آخرین تصاویر ناسا از پلوتو وجود ابرهای نورانی در اطراف این سیاره را نشان می‌دهند

حالا یک سال از زمان پیدا شدن کاوشگر New Horizons ناسا که برای کسب اطلاعات در مورد سیاره پلوتو فرستاده شده بود، می‌گذرد و همچنان این کاوشگر در حال ارسال اطلاعات جدید برای ناسا می‌باشد. روز پنجشنبه بود که این کاوشگر بین سیاره‌ای تصویری جدید از سیاره پلوتو را که در تاریخ 14 ژولای 2015 […]

حالا یک سال از زمان پیدا شدن کاوشگر New Horizons ناسا که برای کسب اطلاعات در مورد سیاره پلوتو فرستاده شده بود، می‌گذرد و همچنان این کاوشگر در حال ارسال اطلاعات جدید برای ناسا می‌باشد. روز پنجشنبه بود که این کاوشگر بین سیاره‌ای تصویری جدید از سیاره پلوتو را که در تاریخ 14 ژولای 2015 به ثبت رسیده، برای دانشمندان ناسا ارسال نمود.

با اینکه شاید پیش از این، تصاویر متعدد و مشابه به این تصویر را دیده باشیم، اما عکس جدید سیاره پلوتو از زاویه‌ای متفاوت نسبت به گذشته و در امتداد درخشندگی خورشید بوده و زیبایی خاصی را به این سیاره بخشیده است. در واقع این تصویر زمانی ثبت شده که کاوشگر در حال چرخش به دور سیاره پلوتو بوده و در امتداد خورشید قرار گرفته است. موقیعتی که برای خلق این تصویر نیز به وجود آمده، منظره‌ای فوق‌العاده‌ای جذاب را پیش روی دانشمندان قرار داده و شکل ویژه‌ای به سطح اتمسفر سیاره کوتوله پلوتو بخشیده است.

pluto-dark-side-cloud

یکی دیگر از مواردی که در رابطه با این عکس توسط دانشمندان مطرح شده، مربوط به غلظت غبار اطراف این سیاره می‌باشد. اینطور که دانشمندان اعلام کرده‌اند، غباری که در اطراف سیاره پلوتو وجود دارد، مرئی بوده و امکان رد شدن نور خورشید از آن وجود دارد. البته آنها به صورت 100 درصد در مورد این موضوع مطمئن نیستند اما این احتمال نیز وجود دارد این غبار از گازهای متان باشد و اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، فرضیه مربوط به وجود مقادیر بسیار بالای متان در این سیاره، می‌تواند به حقیقت تبدیل شود.

هنوز هم اطلاعاتی که این کاوشگر برای دانشمندان ناسا در حال ارسال است، ادامه داشته و احتمالا در آینده، شاهد انتشار اطلاعات بیشتری در مورد این سیاره از سوی کاوشگر New Horizons باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال