هوآوی استفاده از چیپست Kirin 960 را در گوشی Mate 9 تایید کرد

هوآوی رسما اعلام کرد که قلب گوشی Mate 9 را چیپست Kirin 960 این شرکت به تپش در خواهد آورد. این چیپست که هفته‌ی گذشته از آن به صورت رسمی رونمایی شد قرار است در گوشی مورد استفاده قرار بگیرد که هوآوی آن را پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی آینده در مونیخ آلمان معرفی می‌کند. هوآوی به طور مداوم […]

هوآوی رسما اعلام کرد که قلب گوشی Mate 9 را چیپست Kirin 960 این شرکت به تپش در خواهد آورد. این چیپست که هفته‌ی گذشته از آن به صورت رسمی رونمایی شد قرار است در گوشی مورد استفاده قرار بگیرد که هوآوی آن را پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی آینده در مونیخ آلمان معرفی می‌کند. هوآوی به طور مداوم تیزرهای مختلفی را از رویداد خود در شهر مونیخ منتشر کرده که نشان می‌دهد رویداد پنج‌شنبه‌‌ی آینده‌ی این شرکت مختص سری گوشی‌های Mate خواهد بود و هشتگ ” یک قدم جلوتر ” را برای این رویداد در توئیتر قرار داده است.

چیپست Kirin 960 دارای پردازنده‌ی گرافیکی بسیار بهتری نسبت به نسخه‌های قبلی این چیپست شده است؛ معمولا پردازنده‌ی گرافیکی چیپست‌های هوآوی ضعیف‌ترین بخش این چیپست‌ها به حساب می‌آمدند و هوآوی هم تصمیم گرفته تا این بخش را دچار تغییر و تحولاتی کند. هوآوی در این چیپست پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G71 را به کار گرفته تا جدیدترین نسخه از پردازنده‌ی گرافیکی طراحان بریتانیایی در این چیپست دیده شود. علاوه‌براین، چیپست Kirin 960 برخلاف 650 دارای هشت پردازنده‌ی گرافیکی خواهد بود در حالی‌که نسخه‌ی 650 تنها چهار پردازنده‌ی گرافیکی داشت.

به گفته‌ی هوآوی، پردازنده‌ی گرافیکی این چیپست نسبت به نسخه‌ی قبل، 180 درصد عملکرد بهتری را از خود نشان خواهد داد. پردازنده‌ی Cortex-A73 هم این‌بار به جای Cortex-A72 در این چیپست دیده می‌شود تا هوآوی در CPU این چیپست هم تغییراتی را ایجاد کرده و قدرت آن را 18 درصد بهتر کرده باشد.

گمان می‌رود حداکثر قیمت گوشی مورد انتظار Mate 9 هوآوی به 1300 دلار نیز برسد. این گوشی به 4 و یا 6 گیگابایت رم مجهز خواهد شد و حافظه‌ی داخلی آن از 64 تا 256 گیگابایت متغیر خواهد بود. دوربین دوگانه‌ی برند Leica با قابلیت زوم آپتیکال تا 4 برابر و نمایشگری 5.9 اینچی با رزولوشن فول‌اچ‌دی از دیگر مشخصه‌های این گوشی به شمار می‌روند. البته هوآوی در کنار این گوشی نسخه‌ی Pro را نیز معرفی خواهد کرد که نمایشگر خمیده‌ی آن رزولوشن QHD را به کاربر تحویل می‌دهد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال