گوشی‌هوشمند OnePlus 2 به همراه چیپ Snapdragon 810 v2.1 عرضه خواهد شد : آیا مشکلات حرارتی برطرف شده است؟

کمپانی جویای نام OnePlus در حال تدارک معرفی دومین تلفن هوشمند خود می‌باشد و قصد دارد محصولی متفاوت را معرفی نماید. پس از انتشار شایعاتی جدید در مورد گوشی‌هوشمند جدید این شرکت، وان‌پلاس به صورت رسمی اعلام نمود که پرچم‌دار جدید خود از نسخه‌ی ویرایش‌شده و کاملا بهینه‌ی چیپ Snapdragon 810 استفاده خواهد کرد، چیپی […]

کمپانی جویای نام OnePlus در حال تدارک معرفی دومین تلفن هوشمند خود می‌باشد و قصد دارد محصولی متفاوت را معرفی نماید. پس از انتشار شایعاتی جدید در مورد گوشی‌هوشمند جدید این شرکت، وان‌پلاس به صورت رسمی اعلام نمود که پرچم‌دار جدید خود از نسخه‌ی ویرایش‌شده و کاملا بهینه‌ی چیپ Snapdragon 810 استفاده خواهد کرد، چیپی که آن Snapdragon v2.1 نامیده می‌شود و خنک‌تر از همیشه کار خواهد کرد.

شاید انتخاب این چیپ با سابقه‌ی نه چندان خوبی که در داغ شدن و تولید گرمای اضافی دارد، کاری عاقلانه نباشد. وان‌پلاس نیز نگرانی طرفداران خود را در مورد این موضوع به خوبی درک کرده و اعلام داشته که همکاری نزدیک وان‌پلاس با مهندسین کوآلکام، سبب شده که تمامی مشکلات حرارتی Snapdragon 810 برطرف و OnePlus 2 مشکلات داغ شدن بیش از حد گوشی‌های دیگر را نداشته باشد. البته برای اثبات این موضوع و راضی نگاه داشتن طرفداران نیز یک تصویر از گرمای تولید شده‌ی این چیپ منتشر شده است تا تمامی نگرانی‌های کاربران برطرف شود.

در مورد بهینه‌سازی نیز باید بدانید که محصول جدید وان‌پلاس با سیستم‌عامل این کمپانی یعنی OxygenOS که بر اساس اندروید 5.0 توسعه پیدا کرده، به صورت کامل بهینه شده بدین گونه که در هنگام انجام کارهای همزمان، هر کدام از هشت هسته‌ی پردازشگر وظیفه‌ی انجام یک کار را بر عهده می‌گیرند و این امکان برای کاربران به وجود می‌آید که بتوانند کارهای مختلف را راحت‌تر از گذشته به صورت همزمان انجام دهند. البته این موضوع تنها به جهت انجام گرفتن بهتر کارها نیست و مهندسین به کمک این نکنیک می‌توانند تا حد زیادی از تولید گرمای اضافی جلوگیری نمایند.

با این وجود بسیاری از کاربران در این مورد نگران هستند چرا که گوشی‌هوشمند +Xperia Z3 نیز از همین چیپ استفاده کرده بود و وعده‌هایی در مورد عدم تولید گرمای بیش از حد داده شده بود که متاسفانه عملی نشد.

گوشی‌هوشمند OnePlus One قیمتی برابر با 300 دلار داشت و از چیپ Snapdragon 801 بهره می‌برد و حالا پرچم‌دار جدید این شرکت با نام OnePlus 2، قرار است از Snapdragon 810 استفاده نماید. به همین دلیل قیمت این گوشی بیشتر خواهد بود. البته هنوز قیمت نهایی این محصول جدید اعلام نشده اما مدیران وان‌پلاس اعلام داشته‌اند که OnePlus 2 قیمتی بالاتر از 322 دلار خواهد داشت.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال