این هارد SSD جدید سامسونگ با‌ ظرفیت 512 گیگابایت، وزنی 1 گرمی داشته و در اندازه یک سکه است

شرکت سامسونگ خبر از تولید انبوه اولین هاردهای حالت جامد NVMe خود داده که داخل یک تک سوکت BGA (منظور از سوکت BGA یا Ball Grid Array در این تراشه‌ها این است که سطح زیرین با شبکه‌ای از کره‌های لحیم پوشانده شده و مستقیما روی برد مدار چاپی مادربورد، لحیم می‌شوند.) قرار گرفته که در […]

شرکت سامسونگ خبر از تولید انبوه اولین هاردهای حالت جامد NVMe خود داده که داخل یک تک سوکت BGA (منظور از سوکت BGA یا Ball Grid Array در این تراشه‌ها این است که سطح زیرین با شبکه‌ای از کره‌های لحیم پوشانده شده و مستقیما روی برد مدار چاپی مادربورد، لحیم می‌شوند.) قرار گرفته که در خود تمامی اجزای SSD، یعنی حافظه‎ی فلش NAND، کنترلر و DRAM، را در مساحتی که بزرگ‌تر از مساحت یک سکه نیست، جا می‎دهد. این هاردهای حالت جامد که PM971-NVMe نامیده می‎شوند ظرفیت ذخیره‎سازی تا حداکثر 512 گیگابایت خواهند داشت و فروش آن‎ها از ماه جاری میلادی شروع می‎شود.

حافظه‎ی PM971-NVMe با داشتن ابعادی برابر با 20 در 16 در 1.5 میلی‎متر و وزن کلی که تنها 1 گرم است، اندازه‎ای برابر با یک صدم هاردهای حالت جامد استاندارد 2.5 اینچی دارد و از سوی دیگر مساحت سطحی آن یک پنجم هاردهای حالت جامد M.2 جدیدتر است. سامسونگ موفق به قرار دادن 16 لایه از 48 لایه چیپ‎های فلش V-NAND 256 گیگابایتی خود (در کل شکل‎دادن یک فضای ذخیره‎سازی 240 گیگابایتی)، یک چیپ LPDDR4 DRAM 4 گیگابایتی 20 نانومتری و یک کنترلر درون PM971-NVMe شده است.

این محصول در مدل‎های 128، 256 و 512 گیگابایت موجود خواهد بود و سرعت نوشتن و خواندن داده‎ها در آن به ترتیب تا حداکثر 190K و 150K است. سامسونگ ادعا می‎کند که زمان استفاده از فن‎آوری جدید این شرکت یعنی توربورایت (TurboWrite) سرعت خواندن و نوشتن تا حداکثر 1500 و 900 مگابایت بر ثانیه امکان‎پذیر است.

Jung-bae Lee معاون ارشد رئیس بخش محصولات ذخیره‎سازی سامسونگ گفته است که:

“هاردهای حالت جامد جدید BGA NVMe سامسونگ نسبت به یک هارد حالت جامد معمولی ساتا، با داشتن کوچک‎ترین اندازه، عملکرد سه برابری دارد و ظرفیت ذخیره‎سازی آن به حداکثر 512 گیگابایت می‎رسد. معرفی این SSD کوچک به شرکت‎های جهانی تولیدکننده‎ی کامپیوترهای شخصی کمک می‎کند تا دستگاه‎‎های محاسبه‎ای باریک‎تر و شیک‎تری تولید کنند تا مصرف‎کنندگان یک محیط محاسبه‎ی قدرتمندتر و رضایت‎بخش‎تری در اختیار داشته باشند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال