[IFA 2015] سونی Xperia Z5 با دوربین 23 مگاپیکسلی و چیپست اسنپدراگون 810 معرفی شد

بالاخره پس از شایعات فراوان، سونی در نمایشگاه سالانه IFA 2015 از پرچمدار بعدی تلفن هوشمند خود در سری Xperia Z، یعنی Xperia Z5 رونمایی کرد. دوربین این تلفن هوشمند، با جدیدترین سنسور سونی که مخصوص گوشی‌ها و تبلت‌های پرچمدار عرضه شده و دارای دقت 23 مگاپیکسل و لنز واید 24 میلیمتری به همراه دیافراگم باز F/2.0 عرضه شده […]

بالاخره پس از شایعات فراوان، سونی در نمایشگاه سالانه IFA 2015 از پرچمدار بعدی تلفن هوشمند خود در سری Xperia Z، یعنی Xperia Z5 رونمایی کرد.

دوربین این تلفن هوشمند، با جدیدترین سنسور سونی که مخصوص گوشی‌ها و تبلت‌های پرچمدار عرضه شده و دارای دقت 23 مگاپیکسل و لنز واید 24 میلیمتری به همراه دیافراگم باز F/2.0 عرضه شده که برای عکاسی بهتر با آن، یک دکمه شاتر مخصوص نیز بر روی گوشی تعبیه شده است.

از مشخصات فنی مهم این تلفن هوشمند، میتوان به چیپست قدرمتند اسنپدراگون 810 (با 4 هسته 2 گیگاهرتزی و 4 هسته 1.5 گیگاهرتزی) و گرافیک آدرنو 430 به همراه 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه microSD، نمایشگر 5.2 اینچ فول اچ دی، دوربین سلفی 5 مگاپیکسل و باتری 2900 میلی آمپری اشاره کرد.

درواقع میتوان گفت این تلفن هوشمند از نظر مشخصات فنی تقریبا تفاوتی با نسخه قبلی خود، یعنی Sony Xperia Z4 نداشته و فقط دوربین آن عوض شده است! البته نباید سنسور اثر انگشت که در زیر دکمه استندبای تعبیه شده را فراموش کرد.

ابعاد گوشی (146×72×7.3 میلیمتر) نیز دستخوش تغییراتی شده که باعث شده قطر آن 0.4 میلیمتر از اکسپریا زد4 بیشتر شده و از 6.9 میلیمتر به 7.3 میلیمتر برسد و البته وزن آن نیز از 144 گرم به 154 گرم رسیده که احتمالا دلیل این تغییرات، افزایش کیفیت و مقاومت بدنه در مقابل ضربه و خم شدن باشد.

سیستم عامل نصب شده بر روی آن نیز، نسخه 5.1 از اندروید لالی‌پاپ میباشد که احتمالا باعث افزایش بهره‌وری سخت افزار در مقایسه با گوشی قبلی سونی یعنی زد3 پلاس (زد4) بشود.

قابل ذکر است، این تلفن هوشمند در 4 رنگ (سبز یشمی، سفید، طلایی و نوک مدادی) از ماه آینده میلادی در بازارهای جهانی به فروش خواهد رسید، اما درباره قیمت آن هنوز اطلاعی در دسترس نیست.

Xperia_Z5_Colour_Range

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال