نقد و بررسی تخصصی گوشی گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active)

شرکت سامسونگ در گذشته نیز در کنار نسخه اصلی گوشی‌های پرچمدار سری اس خود، یک نمونه از مدل اکتیو را با کمی تاخیر معرفی می‌کرد. گوشی هوشمند گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active)، آخرین نسخه از سری خود بوده و از طرفی مدل‌هایی از آن به طور انحصاری برای اپراتور AT&T تولید و […]

شرکت سامسونگ در گذشته نیز در کنار نسخه اصلی گوشی‌های پرچمدار سری اس خود، یک نمونه از مدل اکتیو را با کمی تاخیر معرفی می‌کرد. گوشی هوشمند گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active)، آخرین نسخه از سری خود بوده و از طرفی مدل‌هایی از آن به طور انحصاری برای اپراتور AT&T تولید و طراحی گشته است.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (3)

گلکسی اس 7 اکتیو در درون خود دارای یک باتری با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعت است (در مقابل آن گوشی گلکسی اس 7 دارای یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی می‌باشد). در مقایسه با نسخه اصلی، این گوشی در کناره‌ بدنه خود دارای یک کلید فیزیکی اضافی نیز هست که البته به منظور استفاده از اپلیکیشن‌های Activity Zone به کار خواهد رفت. این برنامه‌ها تنها در سری گوشی‌های اکتیو این شرکت موجود هستند.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (2)

مشخصات فنی گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ

– ساخته شده مطابق با استاندارد نظامی MIL-STD-810G به منظور مقاومت در برابر نفوذ نمک، گرد و غبار، رطوبت، باران و همچنین لرزش، تابش خورشیدی، حمل  و نقل و شوک گرمایی

– دارای مجوز IP68 به منظور مقاومت بدنه در برابر نفوذ ذرات آب و گرد و غبار به مدت 30 دقیقه تا عمق 5 فوتی (1.5 متری)

– مجهز به نمایشگر 5.1 اینچی از نوع سوپر امولد، دقت تصویر QHD (برابر با 1,440 × 2,560 پیکسل)، میزان چگالی تصویر 577 پیکسل در هر اینچ، شیشه محافظ گوریلا گلس نسل چهار، شیشه مقاوم در برابر شکستن تا ارتفاع 1.5 متری بر روی یک سطح صاف

– مجهز به تراشه اسنپدراگون 820 سامسونگ؛ شامل دو هسته کریو با فرکانس کاری 2.15 گیگاهرتز به همراه دو هسته کریو با فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتز (در بخش CPU)، واحد گرافیکی آدرنو 530

– میزان حافظه RAM چهار گیگابایت، دارای نسخه‌ 32 گیگابایتی (میزان حافظه داخلی)، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی میکرو اس‌دی تا میزان 256 گیگابایت

– دارای نسخه 6.0.1 سیستم عامل اندروید موسوم به مارشملو به طور پیشفرض به همراه رابط کاربری تاچ‌ویز سامسونگ

– دوربین اصلی با دقت 12 مگاپیکسل، دیافراگم f/1.7، ابعاد 1.4 میکرون پیکسلی، سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز نصب شده بر روی تمامی پیکسل‌های موجود بر روی سنسور، قابلیت فیلم‌برداری با دقت 4K، دارای فلاش LED و سیستم لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS)

– دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی، دیافراگم f/1.7، قابلیت فیلم‌برداری با دقت QHD، دارای قابلیت HDR

– دارای سیستم حذف صدای نویز محیط توسط میکروفون اختصاصی

– مجهز به حسگر تشخیص دهنده اثر انگشت

– LTE با استاندارد Cat.9، وای‌فای با استاندارد a/b/g/n/ac، سیستم‌های مکان‌یابی GPS/GLONASS/Beidou، مجهز به NFC و درگاه مادون قرمز، نسخه 4.2 بلوتوث به همراه قابلیت +ANT، حسگرهای سنجشگر تعداد ضربان قلب، فشارسنج و SpO2

– دارای باتری ثابت با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعت به همراه تکنولوژی شارژ بی‌سیم

– دارای رادیو FM

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (5)

بزرگترین معایب و کاستی‌های گلکسی اس 7 اکتیو

– ضخامت بسیار زیاد دستگاه

– تنها نسخه AT&T از آن موجود می‌باشد

– عدم پشتیبانی از هدست واقعیت مجازی Gear VR سامسونگ

– فقدان وجود بلندگوهای استریو

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (7)

مسلما ما نیز همانند شما شگفت‌زده شده که چرا هنوز هم این سری از گوشی‌های شرکت سامسونگ تنها با این اپراتور به بازارهای فروش وارد می‌شود. در حقیقت کاربران و خریداران بسیار زیادی هستند که قصد دارند نسخه آنلاک این گوشی را خریداری کنند و از طرفی دوست ندارند برنامه‌های پیشفرض شرکت AT&T رو برای اولین بار روی آن ببینند.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (6)

از نظر قیمتی، نسخه اکتیو گلکسی اس 7 تنها 100 دلار از مدل اصلی گران‌تر است و البته در این زمینه مشابه با گوشی گلکسی اس 7 اج در فروشگاه‌های ایالات متحده می‌باشد.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (4)

همان طور که در تصویر بخش پشتی گوشی‌ها مشاهده می‌کنید، سه نسخه رنگی از این گوشی با نام‌های Green Camo و Sandy Gold به همراه Titanium Gray به بازارهای فروش عرضه خواهد شد.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (1)

اما در نهایت این سوال برای هر کسی پیش خواهد آمد که آیا ویژگی‌های خاصی که به این گوشی اضافه شده است، ارزش قیمت بسیار بالاتر آن را دارد یا نه؟ در ادامه این بررسی به تست بخش‌های مختلف این گوشی خواهیم پرداخت و مطمئن خواهیم شد که آیا این هزینه اضافی پرداخت شده ارزش خواهد داشت یا نه. پس در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید؛

محتویات درون جعبه

در حالی که جعبه بسته بندی گلکسی اس 7 سامسونگ، سیاه رنگ به همراه تعدادی کلمه و عبارات روشن و درخشان بود، اما بر روی جعبه این گوشی شاهد حضور نشان AT&T هستیم. با نگاهی اولیه با ظاهر جعبه بسته بندی گلکسی اس 7 اکتیو متوجه خواهید شد که برای این گوشی زمخت و بسته بندی آن هیچ گونه طراحی مناسب و خوبی در نظر گرفته نشده است.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active) (4)

در هر صورت محتویات درون این جعبه برای ما مهم خواهد بود. پس بیایید نگاهی به درون آن بیندازیم. درب جعبه را باز کرده و ابتدا در بالا شاهد قرار گیری خود گوشی هستیم. با بیرون کشیدن آن در اولین لایه پیش روی تعدادی برگه و دفترچه مربوط به گارانتی محصول و همچنین دیگر اسناد مربوطه وجود خواهد داشت. درست در زیر آن یک آداپتور شارژ گوشی به همراه کابل micro-USB و همچنین یک سوزن به منظور خارج سازی سیم کارت و یا کارت حافظه جانبی از شیار مربوطه وجود دارند.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active) (5)

این آداپتور شارژ همانند دیگر شارژرهای Adaptive Fast Charger شرکت سامسونگ است که از تاریخ عرضه گوشی گلکسی نوت 4 تا به امروز در بسته بندی گوشی‌های این شرکت دیده می‌شود. جالب است بدانید که می‌توانید به جای شارژرهای Adaptive Fast Charger از شارژرهای مجهز  به فناوری Quick Charge 2.0 نیز استفاده نمایید.

gsmarena_034

اما مورد دیگر که شرکت سامسونگ از زمان عرضه گوشی گلکسی اس 7 آن را رواج داده است مربوط به قرارگیری یک عدد آداپتور OTG در بسته بندی خرده فروشی گوشی‌های حرفه‌ای خود است که با استفاده از آن می‌توان از سرویس Smart Switch این شرکت استفاده کرد. این قابلیت به کاربران خود اجازه خواهد داد تا بتوانند به وسیله برنامه‌ در نظر گرفته شده، اطلاعات خود را از گوشی قدیمی خود به این دستگاه وارد کنند.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (2)

در واقع شما می‌توانید گوشی قدیمی خود را به این آداپتور وصل کرده و سپس تصاویر، اطلاعات مخاطبین و دیگر موارد این چنینی به گوشی جدید شما منتقل خواهد شد. جالب است بدانید که این آداپتور حتی با گوشی‌های دارای سیستم عامل iOS نیز کار خواهد کرد. در چنین گوشی‌هایی در صورت تمایل کاربر، اطلاعات شخصی او از فضای ابری و مجازی iCloud برای گوشی‌ جدید دانلود خواهد شد.

طراحی، کیفیت ساخت و ارگونومی

شاید گوشی هوشمند گلکسی اس 7 اکتیو به اندازه دیگر گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار، زیبا یا لوکس به نظر نیاید، اما در هر صورت پسوند اکتیو به معنای مقاوم را با خود یدک می‌کشد. در واقع همانند نسل‌های گذشته، گلکسی اس 7 اکتیو به منظور مقاومت و استحکام بیشتر طراحی و تولید گشته است.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active) (6)

گلکسی اس 7 اکتیو 148.8 × 74.9 × 9.9 میلی‌متر ابعاد داشته و سنگینی آن نیز معادل 185 گرم می‌باشد. اما می‌بایست این موضوع را نیز در نظر گرفت که این گوشی دارای یک باتری با ظرفیت بسیار بیشتر از مدل اصلی است. زمانی که این گوشی را از جای خود بلند می‌کنید به دلیل ابعاد بزرگ و زیاد آن،‌ پیش‌بینی می‌شود سنگین‌تر از این میزان وزن داشته باشد اما این طور نخواهد شد.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active) (19)

خوشبختانه نسبت به گلکسی اس 7 که از شیشه و فلز ساخته شده و متراکم‌تر می‌باشد، این گوشی حجم بیشتری داشته و آنقدر هم سنگین نیست.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active) (7)

این گوشی اکثر شاخصه‌های طراحی خود را از نسخه اصلی گلکسی اس 7 به ارث برده است. اما با این حال در طراحی شاسی گوشی بازنگری شده است. البته این مورد خود به منظور به وجود آمدن نسخه اکتیو کاملا ضروری بود. بزرگترین تفاوت این گوشی در مقایسه با نسخه اصلی که در نگاه اول به چشم خواهد آمد مربوط به سه کلید فیزیکی این گوشی است که در زیر نمایشگر گوشی واقع شده‌اند. در نسخه اصلی گلکسی اس 7 سامسونگ تنها کلید هوم گوشی فیزیکی بود و دو کلید دیگر بازگشت و موارد اخیر، لمسی خازنی بودند.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active) (1)

طراحی کلیدهای زیر نمایشگر گوشی از نسخه قبلی سری اکتیو تغییر کرده و به این شکل که شاهد آن هستید تثبیت گشته است. در حالی که بسیاری از شرکت‌ها در گوشی‌های هوشمند مجهز به این کلیدها، در این بخش فاصله بیشتری را به منظور کنار هم قرار گرفتن آنها در نظر گرفته‌اند، در گلکسی اس 7 اکتیو این کلیدها بسیار به یکدیگر نزدیک هستند. شاید این مورد به دلیل قرار گرفتن حسگر اثر انگشت بر روی کلید هوم و ایجاد حفاظت بیشتر دو کلید مجاور از آن حسگر بوجود آمده باشد. در هر صورت بهتر است بدانید که در نسخه‌های اس 5 و حتی اس 6 گوشی سری اکتیو، به همین دلیل، دستگاه‌ها از وجود حسگر اثر انگشت بر روی این کلید محروم بودند.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active) (20)

در نسخه طلائی تحت بررسی ما، این گوشی در بخش زیرین لایه‌ شیشه‌ای دارای طراحی بافت‌دار است. این طراحی با ظاهر درخشان نسخه اصلی اس 7 کاملا تفاوت دارد. زمانی که از نزدیک به این گوشی نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که دستگاه دارای طراحی مخطط است. شرکت سامسونگ در این مورد این طور اذعان داشته است که طراحی مزبور باعث افزایش زیبایی این محصول خواهد شد.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active) (9)

نه تنها در حالت کلی بلکه در قسمت‌های جزئی نیز این گوشی با نسخه اصلی تفاوت‌های چشمگیری در زمینه طراحی دارد. سوکت جک 3.5 میلی‌متری صدا در نسخه اکتیو به جای بخش پایینی در قسمت بالای گوشی قرار گرفته است. از طرفی شیار سیم کارت نیز در کناره سمت راست دستگاه قرار دارد. این در حالی است که در نسخه اصلی این شیار در قسمت بالایی میکروفون حذف کننده نویز محیط قرار گرفته است. در نهایت کلیدهای کنترل صدا دو تکه در نسخه اصلی با یک کلید کنترل صدای یکپارچه در نسخه اکتیو تعویض شده است. علاوه بر آن در این نسخه در بالای کلیدهای کنترل صدا، کلید ویژه‌ای با نام کلید Activity قرار داده شده است.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active) (10)

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active) (3)

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active) (6)

کلیدهای موجود در این بخش بسیار حساس به فشار و حتی لمس بوده و در واقع بسیار مستعد لمس اتفاقی هستند. پس در هنگام کار کردن با آنها بسیار محتاط باشید.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active) (11)

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active) (4)

بخش فوقانی و تحتانی فریم این گوشی از جنس پلاستیک بسیار متراکم است. اگر بخواهیم در مورد حس لمس این بخش صحبت کنیم و آن را بیان کنیم باید گفت که چیزی بین لاستیک و پلاستیک مات خواهد بود. این جنس از ماده در چهار گوشه بدنه این دستگاه حضور داشته و قرار است از آن در برابر شوک و ضربه محافظت نماید.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active) (12)

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active) (7)

اگر با دقت و از نزدیک به این بخش از گوشی نگاهی بیندازید شاهد درز‌های مربوط به قالب‌گیری آنها خواهید بود که این ظاهر مسلما برای یک گوشی پرچمدار اصلا مورد خوب و مناسبی نخواهد بود.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active) (13)

مواد تقویت شده سپر مانند فریم فلزی این گوشی قرار است از نمایشگری گوشی، کلیدهای آن و همچنین شیارهای مربوط به سیم کارت و کارت حافظه جانبی محافظت نماید. علاوه بر آن این فریم فلزی به پخش شدن بهتر گرما در سطح گوشی نیز کمک شایانی خواهد کرد. زیرا قاب پشتی آن از جنس پلی‌کربنات است.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active) (1)

همان طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید قاب پشتی نسخه طلائی تحت بررسی ما دارای بافت‌های بسیار ریز با طراحی نسبتا پیچیده است. در مقایسه با طراحی جلا خرده، این ظاهر به دستگاه عمق بیشتری خواهد داد. علاوه بر آن به لطف وجود چنین طراحی مناسبی، در دست گرفتن و کار کردن با این گوشی بسیار امن‌تر خواهد بود و کاربر کمتر نگران افتادن یا لیز خوردن آن از دست خود خواهد بود. از طرفی طراحی مات و پلاستیکی فریم گوشی نیز به این مسئله کمک شایانی خواهد کرد. در بخش پشتی گوشی دقیقا شاهد ماژول دوربینی هستیم که در نسخه اصلی گلکسی اس 7 سامسونگ نیز وجود داشت. یک دوربین 12 مگاپیکسلی به همراه فلاش LED و حسگر تشخیص دهنده اثر انگشت.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active) (3)

لنز دوربین اصلی این گوشی بیرون‌زدگی بسیار کمی داشته و از طرفی با در نظر گرفتن بیرون‌زدگی فریم آن، در صورت برخورد بخش پشتی این گوشی از سطح خود با یک جسم سخت و مسطح، مسلما برای بخش شیشه‌ای لنز مشکل خاصی پیش نخواهد آمد. خوشبختانه در نسخه اکتیو، همانند نسخه اصلی و درست در همان مکان، سامسونگ یک LED به منظور نمایش اعلانات جدید در نظر گرفته است. این چراغ در سمت چپ بلندگوی مکالماتی گوشی قرار گرفته است و در مجاورت آن نیز شاهد حضور مواردی همچون حسگرهای مجاورت‌سنج، نورسنجی محیط به همراه دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی گوشی هستیم.

نمایشگر

صفحه نمایش گوشی هوشمند گلکسی اس 7 اکتیو دارای ابعادی برابر 5.1 اینچ بوده و از طرفی دقت تصویر آن نیز برابر QHD (معادل 1,440 × 2,560 پیکسل) می‌باشد. زمانی که نمایشگر این گوشی را در زیر میکروسکوپ آزمایشگاه قرار دادیم متوجه شدیم که ساب پیکسل‌های صفحه نمایش نسخه اکتیو گلکسی اس 7 دارای همانند آرایش استاندارد لوزی شکل پنتایل می‌باشد. این به آن معناست که تعداد ساب پیکسل‌های سبز رنگ دو برابر دیگر موارد می‌باشند. علاوه بر آن سامسونگ اعلام کرده است که نمایشگر این گوشی در برابر شکستن در شرایط سقوط از ارتفاع 1.5 متری بر روی یک سطح صاف مقاوم خواهد بود. این در حالی است که شرکت کره‌ای بدون فدا کردن کیفیت تصویر نمایشگر، آن را به چنین قابلیتی مجهز کرده است.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active) (20)

تست‌هایی که بر روی نسخه اصلی گلکسی اس 7 انجام داده بودیم را  برای این گوشی نیز اعمال کردیم و در نهایت شاهد بودیم که کیفیت تصویر هر دو کاملا یکسان و مشابه است.

gsmarena_002

در حقیقت بسیار خوشحالیم که نسخه اکتیو این گوشی در چنین زمینه‌ای نیز توانسته است توانایی‌های خود را به همگان به اثبات برساند. علاوه بر آن نمایشگر این گوشی دارای همان نسخه چهارم از لایه محافظتی گوریلا گلس موجود بر روی گلکسی اس 7 نیز هست. اما با این حال این گوشی بر روی نمایشگر خود دارای یک لایه پلی‌کربنات نیز هست که البته کاربر نمی‌تواند آن را با چشم خود ببیند. در واقع این همان موردی است که باعث شده نمایشگر این گوشی در برابر شکستن و خرد شدن مقاومت بسیار بیشتری را از خود نشان دهد.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active) (15)

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، میزان حداکثر روشنایی نمایشگر گوشی گلکسی اس 7 اکتیو بسیار بیشتر از نسخه اصلی آن است. علاوه بر آن در صورت قرار دادن تنظیم روشنایی آن بر روی حالت خودکار، می‌توانید به میزان بیشتری از روشنایی تصویر دست یابید. البته در این زمینه ابتدا می‌بایست در یک مکان بسیار روشن مانند زیر نور خورشید قرار بگیرید.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active) (14)

میزان حداقل روشنایی نمایشگر این گوشی تقریبا برابر با نسخه اصلی معادل با 2.3 نیت است. در حقیقت کاربرانی که در تاریکی شب از گوشی‌ خود استفاده می‌کنند مسلما از وجود چنین قابلیتی بسیار خوشحال خواهند شد زیرا چشم آنها آسیب بسیار کمتری خواهد دید.

Untitled

قابلیت‌های ارتباطی

با این که این گوشی در انحصار اپراتور AT&T می‌باشد اما با این حال از فرکانس‌های مختلفی در حالت LTE پشتیبانی خواهد کرد. باندهای مربوط به LTE شامل: 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 12(700), 20(800), 29(700), 30(2300), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500) هستند. از طرفی این گوشی GSM 850, 900, 1800, and 1900 را نیز تحت پوشش خود قرار می‌دهد. این در حالی است که باندهای نسل سوم مخابراتی این گوشی HSDPA 850, 1900, and 2100 هستند. با استفاده از HSPA این گوشی می‌توانید به سرعت دانلود تئوری 42.2 مگابیت بر ثانیه دست پیدا کنید. با استفاده از استاندارد Cat9 LTE نیز می‌توانید از سرعت تئوری 450 مگابیت بر ثانیه‌ای دانلود این گوشی استفاده نمایید.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active) (13)

همان طور که قبلا به آن اشاره شد این گوشی از یک سیم کارت با ابعاد نانو به همراه کارت حافظه جانبی تا میزان 256 گیگابایت پشتیبانی خواهد کرد. به منظور کاهش فضای سینی مربوط به این شیارهای، این دو مورد در کنار هم در دو طرف شیار قرار خواهند گرفت. کارت حافظه جانبی میکرو اس دی در قسمت بالایی و سیم کارت نانو نیز در بخش پایینی قرار خواهند گرفت.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active) (12)

از طرفی نسخه 4.2 بلوتوث به همراه LE (به منظور پشتیبانی و ارتباط با گجت‌های و پوشیدنی‌ها با میزان مصرف انرژی بسیار کم) و کدک apt-X (به منظور پخش و استریم صدا با کیفیت بسیار بالا) از جمله دیگر قابلیت‌های این گوشی می‌باشد. این گوشی بر روی بدنه خود دارای درگاه microUSB 2.0 نیز هست که از سرویس شارژ سریع گوشی (QuickCharge 2.0) به همراه قابلیت انتقال اطلاعات از طریق USB 2.0 (البته با همان سرعت معمولی) پشتیبانی خواهد نمود. علاوه بر آن بوسیله آداپتور موجود در جعبه  این گوشی می‌توانید از قابلیت‌های USB Host و OTG آن نیز استفاده نمایید (می‌توانید موس، کیبورد یا حافظه فلاش خود را به آن متصل کرده و یا از گوشی به عنوان یک پاور بانک استفاده نمایید). از طرفی این گوشی به وای‌فای نیز مجهز بوده و البته استاندارد آن شامل ac و a/b/g/n می‌باشد و از فرکانس 2.4 تا 5.0 گیگاهرتز پشتیبانی خواهد کرد. این گوشی دارای رادیو FM نیز هست.

باتری

ظرفیت باتری گلکسی اس 7 اکتیو به میزان 33 درصد بیشتر  از نسخه اصلی است (4000 در برابر 3000 میلی‌آمپر ساعت). البته بهتر است بدانید که همیشه نسخه‌های اکتیو سری اس به باتری‌های بزرگ‌تری مجهز بودند زیرا سامسونگ مدعی است کاربران نسخه‌های اکتیو به انرژی باتری بیشتری نیاز خواهند داشت. با این تفاسیر انرژی باتری نسخه اکتیو گلکسی اس 7 سامسونگ دوام بسیار زیادی خواهد داشت.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active) (2)

شرکت سامسونگ در مدل اکتیو گلکسی اس 7 اکتیو نیز از قرار دادن تکنولوژی شارژ بی‌سیم گوشی خودداری نکرده است. در کنار آن این گوشی از فناوری شارژ سریع Quick charge 2.0 نیز استفاده می‌کند. اگر باتری گوشی شما کاملا خالی و برابر با صفر درصد باشد در صورت استفاده از این فناوری در طی مدت زمان 30 دقیقه گوشی باتری گلکسی اس 7 اکتیو می‌تواند از صفر تا 37 درصد پُر شود. البته می‌بایست این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که ظرفیت باتری این گوشی بسیار زیاد بوده و این میزان از درصد نیز حجم بسیار خوبی را شامل می‌شود.

gsmarena_001

در حالی که سال گذشته گلکسی اس 6 اکتیو سامسونگ توانسته بود به عدد بالاتر از  100 ساعت دست پیدا کند اما گلکسی اس 7 اکتیو با وجود در اختیار داشتن باتری بزرگتر به این مهم مفتخر نشد. البته عدد به ثبت رسیده توسط این گوشی قابل توجه می‌باشد. این طور نیز می‌توان اذعان کرد که شاید اگر گلکسی اس 7 اکتیو به تراشه اگزینوس 8890 به جای اسنپدراگون 820 تجهیز شده بود، شاید امتیاز این گوشی نیز می‌توانست به عدد 109 ساعت برسد.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active) (15)

در نهایت گلکسی اس 7 در بخش کلی تست باتری ما توانست امتیاز بسیار درخشان 96 ساعت را از آن خود نماید. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، گلکسی اس 7 سامسونگ (نسخه اگزینوس 8890) توانسته بود عدد 80 ساعت را برای خود به ثبت برساند. در این نسخه در صورتی که ویژگی Always-On Display را فعال کنیم، این امتیاز به عدد پایین‌تر 70 ساعت نزول خواهد کرد. البته خوشبختانه این قابلیت به تازگی توسط شرکت سامسونگ بهینه‌سازی شده است و انرژی بسیار کمی را مصرف خواهد کرد.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active) (18)

همانند نسخه اصلی، در این مدل نیز امتیاز حالت وب‌گردی کمتر از تماشای فیلم بود. در واقع با اینکه امتیاز 12 ساعت وب‌گردی این گوشی خوب بود اما با این حال امتیاز نزدیک به 21 ساعت پخش فیلم این گوشی ما را شگفت‌زده کرد. علاوه بر آن این گوشی توانست در تست مربوط به تماس صوتی تحت شبکه 3G امتیاز بسیار خوب بیش از 29 ساعت را از آن خود نماید. این عدد در این زمینه بیشتر از تمامی نسخه‌های سری اس 7 در تمامی‌ مدل‌های اسنپدراگون یا اگزینوس بود.

سامسونگ کارکنان خود را ملزم به فراگیری مهارت‌های توسعه نرم‌افزار نمود

در نهایت این گوشی توانست امتیاز 96 ساعت را از آن خود نماید. به این معنا که با استفاده از این گوشی می‌توانید با یک بار شارژ کامل به مدت هشت روز از آن استفاده نمایید. البته لازم به ذکر است که در این تست این عدد مربوط به زمانی است که از هر یک از ویژگی‌های مکالمه صوتی، تماشای ویدئو و وبگردی به مدت یک ساعت در طی روز استفاده شود.

رابط کاربری

بجز کلید Activity موجود بر روی این گوشی و همچنین برنامه ویژه Activity Zone دیگر بخش‌های نرم‌ افزاری این گوشی شباهت بسیار زیادی به نسخه اصلی گلکسی اس 7 دارد. در حقیقت گوشی گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ از آخرین نسخه سیستم عامل اندروید (تا به امروز) موسوم به مارشملو (6.0.1) استفاده می‌کند. از طرفی رابط کاربری تاچ‌ویز این شرکت نیز هم اینک به بلوغ خود رسیده و از قابلیت‌های بسیار فراوانی بهره‌مند می‌باشد.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active) (3)

همان طور که در بخش‌های پیشین به آن اشاره شد گلکسی اس 7 اکتیو به لطف وجود کلید فیزیکی Activity در کناره سمت راست گوشی بالای کلیدهای کنترل صدا، از دیگر مدل‌های سری اس 7 جدا خواهد شد و تمایز پیدا خواهد کرد. با یک بار کلیک بر روی این کلید به طور خودکار وارد برنامه Activity Zone خواهید شد. در این برنامه می‌توانید ابزارهای بسیار زیاد و مفیدی را داشته باشید و آنها را به شکل‌های مختلف فراخوانی کنید.

در این اپلیکیشن مواردی همچون پیش بینی وضعیت آب و هوا، سرویس S Health سامسونگ، فشارسنج، کرنومتر، چراغ قوه، قطب‌نما، ارتفاع‌سنج و دیگر موارد این چنینی به منظور اندازه‌گیری فشار اتمسفر و همچنین ارتفاع از سطح دریا را می‌توانید ببینید. در واقع این برنامه برای کسانی که ورزشکار هستند با خیلی به سفر می‌روند بسیار مفید و کارا خواهد بود. زیرا تغییرات ایجاد شد در فشار اتمسفر و همچنین پیش‌بینی وضعیت  آب و هوا گزارش خواهد شد. تمامی این موارد توسط کاربر قابلیت سفارشی‌سازی خواهند داشت.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active) (10)

از طرفی کلید Activity موجود بر روی بدنه گوشی نیز قابلیت تنظیم داشته و می‌توانید جسجرهای مختلفی را به آن نسبت دهید. در حقیقت می‌توانید برنامه‌های مختلفی را با استفاده از تنها یک کلید باز نمایید. برای مثال با فشار مدت‌دار بر روی این کلید می‌توانید برنامه دوربین را باز نمایید. البته فعلا به طور پیشفرض این کلید بر روی برنامه DirecTV تنظیم شده است. جالب است بدانید که در صورت باز کردن برنامه دوربین، این دکمه به کلید شاتر شما تبدیل خواهد شد.

gsmarena_003

بهتر است بدانید که لاک اسکرین یا همان قفل صفحه گوشی دارای ویجت ساعت و تاریخ بوده و این در حالی است که دو آیکون میانبر دوربین و برقراری تماس در دو حاشیه پایینی این صفحه قابل مشاهده می‌باشند. از طرفی همانند گذشته با دو بار لمس متوالی کلید فیزیکی هوم گوشی نیز می‌توانید به سادگی و البته به سرعت به برنامه دوربین گوشی به منظور عکاسی از لحظات تکرار نشدنی زندگی، منتقل شوید. در واقع با این شرایط یکی از آیکون‌های میانبر گوشی خود به خود بی‌مصرف می‌شود. خوشبختانه این دو آیکون قابلیت تغییر و تنظیم داشته و کاربر می‌تواند هر گونه برنامه نصب شده بر روی گوشی خود را به جای آنها قرار دهد.

قرارگیری سنسور تشخصی دهنده اثر انگشت یکی از قابلیت‌های بسیار جذاب این گوشی می‌باشد که البته از نسل گلکسی اس 6، پروسه فعال کردن و استفاده از آن تغییر کرده و دیگر نیاز به کشیدن انگشت بر روی آن نیست. در واقع می‌بایست ابتدا کلید هوم گوشی را فشار داده و سپس انگشت دست خود را بر روی این کلید قرار دهید. البته می‌توانید پروسه مرحله اول را با فشردن کلید پاور گوشی نیز انجام دهید. البته یکی از مشکلات موجود در این بخش مربوط به فشردن اولیه کلید به منظور آگاه کردن گوشی می‌باشد که در بعضی از گوشی‌های چینی هم اینک قابلیت هوشیاری همیشگی حسگر اثر انگشت وجود دارد، اما با این وجود این گوشی هنوز هم فاقد آن بوده و این موضوع خود باعث تلف شدن وقت چند میلی ثانیه‌ای کاربر خواهد شد.

علاوه بر آن سرعت و دقت تشخیص این حسگر بسیار خوب بوده و اگر سه بار این سنسور نتواند اثر انگشت کاربر را تشخیص دهد، می‌توانید از پسورد قرار داده شده در تنظیمات گوشی استفاده کرده و گوشی خود را روشن نمایید. البته در صورت صرف نظر کردن از انجام آن و البته دو بار دیگر، اشتباه تشخیص دادن اثر انگشت، گوشی به مدت 30 ثانیه قفل خواهد شد تا شما از تاکتیکی بهتر به منظور باز کردن قفل گوشی استفاده نمایید.

هم اینک نمایشگر این گوشی همانند دیگر نسخه‌های این سری به قابلیت Always On نیز مجهز است و کاربر می‌توانید در صورت نیاز آن را فعال نماید. در کنار اطلاعات مربوط به زمان و تاریخ، این نمایشگر می‌تواند در این حالت یک تصویر پس‌زمینه را نیز نمایش دهد. در بخش تنظیمات مربوط به این ویژگی می‌توانید تم‌های بیشتری را از فروشگاه مربوطه دانلود و دریافت نمایید.

از طرفی در بخش هوم اسکرین یا همان صفحه اصلی گوشی، شاهد طراحی مشابه این نسخه از رابط کاربری تاچ‌ویز سامسونگ با دیگر نسل‌های قبلی این رابط نرم افزاری می‌باشیم. از طرفی در این گوشی به طور پیشفرض تعداد آیکون‌های موجود در ردیف پایینی این صفحه (داک اپلیکیشن‌ها) برابر با چهار عدد می‌باشند که البته این میزان تا پنج عدد نیز قابل افزایش می‌باشند. از طرفی آیکون‌های موجود در این بخش بزرگ بوده و دسترسی به آنها نیز بسیار آسان می‌باشد. علاوه بر آن هم اسکرین گوشی را می‌توان در سه حالت 4×4 و 4×5, و 5×5 مقیاس بندی کرد.

در کنار موارد ذکر شده، رابط کاربری جدید تاچ‌ویز از قابلیت درج و انتخاب تم گوشی نیز پشتیبانی می‌کند. در این گوشی به طور پیشفرض یک عدد تم از پیش نصب شده وجود داشت که البته تعداد بیشتر آن را نیز می‌توانید توسط فروشگاه سامسونگ تهیه، دانلود و دریافت نمایید.

سرویس Briefing موجود در برنامه Flipboard قرار گرفته در صفحه اصلی گوشی به طور پیشفرض غیر فعال است. اما با این حال در این لانچر قرار گرفته است. از طرفی برخلاف نسخه‌های پیشین هم اینک کاربر نمی‌تواند فید‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی را به بخش پنل Briefing خود اضافه نماید. در واقع زمانی که این ویژگی به صورت دستی فعال شد تنها خبرها هستند که در این بخش به نمایش در خواهند آمد.

در بخش کشوی برنامه‌ها، شاهد قرار گیری گزینه‌ای به منظور آرایش و جای گیری آیکون‌ها بر اساس حروف الفبا می‌باشیم. البته امکان تنظیم دستی آرایش آنها نیز وجود دارد. از طرفی قسمتی نیز به منظور جستجو در میان برنامه در نظر گرفته شده است. جالب است بدانید که امکان غیر فعال کردن سرویس کشوی برنامه‌ها نیز وجود داشته و در واقع در این حالت برنامه‌ها تنها در یک لایه اصلی در کنار هم به نمایش در خواهند آمد. سرویس دیگری که در این بخش موجود است مربوط به Galaxy Labs می‌شود که البته یک برنامه آزمایشی محسوب شده و این امکان وجود دارد که در آینده و در نسخه‌های بعدی این رابط کاربری شاهد حضور آن نباشیم.

صفحه اعلانات گوشی به طور پیشفرض با فضای کمی شلوغ طراحی گشته است. در بالاترین قسمت شاهد حضور ردیفی هستیم که تاگل‌ها در آن قرار دارند. پس از آن درجه بندی میزان روشنایی نمایشگر گوشی قرار گرفته است و سپس کلید Quick connect وجود دارد. البته با رجوع به بخش Edit می‌توانید مورد آخر را از این بخش پنهان نمایید. از طرفی در این بخش می‌توانید به سادگی آیکون‌های تاگل و البته آرایش آنها را نیز باز طراحی نمایید.

این دستگاه از قابلیت Split-screen multitasking نیز پشتیبانی می‌کند. گرچه ممکن است نمایشگر کوچک این گوشی خیلی برای این کار مناسب نباشد. همانند نسخه‌های قبلی در این گوشی نیز تنها برنامه‌های خاصی از این ویژگی پشتیبانی خواهند کرد. البته شرکت سامسونگ سعی کرده است برنامه‌های بسیار بیشتری را در این بخش در این لیست قرار  دهد. از طرفی بعضی دیگر از برنامه‌ها نیز از قابلیت پنجره شناور پشتیبانی خواهند کرد.

علاوه بر آن در این گوشی همانند نسخه اصلی گلکسی اس 7 شاهد جسجرها و فرمان‌های لمسی حرکتی بسیار جالبی نیز می‌باشیم. برای مثال به منظور غیر فعال کردن صدای هشدارها می‌توانید گوشی را برگردانید یا با حرکت دادن دست بر روی نمایشگر می‌توانید از نمایشگر خود اسکرین شات تهیه نمایید. از طرفی به منظور ثبت هر چه سریع تصویر نیز می‌توانید از جسجر دو بار فشردن کلید هوم گوشی استفاده نمایید.

در کنار آن به دنبال قرار گیری ویژ‌گی‌های منحصر به فرد در گوشی‌های شرکت رقیب، سامسونگ نیز در این گوشی قابلیتی به نام اسکرین شات طولی را قرار داده است که توسط آن کاربر می‌تواند از یک صفحه طویل که دارای ابعاد خاصی می‌باشد (همانند یک لیست یا یک صفحه در برنامه مرورگر) تصویر مناسبی را به ثبت رساند. البته پیشنهاد می‌کنیم این ویژگی را در صفحه یوتیوب و یا فیسبوک اجرا نکنید زیرا لیست بسیار طویلی را در این حالت ارائه داده و تصویر کمی بیش از حد طویل خواهد شد.

بنچمارک‌ها و قدرت سخت افزاری

برخلاف نسخه جهانی گلکسی اس 7 (تراشه اگزینوس 8890 سامسونگ)، نسخه اکتیو آن دارای تراشه اسنپدراگون 820 کوالکام است (مدلی که بیشتر در منطقه امریکای شمالی عرضه شده است). در  کنار آن این گوشی به میزان حافظه رم چهار گیگابایتی مجهز است. همان طور که قبلا گفته شد این تراشه در بخش CPU دارای دو هسته کریو با فرکانس کاری 2.15 گیگاهرتز به همراه دو هسته کریو با فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتز می‌باشد.

تراشه اسنپدراگون 820، اولین گام شرکت کوالکام به منظور کاهش و کاستن از تعداد هسته‌های تراشه‌های سطح بالای خود از هشت به چهار عدد است. البته بهتر است به این نکته نیز توجه کنید که حتی یک هسته کریو این تراشه قدرت بسیار بالایی را ارائه خواهد داد. اما مسئله‌ای که باعث تمایز این تراشه نسبت به نسل گذشته خود خواهد شد مربوط به معماری جدید این هسته و البته بهینه‌ شدن کارایی سخت‌افزاری آن است.

نقد و بررسی تخصصی گوشی گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active)

میزان چهار گیگابایت حافظه رم در کنار واحد گرافیکی آدرنو 530 قدرت پردازشی بسیار زیادی را به این تراشه ارائه خواهد کرد. پس بیایید در ادامه کار بنچمارک‌های مختلف را بر روی این گوشی اجرا کرده تا ببینیم این گوشی در برابر رقبای سرسخت خود چه نتیجه‌ای را رقم خواهد زد. از آن جایی که این گوشی دارای اپراتور اختصاصی امریکایی است سعی شده تا در جدول رقبا، نام گوشی‌های موجود در بازار این کشور قرار گیرد.

برای شروع کار ابتدا به سراغ بنچمارک گک بنچ به منظور تست عملکرد CPU تراشه موجود در این گوشی رفتیم. در حالت تک هسته‌ای امتیاز به دست آمده توسط این گوشی تقریبا مشابه با دیگر گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون 820 می‌باشد. با این حال در این بخش تراشه A9 موجود در گوشی آیفون 6 اس توانست بهترین امتیاز و عملکرد را از آن خود نماید.

Untitled

در بخش چند هسته این بنچمارک، نسخه اگزینوس گلکسی اس 7 توانسته است بهترین امتیاز را از آن خود نماید. درست همانند بخش قبلی گلکسی اس 7 اکتیو در میان دیگر گوشی‌های مجهز به این تراشه قرار گرفته است. جالب است بدانید که در تصویر زیر می‌توانید ببینید که چه طور تراشه چهار هسته‌ای اسنپدراگون 820 توانسته‌ است بالاتر از تراشه هشت هسته‌ای اگزینوس 7420 قرار بگیرد.

Untitled

در تست مشهور و ترکیبی آنتوتو 6 این گوشی توانست در میان دیگر گوشی‌های مجهز به این تراشه امتیاز میانگین و متوسطی را کسب نماید. این بنچمارک از آن جایی ترکیبی است که تمامی بخش‌های سخت‌افزاری و عملکرد آن را مورد سنجش قرار داده و در نهایت یک امتیاز به آنها ارائه خواهد کرد. در این قسمت تنها گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی 10 و وان پلاس 3 هستند که توانسته‌اند نتیجه‌ بهتری را از آن خود نمایند.

Untitled

جالب است بدانید که گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ در تست ترکیبی دیگری به نام بیس مارک 2 توانست بهترین امتیاز ممکن را در بین دیگر گوشی‌های پرچمدار موجود در این رقابت از آن خود کرده و در مکان اول جدول قرار بگیرد. مشخصات فنی این گوشی شباهت بسیار زیادی به دیگر گوشی‌های هوشمند موجود در این قسمت دارد. پس احتمالا بهینه‌سازی‌های اعمال شده بر روی این گوشی و تراشه آن از جانب سامسونگ باعث این تفاوت گشته است.

Untitled

در ادامه کار به سراغ تست بخش گرافیکی تراشه موجود در گوشی گلکسی اس 7 اکتیو رفتیم. بنچمارک GFXBench یک تست OpenGL به حساب می‌آید را بر روی آن اجرا کردیم. در حالت صفحه خاموش در بخش منهتن که در آن بدون توجه به میزان دقت تصویر نمایشگر گوشی امتیاز به عملکرد خام واحد گرافیکی گوشی داده خواهد شد، این گوشی توانست بهترین امتیاز را در بین دیگر دستگاه‌های قدرتمند موجود در این رقابت از آن خود کرده و ثابت کند که برای اجرای بازی‌های سنگین بسیار مناسب خواهد بود. امتیاز 32 فریم بر ثانیه این گوشی در حالی به دست آمد که دیگر رقبا با مشخصات مشابه امتیازهای 30 و 31 فریم بر ثانیه را به خود اختصاص داده بودند.

Untitled

در تست صفحه خاموش منهتن به دلیل برخورداری این گوشی از نمایشگری با دقت بسیار بالا، گلکسی اس 7 اکتیو نتوانست بهترین امتیاز را از آن خود نماید. گوشی‌های هوشمند وان پلاس 3 و اکسپریا ایکس پرفورمنس سونی به دلیل در اختیار داشتن نمایشگری با دقت پایین‌تر فول اچ‌دی توانستند امتیاز بهتری را از آن خود نمایند زیرا در این حالت بار گرافیکی کمتری را به واحد گرافیکی تراشه تحمیل می‌کنند. اما گوشی‌های مشابه با گلکسی اس 7 اکتیو به دلیل داشتن صفحه نمایشی با دقت بیشتر Qhd نمی‌توانند این امتیازها را با استفاده از این تراشه به دست آورند.

Untitled

در تست گرافیکی دیگری به نام GFX Car scene در بخش صفحه خاموش این گوشی دوباره توانست بهترین امتیاز را در میان دیگر گوشی‌های موجود در رقابت از آن خود نماید. حالت است بدانید که در این تست گلکسی اس 7 با در اختیار داشتن تراشه بسیار قدرتمند اگزینوس 8890 نتوانست امتیاز خوبی را نسبت به دیگر گوشی‌های پرچمدار به خود اختصاص دهد.

Untitled

در حالت صفحه روشن این تست درست همانند قبل گلکسی اس 7 اکتیو توانست امتیاز درخشان مراحل قبل را تکرار نماید. زیرا تصاویر بنچمارک با دقت بسیار بالای QHD به نمایش گذاشته می‌شوند. در این حین جالب است بدانید که در بین نمایشگرهای مشابه، نسخه اکتیو توانسته در بین تراشه‌های مشابه امتیاز یکسانی را رقم بزند اما در مقایسه با تراشه پرقدرت اگزینوس 8890 موجود در گلکسی اس 7، امتیاز بهتری را به ثبت برساند.

Untitled

در بنچمارک بیس مارک ایکس که امتیاز آن به منظور اجرای بازی‌های گرافیکی و سنگین بسیار مهم است، این گوشی توانست تقریبا امتیاز بسیار درخشانی را از آن خود نماید. امتیاز این گوشی تقریبا مشابه با نسخه اگزینوس گلکسی اس 7 بود.

Untitled

در بنچمارک گرافیکی بیس مارک که می‌تواند از حالت OpenGL پشتیبانی کرده و در عین حال امتیاز گوشی‌های مجهز به سیستم عامل‌های اندروید و iOS را در کنار هم قرار دهد این گوشی توانست امتیاز نسبتا مناسبی را کسب نماید. در طی آن نسخه اگزینوس گلکسی اس 7 امتیاز بسیار خوبی را نسبت به نسخه اکتیو رقم زد. اما با تمامی این اوصاف امتیاز واحد گرافیکی گوشی آیفون 6 اس اپل از تمامی آن‌ها بالا و بهتر بود.

Untitled

مسلما عملکرد پخش کنندگی گرما در گوشی گلکسی اس 7 اکتیو متفاوت از دیگر گوشی‌های پرچمدار معرفی شده در سال جاری میلادی است. زیرا بخش پشتی این گوشی از جنس پلی کربنات بوده و از این رو همانند شیشه یا فلز مورد خوبی به منظور پخش کردن گرما به حساب نمی‌آید. در واقع این گوشی بیشتر به کمک فریم خود این کار را انجام می‌دهد. در تست‌های به عمل آمده مشخص شد زمانی که پردازش‌های CPU این گوشی افزایش می‌یابد، بخش کناره سمت راست و بالای آن کاملا گرم خواهد شد. البته این میزان از گرما در حدی نیست که نتوان آن را تحمل کرد. شاید این گوشی نتوانسته باشد همانند دیگر دستگاه‌های پرچمدار امتیازات درخشانی را از خود به نمایش بگذارد اما با این حال امتیازات بدست آمده توسط این گوشی کاملا مناسب و عالی بودند. به شکلی که در هنگام کارهای روزمره و حتی اجرای بازی‌های گرافیکی و سه بعدی هیچ گونه مشکلی را احساس نخواهید کرد. همان طور که در این بخش مشاهده کردید عملکرد تراشه موجود در این گوشی قابل ستایش بود. هر چند تست‌های انجام شده بر روی نسخه ابتدایی این گوشی اجرا شده بود و مسلما با دریافت آپدیت‌های جدید این موضوع بهتر از قبل نیز خواهد شد.

برنامه‌های دفترچه تلفن و برقراری تماس

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ دارای نسخه‌ تک سیم کارت بوده و تنها منحصر به اپراتور AT&T است. زمانی که برنامه شماره‌گیری گوشی گشوده می‌شود یک پیام نسبتا بلند توسط شرکت AT&T در مورد برقراری تماس و ارتباط ویدئویی به نمایش گذاشته خواهد شد. البته لازم به ذکر است که این قابلیت تنها در بین دو گوشی شرکت سامسونگ که در عین حال دارای انحصار شرکت  AT&T باشند قابل انجام خواهد بود. بنابراین در صورت فعال نشدن و کار نکردن این ویژگی هیچ گونه نگرانی خاصی نداشته باشید.

از طرفی در سرویس Do Not Disturb موجود در گوشی مزبور نیز می‌توانید با استفاده از تقویم موجود در این بخش، دستگاه خود را در زمان‌های تعیین شده به حالت بی‌صدا در آورده و تمامی اعلانات جدید را به این شکل ساکت سازید. در زمان فعال بودن این قابلیت تنها اعلانات بسیار ضروری تحت توجه قرار گرفته و اولویت قرار داده می‌شوند. البته این اولویت را خود شما در تنظیمات مربوطه تعیین خواهید کرد. در بخش اولویت‌ها می‌توانید از مخاطبین خاص خود گرفته تا یادآورها و حتی برنامه‌های خاصی را در این لیست قرار دهید.

صفحه کلید مجازی

صفحه کلید مجازی موجود در این گوشی شباهت بسیار زیادی با سرویس موجود در گوشی‌های سری A این شرکت دارد. این سرویس هم اینک دارای قابلیت‌های بسیار زیادی بوده و در کنار تمامی این موارد شاهد حضور ردیف اعداد در بخش بالایی آن می‌باشیم. در بخش بالاتر از اعداد نیز ردیفی به منظور پیشنهاد کلمات وجود داشته و هر کلید نیز دارای کاراکتری ثانویه است که با فشار طولانی مدت روی هر کدام از آنها فعال خواهد شد.

زمانی که با مشاهده این سرویس به این فکر می‌افتید که صفحه کلید مجازی موجود در این گوشی خیلی بلند بوده و بیشتر فضای نمایشگر را اشغال می‌کند می‌توانید از قابلیت جالب آن استفاده کرده و ابعاد و سایز آن را به سادگی کاهش دهید. از طرفی امکان افزایش ابعاد آن نیز وجود دارد. به نظرمان ابعاد کوچک کلید Space، یکی از معایب این صفحه کلید مجازی به حساب می‌آید. ویژگی‌های swipe input و My Hot Keys (عبارات خاصی که با فشار طولانی مدت بر روی یکی از اعداد قابل درج خواهد بود و البته تنظیمات آن قبلا می‌بایست توسط کاربر دستکاری شده باشد) به همراه voice dictation از جمله دیگر سرویس‌های این برنامه می‌باشد. علاوه بر آن این گوشی دارای کیبوردی منحصر به فرد نیز می‌باشد که اختلاف رنگ‌های آن بسیار زیاد بوده و در حقیقت برای افرادی مناسب می‌باشد که از مشکلات بینایی رنج می‌برند. این ویژگی high contrast keyboard mode نام دارد.

دیگر برنامه‌های پیشفرض موجود در گوشی

برنامه S Health سامسونگ در این گوشی موجود می‌باشد که البته به دلیل وجود حسگرهای پیشرفته در این گوشی (مانند سنجش‌گر ضربان قلب و SPO2) استفاده زیادی از آن خواهد شد. از طرفی این برنامه می‌تواند میزان پیاده روی و همچنین دویدن و دوچرخه‌سواری شما را تعقیب کرده و آنها را محاسبه نماید. از طرفی امکان درج میزان مصرف غذاها و دیگر موارد این چنینی نیز در این برنامه وجود دارد.

یکی دیگر از برنامه‌های پیشفرض موجود در این گوشی هوشمند، اپلیکیشن Smart Manager نام دارد که بر روی بسیاری از بخش‌های کلیدی و مهم گوشی نظارت دارد. میزان مصرف انرژی باتری، RAM گوشی، حافظه داخلی و امنیت دستگاه از جمله این موارد می‌باشند. از طرفی این برنامه امکان دسترسی کاربر به جهت کاستن از فعالیت برنامه‌های مزبور را نیز داده تا از ایجاد ضرر به این گونه بخش‌ها جلوگیری به عمل آید.

سرویس KNOX سامسونگ در این دستگاه را در زبانه Device Security موجود در این گوشی می‌توانید بیابید و فعال نمایید. این برنامه به منظور امنیت بیشتر دستگاه در برابر دزدیده شدن و هر گونه حمله به گوشی یا سیستم عامل آن طراحی گردیده است که البته در صورت فعال بودن آن، گذشتن از سد امنیتی بیشتر طول خواهد کشید. جستجوی بدافزارها از جمله دیگر فعالیت‌های این برنامه می‌باشد. از طرفی برنامه My KNOX موجود در این گوشی این اجازه را می‌دهد که با بوجود آوردن فضایی خاص در گوشی، برنامه‌های شخصی و کاری خود را از یکدیگر جدا نمایید.

در کنار آن اپلیکیشن مرورگری فایل‌های پیشفرض موجود در این گوشی نیز برنامه My Files می‌باشد. برنامه Google Drive با این برنامه یکپارچه شده است. در این برنامه امکان ZIP کردن پوشه‌ها وجود داشته و البته با استفاده از این قابلیت‌ می‌توانید به سادگی فایل‌های بسیار زیادی را در یک تک فایل ارسال نموده و به اشتراک گذارید. از طرفی امکان انجام عملیات گروهی در این برنامه نیز وجود دارد.

علاوه بر آن در پایان کار، برنامه Galaxy Apps در این گوشی موجود می‌باشد که به عنوان فروشگاه اختصاصی اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های شرکت سامسونگ تلقی می‌شود. در بخش Galaxy Essentials این برنامه می‌توانید ابزار‌های بسیار مفیدی را بیابید (همانند حالت دسترسی بچه‌ها) اما برای خرید معمولی از فروشگاه و حتی دانلود ساده و راحت اپلیکیشن‌ها شاید بهتر باشد به برنامه بسیار باارزش و کاراتر Google Play نیز سری بزنید.

اپلیکیشن گالری

در رابط کاربری تاچ‌ویز جدید سامسونگ، تصاویر بر اساس آرایش زمان مرتب خواهند شد. اما در عین حال امکان تغییر آنها به نمایش آلبوم‌ها در حالت پوشه‌ای نیز وجود دارد. ابعاد بند انگشتی تصاویر موجود در این برنامه را نیز می‌توان از طریق جسجر پینچ (دور یا نزدیک کردن دو انگشت بر روی نمایشگر) تغییر داد و از طرفی امکان مخفی سازی پنل سمت چپ نمایشگر نیز وجود خواهد داشت.

علاوه بر آن گزینه‌هایی به منظور به اشتراک گذاری تصاویر نیز وجود دارد که پرینت بی‌سیم، Android Beam و همچنین Wi-Fi Direct از جمله این موارد می‌باشند. جالب است بدانید که در این بخش خبری از سرویس DLNA نمی‌باشد (و البته هیچ راهی دیگری نیز به جهت ارسال و نمایش تصاویر در تلویزیون وجود ندارد). سرویس ویرایشگر تصویر این برنامه نیز دارای ابزارهای بسیار زیادی هستند. از برش ساده تصاویر موجود در گوشی گرفته تا ایجاد کلاژ، یا دیگر موارد پیشرفته‌تر از جمله این دسته می‌باشند (مثل تصحیح تصاویر و درج افکت‌های مختلف در کنار نقاشی کردن بر روی تصاویر). با استفاده از یکی دیگر از ابزارهای موجود در این بخش می‌توانید تصاویر مختلف را به یکدیگر متصل نموده و یک تصویر انیمیشنی با فرمت GIF ایجاد نمایید.

برنامه موزیک پلیر

برنامه Google Play Music، اپلیکیشن پیشفرض پخش کننده فایل‌های صوتی این گوشی به حساب می‌آید. همانطور که می‌دانید این برنامه مدت زمان بسیار زیادی است که به طراحی متریال سیستم عامل گوگل مجهز گشته است. در این گوشی نیز شاهد عدم تغییر طراحی ظاهری آن هستیم. این برنامه توانایی پخش موزیک از محل پوشه مورد نظر موجود در حافظه گوشی یا حافظه ابری را خواهد داشت.

در کنار آن جالب است بدانید که از طریق این برنامه می‌توانید به سیستم بهبود بخشی صدای شرکت سامسونگ دسترسی داشته باشید. در درون این بخش  شاهد قرار گیری ابزار SoundAlive هستیم که بوسیله رابط کاربری بسیار زیبای خود، می‌توان از طریق آن به تنظیم و دستکاری اکولایزر این پلیر اقدام کرد. از جهاتی این برنامه دارای یک اکولایزر هفت بانده برای کاربران حرفه‌ای‌تر نیز می‌باشد.

ایجاد و برقراری تطابق اصوات آهنگ‌ها در این گوشی کار بسیار ساده‌ای بوده و تنها کافیست از سرویس EQ موجود در آن استفاده نمایید. در طی این پروسه، برنامه اصوات مختلفی با فرکانس‌های متفاوت را بر روی هدفون گوشی پخش خواهد نمود و از شما در مورد شنوایی‌تان خواهد پرسید. از طرفی با استفاده از سرویس Smart Volume، بلندی صدای موزیک‌های مختلف که از منابع مختلفی پخش‌ می‌شوند به طور خودکار قابل تطبیق و تنظیم خواهد بود. از طرفی این برنامه دارای سرویس UHQ به منظور افزایش رزولوشن اصوات بوده و در کنار آن سرویس‌های Surround sound emulation و Tube Amp Pro simulator نیز به طور پیشفرض در این بخش حضور دارند.

ویدئو پلیر

برنامه پخش کننده ویدئویی ویژه و خاصی در این گوشی وجود نداشته و در واقع زمانی که می‌خواهید یک فیلم یا کلیپ را پخش کنید، برنامه گالری این کار را برای شما انجام خواهد داد. البته جالب است بدانید که ویدئو پلیر برنامه گالری به طور کامل از زیرنویس پشتیبانی کرده و امکان کوچک سازی پنجره در حال پخش و شناور ساختن آن را نیز به همراه می‌آورد.

در کنار موارد ذکر شده یک قابلیت و سرویس دیگر به نام Editor یا همان ویرایشگر نیز در این برنامه وجود دارد که البته کمی در مورد نام آن اغراق شده است زیرا تنها قادر به برش فیلم‌ها و کلیپ‌ها خواهد بود. از طرفی اگر قصد در اختیار داشتن یک پلیر یا ویرایشگر ویدئویی بهتر را داشته باشید می‌توانید به سادگی به برنامه فروشگاه Galaxy Apps سامسونگ رجوع کرده و بصورت رایگان برنامه‌های مورد نظر خود را دانلود نمایید.

کیفیت صدای خروجی گوشی

ضخامت بالای گوشی گلکسی اس 7 اکتیو به هیچ وجه از کیفیت صدای خروجی آن نکاهیده است. به نظر می‌آید که این گوشی از نظر میزان رسایی و بلندی صدا،‌ نسبت به دو گوشی دیگر سری گلکسی اس 7، امتیازات بهتری را کسب کرده باشد. در هر صورت در تست‌های به عمل آمده متوجه شدیم که این گوشی در بخش‌های مختلف تست‌های به عمل آمده امتیازات بسیار خوبی را از خود بر جای گذاشته است.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active) (1)

زمانی که از یک پخش کنندگی خارجی بر روی این گوشی استفاده شد میزان بلندی صدای خروجی گوشی بسیار مناسب بود. در واقع هیچ گونه مشکلی در هنگام پخش صدا در بیشترین میزان ممکن وجود نداشت. در این زمینه گلکسی اس 7 اکتیو فوق العاده بود. در هنگام اتصال هدفون‌های استاندارد مربوط به این تست به میزان کمی در هماهنگی صدای استریو مشکل به وجود آمد که البته این میزان تقریبا ناچیز بود. دیگر بخش‌ها و زمینه‌ها همانند قسمت قبلی تست کاملا مناسب و فوق‌العاده باقی ماند. از بخش‌های قابل توجه این تست، بالا بودن و بالا ماندن میزان بلندی صدا در این بخش بود.

Untitled

دوربین

همان طور که می‌دانید و در بخش‌های قبلی نیز به آن اشاره شد، گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ همانند نسخه اصلی این سری در بخش‌ دوربین خود تغییرات بسیار زیادی را پذیرفته است. در حقیقت حسگر 16 مگاپیکسلی دوربین اصلی گوشی گلکسی اس 6 اکتیو،‌ به سنسور 12 مگاپیکسلی در نسخه اکتیو گلکسی اس 7 تبدیل شده است. اما بهتر است بدانید که این تمام داستان نبوده و هم اینک پیشرفت‌های بسیار خوبی در این دوربین جدید و البته ماژول آن دیده می‌شود.

gsmarena_006

سنسور موجود در دوربین اصلی گلکسی اس 7 اکتیو هم اینک دارای پیکسل‌هایی با ابعاد بزرگتر بوده و در واقع میزان 1.12 میکرون در گلکسی اس 6 اکتیو به 1.4 میکرون در گلکسی اس 7 اکتیو تغییر و بهبود پیدا کرده است. از طرفی این دوربین می‌تواند عکس‌ها را روشن‌تر نیز به ثبت رسانده و البته این مورد به دلیل تغییر پیدا کردن شاخصه دیافراگم f/1.9 به f/1.7 در این گوشی رخ داده است. از طرفی جالب است بدانید که هم اینک در این گوشی تمامی دوازده میلیون پیکسل دارای جزئی از سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز می‌باشند. در کنار آن ماژول دوربین دارای سیستم لرزشگیر اپتیکال تصویر نیز می‌باشد.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active) (2)

علاوه بر آن هم اینک گوشی گلکسی اس 7 اکتیو از سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز دو گانه استفاده می‌کند. از این رو شرکت سامسونگ به وجود این فناوری در گوشی پرچمدار خود بسیار مغرور است زیرا اکثر دوربین‌ گوشی‌های هوشمند موجود در بازار، دارای سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز ساده بوده و در واقع تقریبا 5 درصد از پیکسل‌ها به این سیستم مجهز گشته‌اند. اما این در حالی است که در سنسور دوربین نسخه اکتیو گلکسی اس 7 از تمامی پیکسل‌ها برای این منظور استفاده می‌کند. در واقع این قابلیتی است که هم اکنون تنها در دوربین‌های DSLR می‌توان آن را جست. در تست‌های به عمل آمده متوجه شدیم که سرعت فوکوس خودکار در این گوشی بسیار بالا بوده و این مورد در هر دو حالت عکاسی و فیلمبرداری به بهترین شکل ممکن انجام خواهد شد. احتمالا این گوشی و دیگر دستگاه‌های موجود در این سری از سریع‌ترین‌ سیستم‌های فوکوس خودکار در بین دیگر گوشی‌های موجود در بازار برخوردار می‌باشند.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active) (17)

بهتر است بدانید که نسخه تحت بررسی ما، گوشی گلکسی اس 7 اکتیو مجهز به حسگر IMX260 شرکت سونی بوده و در واقع این سنسور از فناوری انحصاری ایزوسل شرکت سامسونگ برخوردار نمی‌باشد.

رابط کاربری

بخش نرم افزاری و رابط کاربری دوربین این گوشی تغییر زیادی نکرده است. در حقیقت رابط کاربری بخش‌های عکاسی و فیلم برداری ترکیب شده است و علاوه بر آن بر روی نمایشگر گوشی شاهد دو ستون هستیم. در یک سمت آن کلیدهای مجازی شاتر و ضبط فیلم وجود داشته و در طرف دیگر نیز شاهد قرار گیری بعضی دیگر از تنظیمات هستیم. با کمی گشت و گذار در میان بخش تنظیمات می‌توانید گزینه‌های مربوط به دقت تصویر عکاسی و یا دیگر موارد این چنینی را بیابید.

قابلیت Motion photo در این گوشی نیز موجود بوده و از طریق آن، سه ثانیه قبل از اینکه کلید شاتر به منظور عکاسی را فشار دهید، کلیپی در این حین ضبط خواهد شد، و البته این کلیپ به تصویر مورد نظر با فرمت jpg متصل خواهد شد. خوشبختانه با آپدیت جدید ارائه شده برای این گوشی هم اینک کاربران می‌توانند به سادگی این گونه تصاویر را به کلیپ‌هایی با فرمت ویدئویی تبدیل کرده و آنها را در زمینه‌های مختلف به اشتراک بگذارند.

حالت Pro mode موجود بر روی این گوشی، ابزارهای بسیار حرفه‌ای و ماهرانه‌ای را در پیش روی عکاس قرار خواهد داد. در واقع در این حالت می‌توانید به صورت دستی بر روی شاخصه‌هایی همچون سرعت شاتر، میزان جبران نوردهی، میزان حساسیت سنسور (ISO)، تراز سفیدی و دیگر موارد این چنینی دسترسی داشته باشید. البته در این حیطه امکان انجام فوکوس دستی نیز وجود خواهد داشت و البته به جهت انجام هر چه بهتر آن بخش میانی تصویر اطلاعات بسیار خوبی را در پیش روی کاربر قرار خواهد داد.

عکاسی

کیفیت تصاویر نهایی دوربین اصلی گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ بسیار عالی بوده و البته در تصاویر ثبت شده شاهد میزان جزئیات تصویر بسیار زیادی می‌باشیم. نویزهای موجود در تصویر، در صورت وجود، به تولید بافت‌ها و لایه‌ها در تصویر کمک کرده و در واقع موجب کاهش کیفیت آن نمی‌شوند. میزان جزئیات تصویر در این گوشی با تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی گلکسی اس 6 (مجهز به حسگری با دقت تصویر بالاتر) برابری می‌کند. مسلما دوربین این گوشی یکی از بهترین دوربین‌های 12 مگاپیکسلی موجود در بازار است.

در بخش زیر شاهد تصاویر ثبت شده (در ابعاد کوچکتر) توسط دوربین اصلی گوشی گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ می‌باشید:

علاوه بر آن این گوشی دارای مود HDR نیز می‌باشد که می‌توانید در بین گزینه‌های Off و Auto و On جابه‌جا شوید. شرکت سامسونگ سعی کرده است در این حالت از عکاسی، جزئیات تصویر در بخش‌های روشنایی و تاریکی تصویر را به یک اندازه و بدون کمترین آسیب به کیفیت تصویر، به نمایش بگذارد. در تست‌های به عمل آمده متوجه شدیم که این ویژگی در گوشی مزبور دارای عملکرد بسیار مناسب و درخشانی است.

از سویی دیگر تعدادی تصویر از محیط‌های تاریک تصویر توسط دوربین اصلی این گوشی به ثبت رسید. در بررسی عکس‌های بدست آمده متوجه شدیم که کیفیت تصاویر بسیار رضایت بخش بوده و از طرفی نورهای موجود در این نوع محیط نیز بسیار شارپ و واضح می‌باشند. میزان جزئیات تصویر نیز در حد مناسب و قابل قبولی می‌باشند. در واقع خروجی تصاویر بسیار بهتر از گوشی گلکسی اس 6 اکتیو می‌باشند. در بخش زیر شاهد نمایش تصاویر ثبت شده (در ابعاد کوچکتر) توسط دوربین اصلی این گوشی در محیط شب می‌باشید:

گوشی هوشمند گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ در زمینه ثبت تصاویر پانوراما نیز نسبت به نسل قبلی خود برتری دارد. زمانی که گوشی را در حالت پرتره (عمودی) نگاه می‌دارید، دقت تصویر طولی برابر با 4,032 پیکسل می‌باشد. البته این مورد بعدا مورد برش و پردازش قرار خواهد گرفت. در واقع رزولوشن نهایی تصویر برابر با 9,696×3,920 پیکسل خواهد بود که البته این میزان برابر با 38 مگاپیکسل است. علاوه بر آن عملکرد هم‌پوشانی تصاویر بسیار مناسب بوده و البته برای اجسام ثابت و بی‌حرکت، این مورد به بهترین شکل ممکن انجام خواهد شد. تنظیمات نوردهی دوربین در عکس‌های متوالی ثبت شده در شرایط نوری یکسان، استوار و ثابت بوده و جزئیات تصویر این نوع از عکس‌برداری نیز همانند عکاسی در حالت معمولی بسیار مناسب می‌باشد. از طرفی هم اینک در این بخش شاهد حضور قابلیتی جدید با نام Motion panorama نیز می‌باشیم که در صورت حرکت سوژه در کادر تصویر به منظور افزایش کیفیت عکس‌ها به کار گرفته خواهد شد.

Untitled

تصاویر سلفی ثبت شده توسط دوربین جلویی این گوشی از نظر کیفی شباهت بسیار زیادی به نسل پیشین آن دارد. البته در صورت قرار گرفتن در محیط‌هایی با کنتراست تصویر بالا، مسلما این دوربین نمی‌تواند تصاویر فوق العاده باکیفیتی را به ثبت رساند اما در هر صورت این دوربین از هر نظر ضعیف‌تر از دوربین اصلی گوشی بوده و نمی‌بایست آن را در چالش‌های سخت قرار دهیم. در هنگام قرار گرفتن در محیط‌هایی با میزان نوردهی مناسب، مطمئنا تصاویر سلفی بسیار باکیفیتی را تجربه خواهید کرد. از طرفی پوست صورت و چهره کاربران نیز به صورتی بسیار واقعی در تصویر ذخیره خواهند شد. لازم به ذکر است که گلکسی اس 7 اکتیو همانند نسخه اصلی این سری دارای یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی است.

فیلم‌برداری

در هر صورت دوربین گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ همانند نسل پیشین،‌ از قابلیت فیلمبرداری با دقت بسیار بالای 2160p (یا همان 4K) پشتیبانی می‌کند. همچنین این گوشی توانایی ضبط فیلم با دقت 1080p و با نرخ 30 و 60 فریم بر ثانیه را نیز دارد. در دقت 720p نیز می‌تواند با نرخ 240 فریم بر ثانیه، بهترین لحظات عمرتان را ثبت کند. (مورد آخر در حالت Slow Motion mode قابل دسترسی خواهد بود و البته سرعت آن نیز کاملا ثابت و یکنواخت نمی‌باشد). از طرفی این گوشی به قابلیت‌های هایپرلپس و فیلم‌برداری با رزولوشن‌های پایین‌تر مثل 1440p با نرخ 30 فریم بر ثانیه نیز مجهز است.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active) (18)

در هنگام فیلم‌ برداری با دقت 2160p، تصاویر با نرخ 48 مگابیت بر ثانیه در حافظه گوشی ذخیره می‌شوند. تمامی گزینه‌های فیلمبرداری این گوشی قادرند تا صداها را با نرخ 256 کیلوبیت بر ثانیه و با فرکانس 48 کیلوهرتز ضبط کنند. فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین این گوشی در این حالت بسیار شارپ بوده و تقریبا نویزی در آن یافت نمی‌شود و همانند آن است که عکس‌های 8 مگاپیکسلی به تعداد 30 عدد در ثانیه در حال پخش پشت سر هم هستند. رنگ‌ها هم بسیار دقیق و طبیعی ثبت شده و گستره دینامیکی آن نیز نسبتا بالا است.

در لینک‌های زیر می‌توانید تصاویر ضبط شده توسط دوربین اصلی گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ را با دقت‌ها و تنظیمات مختلف دانلود، دریافت و تماشا کنید:

4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه به مدت 15 ثانیه 

1080p با نرخ 60 فریم بر ثانیه به مدت 15 ثانیه 

1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه به مدت 13 ثانیه 

سخن پایانی

مطمئنا پرچمدار سخت جان سال 2016 شرکت سامسونگ یعنی گوشی هوشمند گلکسی اس 7 اکتیو، یکی از بهترین و البته مقاوم‌ترین گوشی‌های پرچمدار ساخته شده توسط این شرکت تا به امروز به حساب می‌آید. این تلفن هوشمند هم اینک از نظر ظاهری و کیفت ساخت بدنه بسیار مناسب بوده و دستگاه بسیار زیبا و مستحکمی به حساب می‌آید.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active) (3)

از طرفی به دلیل تجهیز این گوشی به دوربین اصلی بسیار جدید و باکیفیت در کنار نمایشگر بسیار خوب و باتری بسیار بادوام و البته تراشه بسیار قدرتمند، این گوشی را نمی‌توان تنها یک بروزرسانی معمولی از نسل پیشین خود معرفی کرد.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (3)

از نظر قیمتی، نسخه تک سیم کارت این گوشی در بازارهای جهانی تقریبا 800 دلار ارزش‌گذاری شده است. البته مسلما قیمت آن در روزهای آینده پایین‌تر از این میزان خواهد بود.

گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Active) (11)

در پایان باید گفت که اگر قصد در اختیار داشتن یک گوشی کره‌ای تمام عیار، نسبتا زیبا، کاملا مستحکم، قدرتمند به همراه آخرین تکنولوژی نرم افزاری و دوربین قوی، باتری بسیار پایدار و نمایشگر باکیفیت به همراه حسگر تشخیص دهنده اثر انگشت را داشته باشید و از طرفی میزان پرداخت هزینه به منظور در اختیار داشتن مقاوم‌ترین و بهترین گوشی اندرویدی موجود در بازار برایتان مهم نباشد، مسلما گوشی هوشمند گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ، یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما در این زمینه خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال