ناسا بزرگ‌ترین آزمایش آتش در فضا را انجام می‌دهد

ناسا، به عنوان قسمتی از تلاش‎های خود برای مطمئن شدن از جان سرنشینان سفینه‎های فضایی، یک ماده‎ی فایبرگلس- پنبه‎ای به ابعاد 16 در 37 اینچ را در خارج از یک سفینه‎ی فضایی که در حال برگشت به خانه بود، آتش زد. از آن‎جایی‎که بزرگ‌ترین ماده‎‎ای که ناسا در فضا تا قبل از این سوزانده بود، […]

ناسا، به عنوان قسمتی از تلاش‎های خود برای مطمئن شدن از جان سرنشینان سفینه‎های فضایی، یک ماده‎ی فایبرگلس- پنبه‎ای به ابعاد 16 در 37 اینچ را در خارج از یک سفینه‎ی فضایی که در حال برگشت به خانه بود، آتش زد. از آن‎جایی‎که بزرگ‌ترین ماده‎‎ای که ناسا در فضا تا قبل از این سوزانده بود، اندازه‎ای برابر با یک کاغذ یادداشت داشت، حالا این اقدام به صورت رسمی بزرگ‌ترین آزمایش آتش در فضایی به شمار می‎رود که در بیرون از سیاره‎ی ما انجام شده است. این آزمایش که Spacecraft Fire Experiment یا Saffire-I به صورت رسمی نامیده شده است در بیرون از سفینه‎ی فضایی Cygnus رخ داده که در اسفندماه بزرگ‌ترین محموله‎ی ارسالی توسط ناسا را تحویل ایستگاه فضایی بین‎المللی داد.

مرکز تحقیقاتی Glenn ناسا یک ماژول اختصاصی برای در برگرفتن این آتش ساخته است تا مطمئن شود که شعله‎های آن پخش نخواهند شد. آن‎ها سپس چند ساعت بعد از این‎که Cygnus در تاریخ 25 خرداد ایستگاه فضایی بین‎المللی را ترک کرد، شکل‎گیری آتش را جرقه زدند. سفینه‎ی فضایی قبل از این‎که سوختن نمونه متوقف شود، هزار مایل سفر کرده بود، بنابراین می‎توانید انتظار انتشار تصاویر جالبی از سوی این آژانس داشته باشید. محققان Glen ولی هم‎چنان منتظر دریافت داده‎ها هستند و باید حداقل 24 ساعت دیگر برای مشاهده‎ی آن‎ها صبر کنند.

ناسا قصد انجام دو آزمایش آتش دیگر در فضا در خارج از سفینه‎ی فضایی Cygnus دارد. طی آزمایش Saffire-II یک ماده‎ی 2 در 12 اینچی به منظور “دسترسی به حدود اشتعال‎پذیری اکسیژن” سوزانده خواهد شد در حالی‎که آزمایش Saffire-III برای سوزاندن نمونه‎ی بزرگ دیگری خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال