گوشی‌های هوشمند LG G5 و LG Nexus 5 2015 به همراه سنسور اسکنر اثر انگشت وارد بازار خواهند شد

طی چند ماه گذشته، شایعات بسیاری در مورد محصولات بعدی سری نکسوس منتشر شد تا اینکه گوگل رسما اعلام نمود که قصد دارد گوشی بعدی از خانواده‌ی نکسوس را به همراه کمپانی کره‌ای LG (که پیشتر تجربه‌ی ساخت گوشی‌های Nexus 4 و Nexus 5 را با یکدیگر داشتند) تولید نماید. همچنین در کنار این گوشی، […]

طی چند ماه گذشته، شایعات بسیاری در مورد محصولات بعدی سری نکسوس منتشر شد تا اینکه گوگل رسما اعلام نمود که قصد دارد گوشی بعدی از خانواده‌ی نکسوس را به همراه کمپانی کره‌ای LG (که پیشتر تجربه‌ی ساخت گوشی‌های Nexus 4 و Nexus 5 را با یکدیگر داشتند) تولید نماید. همچنین در کنار این گوشی، شاهد عرضه‌ی یک فبلت 5.7-اینچی که به وسیله‌ی شرکت هوآوی تولید می‌شود نیز خواهیم بود. علاوه بر آن، در گذشته تنها اطلاعاتی کلی از صفحه‌نمایش و باتری این محصولات منتشر شده بود اما هفته‌ی پیش شاهد انتشار اطلاعاتی کامل از این دو محصول بودیم.

در کنار این موارد شایعه شده که سیستم‌عامل Android M قرار است به صورت پیش‌فرض از سیستم اثر انگشت پشتیبانی نماید. در نهایت، اینطور می‌توان نتیجه گرفت که این سیستم‌عامل قرار است به همراه محصولات بعدی خانواده نکسوس و عرضه گردد و عملکرد سنسور اسکنر اثر انگشت نیز در آنها خودنمایی می‌کند. و قرارگیری این سنسور در نکسوس 2015، آغازگر راهی برای وارد شدن آن به سایر محصولات LG و البته سایر شرکت‌ها خواهد بود.

بر اساس اطلاعاتی که توسط یک منبع نه چندان مشهور کره‌ای، Korea Herald، منتشر شده، به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد تا پرچم‌دار آینده خود را به اسکنر اثر انگشت مجهز نماید و احتمالا ال‌جی، تمام آزمون و خطاهای خویش را بر روی نکسوس 5 2015 انجام دهد. هر چند، پس از معرفی LG G4، اخباری در مورد به کارگیری سنسور اسکنر قرنیه چشم در LG G5 به گوش می‌خورد. این تمام موضوع نیست و حتی شایعه شده نسل جدید خانواده گوشی‌های LG G Pro نیز قرار است به اسکنر اثر انگشت مجهز گردد.

به این قضیه می‌توان به چند شکل مختلف نگاه کرد. اول اینکه این ال‌جی قصد دارد با استفاده از این سنسور در محصولات خود، چیزی از سایر رقبا که جلوتر از ال‌جی به فکر بالا بردن امنیت دستگاه خود بوده‌اند، روی بیاورد. البته نباید فراموش کرد که ال‌جی با استفاده از قفل هوشمند Knock Code، باعث شده بسیاری از افراد حتی ندانند که چه طور باید از یک گوشی قفل شده با این سیستم، استفاده کرد! اما باز هم ال‌جی از یک منظر از رقبای خود عقبتر است. مدت‌هاست که اپل از سرویس پرداخت اختصاصی خود یعنی Apple Pay استفاده می‌نماید، سامسونگ نیز به زودی سرویس پرداخت Samsung Pay را راه می‌اندازد. اما به نظر نمی‌رسد که کمپانی ال‌جی برنامه‌ای برای این موضوع داشته باشد و احتمالا در کنار سایر گوشی‌های هوشمند، از سرویس پرداخت سیستم‌عامل اندروید با نام Android Pay استفاده کند. خب شاید نتوان در این زمینه ال‌جی را عقب‌تر از رقبا خواند اما با عرضه‌ی سیستم‌عامل Android M، هر محصولی که به این سیستم‌عامل مجهز گردد، از اسکنر اثر انگشت و سیستم پرداخت اندروید نیز بهره‌مند خواهد شد.

متاسفانه در این خبر، هیچ اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی نسخه‌ی جدید از نکسوس 5 منتشر نشده بود اما با اطلاعاتی که در گذشته و روزهای اخیر در مورد این گوشی‌هوشمند منتشر شده تقریبا می‌توانیم مطمئن باشیم که صفحه‌نمایش این گوشی 5.2-اینچ اندازه خواهد داشت. همچنین بر اساس اطلاعاتی که Korea Herald منتشر ساخته، ماه اکتبر باید منتظر عرضه‌ی این محصول جدید باشیم. و اگر این زمان درست باشد، پس Android M نیز همان موقع و همزمان با عرضه‌ی Nexus 5 2015 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

تصور می‌کنید که ال‌جی با عرضه‌ی نکسوس 5 2015، باز هم می‌تواند موفقیتی را که سال 2013 و با عرضه‌ی نسخه‌ی اول از این گوشی به دست آورد را تکرار نماید؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال