای ضعف‌هایی بوده و بجای نمایشگر 5.5 اینچی، یک صفحه نمایش 5.2 اینچی بر روی آن قرار گرفته است.

همان طور که گفته شد، گوشی وان E9 پلاس دارای یک نمایشگر بسیار باکیفیت 5.5 اینچی بوده که دقت تصویر آن برابر 2560×1440 پیکسل یا همان QHD است. مسلما این نمایشگر، روشن‌ترین نمایشگری نیست که تا به امروز تولید شده است، اما مطمئنا یکی از بهترین صفحه نمایش‌هایی است که کمپانی اچ‌تی‌سی در محصولات خود به کار برده است.

از نظر قدرت سخت افزاری، گوشی وان E9  پلاس را نمی‌توان به عنوان یکی از بهترین‌های بازار انتخاب کرد. در واقع اگر به بنچمارک‌های اجرا شده بر روی بخش CPU تراشه موجود در این گوشی نگاهی بیندازید، به سادگی متوجه این موضوع می‌شوید که این گوشی برای رقابت در این حوزه با گوشی‌های قدرتمند موجود در بازار کاملا آماده است. اما این تمام داستان نبوده و در طرف دیگر داستان، بخش واحد گرافیکی (GPU) این گوشی قرار دارد. بهتر است بدانید که این بخش از تراشه این گوشی از قدرت نسبتا ضعیف‌تری برخوردار بوده و نمی‌تواند با گوشی‌های نامبرده به رقابت پایاپای بپردازد. در حقیقت امتیازات تست‌های این دو بخش از تراشه موجود در این گوشی بسیار با هم متفاوت بوده و تناقض بسیار زیادی بین آنها دیده می‌شود. تا جایی که مطمئنا با دیدن امتیازات آنها به این موضوع می‌اندیشید که چگونه کمپانی مدیاتک تصمیم گرفت این دو بخش را بر روی یک تراشه در کنار هم قرار دهد. مسلما کمپانی اچ‌تی‌سی نیز از این موضوع دل خوشی ندارد اما به منظور رسیدن به جواب سوال قبلی باید گفت که به جهت پی بردن به اصل این موضوع می‌بایست به قیمت گوشی نگاهی انداخته و از نظر مالی نیز این موضوع را بررسی کنیم.

کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی هیچگاه نتوانست گوشی کامپکت یا به اصطلاح کوتاه قامتی را به بازارهای فروش عرضه کند. دلیل این موضوع نیز به طراحی و ظاهر مرسوم گوشی‌های تولیدی این شرکت بر می‌گردد. در حقیقت اکثر گوشی‌های تولید شده توسط این کمپانی در بخش بالا و پایین نمایشگر خود دارای یکسری بلندگوهای استریو هستند و به همین منظور، معمولا گوشی‌های ساخته شده توسط این شرکت دارای درازای بسیار زیادی هستند. گوشی وان E9 پلاس نیز یکی دیگر از گوشی‌های هوشمند شرکت اچ‌تی‌سی است که دارای قامت بلندی بوده و ابعاد غیر طبیعی آن کاملا به چشم می‌آید. اما مسلما موسیقی‌دوستان و طرفداران موزیک از این موضوع ناراحت و رنجیده خاطر نخواهند شد.

اگر بخواهیم به جنبه‌های مثبت این گوشی نگاهی بیندازیم، مسلما به بخش نرم افزاری آن اشاره خواهیم کرد. نسخه هفتم از رابط کاربری سنس اچ‌تی‌سی این بار بر روی نسخه پنجم سیستم عامل اندروید موسوم به لالی‌پاپ قرار گرفته است و در نتیجه، قابلیت‌های بسیار زیادی به آن اضافه گردیده است. در حقیقت تلفیق این دو بخش نرم افزاری باعث پدید آمدن رابط نرم افزاری بسیار زیبا و خوش فرمی شده و در کنار آن، فرصت بسیار خوبی برای اهالی مشتاق به شخصی سازی نرم افزاری گوشی پدید آمده است تا بتوانند از ویژگی‌های موجود در این نسخه‌های نرم افزاری استفاده کنند. از طرفی برنامه پخش کننده ویدئویی این گوشی نیز دارای ضعف‌هایی بوده و کمپانی اچ‌تی‌سی خود به این موضوع اشاره کرده است که به منظور بهره‌ بردن از ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتر، کاربران می‌توانند به سادگی از دیگر اپلیکیشن‌های فعال در این زمینه استفاده کنند.

در بخش دوربین، این گوشی نیز همانند دیگر محصولات سال 2015 کمپانی اچ‌تی‌سی از سنسور اولتراپیکسل تولید شده توسط همین شرکت تایوانی و در بخش جلویی گوشی (به عنوان دوربین سلفی) بهره می‌برد. در واقع باید گفت که هم اکنون طرفداران این کمپانی، بیشتر از تصمیمات آن در بخش دوربین گوشی‌ها راضی و خشنود هستند. چرا که هم اینک این گوشی در بخش دوربین اصلی خود از یک حسگر 20.7 مگاپیکسلی بهره می‌برد. علاوه بر آن، این کمپانی در بخش نرم افزاری دوربین این گوشی نیز بسیار ماهرانه عمل کرده است و به همین دلیل، دیگر هیچ نگرانی خاصی در این مورد وجود نخواهد داشت.

 

دیگر ویژگی‌های موجود در گوشی وان E9 پلاس اچ‌تی‌سی که در روال بررسی و تست‌های گوشی متوجه آن شدیم:

-ظاهر گوشی بسیار جذاب و چشمگیر است، گرچه مواد به کار رفته در ساخت بدنه گوشی در سطح متوسطی قرار دارند.

-میزان بلندی بدنه گوشی نسبت به ابعاد نمایشگر آن، کمی بیشتر از حد معمول است.

-نمایشگر گوشی از هر نظر بسیار عالی است. در حقیقت وضوح تصویر آن بسیار خوب بوده و رنگ‌ها بسیار طبیعی به نمایش در می‌آیند، همچنین زاویه دید آن بسیار مناسب بوده و میزان کنتراست تصویر آن در حد بسیار بالایی قرار دارد. تنها ضعف در این قسمت مربوط به میزان حداکثر روشنایی نمایشگر است که البته مقدار آن در حد متوسطی قرار دارد.

-میزان دوام باتری خیلی بالا نبود. در واقع امتیاز کلی دوام باطری این گوشی به 59 ساعت رسید که عدد متوسطی به حساب می‌آید. امتیازات باتری در بخش‌های دیگر نیز مناسب بود اما در کل انتظار می‌رفت که کمپانی در این بخش از یک باتری با ظرفیت بالاتر استفاده می‌کرد.

-آخرین نسخه از رابط کاربری اختصاصی اچ‌تی‌سی با نام سنس 7 بر روی این گوشی قرار گرفته است. در طی بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم که این رابط نرم افزاری دارای قابلیت‌های بسیار زیادی بوده و در واقع بدون این که بار پردازشی اضافه‌ای بر روی بخش سخت افزاری گوشی تحمیل شود، بسیاری از بخش‌های نرم افزاری گوشی شخصی سازی شده است.

-تراشه هلیو ایکس 10 کمپانی مدیاتک موجود در این گوشی، از نظر قدرت پردازشی بخش CPU، بسیار قوی و قدرتمند است. اما در بخش GPU (واحد گرافیکی) به منظور رقابت با گوشی‌های نامدار بازار، هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

-دوربین اصلی 20.7 مگاپیکسلی این گوشی، تصاویری با کیفیت بسیار خوب و مناسب را به ثبت می‌رساند. اما در هر حال، خروجی تصاویر آن دارای رنگ‌های گرمی بوده و تمایل به رنگ زرد دارند.

-در بخش فیلمبرداری، این گوشی می‌تواند با دقت 2160p (یا همان 4K) به ضبط فیلم بپردازد. جزئیات تصویر به ثبت رسیده بسیار بالا و خوب هستند، اما متاسفانه زاویه دید دوربین کمتر از حالت عادی است. در حالت 1080p، زاویه دید دوربین افزایش می‌یابد، اما از نظر کیفی و جزئیات تصویر، فیلم‌های ضبط شده این گوشی با دیگر رقبا قابل مقایسه نیستند.

-این گوشی در بخش نرم افزاری خود دارای اپلیکیشن‌های پیشفرض بسیار مجهزی بوده و برنامه‌های گالری و موزیک پلیر از آن دسته هستند. اپلیکیشن اختصاصی Zoe موجود در این گوشی نیز تجربه بسیار منحصر به فردی از ذخیره کردن و به اشتراک گذاری تصاویر را به کاربر خود القا خواهد کرد.

-تنها ضعف بزرگ نرم افزاری این دستگاه مربوط به برنامه پیشفرض پخش کننده ویدئویی آن می‌شود. در واقع این برنامه از نمایش زیرنویس پشتیبانی نکرده و در عین حال نمی‌تواند فایل‌هایی با فرمت MOV و AC3 را به نمایش بگذارد. اما در دیگر موارد، ضعف خاصی از آن به چشم نمی‌آید.

 

قیمت گوشی وان E9 پلاس

گوشی هوشمند وان E9 پلاس هم اینک در بازارهای جهانی با قیمت 350 دلار در حال فروش است. اما بهتر است بدانید که هر دو نسخه تک و دو سیم کارته این گوشی وارد بازارهای ایران نیز شده‌اند و به همراه گارانتی‌های معتبر، قیمت آنها از یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار تومان تا یک میلیون و پانصد هزار تومان متغیر است.

رقبای گوشی وان E9 پلاس در بازارهای جهانی

مسلما به منظور مقایسه این گوشی با دیگر‌ دستگاه‌های هوشمند موجود در بازار، ابتدا می‌بایست به سری گوشی‌های تولیدی سال 2015 خود شرکت اچ‌تی‌سی اشاره کرد. در واقع گوشی‌های وان ام9، ام9 پلاس، ME و E9، مشخصات بسیار نزدیکی به گوشی وان E9 پلاس داشته و خود می‌توانند رقیبی سر سخت برای این گوشی سطح بالا باشند. در حقیقت این سری از گوشی‌ها در مقوله‌هایی مانند جنس بدنه گوشی، دقت نمایشگر و برخورداری از حسگر تشخیص دهنده اثر انگشت، با یکدیگر تفاوت دارند. در بخش زیر (به ترتیب از راست به چپ) می‌توانید با جدی‌ترین رقبای گوشی وان E9 پلاس در بازار‌های فروش جهانی آشنا شوید:

خلاصه این قسمت و نتیجه‌ گیری

در ابتدای این مقاله به بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی گوشی وان E9 پلاس اچ‌تی‌سی پرداختیم. در این بخش متوجه شدیم که این گوشی دارای مرورگر  کروم گوگل بوده و همان طور که می‌دانید، این مرورگر یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های فعال در این زمینه است. برنامه مزبور از طراحی مشابهی با نسخه جدید سیستم عامل اندروید بهره برده و از این نظر نیز بسیار مناسب و رضایت بخش عمل کرده است. در واقع در بخش زبانه‌ها، از طراحی کارتی-چرخشی نسخه لالی‌پاپ اندرویدی بهره‌گیری شده است. امکان ارتباط با دیگر مرورگر‌های کروم کاربر در پلتفرم‌های دیگر و انتقال اطلاعات و صفحات اینترنتی به آنها از دیگر ویژگی‌های بسیار کاربردی این اپلیکیشن به حساب می‌آید. 

در ادامه کار به سراغ دیگر برنامه‌های پیشفرض موجود در این گوشی رفته و آنها را به طور کامل مورد بررسی خود قرار دادیم. برنامه‌های پولاریس آفیس5، اپلیکیشن تقویم، برنامه HTC Backup، اپلیکیشن ساعت، برنامه Weather ، اپلیکیشن HTC Scribble، برنامه Power Saver، اپلیکیشن ضبط صدا و ماشین حساب و همچنین برنامه دات ویو، از جمله مواردی هستند که مورد ارزیابی و بازبینی قرار گرفتند. به منظور آشنایی با آنها می‌تواند به بخش‌های قبلی و ابتدایی این مقاله سری بزنید.

در نهایت در بخش “سخن پایانی” به نتیجه گیری در مورد هر بخش این گوشی پرداخته و ویژگی‌های هر بخش به همراه ضعف‌های موجود در آن را دوباره به نمایش در آوردیم. همچنین در بخشی مجزا به آشنایی با موارد جدیدی که در طی تست‌های این گوشی متوجه آنها شدیم، پرداخته و تمامی آنها را با هم مرور گردیم. علاوه بر آن در بخشی دیگر قیمت جهانی این گوشی را بازگو کرده و قیمت فروش آن در بازارهای ایران را نیز مشخص نمودیم. در پایان نیز به معرفی جدی‌ و سر سخت‌ترین رقبای این گوشی در بازارهای فروش جهانی پرداختیم.

در پایان و به جهت نتیجه گیری کلی از گوشی وان E9 پلاس اچ‌تی‌سی می‌توان این طور نوشت که این گوشی دارای ویژگی‌های بسیار خوبی همانند نمایشگر بسیار عالی با دقت و وضوح بالا، تراشه‌ای با CPU بسیار قوی، قابلیت‌های نرم افزاری بسیار مناسب و آخرین نسخه لالی‌پاپ و رابط کاربری اچ‌تی‌سی به همراه دوربین بسیار باکیفیت و قابلیت فیلمبرداری 4K است، که می‌توان به کمک آنها به سادگی از پس شکست دادن یک گوشی پرچمدار بر آید. اما جنس بدنه این گوشی، واحد گرافیکی بسیار ضعیف تراشه موجود در آن، نبود حسگر تشخیص دهنده اثر انگشت و ظرفیت نسبتا کم باتری، از جمله مواردی هستند که این گوشی را از رقابت پایاپای با دیگر پرچمداران کمپانی‌های مشهور و نامدار باز می‌دارد. البته کاربران و خریداران می‌توانند با توجه به سطح قیمتی این گوشی و مقایسه آن با دیگر گوشی‌های موجود در بازار، به سادگی ارزش این گوشی را دانسته و آن را خریداری نمایند. 

امیدواریم در پایان این بخش، از سری مقالات بررسی وان E9 پلاس اچ‌تی‌سی لذت کافی را برده باشید.

 

در ادامه می‌توانید از طریق لینک‌های زیر به تمامی مقالات نقد و بررسی گوشی وان E9 پلاس اچ‌تی‌سی دسترسی داشته باشید:

[قسمت اول: معرفی گوشی و بررسی محتویات درون جعبه، طراحی، کیفیت ساخت و ارگونومی]

[قسمت دوم: بررسی صفحه نمایش، دوام باطری، قابلیت‌های ارتباطی و رابط کاربری]

[قسمت سوم: بررسی بنچمارک‌ها، اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی، بلندی صدا و صفحه کلید]

[قسمت چهارم: بررسی گالری، پلیر‌ها، کیفیت صدا و دوربین گوشی]

[قسمت پنجم: بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی، برنامه‌های از پیش نصب شده و قیمت گوشی]

 

پایان قسمت نهایی

در پایان این بررسی کدامیک از ویژگی‌های این گوشی مورد توجهتان قرار گرفت؟ آیا این گوشی در بازار‌های ایران فروش خوبی را تجربه خواهد کرد؟! لطفا نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال