مایکروسافت سرفیس پرو 5 را اواسط شهریور عرضه خواهد کرد؛ نمایشگر 4K و پردازنده Kaby Lake اینتل

گفته می‎شود که مایکروسافت برای عرضه‎ی سرفیس پروی 5 خود به بازار، منتظر رونمایی از نسخه‎ی Kaby Lake پردازنده‎ی اینتل است، ولی ما توانسته‎ایم اطلاعاتی در رابطه با نسل بعدی این تبلت به دست آوریم. با توجه به این‎که انتظار می‎رود پردازنده‎‏ی Kaby Lake در چند ماه آینده رونمایی شود، امکان این وجود دارد که […]

گفته می‎شود که مایکروسافت برای عرضه‎ی سرفیس پروی 5 خود به بازار، منتظر رونمایی از نسخه‎ی Kaby Lake پردازنده‎ی اینتل است، ولی ما توانسته‎ایم اطلاعاتی در رابطه با نسل بعدی این تبلت به دست آوریم. با توجه به این‎که انتظار می‎رود پردازنده‎‏ی Kaby Lake در چند ماه آینده رونمایی شود، امکان این وجود دارد که سرفیس پرو 5 در عوض اواخر این ماه، طبق عقیده‎ای که قبلا وجود داشت، در اواسط شهریورماه به صورت رسمی معرفی شود.

مایکروسافت برنامه‎ریزی دقیقی برای زمان عرضه‎ی این نسخه از سرفیس پرو نداشته است، که همین باعث می شود رونمایی از آن در شهریورماه یک امر محتمل باشد. پردازنده‎های Kaby Lake بر پایه‎ی فرآیند 14 نانومتری، مشابه با چیپ فعلی Skylake ولی با قدرت بسیار بیشتر ساخته شده‎اند. انتظار می‎رود که تولید انبوه پردازنده‎ی Kaby Lake از اواخر سه ماهه‎ی فعلی سال شروع شود.

شایعه‎ی دیگری که در رابطه با مشخصات فنی این تبلت سرفیس پرو 5 وجود دارد شامل یک نمایشگر اولترا اچ‎دی 4K، باتری با ظرفیت بیشتر و قلم پیشرفته‎تر سرفیس به همراه پورت یو‎اس‎بی Type-C است. قیمت سرفیس پرو 5 مشابه با سرفیس پرو 4 خواهد بود و امکان دارد از 700 دلار شروع شده و به 1799 دلار برسد.

با توجه به این‎که کلیت بازار تبلت‎ها با یک افت بارز مواجه شده است، این امید وجود دارد که تبلت‎های رده‎ بالای قابل جدا شدن با داشتن لوازم جانبی که امکان اتصال به آن‎ها را دارند یا می‎توانند از تبلت جدا شوند (نظیر صفحه‎کلید QWERTY) بتوانند تحولی در این صنعت ایجاد کنند. تبلت‎های قابل جدا شدن که پیشروی آن‎ها سرفیس پرو مایکروسافت و آی‎پد پرو اپل به شمار می‎روند، به عنوان ابزاری عالی برای شرکت‎های تجاری و افرادی که در کار میدانی مشغول هستند، محسوب شده که به پرتابل بودن یک تبلت و وجود یک صفحه‎کلید QWERTY، زمانی که دقت تایپ باید بیشتر باشد، نیاز دارند.

باید اشاره داشت که در سه ماهه‎ی اول امسال، شرکت‎های تجاری بریتانیایی نسبت به 2 به 1 سرفیس پرو را به آی‎پد پرو ترجیح داده‎اند. در این بازه‎ی زمانی فروش سرفیس پرو مایکروسافت از 83 هزار واحد در بازار به 275 هزار واحد افزایش داشته است.

تصاویری از این تبلت را می‎توانید در زیر مشاهده کنید:

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال