خانه‌تکانی لنوو در بخش موتورولا: احتمال اخراج 20 درصد کارمندان و مدیر ارشد اجرایی

چند روز پیش بود که شرکت چینی و بزرگ لنوو، گزارشی از عملکرد مالی خود را منتشر نمود و صراحتا اعلام داشت که از بخش عملکرد تلفن‌های همراه این شرکت راضی نیست، که کمپانی موتورولا که سال گذشته رسما توسط لنوو خریداری شد نیز جزو همین بخش به حساب می‌آید. موتورولا در دوره‌ی مالی اخبر، […]

چند روز پیش بود که شرکت چینی و بزرگ لنوو، گزارشی از عملکرد مالی خود را منتشر نمود و صراحتا اعلام داشت که از بخش عملکرد تلفن‌های همراه این شرکت راضی نیست، که کمپانی موتورولا که سال گذشته رسما توسط لنوو خریداری شد نیز جزو همین بخش به حساب می‌آید.

موتورولا در دوره‌ی مالی اخبر، 5.9 میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند را وارد بازار کرد، که این میزان حدود 31 درصد کمتر نسبت به همین زمان در سال گذشته بوده و این، موضوع قابل قبولی در زمان افزایش رقابت، زیادتر شدن مشکلات اقتصادی در برزیل و بازسازی‌های برنامه‌ریزی نشده، نمی‌باشد. همچنین لنوو تصریح کرد که هنوز زمان زیادی از قراداد این دو شرکت باقی مانده و در چنین شرایطی، موتورولا نباید عملکردی انقدر ضعیف داشته باشد.

حالا لنوو برای بازگرداندن شرایط به حالت قبلی، قصد دارد تا بخش موبایل خود را به صورت کامل بازسازی نماید. که این موضوع می‌تواند خبری خوبی برای طرفداران موتورولا باشد چرا که آنها از روند یکنواخت فعالیت‌های اخیر این شرکت در مورد شخصی‌سازی شکل ظاهری گوشی‌ها و همچنین تجربه‌ای که این گوشی‌ها از شکل خام سیستم‌عامل اندروید در اختیار انها قرار می‌دهد، شکایت داشتند. بسیاری از شرکت‌ها نگران بودند که لنوو خود بخواهد وارد این بخش شود اما به نظر می‌رسد این اتفاق نیفتاده و همه‌ چیز با شرایط قبلی ادامه داشته باشد.

هر چند این تمام برنامه‌های لنوو نیست و این شرکت قصد دارد تا تکانی اساسی به موتورولا دهد! و با توجه اخباری که به گوش می‌رسد، قرار است 20 درصد از کارمندان موتورولا اخراج شوند. همچنین مدیر ارشد اجرایی این شرکت، آقای Rick Osterloh که از آوریل سال 2014 به صندلی مدیریتی تکیه زد، قرار است جزو افراد اخراجی موتورولا باشد.

از طرفی، مشاور مخصوص مدیر ارشد اجرایی لنوو، آقای Liu Jun قرار است لنوو را ترک و سکان هدایت موتورولا را به دست بگیرد. اما چیزی که در این مورد جالب به نظر می‌آید، این است که پیشتر Liu Jun در این سمت حضور داشته و ماه ژوئن، از او سلب مسئولیت شده است. از این موضوع می‌توان اینگونه برداشت کرد که لنوو با بازگشت Jun به این بخش، کاملا موافق بوده و از طرفی مخالف با اخراج شدن وی در سال گذشته.

اما فروش بسیار پایین موتورولا همراه با معرفی گوشی‌های هوشمند Moto X و Moto G به ترتیب در سال‌های 2013 و 2014 آغاز شد. هر چند، Moto X به عنوان اولین محصول موتورولا که قابلیت شخصی‌سازی داشت شناخته می‌شود و Moto G نیز به خاطر قیمت بسیار پایینی که نسبت به سایر محصولات بازار داشت، توانست فروش فوق‌العاده بالایی داشته باشد. همین موضوع نیز باعث شد تا موتورولا، نسخه‌ی 2015 از گوشی‌های خود را با نام‌های Moto G و Moto X Play ، Moto X Style معرفی نماید.

هم اکنون فضای رقابت میان شرکت‌های تولیدکننده بسیار سنگین شده و حتی شرکت‌هایی همچون اپل و سامسونگ نیز به خاطر ورود محصولات بسیار ارزان‌قیمت به بازار، دچار مشکلات زیادی شده‌اند. این موضوع می‌تواند تاثیر نامطلوبی را برای لنوو و موتورولا به همراه داشته باشد و شاید وضع را برای این شرکت حتی بدتر از گذشته نیز بکند.

نظر شما چیست؟ آیا مشکلات فعلی موتورولا با تغییرات مدیریتی برطرف خواهد شد؟

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال