مانیتورها هم می‌توانند هک شوند!

در دنیای دیجیتال و تکنولوژی، هیچ چیزی غیرممکن نیست. احتمالا شما هم باید در مورد امنیت پایینی که دستگاه‌های دیجیتالی دارند شنیده باشید، اما شاید هرگز تصور نکنید که هکرها چه کارهایی می‌توانند انجام دهند. با انتشار اطلاعات بسیار زیادی در این زمینه، هیچ کسی حتی فکرش را هم نمی‌کرد که کیبوردهای بدون سیم هم […]

در دنیای دیجیتال و تکنولوژی، هیچ چیزی غیرممکن نیست. احتمالا شما هم باید در مورد امنیت پایینی که دستگاه‌های دیجیتالی دارند شنیده باشید، اما شاید هرگز تصور نکنید که هکرها چه کارهایی می‌توانند انجام دهند. با انتشار اطلاعات بسیار زیادی در این زمینه، هیچ کسی حتی فکرش را هم نمی‌کرد که کیبوردهای بدون سیم هم قابل هک شدن باشند. اما این موضوع امکان‌پذیر بوده و هکرها قادر خواهند بود تا با هک کردن کیبورد بدون سیم شما، به تمامی اطلاعات ورودی و خروجی سیستم شما دسترسی پیدا کنند. حالا باید به تمامی موارد دنیای تکنولوژی، امنیت پایین نمایشگرها را نیز اضافه کنیم!

با توجه به اطلاعات جدیدی که تیم امنیتی Red Balloon Security منتشر کرده، نه تنها هکرها قادر خواهند بود تا با هک کردن نمایشگر شما، چیزی که شما مشاهده می‌کنید را ببینند، بلکه امکان دستکاری کردن آن نیز وجود دارد. این یعنی دیگر نیازی نیست که هکرها بخواهند کارهای پیچیده‌ای همچون ارسال یک ایمیل آلوده و یا هدایت کردن کاربران به وب‌سایتی آلوده را انجام دهند و به سادگی می‌توانند به سیستم کاربران دسترسی داشته باشند.

یکی دیگر از موارد خطرناکی که محققین در مورد آن اظهار نگرانی کرده‌اند، نفوذ کردن هکرها به نمایشگرهای کارخانه‌ها و مراکز مهم می‌باشد چرا که اگر این کار انجام شود، هکر می‌تواند با ارسال کردن یک پیام اظطراری تقلبی، موجب از کار افتادن سیستم شود. به علاوه، این رخنه امنیتی به چند برند خاص مربوط نبوده و امکان هک کردن تمامی نمایشگرها برای هکرها وجود خواهد دارد.

هر چند شاید خبر خوب این باشد که سرعت به سرقت رفتن اطلاعات در این روش پایین است و هکرها برای انجام دادن کارهای خود، نیاز به زمان بیشتری نسبت به هک کردن دیگر دستگاه‌ها دارند. در این صورت، اگر شما به صورت مداوم به نمایشگر خود خیره باشید، می‌توانید متوجه تغییرات غیرعادی در نمایشگر خود شده و حداقل جلوی آن را بگیرید.

مدیر تیم امنیتی Red Balloon Security، صحبت‌های خود را با این جمله به پایان رسانده است: “ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که حتی به نمایشگر خود نیز نمی‌توانیم اعتماد کنیم.”

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال