Intel با همکاری Micron موفق به تولید حافظه‌هایی با سرعت 1000 برابر بیشتر از قبل شد

به تازگی کمپانی اینتل با همکاری شرکت Micron موفق شد تکنولوژی جدید 3D XPoint را معرفی نماید، تکنولوژی جدیدی که با در اختیار قرار دادن حافظه‌های غیرفرار می‌تواند انقلابی بزرگ را در هر دستگاه، اپلیکیشن و سرویسی که این روزها مورد استفاده قرار می‌گیرد، به وجود آورده و سرعت خیره‌کننده‌ای را در اختیار کاربران قرار دهد. 3D […]

به تازگی کمپانی اینتل با همکاری شرکت Micron موفق شد تکنولوژی جدید 3D XPoint را معرفی نماید، تکنولوژی جدیدی که با در اختیار قرار دادن حافظه‌های غیرفرار می‌تواند انقلابی بزرگ را در هر دستگاه، اپلیکیشن و سرویسی که این روزها مورد استفاده قرار می‌گیرد، به وجود آورده و سرعت خیره‌کننده‌ای را در اختیار کاربران قرار دهد. 3D XPoint موفقیتی بزرگ در عرصه‌ی رم‌ها به حساب آمده و اولین تکنولوژی جدید مربوط به فرآیند حافظه‌ها پس از حافظه‌های NAND می‌باشد که سال 1989 معرفی شد.

همانطور که می‌دانید در دنیای امروزی که همواره حجم عظیمی از اطلاعات در حال انتقال میان دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف است، نیاز به سرعت بالا یکی از بزرگترین احتیاجات افرادی می‌باشد که از این سرویس‌ها و یا دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. همچنین بسیاری از مدیران که سرویس‌ها متعددی را برای خدمت‌رسانی به مردم راه‌اندازی کرده‌اند، باید میان عمکلرد، هزینه و مصرف برق حافظه‌ها و سیستم‌های خود، یک تعادل قانع‌کننده ایجاد نمایند. تکنولوژی جدید 3D XPoint، قدرت، عملکرد، ظرفیت و هزینه‌ی پایین را با یکدیگر ترکیب کرده و می‌تواند از هر حافظه‌ی دیگری که در بازار وجود دارد، بهتر عمل کند. در واقع این حافظه‌های جدید نه تنها تا 1000 برابر سریع‌تر از حافظه‌های فعلی هستند، بلکه مقاومت آنها نیز 1000 برابر حافظه‌های فعلی بوده و حتی می‌توانند ظرفیتی 10 برابری داشته باشند.

Intel and Micron Produce Breakthrough Memory Technology

مدیران اینتل در مورد این تکنولوژی اذعان داشتند که حافظه‌های جدیدی که با تکنولوژی 3D XPoint ساخته خواهد شد، می‌تواند آینده‌ی دنیای بازی‌های رایانه‌ای را نیز متحول کرده و عناوین مختلف را بیشتر به سوی حافظه‌های رم بکشاند. همچنین این روزها که حجم اطلاعات به شکل قابل تاملی در حال افزایش می‌باشد، حافظه‌های فعلی نمی‌تواند نیاز کاربران را برطرف کند و باید حافظه‌های جدیدی معرفی شوند که بتوانند با آخرین سرعت ممکن، اطلاعات را بازخوانی کرده و در اختیار استفاده‌کنندگان قرار دهند.

از طرفی، طبق برآوردها و تخمین‌هایی که در سال 2013 زده شده، حجم اطلاعات در این سال برابر با 4.4 زتابایت (ZettaByte – برابر با 1000 به توان 7) بوده و تا سال 2020، به 44 زتابایت می‌رسد. این حجم بالای اطلاعات نیازمند حافظه‌هایی پرسرعت است و اینجاست که تکنولوژی 3D XPoint می‌تواند به کمکمان بیاید. البته این حافظه‌ها نمی‌تواند در افزایش سرعت اطلاعات به ما کمک کند بلکه از این حافظه‌های در مطالعات و تحقیقات مختلف همانند مطالعات علم ژنتیک نیز می‌توان استفاده نمود.

اما بهتر است بدانید که اینتل با همکاری Micron، بیش از 10 سال است که بر روی تکنولوژی 3D XPoint کار می‌کند چرا که نیاز به حافظه‌های پرسرعت، مقاوم، با ظرفیت و البته ارزان‌قیمت از همان زمان احساس می‌شد. حافظه‌های جدیدی که باید در آینده نزدیک شاهد استفاده‌ی آنها در محصولات مختلف باشیم، این امکان را به سیستم می‌دهد که حجم بیشتری از اطلاعات را در اختیار پردازنده قرار داده و به سرعت دستیابی به اطلاعات را تا حد ممکن افزایش دهد و وقعا چنین چیزی در نسل قبلی حافظه‌ها وجود نداشته است.

Intel and Micron Produce Breakthrough Memory Technology 2

همانگونه که در تصویر قرار گرفته مشاهده می‌کنید، معماری این تکنولوژی جدید بسیار نوآورانه بوده و سلول‌های حافظه را در محیطی شطرنجی و سه‌بعدی، در تقاطع خطوط بیت قرار داده و سبب می‌شود که سرعت دسترسی به اطلاعات به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند. در نتیجه‌ی این شکل از معماری، اطلاعات می‌توانند در سلول‌های بیشتری و به صورت موازی بازخوانی شده و زمان Write/Read اطلاعات در مجموع افزایش پیدا می‌کند که در نهایت، باعث افزایش سرعت خوانده شدن اطلاعات شده و عملکرد حافظه‌ و یا دستگاه مورد نظر با هشکل قابل توحهی افزایش می‌دهد.

قرار است تکنولوژی 3D XPoint اواخر سال جاری و توسط چند شرکت مختلف به انتخاب اینتل، نمونه‌‌سازی شود. همچنین اینتل با همکاری مایکرون، در حال توید و توسعه محصولاتی جدید بر اساس این تکنولوژی هستند که امیدوارم به زودی شاهد به کارگیری آنها در وسایل مختلف باشیم

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال