نزدیک به 1 میلیارد دستگاه اندرویدی به رخنه امنیتی جدید QuadRooter آلوده هستند

محققان شرکت امنیتی Check Point موفق به آشکار کردن رخنه‎ای شده‎اند که می‎گویند دستگاه‎های اندرویدی دارای چیپست‎های کوااکام را آلوده می‎کند. این رخنه‎ی امنیتی که QuadRooter نامیده می‎شود، عملا مجموعه‎ای تشکیل شده از 4 آسیب‎پذیری است که بیش از 900 میلیون گوشی‎هوشمند و تبلت دارای سیستم‎عامل موبایل گوگل را از جمله آخرین پرچم‎دارهای سامسونگ یعنی […]

محققان شرکت امنیتی Check Point موفق به آشکار کردن رخنه‎ای شده‎اند که می‎گویند دستگاه‎های اندرویدی دارای چیپست‎های کوااکام را آلوده می‎کند. این رخنه‎ی امنیتی که QuadRooter نامیده می‎شود، عملا مجموعه‎ای تشکیل شده از 4 آسیب‎پذیری است که بیش از 900 میلیون گوشی‎هوشمند و تبلت دارای سیستم‎عامل موبایل گوگل را از جمله آخرین پرچم‎دارهای سامسونگ یعنی گلکسی اس 7 و گوشی DTEK50 بلک‎بری را آلوده کرده است، که گوشی دوم ادعا می‎شود “امن‎ترین گوشی‎هوشمند اندرویدی در جهان” است.

این رخنه‎ی امنیتی اگر مورد سوء استفاده قرار گیرد به هکرها اجازه خواهد داد کنترل کامل تبلت یا گوشی آلوده شده را به دست آورند، از جمله دسترسی به اطلاعات شرکتی و شخصی حساسی که بر روی دستگاه مورد نظر ذخیره شده است. به منظور کنترل موفقیت‎آمیز چنین دستگاه‎هایی، تنها چیزی که فرد مهاجم نیاز دارد گول زدن کاربر برای نصب یک اپلیکیشن مخرب است که نیاز به هیچ‎گونه مجوز خاصی ندارد.

شرکت کوالکام در جریان این آسیب‎پذیری‎ها، که در درایورهای نرم‎افزاری این شرکت قرار دارند، از فروردین ماه امسال قرار گرفته بوده است. این شرکت سازنده‎ی چیپست‎های موبایل می‎گوید که تمامی باگ‎ها از طرف این شرکت رفع شده و بسته‎های اصلاحی امنیتی در اختیار مشتریان قرار گرفته است. با آن‎که بسته‎ی اصلاحی سه عدد از این آسیب‎پذیری‎ها در حال حاضر توسط گوگل از طریق آپدیت‎های ماهیانه‎ی امنیتی ارائه شده برای اندروید ارائه شده است، ولی هم‎چنان یکی از آن‎ها باقی‎مانده که در آپدیت شهریورماه به آن رسیدگی خواهد شد.

گفته می‎شود در تاریخ مذکور شرکت Check Point هم‎چنین یک اپلیکیشن رایگان به اسم QuadRooter Scanner در پلی‎استور گوگل ارائه خواهد کرد که با استفاده از آن شما می‎توانید اطمینان داشته باشید که آسیب‎پذیری‎های مورد نظر بر روی دستگاه شما وجود دارند یا خیر.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال