نتایج بنچمارک آیفون 7 پلاس در Geekbench منتشر شد

زمان زیادی تا معرفی شدن پرچم‌داران جدید اپل باقی نمانده و تا روز چهارشنبه، ما شاهد رونمایی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس خواهیم بود و باز هم همانند گذشته و پیش از معرفی رسمی، شاهد انتشار اطلاعاتی از این گوشی‌های هوشمند هستیم که قدرت سخت‌افزاری آیفون 7 پلاس را نشان می‌دهد. اینطور که مشخص […]

زمان زیادی تا معرفی شدن پرچم‌داران جدید اپل باقی نمانده و تا روز چهارشنبه، ما شاهد رونمایی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس خواهیم بود و باز هم همانند گذشته و پیش از معرفی رسمی، شاهد انتشار اطلاعاتی از این گوشی‌های هوشمند هستیم که قدرت سخت‌افزاری آیفون 7 پلاس را نشان می‌دهد. اینطور که مشخص شده، قدرت پردازشی چیپ به کار گرفته شده در آیفون 7 پلاس، کمی بالاتر از آیفون 7 خواهد بود و تفاوتی در بخش ظاهری این دو گوشی‌هوشمند وجود نخواهد داشت.

به نظر می‌رسد نسخه‌ی کوچکتر از چیپ دو هسته‌ای A10 اپل موفق شده در تست بنچمارک گیک بنچ و در حالت تک هسته‌ای، امتیاز 3379 را ثبت کند. اگر این رقم صحت داشته باشد، می‌توانیم شاهد پیشرفت چشمگیر اپل در زمینه توسعه چیپست‌ها باشیم چرا که چیپ به کار گرفته شده در آیفون 6 اس در حالت تک هسته‌ای، امتیاز 2565 را کسب کرده بود. اگر بخواهیم عملکرد این چیپ را نیز مقایسه کنیم، باید گفت که A10 در برابر چیپ Exynos 8890 گلکسی نوت 7 نیز عملکرد بهتری دارد چرا که این چیپ نیز در حالت تک هسته‌ای، توانسته بود امتیاز 2067.66 را کسب کند. با توجه به ارقام منتشر شده توسط گیک بنچ، اسنپ‌دراگون 820 نیز پیشتر موفق به ثبت امتیاز 1896 شده بود.

البته اعدادی که ما به آنها اشاره داشتیم، عملکرد چیپ را در حالت تک‌ هسته‌ای نشان میداد و اگر بخواهیم در مورد عملکرد آنها در حالت چند هسته‌ای صحبت کنیم، باید به امتیاز 5495 آیفون 7 پلاس اشاره داشته باشیم که نسبت به نسل قبل و با کسب امتیاز 4404، پیشرفت اپل در این زمینه به خوبی مشخص خواهد شد. چیپ‌های اگزینوس 8890 و اسنپ‌دراگون 820 نیز پیشتر، به ترتیب موفق به کسب امتیازهای 6100 و 5511 شده‌اند.

آقای Ming-Chi Quo از مرکز تحلیل KGI اذعان داشته که چیپی که سازندگان در آیفون 7 پلاس به کار گرفته‌اند، به کلاک هسته 2.4 گیگاهرتز و 3 گیگابایت حافظه رم مجهز شده و نسخه ضعیف‌تر از این چیپ نیز از 2 گیگابایت حافظه رم بهره خواهد برد.

البته هنوز هیچ‌کدام از این اطلاعات به صورت رسمی توسط اپل تایید نشده‌اند، اما می‌توانیم انتظار عملکرد بسیار بهتر آیفون 7 پلاس نسبت به آیفون 6 اس را داشته باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال