تا پایان سال 2016 میلادی هیچ ساعت‌هوشمند اندرویدی معرفی نخواهد شد

جدا از شرکت ایسوس که ساعت‎هوشمند ZenWatch 3 را در نمایشگاه IFA معرفی کرد، به نظر نمی‌‎رسد که شرکت دیگری قصد ارائه‎ی هرگونه ساعت‎هوشمند اندرویدی دیگر یعنی اندروید ویر جدیدی را داشته باشد. حداقل در رابطه با شرکت‎های ال‎جی، هوآوی و موتورولا می‎توان به قطعیت این را گفت. چون این سه شرکت این خبر را […]

جدا از شرکت ایسوس که ساعت‎هوشمند ZenWatch 3 را در نمایشگاه IFA معرفی کرد، به نظر نمی‌‎رسد که شرکت دیگری قصد ارائه‎ی هرگونه ساعت‎هوشمند اندرویدی دیگر یعنی اندروید ویر جدیدی را داشته باشد. حداقل در رابطه با شرکت‎های ال‎جی، هوآوی و موتورولا می‎توان به قطعیت این را گفت. چون این سه شرکت این خبر را تایید کرده‎اند.

با آن‎که ال‎جی در اوایل سال 2016 ساعت‎هوشمند Watch Urbane 2nd Edition LTE را ساخت، هوآوی و موتورولا طبق جدول برنامه‎ریزی‎های خود در گذشته، نیمه‎ی دوم سال را به معرفی ساعت‎های خود اختصاص می‎دادند. با این وجود نمایشگاه IFA سر رسید و بدون هیچ‎گونه خبری در این رابطه از سوی دو شرکت تمام شد. و تا پایان امسال هم خبری از این شرکت‎ها در این خصوص نخواهد بود.

بنابراین باید از سال 2016 به عنوان سالی یاد کرد که در طول آن ساعت‎های هوشمند اندروید ویر با تغییر روبرو شدند به نحوی که به دنبال این تغییر دیگر شاهد این نیستیم که شرکت‎های سازنده‎ی گوشی‎های اندرویدی تولیدکننده‎ی عمده‎ی این گجت‎ها باشند و حال شرکت‎های سنتی سازنده‎ی ساعت و برندهای مد نیز ساعت‎هوشمند را جزو محصولات اصلی خود قرار داده‎اند. ما در حال حاضر شاهد ساعت‎های هوشمند برندهای Fossil و مایکل کورس با داشتن سیستم‎عامل گوگل بوده‎ایم و موارد بیشتری نیز به دنبال آن‎ها می‎آید و این امید شکل می‎گیرد که ساعت‎های هوشمند از یک وسیله‎ی جانبی موبایل تبدیل به بخشی دیگر از دنیای مد، یا چیزی شبیه به آن، شوند.

خود شرکت گوگل شایعه شده است که قصد عرضه‎ی چند ساعت‎هوشمند را، احتمالا تحت برند پیکسل نظیر گوشی‎های نسل بعدی خود، دارد. این احتمال وجود دارد که در زمان تعطیلات سال بعدی میلادی با آن‎ها روبرو شویم. ولی از طرف دیگر شرکت‎هایی نظیر ال‎جی، هوآوی و موتورولا این تصور را دارند که قدرت رقابت با شرکت‎های سامسونگ و اپل، یعنی به ترتیب تولیدکنندگان شماره یک و دوم ساعت‎های هوشمند برتر موجود در بازار، را ندارند.

گرچه، معنای این حرف این نیست که شرکت‎های ال‎جی، هوآوی و موتورولا هرگز ساعت نسازند. ظاهرا در حال حاضر این شرکت‎ها با احتیاط عمل می‎کنند و منتظر این هستند که قطعات بیشتری از پازل ساعت‎هوشمند آشکار شود. سخنگوی شرکت ال‎جی آقای کن هونگ می‎گوید “ما می‎خواهیم ببینیم چه چیزی بر جا می‎ماند.” یکی از سخنگویان شرکت موتورولا نیز فکر می‎کند که “یکی از چیزهایی که ما در آینده شاهد آن خواهیم بود وجود ساعت‎های پشتیبانی کننده از شبکه‎ی تلفن همراه است و به نظر ما با آن‎که چنین چیزی از نظر فنی امکان‎پذیر است، ولی حذف موارد دیگری که نمی‎توان همزمان با این قضیه داشت به این معنا است که ما هنوز کاملا آمادگی لازم را نداریم”. و طبق گفته‎ی یکی از مدیران اجرایی شرکت هوآوی که اسمی از او برده نشده است، این شرکت منتظر کوچکتر شدن قطعات داخلی این نوع ساعت‎ها است و صبر کرده است تا فرآیندهای ساخت قطعات ساعت کارآمدی بیشتری داشته باشند و سپس برای ارائه‎ی نسل بعدی اولین ساعت‎ خود تصمیم بگیرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال