کوالکام تراشه اسنپ‌دراگون 835 را با پشتیبانی از Quick Charge 4 معرفی می‌کند

شرکت کوالکام، سازنده‌ی معروف چیپست‌های اسنپ‌دراگون، اعلام کرد که با سامسونگ برای تولید چیپست جدید این شرکت یعنی اسنپ‌دراگون 835 همکاری خواهد کرد. این چیپست قرار است با توجه به ساختار 10 نانومتری FinFET سامسونگ ساخته شود تا کوچک‌ترین چیپستی که تاکنون تولید شده را کوالکام در گوشی‌های‌هوشمند قرار دهد. به گفته‌ی کوالکام، چیپست جدید ساخته […]

شرکت کوالکام، سازنده‌ی معروف چیپست‌های اسنپ‌دراگون، اعلام کرد که با سامسونگ برای تولید چیپست جدید این شرکت یعنی اسنپ‌دراگون 835 همکاری خواهد کرد. این چیپست قرار است با توجه به ساختار 10 نانومتری FinFET سامسونگ ساخته شود تا کوچک‌ترین چیپستی که تاکنون تولید شده را کوالکام در گوشی‌های‌هوشمند قرار دهد.

به گفته‌ی کوالکام، چیپست جدید ساخته شده 30 درصد کوچک‌تر از دیگر چیست‌ها خواهد بود؛ علاوه بر این، اسنپ‌دراگون 835 می‌تواند تا 27 درصد عملکرد بهتری را از خود نشان دهد یا 40 درصد باتری کمتری را مصرف کند. بنابراین اندازه‌ی کوچک این چیپست می‌تواند به دیگر سازندگان این امکان را بدهد تا گوشی‌های کوچک‌تری را تولید کنند و یا قطعات دیگری را در درون گوشی قرار دهند.

این چیپست، اولین چیپستی خواهد بود که از نسل چهارم شارژر سریع کوالکام نیز بهره می‌برد. به گفته‌ی شرکت سازنده،‌ نسل چهارم شارژ سریع نسبت به نسل سوم می‌تواند تا 20 درصد گوشی‌ها را سریع‌تر شارژ کند و تا 30 درصد نیز عملکرد بهتری را از خود نشان دهد. این چیپست از استانداردهای USB-C و USB Power Delivery نیز پشتیانی می‌کند. بنابراین، احتمال می‌رود این شارژر از گوشی‌های نکسوس سال گذشته‌ و پیکسل سال جاری گوگل به همراه مک‌بوک‌های جدید گوگل نیز پشتیبانی کند. برای جلوگیری از هرگونه حادثه‌ای، کوالکام در شارژر سریع‌ خود از تکنولوژی INOV استفاده کرده که در هر لحظه دمای باتری را اندازه‌گیری می‌کند.

انتظار می‌رود گوشی‌هایی که در نیمه‌ی اول سال 2017 معرفی شوند از چیپست اسنپ‌دراگون 835 استفاده کنند. باید دید عملکرد این چیپست به چه شکلی خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال