سرانجام پرچم‌دار جدید ال‌جی، G5 رسما معرفی شد؛ بدنه‌ی فلزی به همراه طراحی منحصر به فرد ماژولار

سال 2015 چندان با گوشی‌های هوشمند مهربان نبود اما سازندگان توانستند از نظر فنی و تکنولوژی، تا حد زیادی در این زمینه موفق باشند. سال گذشته ما شاهد معرفی گوشی‌های هوشمند 150 دلاری با امکانات و ویژگی‌های بسیار زیادی بودیم که نسبت به سال‌های دور، یک جهش عظیم در صنعت موبایل و گوشی‌های هوشمند به […]

سال 2015 چندان با گوشی‌های هوشمند مهربان نبود اما سازندگان توانستند از نظر فنی و تکنولوژی، تا حد زیادی در این زمینه موفق باشند. سال گذشته ما شاهد معرفی گوشی‌های هوشمند 150 دلاری با امکانات و ویژگی‌های بسیار زیادی بودیم که نسبت به سال‌های دور، یک جهش عظیم در صنعت موبایل و گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید. اما چه چیزی می‌تواند در دنیای امروز موفق باشد؟

پاسخ این سوال “نوآوری” است، چیزی که ال‌جی سعی کرده با معرفی G5 آن را عملی کند. دقایقی پیش شرکت ال‌جی رسما از پرچم‌دار جدید خود یعنی G5 پرده برداشت. پیش از اینکه دیگر گوشی‌های هوشمند معرفی شوند، می‌توانیم بگوییم که حالا LG G5 قدرتمندترین محصول بازار است، اما آیا این موضوع باقی خواهد ماند؟

ال‌جی تمام سعی خود را داشته تا طراحی محصول جدید خود را با “نوآوری” همراه کند. حالا دیگر خبری از بدنه‌ی پلاستیکی محصولات ال‌جی نیست و اینبار سازندگان از فلز در ساخت این محصول قدرتمند استفاده نموده‌اند. همچنین طراحی ماژولار این گوشی باعث شده تا با معنایی جدید از نوآوری روبه‌رو باشیم و صرفا نوآوری را در بخش نرم‌افزاری مشاهده نکنیم. دکمه‌های کنترلی صدا دیگر در بخش پشتی قرار ندارند و به سمت چپ دستگاه منتقل شده‌اند. هر چند هنوز دکمه‌ی پاور در پشت گوشی باقی مانده و پایین‌تر از آن نیز سنسور اثر انگشت قرار گرفته است. سنسور اینفرارد IR نیز در این محل قرار گرفته دارد. همینطور باید اشاره داشته باشیم که مهندسین این شرکت سعی کرده‌اند به کمک یک تکنولوژی بسیار خوب، محل قرارگیری آنتن دستگاه را همانند بسیاری از محصولات فلزی بازار، محو کرده و بدنه‌ای یک‌دست و زیبا را خلق نمایند. همچنین LG G5 قرار است در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری، صورتی و طلایی در اختیار کاربران قرار بگیرد.

LG-G5

اما حتما کلمه‌ی “ماژولار” که ما از آن استفاده می‌کنیم، توجه شما را به خود جلب کرده است. با توجه به بازخوردها و گزارشاتی که از سوی کاربران منتشر شده است، وجود درگاه کارت حافظه و باتری قابل تعویض، از ویژگی‌هاییست که تمامی دارندگان گوشی‌های اندرویدی آن را تایید کرده و دوست دارند. این موضوع که سامسونگ نیز از درگاه کارت حافظه برای محصولات جدید خود استفاده خواهد کرد نیز به دنبال همین موضوع بوده است. به دنبال این موضوع، ال‌جی سعی کرده تا رضایت مشتریان و کاربران را حفظ نموده و باز هم چنین مواردی را در پرچم‌دار جدید خود قرار دهد، اما شیوه‌ی آن کمی متفاوت است. ال‌جی یک بخش جداشدنی را در قسمت پایینی دستگاه طراحی نموده که از آن طریق، باتری 2800 میلی‌آمپرساعتی دستگاه و همچنین کارت حافظه‌ قابل وارد شدن به دستگاه هستند.

friends-21

البته وجود این بخش تنها برای راحت‌تر بودن تعویض باتری و همچنین استفاده از کارت حافظه نیست، بلکه ال‌جی از ویژگی جدیدی با نام “LG G5 Friends” نیز رونمایی کرده که به لطف آن، کاربران قادر هستند از دیگر وسایل جانبی که توسط ال‌جی تولید شده است نیز استفاده کنند. به عنوان مثال در این بخش می‌توان یک پایه‌ را برای عکس‌برداری به دستگاه متصل نمود و یا یک تقویت‌کننده صدا را به منظور بهبود و افزایش کیفیت صدایی که در حال حاضر پخش می‌شود، در این محل قرار داد. جذاب است نه؟

Battery LG-360-Camera Camera-grip

برای سومین‌بار شرکت ال‌جی از صفحه‌نمایشی IPS-LCD با رزولوشن 2K استفاده نموده، اما این‌بار اندازه صفحه‌نمایش آن را از 5.5 به 5.3 اینچ کاهش داده است. همچنین ویژگی جدیدی در این محصول دیده می‌شود که “Always On” یا “همیشه روشن” نام دارد و باعث می‌شود تا صفحه‌نمایش دستگاه همیشه روشن باشد. طبق اطلاعاتی که ال‌جی منتشر کرده، کاربران در طول روز به طور میانگین، 150 بار دستگاه خود را برای چک کردن تماس‌ها و پیغام‌های از دست رفته چک می‌کنند. این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند از اطلاعاتی همچون ایمیل‌های دریافتی، تماس‌ها، پیام‌های کوتاه، اعلانات و … به سرعت مطلع شده و دیگر نیازی به روشن کردن مکرر دستگاه نداشته باشند. شاید با خود بگویید که این ویژگی می‌تواند عملکرد باتری را تحت تاثیر قرار دهد، اما اینطور نیست و ال‌جی مدعی شده با بهینه‌سازی‌هایی که انجام داده است، این موضوع می‌تواند به عملکرد بهتر و بهینه‌تر دستگاه نیز کمک کند. طبق گفته‌ی سازندگان، این ویژگی نیز از صفحه‌نمایش دوم گوشی V10 اقتباس گرفته شده و در هر ساعت، تنها 0.8 درصد از باتری دستگاه را مصرف خواهد کرد.

در کنار این موضوع، صفحه‌نمایش این دستگاه از ویژگی Daylight Mode نیز بهره می‌برد، ویژگی جدیدی که می‌تواند در زیر نور آفتاب نیز صفحه‌نمایش را به بهترین شکل ممکن نمایش دهد. مدیران ال‌جی اعلام کرده‌اند که این ویژگی فوق‌العاده می‌تواند نور زیاد را به سرعت تشخیص داده و نور صفحه را زیاد کند. حداکثر میزانی که شدت روشنایی این دستگاه می‌تواند به آن برسد نیز 850 می‌باشد. در واقع می‌توان گفت در چنین شرایطی و زیر نور مستقیم آفتاب نیز صفحه‌نمایش این دستگاه می‌تواند فوق‌العاده واضح و روشن باشد.

اما در مورد رابط کاربری دستگاه باید اشاره کنیم که LG G5 به اندروید 6.0.1 مارشمالو مجهز شده و در کنار آن نیز رابط کاربری اختصاصی این دستگاه نیز شکل بسیار زیبا و جذابی را محیط اندروید مارشمالو بخشیده است. حالا این امکان وجود دارد که همانند محصولات اپل، کاربران بتوانند کنترل بیشتری بر روی آیکون‌ها و اپلیکیشن‌های خود داشته و آنها را بهتر مدیریت نمایند. همچنین سعی شده تا هر چیزی که باعث گیج شدن کاربران می‌گردد، همچون حذف کردن نرم‌افزارهای اضافه دستگاه، حالا بسیار آسان باشد.

مهم‌ترین بخش از هر دستگاه هوشمندی پس از طراحی، سخت‌افزار به کار رفته در آن می‌باشد، هر چند این موضوع می‌تواند حتی در اولویت توجه بسیاری از افراد نیز قرار داشته باشد. طبق اطلاعات قبلی ما می‌دانستیم که سازندگان از چیپ Snapdragon 820 در این دستگاه استفاده خواهند کرد. این اتفاق حالا رخ داده و LG G5 به چیپ قدرتمند 8 هسته‌ای و 64 بیتی Snapdragon 820 به همراه 4 گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR4 و 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی UFS مجهز شده است. همانند دیگر محصولات کوآلکام، SD 820 نیز به خاطر وجود معماری جدید، قدرتی تقریبا دو برابر بیش از گذشته داشته و مصرف برق آن نیز به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. پردازشگر گرافیکی این چیپ یعنی Adreno 530 نیز حدود 40 درصد عملکرد بهتری نسبت به گذشته داشته و در بخش مصرف انرژی نیز 40 درصد بهینه‌تر عمل می‌کند. مجهز شدن چیپ SD 820 به فناوری شارژ سریع کوالکام با نام Quick Charge 3.0 با 27 درصد سرعت بیشتر و 43 درصد عملکرد بهینه‌تر نسبت به قبل نیز از دیگر ویژگی این دستگاه است.

این قدرت بسیار بالا، پرچم‌دار جدید ال‌جی را قادر می‌سازد تا بتواند نیازهای کاربران در زمینه‌ی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را نیز پاسخ دهد. یکی از “دوستان” ال‌جی در ویژگی “LG G5 Friends” که حالا باید به آن اشاره نماییم، هدست واقعیت مجازی ال‌جی است که می‌تواند از طریق پورت USB Type-C که در بخش پایینی دستگاه تعبیه شده است، به این گوشی متصل گردد. همچنین این دستگاه به کُدِک aptX HD با پشتیبانی از صدای 24 کاناله از طریق بلوتوث نیز مجهز شده و می‌تواند حتی این صدای بسیار با کیفیت را از طریق ارتباط بدون سیم نیز ایجاد نماید.

360vr-21

دوربین گوشی‌های هوشمند ال‌جی از سال 2012 و با عرضه شدن گوشی Optimus G، همواره مورد توجه بسیاری از افراد قرار داشته و این موضوع در LG G5 نیز مجددا تکرار شده است. پرچم‌دار جدید ال‌جی از دو دوربین 16 و 8 مگاپیکسلی در بخش پشتی بهره می‌برد که در دوربین 16MP این دستگاه از یک لنز استاندارد با زاویه‌ی 178 درجه‌ و در دوربین 8MP نیز از یک لنز با زاویه‌ی 135 درجه استفاده شده است. مجموع این دو دوربین قادر است زاویه‌ی دید مجموعا 1.7 بیشتر از دوربین‌های معمول در بازار را پیش روی کاربران قرار دهد و حتی از چشم انسان نیز 15 درجه عریض‌تر می‌باشد. این ویژگی به کاربران این اجازه را می‌دهد تا بتوانند تصاویر مربوط به ساختمان‌های بلند، مناطق وسیع‌تر و گروه‌های بزرگ‌تر را بهتر و راحت‌تر از قبل ثبت نمایند و مشکلی در تغییر جای خود به هنگام انجام این کار نداشته باشند.

LG-G5 (2)

همچنین سازندگان از ویژگی‌ها و افکت‌های بسیار خوبی برای این گوشی‌هوشمند نیز استفاده کرده‌اند که کاربران می‌توانند به کمک آنها تصاویر و عکس‌های بسیار بهتری را ثبت نمایند. یکی از این ویژگی‌ها، Pop-out Picture نام دارد که به کمک آن می‌توان تصاویر ثبت شده مختلف را در یک فریم قرار داده و یا یکدیگر ترکیب نمایند. ویژگی Film Effect می‌تواند 9 افکت مختلف را بر روی ویدئوها ضبط‌شده اعمال نموده و در نهایت Auto Shot نیز یک دوربین پیشرفته و بهینه‌شده می‌باشد که به کمک آن می‌توان به صورت خودکار و به محض شناسایی شدن چهره توسط سنسور 8 مگاپیکسلی دوربین جلویی، یک عکس سلفی گرفت.

در مورد قیمت و زمان عرضه هنوز ال‌جی هیچ چیزی را مشخص نکرده، اما اینطور که به نظر می‌رسد و اخبار از گوشه و کنار خبر می‌دهند، این دستگاه قیمتی بین 650 تا 700 دلار خواهد داشت و زمان عرضه نیز “به زودی” اعلام شده است.

البته باید اشاره داشته باشیم که ال‌جی تنها نمی‌خواهد یک گوشی را به فروش برساند بلکه قصد دارد همراه با آن وسایل جانبی بسیار زیادی را نیز عرضه کند. البته شاید همه‌ی کاربران نخواهند از تمامی وسایل جانبی عرضه شده همراه این گوشی استفاده کنند، اما شکی نیست که این وسایل می‌توانند بسیار جذاب باشند! در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری از گوشی‌هوشمند LG G5 را مشاهده نمایید:

P1110293.JPG P1110294.JPG P1110297.JPG P1110298.JPG P1110316.JPG P1110304.JPG

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال