تصویر لو رفته از پنل جلویی گلکسی نوت 7 وجود اسکنر چشم را در این گوشی تأیید کرد

گوشی گلکسی نوت 7 سامسونگ شایعه شده که در حدود یک ماه دیگر در رویدادی بزرگ، که گفته می‎شود برای تاریخ 12 مرداد برنامه‎ریزی شده است، رونمایی خواهد شد ولی معنای این گفته این نیست که شرکت سامسونگ قادر خواهد بود تا آن زمان رازهای این گوشی را محفوظ نگه دارد. بعد از به بیرون […]

گوشی گلکسی نوت 7 سامسونگ شایعه شده که در حدود یک ماه دیگر در رویدادی بزرگ، که گفته می‎شود برای تاریخ 12 مرداد برنامه‎ریزی شده است، رونمایی خواهد شد ولی معنای این گفته این نیست که شرکت سامسونگ قادر خواهد بود تا آن زمان رازهای این گوشی را محفوظ نگه دارد.

بعد از به بیرون راه یافتن اطلاعات و تصاویری که نشان از طراحی و مشخصات گلکسی نوت 7 را داشتند، حالا شاهد انتشار تصویری هستیم که گفته می‎شود مربوط به پنل جلویی گلکسی نوت 7 است، این تصویر توسط لو دهنده‎ی معروف توییتری OnLeaks منتشر شده که دو نکته‎ی مهم برای بیان دارد.

تصویر لو رفته از پنل جلویی گلکسی نوت 7 وجود اسکنر چشم را در این گوشی تأیید کرد

ابتدا با طراحی لبه خمیده‎ای مشابه با گلکسی اس 7 اج روبرو هستیم و سپس این‎که واقعا این گوشی مجهز به یک اسکنر چشم، به عنوان جایگزینی برای حسگر اثرانگشت و راهی مطمئن به منظور از حالت قفل خارج کردن گوشی تنها با نگاه کردن به آن، است.

درست نظیر انگشتان ما که دارای الگوی بی‎همتایی هستند که برای یک از حالت قفل خارج کردن امن اسکن می‎شوند، همین قضیه در مورد عنبیه‎ی چشم ما صدق پیدا می‎کند که دارای الگوی بی‎همتایی بوده که دوربین جلوی گوشی گلکسی نوت 7 آن را شناسایی و به صورت امنی گوشی را از حالت قفل خارج می‎کند. در حال حاضر دستگاه‎های ویندوز فون از این اسکنر استفاده می‎کنند، بنابراین با ایده‎ی جدیدی روبرو نیستیم، ولی در محصولات مایکروسافت این اسکنر تنها از یک فاصله‎ی معین کار می‎کند و به سریعی و دقیقی حسگر اثرانگشت نیست. چالش پیش‎روی سامسونگ این بوده است که این نمونه‎های اولیه‎ی اسکنر چشم را در گلکسی نوت 7 به صورت سریع‎تر و قابل اعتمادتری به کار بگیرد.

نگاهی به سایر مشخصات فنی می‎اندازیم که طبق شایعات به صورت زیر هستند:

رابط‎کاربری: اندروید 6 مارشملو با رابط کاربری جدید Grace

نمایشگر: 5.7 یا 5.8 اینچی با رزولوشن Quad HD و از نوع Super AMOLED

سیستم روی چیپ: اسنپ‎دراگون 820 برای ایالات‎متحده، Exynos 8893 برای مدل بین‎المللی

رم: 6 گیگابایت رم LPDDR4

دوربین: دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی، دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی

حافظه‎ی داخلی: 64 گیگابایت حافظه‎ی UFS 2.0، پشتیبانی از درگاه میکرو اس‎دی

باتری: ظرفیت 3600 یا 4000 میلی‎آمپری

قابلیت‎های اضافه: نمایشگر دو لبه خمیده، تاییده‎ی IP68 به منظور ضد آب و غبار بودن، قلم S جدید، پورت USB-C

در پایان به یاد داشته باشید با آن‎که این تصویر می‎تواند قابل اعتماد باشد ولی تا زمانی که سامسونگ چیزی را تایید نکند، به صورت رسمی نخواهد بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال