تعداد لایک‌ها و کامنت‌های اینستاگرام در یک‌سال گذشته 33 درصد کاهش داشته است

اینستاگرام حالا بیش از 400 میلیون کاربر دارد و هیچ‌وقت تا این میزان محبوب نبوده است. ولی حتی با آن‎که رشد کاربران رو به افزایش بوده، نرخ تعامل توسط کاربران به نظر می‎رسد روند منفی را در پیش گرفته باشد. تحقیقات جدید، یک افت 33 درصدی در تعداد کامنت‎ها و لایک‎ها در اینستاگرام را در طول یک‎سال […]

اینستاگرام حالا بیش از 400 میلیون کاربر دارد و هیچ‌وقت تا این میزان محبوب نبوده است. ولی حتی با آن‎که رشد کاربران رو به افزایش بوده، نرخ تعامل توسط کاربران به نظر می‎رسد روند منفی را در پیش گرفته باشد. تحقیقات جدید، یک افت 33 درصدی در تعداد کامنت‎ها و لایک‎ها در اینستاگرام را در طول یک‎سال گذشته گزارش می‎دهد.

جزئیات مربوط به این گزارش به واسطه‎ی تحقیقی که توسط شرکت تحلیل‎کننده‎ی شبکه‎های اجتماعی Quintly صورت گرفته، این شرکت در گزارش خود می‎نویسد “مقدار کل تعاملات در یک سراشیبی بسیار شیب قرار گرفته است.”

با آن‎که کاربرانی که 1 تا 1000 تعقیب‎کننده داشته‎اند از نظر تعداد تعاملات شاهد تغییرات زیادی نبوده‎اند، کاربرانی در اینستاگرام که بالای 100 هزار تعقیب‎کننده دارند با یک افت 36 درصدی در این زمینه روبرو شده‎اند. برای کاربرانی که بیش از 10 میلیون تعقیب‎کننده دارند حتی قضیه وخیم‎تر بوده است.

تعداد لایک‌ها و کامنت‌ها در اینستاگرام

ولی حتی با این افت، تعاملات در اینستاگرام هم‎چنان به نسبت شبکه‎های اجتماعی دیگر نظیر فیس‎بوک و توئیتر بالاتر است.

یک دلیل این تغییر ممکن است تایم‎لاین‎های شلوغ باشد، چون روز به روز تعداد افراد مشهور و شرکت‎های بیشتر و بیشتری به این شبکه‎ی اجتماعی می‎پیوندند و چون کاربران حساب‎های بیشتر و بیشتری را دنبال می‎کنند، تایم‎لاین‎های آن‎ها بیشتر شلوغ می‎شود.

Quintly در گزارش خود می‎نویسد “کاربر فردی در تایم‎لاین خود محتوای بیشتری دارد ولی ضرورتا همانند با یک سال قبل، نسبت به تعامل آن‎قدر اشتیاق ندارد. بنابراین متوسط تعامل در هر پست کاهش پیدا می‎کند.”

دلیل دیگر ممکن است این باشد که اینستاگرام روز به روز در حال گسترش بیشتر طبعیت تجاری خود بوده و به همین منظور این شرکت به دنبال کسب درآمد‎های کلان از تبلیغات پرسود است. به گفته‎ی Quintly ظاهر شرکت‎های تجاری و تبلیغات بیشتر می‎تواند حس بیگانگی را در کاربران ایجاد کند که “منجر به تعاملات کمتر نیز می‎شود.”

این شرکت پیشنهاد می‎کند که برای کسب اطمینان از این‎که کاربران با پست‎های شما تعامل نشان می‎دهند، سعی کنید “تا جای ممکن قابل اعتماد باشید.” چه به عنوان یک عکاس مستقل یا به عنوان یک برند تصاویر خود را منتشر می‎کنید، این کار کمک می‎کند که محتوای شما حس شخصی‎تر، گرم‎تر و دوستانه‎تری در خود داشته باشند نظیر چیزی که “توسط یک دوست خوب، منتشر شده است.”

هم‎چنین جالب است تا ببینیم تغییر جدید اینستاگرام از یک تایم‎لاین دارای سلسه مراتب زمانی و تاریخی به تایم‎لاینی که بر اساس الگوریتم جدید این شرکت است، چطور نرخ تعاملات را تحت تاثیر قرار می‎دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال