گزارش: فقط یکی از آیفون‌های سال آینده اپل با نمایشگر OLED عرضه خواهد شد

شایعات فراوان حاکی از آن است که شرکت اپل قصد دارد در سال آینده آیفون 8 را با صفحه نمایش OLED روانه ی بازار کند و احتمالش کم نیست که این اسمارت فون، همان محصولی باشد که قرار است با طراحی کاملا جدید و “تمام شیشه ای” ساخته شود و از اول بهار، در باره‌ی […]

شایعات فراوان حاکی از آن است که شرکت اپل قصد دارد در سال آینده آیفون 8 را با صفحه نمایش OLED روانه ی بازار کند و احتمالش کم نیست که این اسمارت فون، همان محصولی باشد که قرار است با طراحی کاملا جدید و “تمام شیشه ای” ساخته شود و از اول بهار، در باره‌ی آن بحث شده است. با این وجود آقای مینگ چی کو، تحلیل گر شرکت اپل روز گذشته طی نامه ای به مشتریان مدعی شده است که در سال آینده، نسخه ی “پریمیوم” آیفون 8  تنها نسخه ای است که در آن از صفحه نمایش OLED استفاده می شود. در دو مدل جدید دیگر اما از صفحه نمایش‌های LCD معمول تری استفاده خواهد شد که دارای قطری یکسان با صفحه نمایش های کنونی  آیفون 7 و 7 پلاس می باشند.

حال این سوال پیش می آید که اگر شرکت اپل تحقیقات جامعی بر روی این صفحه نمایش جدید انجام داده و آن را مناسب پیاده سازی بر روی یکی از نوآورانه ترین طرح‌های خود دانسته است، چرا از این صفحه نمایش در تمام آیفون‌های برنامه ریزی شده برای سال آینده استفاده نمی کند؟  سایت “بلومبرگ” امروز خبر داده است که تعداد کافی از این صفحه نمایش‌های OLED موجود نمی باشد و تا سال 2018، میزان افزایش تولید این صفحه نمایش ها برابر با مقدار نیاز شرکت اپل نخواهد بود.

در حال حاضر، شرکت سامسونگ انحصاری تقریبی بر تولید صفحه نمایش های OLED دارد و شرکت هایی مثل LG، Sharp، Japan Display و چند شرکت تولیدی کوچکتر نیز مقادیر کمی از این صفحه نمایش‌ها تولید می کنند. به گفته ی منابع داخلی، شرکت اپل برای سال آینده و برای برای صفحه نمایش‌های بزرگتر از 5 اینچ، قراردادی انحصاری با سامسونگ  امضا کرده است. با این وجود خود سامسونگ نیز به این صفحه نمایش‌ها برای استفاده در موبایل‌های خود-که میلیون ها نسخه از آن ها تولید کرده و به فروش می رساند-نیاز دارد و به همین جهت از هم اکنون در حال افزایش ظرفیت تولید خود است. اما فرآیند افزایش ظرفیت زمان بر است و به همین جهت، شرکت اپل جانب احتیاط را نگاه داشته و تنها یک مدل جدید یعنی آیفون 8 را با صفحه نمایش‌های ارگانیک ال ای دی (OLED) روانه بازار می کند.

به یاد داشته باشید که ما در اینجا از صفحه نمایش های معمولی Super AMOLED که سامسونگ در گوشی‌هایی مثل Galaxy s7 استفاده می کند، صحبت نمی کنیم. همان طور که در منابع شرکت بلومبرگ آمده است، اپل قصد دارد که از صفحه نمایش‌های قابل انعطاف OLED استفاده کند که در موبایل S7 edge هم به کار رفته اند و هدف اپل این است که آیفون 8 “دارای ظاهری نو باشد که در آن، شیشه‌ها از صفحه نمایش تا پشت و لبه‌های دستگاه امتداد می یابند”. در این نوع از صفحه نمایش‌های OLED، به جای مواد شیشه ای از پلاستیک استفاده شده تا صفحه نوایش قابلیت خم شدن داشته باشد و مشخصا در حال حاضر، تعداد کافی از این نوع صفحه نمایش تولید نمی شود و یا حداقل همه‌ی تولیدات مطابق معیارهای کیفی سخت گیرانه‌ی شرکت اپل  نیستند.

بر اساس آخرین شنیده‌های ما در مورد قرار داد اپل و سامسونگ در مورد صفحه نمایش‌های OLED، این قرارداد شامل صفحه نمایش‌های 5.5 اینچی و بزرگتر بوده و بر اساس قرارداد، شرکت سامسونگ طی سه سال آینده باید 100 میلیون قطعه از این صفحه نمایش‌ها به شرکت اپل تحویل دهد. تحلیل گران پیش بینی کرده اند که شرکت اپل تا تعطیلات  سال نوی آینده، 90 میلیون نسخه از آیفون 8 به فروش خواهد رساند و همچنین پیش بینی می شود که تقاضاها برای نسخه ی پریمیوم بسیار بالا خواهد بود. با در نظر گرفتن این پیش‌بینی‌ها، سامسونگ باید سی میلیون صفحه نمایش OLED یا تقریبا حداکثر میزان تولید خود را برای شرکت اپل تامین کند.

بسیار خوب، سال آینده را باید با تنها یک مدل نوآرانه سر کنیم. ضمنا علاوه بر نکات گفته شده، منابع اطلاعاتی بلومبرگ تایید کرده اند که در مدل پریمیوم آیفون 8 که دارای صفحه نمایش خمیده است، اکثر قسمت جلویی را صفحه نمایش تشکیل می دهد و به منظور حل مشکل دکمه ی Home، این دکمه در خود صفحه نمایش قرار داده شده است.روزهایی خوب در راه است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال