دوربین واقعیت مجازی نوکیا با نام OZO و با شکلی کروی معرفی شد

بالاخره شایعات به پایان رسید و کمپانی فنلاندی نوکیا با معرفی OZO، به دنیای واقعیت مجازی پا گذاشت که البته این محصول جدید، همانگونه که تصور میشد یک محصول کاملا متفاوت و نوآورانه است. با این‌وجود روز گذشته نوکیا دوربین واقعیت مجازی OZO را به صورت رسمی معرفی نمود و اذعان داشت که OZO، اولین دوربین واقعیت مجازی است که […]

بالاخره شایعات به پایان رسید و کمپانی فنلاندی نوکیا با معرفی OZO، به دنیای واقعیت مجازی پا گذاشت که البته این محصول جدید، همانگونه که تصور میشد یک محصول کاملا متفاوت و نوآورانه است. با این‌وجود روز گذشته نوکیا دوربین واقعیت مجازی OZO را به صورت رسمی معرفی نمود و اذعان داشت که OZO، اولین دوربین واقعیت مجازی است که به صورت اقتصادی تولید شده و به زودی در دسترس تمامی کاربران خواهد بود . نوکیا این محصول جدید را که قادر است صدا را در هشت جهت مختلف پخش نماید و محیط را به صورت کاملا سه‌بعدی شبیه‌سازی کند، به منظور به دست گرفتن بازار دوربین‌های واقعیت مجازی تولید کرده و قصد دارد آن را از سه ماهه‌ی پایانی سال جاری وارد بازار کند.

نوکیا اعلام کرده که تمام تلاشش برای تولید این دوربین، رسیدن به تکنولوژی شبیه‌سازی‌ ارتباطات انسانی می‌باشد. مدیرعامل شرکت نوکیا، آقای Ramzi Haidamus معتقد است که هدست‌ها و دوربین‌های واقعیت مجازی می‌توانند آینده‌ی ارتباطات میان انسان‌ها را با سرگرم کردن آنها، برقرار کردن ارتباط میان افراد و حتی تعریف داستان‌های مختلف، دگرگون سازد. شاید امروز شما سلفی‌های 180 درجه از خود بگیرید و آنها را به اشتراک بگذارید، اما در آینده قادر خواهید بود تا سلفی‌های 360 درجه را تجربه کنید.

اما نوکیا زمان بسیار خوبی را برای واردن کردن این دوربین واقعیت مجازی در نظر گرفته چرا که این محصول به تازگی و به آرامی در حال توسعه بوده و کمپانی‌های زیادی در ساخت این دوربین‌ها شرکت ندارند. همچنین از نظر محتوایی، شاید موارد زیادی برای تجربه کردن کاربران وجود نداشته باشند و اگر کمی در بازار جستجو کنید، می‌توانید پروژه‌های Project Beyond سامسونگ و JUMP collaboration گوگل با همکاری GoPro را مشاهده کنید.

Nokia does VR with OZO virtual reality camera ball 2

دوربین واقعیت مجازی OZO طراحی کاملا متفاوتی نسبت به سایر محصولات بازار دارد و یک گوی بسیار شیک را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. اما باید بدانید که شکل کروی اتفاقی طراحی نشده بلکه در هشت جهت مختلف آن، هشت میکروفون و هشت سنسور برای عکس‌برداری و صحبت کردن قرار گرفته است. همچنین به کمک این دوربین می‌توان تصاویر و ویدئوهای فوق‌العاده جذابی را تولید کرد که البته توسط سایر هدست‌ها نیز پشتیبانی می‌شوند.

هنوز مشخصات دقیق دوربین واقعیت مجازی OZO توسط نوکیا مشخص نشده و این شرکت تنها به انتشار تصاویر مختلف و اطلاعاتی محدود از آن، بسنده کرده است.

Nokia does VR with OZO virtual reality camera ball 3

به نظر شما، محصول جدید نوکیا، OZO با شکل کاملا متفاوت خود تا چه اندازه می‌تواند موفق ظاهر شود؟

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال