7 دلیل برای خرید گلکسی اس6، بجای آیفون 6

گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج دو گل سرسبد شرکت بزرگ و سرشناس سامسونگ امسال پس از ورود به بازارهای جهانی توانستند آمارهای جالب توجهی از خود به جای بگذارند و شایعات و سخنان در مورد خود را کاهش دهند. ترکیب فلز وشیشه در این دو پرچمدار توانست، رضایت کاربران این برند را […]

گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج دو گل سرسبد شرکت بزرگ و سرشناس سامسونگ امسال پس از ورود به بازارهای جهانی توانستند آمارهای جالب توجهی از خود به جای بگذارند و شایعات و سخنان در مورد خود را کاهش دهند. ترکیب فلز وشیشه در این دو پرچمدار توانست، رضایت کاربران این برند را جلب کند و شکایات و حرف و حدیث‌ها را در مورد پرچمداران پلاستیکی قبلی کاهش دهد.
طولی نکشید تا گلکسی اس 6 سامسونگ بتواند خود را به عنوان رقیب سایر پرچمداران دیگر شرکت ها معرفی کند به طوری که خیلی از کاربران حالا این گوشی را رغیب سرسختی برای آیفون 6 شرکت اپل می‌دانند. دیر زمانی است که این دو شرکت بزرگ با یکدیگر در رقابت بوده و گاها رقابت به بحث و جدل هم کشیده شده است. باید دانست که هرچه بازار رقابتی تر باشد، به طبع شاهد محصولات با کیفیت‌تر و قدرتمند‌تری خواهیم بود. کاربران همیشه دوست دارند محصولات شرکت‌های مختلف خصوصا در حوزه گوشی‌های هوشمند را با یکدیگر مقایسه کنند.
در این مقاله قصد داریم گلکسی اس 6 سامسونگ را با آیفون 6 اپل مقایسه کنیم. احتمالا کاربران زیادی بر سر دوراهی خرید این دو پرچمدار مانده‌اند.
اگرچه می‌توان گفت که هر کدام از این گوشی‌ها در نوع خود بسیار عالی بوده و از رتبه بالایی برخوردارند اما بین آن‌ها تفاوت‌های بسیاری می‌توان پیدا کرد. به هر حال برای این ادعا نیاز به بیان علت وجود دارد تا بتوانید در انتخاب بین این دو پرچمدار به یک اولویت قطعی برسید و تصمیم خود را برای خرید عملی کنید. به احتمال زیاد شما به داشتن یکی از این گوشی‌ها تمایل بیشتری دارید اما در صورتی که هنوز در انتخاب خود مردد هستید پیشنهاد می‌شود هفت دلیل زیر را برای ترجیح گلکسی اس 6 به آیفون 6 مطالعه نمایید. پیش از آن باید بگوئیم که بزودی مقاله مشابهی را برای حالت عکس ماجرا هم برای آن دسته از کاربرانی که سمت سوی خرید محصولات اپل دارند، منتشر خواهیم کرد. ما حقایق را بازگو خواهیم کرد و تصمیم نهایی را کاربر می‌گیرد.

1. اگر به کیفیت دوربین بها می‌دهید و در اولویت شماست!

1
دوربین تعبیه شده در گلکسی اس 6 سامسونگ سنسور بسیار قدرتمندی دارد و همان‌طور از خود شرکت سامسونگ تاکید نموده و در آگهی‌های تبلیغاتی نیز بسیار در مورد آن صحبت شده است، دلیل بسیار محکمی است بر این موضوع که این دوربین قطعا بسیار قدرتمند است. دوربین گلکسی اس 6 مجهز به سنسور 16 مگاپیکسلی با F1.9 بوده و دوربین آیفون 6 یک سنسور 8 مگاپیکسلی با F2.2 می باشد.

2. اگر اندازه صفحه نمایش برای شما اولویت محسوب می‌شود

2
شرکت اپل پس از کش و قوس‌های فراوان و پافشاری بر سایز کوچک‌نمایشگر، سرانجام تسلیم شد و در پرچمداران جدیدش به تعبیه و تولید نمایشگرهای بزرگتر روی آورد. با این وجود هنوز هم در آیفون 6 نتوانسته ریسک کرده و خطر کند و به استفاده از یک صفحه نمایش متوسط 4.7 اینچی بسنده کرده است. اگرچه این اندازه با سایز صفحه نمایش 5.1 اینچی گلکسی اس 6 تفاوت چندانی ندارد اما با این حال باز هم در مرور صفحات وب، خواندن کتاب و یا تماشای فیلم تفاوت قابل لمس و محسوس خواهد بود.

3. اگر به یک نمایشگر با دقت رنگ بالا فکر می‌کنید

3
نمایشگر‌های رتینا علی رغم کیفیت تصویر بالا همیشه به تولید رنگ‌های غیر واقعی مشهور است. این مسئله را به هیچ وجه انکار نمی‌کنیم که صفحه نمایش آیفون 6 با تکنولوژی رتینا خوب به نظر می‌رسد. با این حال، اگر شما در تولید رنگ‌های واقعی و دقیق حساس بوده و وسواس خاصی به خرج می‌دهید ممکن است از وجود یک سایه مایل به آبی در همه چیز شکایت داشته و اعلام نارضایتی کنید. در همین راستا باید بدانید که در گلکسی اس 6 سامسونگ نمایش تصویر نقطه‌ای نبوده و به واسطه بازتولید رنگ‌ها و به لطف تکنولوژی محبوب سوپرامولد کیفیت تصویر بسیار خوب و خوشایندی را همراه با رنگ‌های شارپ‌تر به ارمغان بیاورد.

4. سیستم عامل اندروید را می‌پسندید و از طرفداران آن هستید.

4
پپش از این در تک‌نیوز مشکلات اندروید و آی‌او‌اس را در قالب دو مقاله جداگانه بیان کرده و این دو پلتفرم را با یکدیگر مقایسه کرده بودیم. همانطور که می‌دانید و مشخص است، بین سبک و سیاق ظاهری و باطنی دو پلتفرم اندروید و iOS قطعا تفاوت بسیاری وجود دارد. سیستم عامل اپل به محدود بودن و بسته بودن در بین کاربران پلتفرم‌های متن‌باز و برنامه‌نویسان معروف است. بسته بودن اکثر قابلیت‌های سفارشی سازی و وجود میانبرهای کم از جمله مسائلی است که مطابق میلی برخی از کاربران نیست. در سمت دیگر اندروید در مقایسه با iOS قابلیت سفارشی‌سازی تمام عیار را به کاربران خود ارائه می‌دهد. ویجت‌ها، فایل‌های سیستم و بسیاری از زیرمنو‌ها قابل تنظیم و دسترسی هستند. رابط کاربری “تاچ ویز” سامسونگ که روی سیستم عامل اندروید قرار گرفته است شاید پیش از این مشکلاتی داشت اما با صرف زمان و تلاش در رفع این نواقص، تجربه کاربری گلکسی اس 6 احساس سبک‌تری را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

5. قاب پشتی شیشه‌ای گوریلا گلس را می‌پسندید

5
قبل از معرفی آیفون 6 توسط اپل، در اخبار و گزارشاتی که پیرامون این پرچمدار منتشر می‌شد، وجود یک قاب پشتی فلزی ساده و خسته‌کننده و بی روح به گوش می‌رسید. بعضا عنوان می‌شد که ممکن است اپل در آیفون 6 از یک قاب شیشه‌ای استفاده کند که پس از معرفی و رونمایی مشخص شد که این مسئله صحت نداشته و این شرکت به روند قبلی خود در زمینه تولید قاب گوشی ادامه می‌دهد؛ اما در مقابل سامسونگ با استفاده از یک قاب پشتی شیشه‌ای گوریلا گلس به همراه بدنه فلزی توانست نظر خیل عظیمی از کاربران را به پرچمدار جدیدش جلب کند. پس اگر این ترکیب شیشه-فلز-شیشه باب میل شماست، گلکسی اس 6 انتخاب خوبی خواهد بود.

6. اگر می‌خواید گوشی‌هوشمندتان، نمایشگری با رزولوشن QHD داشته باشد

6
نمایشگر آیفون 6 اپل که از تکنولوژی رتینا بهره می‌برد، تراکم پیکسلی برابر با 326ppi دارد. در حالی که گلکسی اس 6 سامسونگ با رزولوشن QHD معادل با 2560×1440 تولید شده و این شرکت در صفحه نمایش 5.1 اینچی این پرچمدار سعی کرده است تا تراکم پیکسلی را به 577ppi برساند. در این تراکم پیکسلی عملا تشخیص و تفکیک پیکسل‌ها با چشم انسان امکان‌پذیر نخواهد بود.

7. می‌خواهید فناوری شارژ بی‌سیم را امتحان کنید

7
با وجود این که این فناوری هنوز مدت زیادی از عمر آن نمی‌گذرد و در مراحل ابتدایی خود قرار دارد اما کم لطفی است که بگوییم کاربرد آن‌چنانی ندارد، در هر صورت خود یک مزیت فوق‌العاده به شمار می‌آید و باید انتظار داشت که بزودی شاهد فراگیر شدن آن در مکان‌های بسیاری نظیر رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها باشیم. چراکه می‌توان آن را در میزهای این مکان‌های تعبیه کرد. کما اینکه در حال حاضر کافی شاپ‌های Starbucks از این فناوری پشتیبانی کرده و آن را برای مشتریان خود ارائه می‌دهند. بد نیست بدانید که شارژرهای اولیه امکان استفاده از این تکنولوژی را تنها از طریق خرید یک کاور یا قاب پشتی برای تلفن همراه شما میسر می‌کند؛ اما این در حالی است که گلکسی اس 6 سامسونگ از فناوری شارژ بی‌سیم بهره می‌برد که خارج از گوشی عمل می‌کند و نیاز به کاور پوششی ندارد و برای استفاده تنها کافی است گوشی تلفن همراه خود را در معرض این امواج قرار دهید.
پس اگر دوست دارید که گوشی‌هوشمندتان از فناوری شارژ بی‌سیم برخوردار باشد، گلکسی اس 6 یکی از بهترین انتخاب ها خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال