همه چیز درباره بازی پوکمون‌گو

پدیده‎ای به اسم بازی پوکمون‌گو راه خود را به سمت دستگاه‎های اندرویدی و iOS باز کرده است، ولی این مورد با تمامی موارد مشابه قبلی خود متفاوت است. بازی پوکمون‌گو چیست؟ بازی پوکمون‌گو شبیه به بازی‎های آتاری دستی که به یاد می‎آورید نیست، یک بازی موبایل رایگان است که به شما اجازه می‎دهد موجودات کوچکی […]

پدیده‎ای به اسم بازی پوکمون‌گو راه خود را به سمت دستگاه‎های اندرویدی و iOS باز کرده است، ولی این مورد با تمامی موارد مشابه قبلی خود متفاوت است.

بازی پوکمون‌گو چیست؟

بازی پوکمون‌گو شبیه به بازی‎های آتاری دستی که به یاد می‎آورید نیست، یک بازی موبایل رایگان است که به شما اجازه می‎دهد موجودات کوچکی به اسم پوکمون‌گو را از طریق گوشی همراه خود مشاهده کنید، انگار که در جهان واقعی وجود دارند. سپس، شما می‎توانید آن‎ها را بگیرید.

این بازی هم‎چنین بسیار محبوب است: بازی پوکمون‌گو در تاریخ 16 تیر در کشور ایالات‎متحده عرضه شد و فقط 4 روز لازم بود تا به اپلیکیشن رایگان شماره‎ یک اپ‎استور آی‎تیونز آمریکا تبدیل شود.

اگر شما یکی از افرادی هستید که هیچ‎ آشنایی با پوکمون‎گو ندارید، ما تمامی نکات لازم را برای شما گردهم آورده‎ایم، با ما همراه باشید.

چرا مردم به این بازی اهمیت زیادی می‎دهند؟

آیا دهه‎ی 90 را به یاد می‎آورید؟ بچه‎های آن زمان بازی‎های ویدئویی پوکمون‎گو را بر روی آتاری‎ دستی‎های خود بازی، کارتون‎های پوکمون و هم‎چنین فیلم‎های آن را مشاهده و در طول زمان استراحت‎های خود در مدرسه با کارت‎‎‎های پوکمون بازی می‎کردند. و نسل جدید کودکان هرگز دست از این کار نمی‎کشند. (25 میلیون نسخه از دو بازی آخر سه‎بعدی شرکت نینتدو فروخته شده است)

آتاری دستی های دارای بازی پوکمون‌گو

باید اشاره داشت که پوکمون مخفف “هیولای جیبی” است. آن‎ها هیولاهای کوچکی هستند. از آن‎جایی‎که منشاء آن‎ها از ژاپن است، تلفظ صحیح کلمه‎ی “پوکمون”، “پوکای موآن” است و هم جمع و هم مفرد محسوب می‎شود.

آیا در کشور ما هم سرورهای بازی پوکمون‎گو قرار دارد؟

تاکنون این بازی در کشورهای آمریکا، بریتانیا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، اکثریت کشورهای اروپایی و ژاپن ارائه شده است. باید اشاره داشت امکان انجام این بازی در ایران هم وجود دارد ولی متاسفانه سرورهای بازی فیلتر شده‎اند.

من بازی را دانلود کردم. چرا کار نمی‎کند؟

در ابتدا، سرورهای اینترنتی که بازی بر روی آن‎ها میزبانی می‎شد با مشکلات بسیار زیادی روبرو شدند. به نظر می‎رسد که توسعه‎دهنده‎ی این بازی شرکت نیانتیک پیش‎بینی این مقدار تقاضا برای بازی را نداشته است. این شرکت در واقع عرضه‎ی این بازی را در برخی از کشورها به تعویق انداخت تا بتواند از عهده‎ی تعداد کاربران بر آید.

سرورهای بازی پوکمون گو

ولی از اواسط مردادماه بود که به نظر آمد سرورها ثبات خود را به دست آورده‎اند. بنابراین مشکل شما ممکن است موقتی باشد.

من سعی دارم بازیکن جدیدی در بازی ایجاد کنم. چرا نینتندو اسم من را قبول نمی‎کند؟

کادر مورد نظر برای نام کاربری نه نام واقعی شما است. افراد زیادی در جهان ممکن است از نام واقعی شما استفاده کنند، و یکی از آن‎ها ممکن است اسم شما را قبلا ثبت کرده باشد.

پوکمون‎ها در بازی در کجا مخفی شده‎اند؟

هدف در بازی پوکمون‎گو پیدا کردن این هیولاهای جیبی است که در بخش‎های مختلف جهان واقعی ما مخفی شده‎اند. شما باید به دنبال آن‎ها باشید. زمانی که به اندازه‎ی کافی نزدیک به آن‎ها شدید، آن‎ها در رادار بازی شما ظاهر می‎شوند و سپس سعی داشته باشید آن‎ها را بگیرید.

چطور باید حرکت کنم؟

قدم می‎زنید. به صورت عادی قدم می‎زنید. اطراف شهر، پارک، مراکز خرید، محل کار خود قدم می‎زنید تا یک پوکمون پیدا کنید. سپس سعی می‎کنید آن را بگیرید.

توپ‎های قرمز و سفیدی که در بازی می‎بینم چه چیزهایی هستند؟

توپ‎‌ها برای گرفتن پوکمون هستند. این یک سنت قدیمی است که برای گرفتن پوکون شما باید یک توپ به سمت آن پرت کنید. توپ نظیر یک جاروبرقی پوکمون را به سمت خود می‎کشد. و سپس طبق قوانین بازی پوکمون‎گو، پوکمون متعلق به شما است.

چطور باید توپ‎ها را به طرف پوکمون بندازم و آن را بگیرم؟

زمانی که انگشت خود را روی PokeBall قرار می‎دهید و نگه‎ میدارید، یک دایره‎ی سفید رنگ اطراف هدف شما ظاهر می‎شود. داخل آن دایره‎ی سفید رنگ یک دایره‎ی سبز رنگ است که باز می‎شود و برخورد می‎کند. ظاهرا، زمانی که دایره‎ی سبز رنگ در کوچک‎ترین حالت خود قرار دارد، بهترین زمان برای انداختن Pokeball به سمت طعمه است.

چرا من گروهی از حیوانات کوچک را باید به دام اندازم؟

بدون شک، برای این‎که برای شما مبارزه کنند. شما این حیوانات را می‎گیرید و بزرگ می‎کنید تا برای سرگرمی شما مبارزه کنند، و شاید آن‎ها را به هیولاهایی قوی‎تر تبدیل کنید. گرچه به تعبیر سازندگان این بازی، پوکمون‎ها دقیقا برده‎ به شمار نمی‎روند.

آیا طرحی به عنوان بگیر و آزاد کن در این بازی وجود دارد؟

خیر. برخلاف ویدئو گیم‎های قبلی پوکمون، شما در واقع نمی‎توانید پوکمون را دوباره در حیات وحش آزاد کنید. شما تنها می‎توانید آن‎ها را به پروفسور ویلو (Professor Willow) تحویل دهید، که او آن‎ها را به حیات وحش بر می‎گرداند و در عوض به شما آب‎نبات می‎دهد.

باید با کدام پوکمون شروع کنم؟

شما می‎توانید Squirtle (یک لاک‎پشت زیبا)، Bulbasaur (یک حیوان گوشتخوار دوست‎داشتنی) یا Charizard (یک اژدهای کوچک زیبا که از دهان آن آتش خارج می‎شود) را برای شروع در اختیار داشته باشید. یا می‎توانید  Pikachu را انتخاب کنید که 20 سال است، نماد پوکمون به شمار می‎رود.

مکعب‎های آبی رنگ شناوری که در نقشه‎ام قرار دارند چه چیزی هستند؟

آن‎ها PokeStopها هستند. به یکی از آن‎ها نزدیک شوید، و زمانی که به آن نزدیک شوید، مکعب باید به یک صفحه‎ی چرخان تبدیل شود. روی آن آهسته ضربه بزنید، سپس انگشت خود را در امتداد صفحه در مرکز نمایشگر گوشی خود بچرخانید تا باز شود. معمولا به دنبال این کار آیتم‎هایی در اختیار شما قرار می‎گیرد که به شما کمک کند پوکمون بیشتری اسیر کنید.

توضیح PokeStop در بازی پوکمون گو

AR چیست و به چه علت روشن است؟

AR مخففی برای “واقعیت افزوده” است که راهی جالب برای توصیف شیوه‎ی نشان دادن این موجودات کوچک توسط بازی پوکمون‎گو است، انگاری آن‎ها در جهان واقعی قرار دارند. در عمل، از دوربین گوشی شما برای نشان دادن چیزی که پشت گوشی قرار دارد استفاده می‎کند، سپس به صورت دیجیتالی پوکمون را در بالا قرار می‎دهد. واقعیت مجازی ایده‎ای اندکی متفاوت‎ با واقعیت افزوده است.

چرا بازی دائم درست بعد از این‎که من یک پوکمون می‎گیرم یا پیدا می‎کنم هنگ می‎کند؟

شاید این مشکل مربوط به سرورهای بازی باشد. مشکلاتی که واقعا، واقعا بد هستند! اگر یک علامت در حال لود شدن در گوشه‎ی سمت چپ بالای صفحه‎ی نمایش مشاهده می‎کنید که در عرض 30 ثانیه نمی‎رود، احتمالا باید کلا بازی را ببندید و دوباره باز کنید. اگر یک پوکمون گرفته‎اید، بعد از دوباره باز کردن بازی آن را خواهید داشت.

(برای انجام این کار در آیفون، دوبار بر روی دکمه‎ی home آهسته ضربه بزنید و سپس روی بازی پوکمون‎گو به بالا سوایپ کنید. در اندروید شما معمولا دکمه‎ی آخرین اپلیکیشن‎ها را پیدا خواهید کرد سپس به دنبال استفاده از آن باید به سمت چپ یا راست برای بستن این بازی سوایپ کنید.)

Zubat. چرا پوکمونی که من می‎بینم Zubat است؟

بر اساس موقعیت و منطقه‎ی جغرافیایی شما، پوکمونی که مشاهده می‎کنید متفاوت است. به عنوان مثال، در یک شهر شما ممکن است Zubatهای زیادی پیدا کنید. ولی به دنبال سفر 45 دقیقه‎ای به شرق Pidgey، Paras و Rattata زیادی پیدا شوند. شما می‎توانید به عنوان مثال انتظار پیدا کردن یک پوکمون متفاوت را در جاهایی که آب جمع شده‎‎اند، داشته باشید.

چطور به یک تیم در بازی ملحق شوم؟

شما می‎توانید بعد از رسیدن به سطح 5 به یک تیم ملحق شوید، رسیدن به این سطح با گرفتن پوکمون‎ها صورت خواهد گرفت. فقط کافی است که یک الماس پیدا کنید و این الماس سطح شما را برای ملحق شدن به یک تیم ارتقاء خواهد داد. الماس‎ها برجک‎های مرتفع طلایی و نقره‎ای هستند که می‎توانید بر روی نقشه‎ی خود مشاهده کنید.

تیمی که انتخاب می‎کنم مهم است؟

نه، در واقع مهم نیست. شاید خواسته باشید به همان تیمی که دوستان شما در آن بازی می‎کنند، ملحق شوید. سه تیم جداگانه دیده می‎شوند Valor ( قرمز رنگ)، Mystic (آبی رنگ) و Instinct (به رنگ زرد). رهبرهای هر تیم در کامیک‎کان سن‎دیگو مشخص شدند.

چرا من باید به یک باشگاه ورزشی (gym) بروم؟ فکر می‎کردم این یک ویدئو گیم باشد.

نیازی به ورزش کردن نیست، تنها برای این بازی قدم زدن نیاز است. Gymها محل‎هایی هستند که پوکمون‎های شما با پوکمون‎‎های سایر تیم‎ها مبارزه می‎کنند.

اگر شما به gym بروید که رنگ آن با تیم شما متفاوت است (آبی، زرد یا قرمز رنگ)، شما می‎توانید با پوکمون‎ها در آن‎جا مبارزه کنید و سنگر سایر تیم‎ها را تخریب کنید. در محل مورد نظر شما می‎توانید یک پوکمون را در gym رها کنید و آن‎جا را از آن تیم خود بدانید.

توضیح gym در بازی پوکمون گو

اگر تیم شما در حال حاضر آن‎ محل را در اختیار دارد، شما می‎توانید با پوکمون آن‎جا برای بالا بردن “اعتبار” gym مبارزه کنید. زمانی که این اعتبار به اندازه‎ی کافی بالا باشد، شما می‎توانید یک پوکمون اضافه کنید تا گرفتن آن برای سایر تیم‎ها سخت‎تر باشد.

شما در بخش “Shop” بازی می‎توانید تعداد Gymهای تحت کنترل خود را مشاهده کنید. (دنبال آیکون سپر بگردید). شما می‎توانید هر 24 ساعت یک بار آیکون سپر را به منظور کسب سکه‎ها فشار دهید که به شما اجازه می‎دهد آیتم‎هایی را خریداری کنید. برای این‎که مطمئن شوید سکه‎ی بیشتری دریافت می‎کنید، مطمئن شوید که این دکمه را بعد از این‎که در چند gym به قدرت رسیده‎اید، فشار می‎دهید.

چرا محل این gymها در محل‎هایی عجیب است؟

توسعه‎دهندگان بازی پوکمون‎گو، یعنی شرکت نیانتیک قبلا بازی به اسم Ingress را ساخته بودند که هم‎چنین در رابطه با پیدا کردن چیزهای جالبی بود که در جهان واقعی مخفی شده بودند. بازیکنان بازی Ingress انواع مکان‎‎های مختلف در جهان را به عنوان محل‎های روی نقشه‎ی بازی Ingress تعیین کردند، و بازی پوکمون‎گو از بعضی از این محل‎ها استفاده می‎کند.

آیا به هنگام بازی پوکمون گو خطری متوجه‎ی من می‎شود؟

در وب‎سایت بازی پوکمون‎گو چنین آورده شده است:

“به خاطر امنیت خود، هرگز بازی پوکمون‎گو را زمانی که بر روی دوچرخه، در حال رانندگی، سوار بر هاوربورد هستید یا دارید کاری انجام می‎دهید که نیاز به تمرکز دارد، انجام ندهید و البته هرگز از والدین یا گروه دوستان خود برای گرفتن یک پوکمون دور نشوید.”

پلیس استرالیا به بازیکنان پوکمون‎گو در صورت مشاهده به هنگام ورود به محل‎های غیرمجاز هشدار می‎دهد.

من از قدم زدن بدم می‎آید. آیا می‎توانم در حین رانندگی پوکمون‎گو را بازی کنم؟

بله می‎توانید! ولی اگر آرزوی مرگ خود را دارید. این کار واقعا ایده‎ی خوبی نیست، تا حدی که جای تعجب دارد چرا شرکت‎های نینتندو و نیانتیک راهکاری برای جلوگیری از انجام آن در نظر نگرفته‎اند.

چرا باتری گوشی من تمام شده است؟

پوکمون‎گو از جی‎پی‎اس، دوربین و پردازنده‎‎ گرافیکی گوشی شما در یک زمان استفاده می‎کند. یکی از سنگین‎ترین کارهایی که می‎توانید با گوشی خود بکنید…برخی از کاربران برای مبارزه با کاهش باتری از حالت saving mode استفاده می‎کنند و برخی دیگر با خود پک‎های باتری خارجی دارند.

چرا گفته می‎شود که بازی پوکمون‎گو اطلاعات حساب گوگل من را می‎دزد؟

دزدی یک کلمه‎ی سنگین است. شاید بهتر بتوان گفت این بازی تصادفا به چیزی دسترسی داشته که ناشی از یک اشتباه بوده است و این تنها زمانی است که بر روی گوشی خود اکانت گوگل‎تان را تنظیم کرده باشید. شرکت نینتندو در آپدیتی این مشکل را رفع کرده است پس دیگر نیازی به نگرانی نیست.

چه زمانی می‎توانم با دیگران با پوکمون خود مبارزه کنم؟

زمانی که به سطح 5 برسید، شما می‎توانید به یک gym بروید و با پوکمون موجود در آن‎جا مبارزه کنید تا آن محل در اختیار شما قرار گیرد.

آیا می‎توانم پوکمون خود را با دوستانم تعویض کنم؟

در حال حاضر خیر، ولی توسعه‎دهندگان بازی می‎گویند این قابلیت در راه است.

آیا امکان انجام بازی بدون هزینه کردن هم وجود دارد؟

تا زمانی که از بخش خرید درون اپلیکیشنی بازی دوری کنید، جواب مثبت است. سکه‎های بازی می‎توانند برای خرید آیتم‎هایی استفاده شوند که پوکمون شما را قوی می‎کنند، ولی شما می‎توانید به PokeStopهای زیادی صبر بزنید و آیتم‎های زیادی به دست بیاورید، یا به دنبال مبارزه ممکن است سکه نصیب شما شود.

سکه های بازی پوکمون گو- pokecoins

چرا در کنار اسم بعضی از پوکمون‎ها نماد جنسیتی دیده می‎شود؟

در بازی‎های اولیه‎ی پوکمون، جنسیت نادر و تا حد زیادی بی ربط بود: یعنی پوکمونی به اسم Nidoran می‎توانست به هر دو جنس تبدیل شود (جنسیت ماده می‎توانست به Nidorina و جنسیت نر به Nidorino تبدیل شود). این‎جا هم همین قضیه هنوز صدق می‎کند.

اگر تمامی پوکمون‎ها را بگیرم چه چیزی نصیبم می‎شود؟

تنها غرور و افتخار.

با این همه پوکمون تکراری باید چکار کرد؟

شما می‎توانید آن‎ها را تحویل Professor Willow دهید و به جای آن آب‎نبات بگیرید. بر روی دکمه‎ی Pokeball در انتهای صفحه آهسته ضربه بزنید، سپس یک پوکمون تکراری را انتخاب و بر روی گزینه‎ی Transfer ضربه بزنید.

آب‎نبات دریافتی شبیه به پوکمونی خواهد بود که شما رها کردید.

این آب‎نبات‎ها به چه درد می‎خورند؟

در بازی پوکمون‎گو به شما کمک خواهد کرد که پوکمون خود را آپگرید کنید.

چطور باید پوکمون را آپگرید کنم؟

برای این‎کار نیاز به آب‎نبات و آیتم‎هایی به اسم stardust خواهید داشت. که طبیعتا در حین بازی و تحویل پوکمون به پروفسور ویلو به دست خواهید آورد. بر روی دکمه‎ی Pokeball در انتهای صفحه آهسته ضربه بزنید، سپس گزینه‎ی Pokmon و پوکمون خاصی که دوست دارید قوی‎تر شود را انتخاب کنید.

تخم مرغ‎ها در بازی برای چه چیزی هستند؟

آن‎ها را در انکوباتور قرار دهید (برای شروع یک تخم‎‎مرغ در اختیار شما گذاشته شده است)، سپس فاصله‎ی مشخصی را در جهان واقعی طی کنید. تخم‎مرغ جوجه خواهد داد و یک پوکمون از آن در خواهد آمد.

موارد بالا تنها کاری هستند که باید انجام دهم؟

بله، تا جایی که ما می‎دانیم. گرچه یکسری استراتژی پیشرفته هم می‎توان در بازی داشت. به عنوان مثال تا می‎توانید پوکمون‎های ضعیفی را بگیرید و سپس آن‎ها را با آب‎نبات و استارداست بزرگ و متحول کنید، چون به این طریق سطح شما در بازی سریعتر بالا خواهد رفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال