نسل بعدی کارت‌های گرافیک انویدیا، “Pascal”، با فناوری ساخت 16 نانومتری TSMC ساخته خواهد شد

همانطور که اطلاع دارید، شرکت انویدیا قصد دارد نسل جدید کارت‌های خود را با قدرتی بسیار بیشتر از کارت‌های فعلی در اختیار کاربران قرار دهد. طبق اطلاعات رسمی که پیشتر توسط خود انویدیا منتشر شده بود، نسل جدید کارت‌های گرافیک این شرکت، پاسکال نام داشته و قرار است با فناوری ساخت 16 نانومتری شرکت TSMC […]

همانطور که اطلاع دارید، شرکت انویدیا قصد دارد نسل جدید کارت‌های خود را با قدرتی بسیار بیشتر از کارت‌های فعلی در اختیار کاربران قرار دهد. طبق اطلاعات رسمی که پیشتر توسط خود انویدیا منتشر شده بود، نسل جدید کارت‌های گرافیک این شرکت، پاسکال نام داشته و قرار است با فناوری ساخت 16 نانومتری شرکت TSMC و با ساختار FinFET Node، ساخته شود.

البته پیشتر نیز اخباری در مورد اینکه نسل جدید کارت‌های انویدیا با فناوری ساخت 14 نانومتری سامسونگ و با ساختار FinFET Node ساخته خواهد شد، انتشار پیدا کرده بود، اما این اتفاق نیفتاد و احتمالا نتیجه نگرفتن مذاکرات این دو شرکت با یکدیگر، انویدیا را مجبور به همکاری مجدد با شرکت تایوانی TSMC نموده است.

اما بسیار مهمی که باید به آن اشاره کنیم، کنار گذاشته شدن حافظه‌های GDDR5 در نسل جدید کارت‌های گرافیک انویدیا می‌‌باشد. همانطور که اطلاع دارید، پرچم‌داران شرکت AMD که چند ماهی از معرفی آنها می‌گذرد، به حافظه‌های HBM مجهز شده‌اند و قدرت بسیار بالایی نیز دارند. حال انویدیا قصد دارد تا از نسل دوم این حافظه‌ها با نام High Bandwich Memory 2 (به اختصار HBM2) در کارت‌های گرافیک جدید خود استفاده نماید.

به نظر می‌رسد که انویدیا قصد دارد با این کار، رقابتی تنگاتنگتر را با AMD آغاز نماید و احتمالا، باید منتظر معرفی نسل جدیدی از کارت‌های گرافیک توسط GlobalFoundries نیز باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال