نقد و بررسی تخصصی گوشی هوآوی هانر 6 [قسمت اول-معرفی گوشی،محتویات درون جعبه،طراحی بدنه]

سخت افزاری با قدرت پردازش خوب به همراه طراحی نه چندان بد هوآوی هانر 6 را به یک گوشی با قیمت فوق‌العاده تبدیل کرده که کمتر شرکتی می‌تواند با آن رقابت کند. در میان گوشی‌های مختلف با این رنج قیمت (350 دلار) هوآوی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در قسمت اول نقد و بررسی تخصصی هانر 6 در ابتدا گوشی را معرفی می‌کنیم. محتویات درون جعبه را به شما نشان می‌دهیم و در انتهای این قسمت در مورد طراحی بدنه با شما صحبت می‌کنیم.

سخت افزاری با قدرت پردازش بالا در کنار طراحی نسبتا خوب و قیمت مناسب، هوآوی هانر 6 را به یک گوشی فوق‌العاده تبدیل کرده که کمتر شرکتی می‌تواند با آن رقابت کند. در میان گوشی‌های مختلف با این رنج قیمت (350 دلار) هوآوی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در قسمت اول نقد و بررسی تخصصی هانر 6 سعی میکنیم گوشی را به شکل بهتری برای شما معرفی کنیم. محتویات درون جعبه را به شما نشان می‌دهیم و در انتهای این قسمت در مورد طراحی بدنه با شما صحبت می‌کنیم تا در پست‌های بعدی به بررسی دقیق‌تر و تخصصی آن بپردازیم.

هوآوی هانر 6هوآوی هانر 6 با بدنه‌ی شیشه‌ای خود به راحتی می‌تواند نام اکسپریا را بر روی خود به جای لوگی هانر ثبت کند. صحبت از لوگو شد، جالب است بدانید لوگوی هوآوی بر روی این گوشی دیده نمی‌شود و حالا هر دلیلی که داشته است، هوآوی تصمیم گرفته تا فقط لوگوی Honor بر روی پشت گوشی حک شود. درست است که بدنه‌ی این گوشی بی نقص نیست؛ اما اگر بتوانید از آن به شکل خوبی مراقبت کنید، گوشی شما به یکی از چشم گیرترین گوشی‌های موجود تبدیل می‌شود.

البته تمرکز هوآوی برای ساخت این گوشی بر روی طراحی آن نبوده؛ طبیعی است با قیمت مناسب این گوشی بیشتر سخت افزار آن بر روی کاغذ حرفی برای گفتن دارد. چیپست اختصاصی هوآوی به نام Kirin 920 و پردازندی 8 هسته‌ای به همراه سه گیگابایت رم هر کسی را با این قیمت شوکه می‌کند و صفحه نمایش 5 اینچی با رزولوشن فول اچ دی گوشی را در فراتر از حد انتظار نشان می‌دهد. بیشتر از این در مورد مشخصات گوشی صحبتی نمی‌کنیم؛ چرا که به زودی به این بخش هم می‌رسیم. حالا نوبت آن شده تا نگاهی کلی به گوشی بیندازیم.

هوآوی هانر 6

ویژگی‌های کلیدی 

  1. صفحه نمایش 5 اینچی با کیفیت فول اچ دی و تراکم پیکسلی 445 در اینچ
  2. چیپست HiSilicon Kirin 920
  3. پردازنده‌ی قدرتمند هشت هسته‌ای که چهار هسته‌ی آن فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتز Cortex-A15 را به دوش کشیده و چهار هسته‌ی دیگر فرکانس کاری 1.2 گیگاهرتزی Cortex-A7 را به دوش می‌کشد. به همراه پردازنده‌ی گرافیکی Mali-T628 MP4
  4. سه گیگابایت رم
  5. حافظه‌ی داخلی 16 و 32 گیگابایتی که توسط MicroSD با حداکثر ظرفیت 64 گیگابایت قابل افزایش است
  6. دارای اتصالات فراوان از جمله LTE و قابلیت دانلود با سرعت 300 مگابیت در ثانیه
  7. سنسور 13 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی با فلش دوتایی و ضبط تصاویر با کیفیت فول اچ‌دی
  8. سنسور 5 مگاپیکسلی برای دوربین جلو با قابلیت تماس تلفنی با کیفیت اچ‌دی
  9. باطری قدرتمند 3100 میلی‌آمپر ساعتی
  10. رادیوی FM
  11. رابط کاربری جذاب هوآوی به نام EmotionUI 2.3 و همچنین اندروید 4.4.2
  12. طراحی مناسب؛ 130 گرم وزن نسبت به ظرفیت باتری و 5 اینچ بودن گوشی بسیار مناسب می‌باشد.

 مهم‌ترین معایب:

  1. آپدیت نبودن به اندروید لالی پاپ در روز عرضه
  2. باتری غیرقابل تعویض
  3. ماندن لکه و اثر انگشت به لطف بدنه‌ی شیشه‌ای
  4. بسته بندی ساده

 

همانطور که در ویژگی‌های کلیدی گوشی مشاهده کردید، اکثر مشخصات گوشی واقعا قیمت 350 دلار را نشان نمی‌دهند و این گوشی شایسته‌ی قیمت بیشتری می‌باشد. معایب زیادی در این گوشی دیده نمی‌شود، اما می‌توان از نسخه‌ی سیستم عامل آن ایراد گرفت. در حالیکه نمی‌توان باتری را عوض کرد؛ ظرفیت بالای آن نیاز عوض کردن باتری را برطرف می‌سازد، پس می‌توان حساسیت خود را از معایب گوشی کاسته و به ویژگی‌های برتر آن فکر کرد.

هوآوی هانر 6

 

محتویات درون جعبه

همانطور که در عکس مشاهده می‌کنید هوآوی از یک بسته بندی ساده برای گوشی استفاده کرده. محتویات درون جعبه شامل شارژر، کابل USB و محافظ صفحه نمایش که مشخصات گوشی بر روی آن حک شده می‌باشد. نکته‌ی جالبی که در مورد محتویات گوشی وجود دارد؛ نبود هندزفزری در آن است که البته براساس گزارشات؛ وجود هندزفری بستگی به منطقه‌ی پخش آن دارد و در برخی درون بسته بندی هانر 6 قرار دارد.

هوآوی هانر 6

 

 

طراحی گوشی

هوآوی هانر 6 همانند دیگر پرچمدار هوآوی Ascend P7 دارای ابعاد 139.6x 69.7 x 7.5 میلی‌متری می‌باشد. این ابعاد کمی ضخیم‌تر از P7 می‌باشد و به نازکی نازک‌ترین گوشی هوآوی نمی‌رسد! با داشتن 130 گرم وزن نیز کمی سنگین‌تر از P7 است ولی باطری 3100 میلی آمپری آن سنگین‌تر بودن گوشی را توجیه می‌کند. برای مثال، شیائومی Mi 4 با داشتن باطری یکسان و همچنین صفحه‌نمایشی 5 اینچی، 19 گرم وزن بیشتری نسبت به هانر 6 دارد، پس هوآوی در این زمینه خوب کار کرده است.

کسی که زیاد از گوشی‌های هوشمند امروزی سر در نیارد؛ به راحتی می‌تواند این گوشی را با سری کامپکت Z سونی اشتباه بگیرد. بدنه‌ای براق و شیشه‌ای، گوشه‌های منحنی‌دار و پوشش یکسان، جایگاه MicroSD و سیم کارت، آن‌ را بیش از حد شبیه به گوشی‌های سونی کرده است. به هر حال، با یک نگاهی دقیق‌تر می‌توانیم آن را از سونی تشخیص دهیم! فریم دور گوشی که از پلاستیک ساخته شده به همراه اسپیکر تعبیه شده در عقب گوشی تفاوت‌های این گوشی با سری Z سونی را رقم می‌زند.

 

هوآوی هانر 6

بدنه‌ی شیشه‌ای گوشی کمی در دست گرفتن آن را سخت می‌کند، تا جایی که سر خوردن گوشی از دستانتان امری قابل انتظار است، اما به مرور زمان با این جنس کنار می‌آیید. البته برای یک گوشی 5 اینچی این بدنه مشکل زیادی را ایجاد نمی‌کند. بدنه‌ی گوشی در مقابل خم شدن مقاومت خوبی را از خود نشان داده و از طرفی دیگر صدایی هم از بدنه‌ی آن شنیده نمی‌شود پس هیچ مشکلی از این لحاظ وجود ندارد. تنها مشکی که می‌توان به طراحی گوشی نسبت داد فاصله‌ی کوتاه بین فریم گوشی و بدنه‌ی شیشه‌ای آن است که مقداری گرد و خاک در آن دیده می‌شود که باید هر از مدتی آن را تمیز کرد.

gsmarena_008

در قسمت بالایی گوشی ورودی 3.5 میلی متری صدا به همراه سنسور اینفرارد و همچنین میکروفون با قابلیت نویز کنسلینگ وجود دارد. در قسمت پایینی گوشی هم پورت USB و میکروفون اصلی دیده می‌شود. سمت راست گوشی کمی با دکمه‌های Power، تنظیم سیم کارت، ورودی سیم‌کارت و SD Card شلوغ شده است، در عوض سمت چپ گوشی خالی از هر گونه‌ دکمه‌ی فیزیکی می‌باشد.

در عقب گوشی هم و در سمت چپ آن، دوربین به همراه فلش دوتایی دیده می‌شود. اسپیکر هم در کنار لنز‌ها قرار گرفته و دوربین جلوی گوشی به همراه اسپیکر صدای تلفندر جلوی گوشی تعبیه شده اند.

gsmarena_013 (1)

 

gsmarena_005 (3)

 

gsmarena_006

 

gsmarena_003 (1)

 

در قسمت دوم این مقاله، به بررسی عملکرد اتصالات و عمر باتری این گوشی خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید.

قسمت دوم بررسی اضافه شد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال